Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

petrol

04 dec 2021, 05:41

Ik kan enkel zeggen dat mijn Pfizer en Roche aandelen het zeer goed doen.En Moderna nog beter.

Suc6 !

Fred1950

04 dec 2021, 09:17

Gisteren De Wever in "De Afspraak" op Canvas zien en horen praten ? 8O Op een bepaald moment haalde hij er zelfs de cholera epidemie van in de middeleeuwen erbij , en hoeveel doden dat "maar" heeft gekend. :evil: Ik kreeg meteen de indruk dat Wil-met-zijn-puntje zijn raadgever is met al zijn litaniën over oversterfte en dergelijke ... :lol: ( en dan zijn we nog helemaal niet aan de nieuwe patatjes toe :roll: ) . Nu ja, soort zoekt soort, nietwaar .... 8)

Wil.

04 dec 2021, 10:46

Fred1950 schreef:
04 dec 2021, 09:17
Gisteren De Wever in "De Afspraak" op Canvas zien en horen praten ? 8O Op een bepaald moment haalde hij er zelfs de cholera epidemie van in de middeleeuwen erbij , en hoeveel doden dat "maar" heeft gekend. :evil: Ik kreeg meteen de indruk dat Wil-met-zijn-puntje zijn raadgever is met al zijn litaniën over oversterfte en dergelijke ... :lol: ( en dan zijn we nog helemaal niet aan de nieuwe patatjes toe :roll: ) . Nu ja, soort zoekt soort, nietwaar .... 8)
Hieruit blijkt (alwéér) hoe beperkt je vermogen is om uit een gesprek de essentie te halen.
BDW verwees naar de cholera epidemie en onderstreepte daarbij net het tegendeel van wat jij schrijft.
Hij zei: "Covid zal in de wet van de grote getallen op het vlak van oversterfte een anekdotische pandemie zijn. Zeker als je dat vergelijkt met de cholera epidemie van de 19e eeuw toen soms 2,5% van de bevolking stierf en dat waren soms moeders, vaders, kinderen die men massaal moest afvoeren"

Ter vergelijking: in ons land zijn 27.000 coronaslachtoffers gevallen. Dat is 0,23%, wat niet eens één tiende is van de cholera epidemie. BDW maakt dus net het omgekeerde duidelijk van wat jij hier demonstreert ervan begrepen te hebben.

Wie die passage nog eens wil herbeluisteren kan dat hier doen vanaf minuut 29.

En, slimme Fred, de 19e eeuw telt men niet meer bij de middeleeuwen, jongen. Die zijn dan al enkele honderden jaren voorbij. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

04 dec 2021, 12:15

Toch mag men niet vergeten hoe de medische toestand was in de 19 de eeuw.
Bij de Spaanse griep en nu.
Had men in WO I reeds peniciline gehad was het dodencijfer ook lager geweest.

Fred1950

04 dec 2021, 15:02

voorn schreef:
Doe geen moeite, voor den Wil-met-punt is dat allemaal larie. De Wever weet dat ook allemaal niet, weet niet wanneer de peniciline er kwam en wist zelfs niet dat iemand die gevaccineerd is ook nog besmet kan geraken en het virus kan doorgeven. Die is toch blijven hangen in het jaar van Hendrik Conscience.

Er is trouwens wereldwijd meer dan één cholera epidemie geweest in de 19de eeuw , over welke had De Wever het ? Geen idee ....

Fred1950

04 dec 2021, 15:25

Ook trouwens, De Wever mag eens terug in zijn schoenen gaan staan in plaats van ernaast te lopen. De Omikron variante blijkt nog besmettelijker te zijn. De antistoffen schijnen er ook nog eens geen vat op te heffen. De genezen gevallen kunnen dus er terug ziek van worden, en wat de gevaccineerden betreft .... idem ?

De verkiezingen van 2024 mag hij op zijn buik schrijven, dat wordt een anti-virus campagne ..... :mrgreen:

Wil.

04 dec 2021, 15:45

Fred1950 schreef:
04 dec 2021, 15:02
voorn schreef:
Doe geen moeite, voor den Wil-met-punt is dat allemaal larie. De Wever weet dat ook allemaal niet, weet niet wanneer de peniciline er kwam en wist zelfs niet dat iemand die gevaccineerd is ook nog besmet kan geraken en het virus kan doorgeven. Die is toch blijven hangen in het jaar van Hendrik Conscience.

Er is trouwens wereldwijd meer dan één cholera epidemie geweest in de 19de eeuw , over welke had De Wever het ? Geen idee ....
Het is alweer leegheid troef. Je weet héél veel over batterijen, F50. Hou het daarbij, dan appreciëren we je bijdragen.

tokkio

04 dec 2021, 16:06

In China ging het maar zes maanden mee. Eerst India ( de Delta variant ) en nu Zuid-Afrika hebben het "nagemaakt" , maar blijkbaar met een paar "foutjes" erbij ( of ze wilden het nog beter maken :roll: )....
Wie zegt dat het virus niet meer bestaat in China? De chinezen zelf? Wie gelooft wat de chinezen zeggen? China zegt wat in hunne winkel past en dat is niet te controleren!
China heeft al meer corona virussen gehad, dus is dat om te leren, of leren ze niet uit hun fouten,zodat ze de verspreiden risico markten zomaar laten verder doen(of hun labo's) :mrgreen:
https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... n/covid-19
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Prima Vera

04 dec 2021, 16:33

Momenteel moeten diegene die China binnen komen, regelrecht naar een quarantainehotel voor 21 dagen en 16 testen ondergaan die ze zelf moeten bekostigen. Je hoort er misschien niet veel over maar ze zijn er nog altijd geweldig mee bezig.

wardje

04 dec 2021, 16:42

Zo pas naar een supermarkt geweest , was zeer druk en was curieus hoeveel hun mondmasker correct aan hadden , 30 personen alleen de mond half bedekt , 10 personen hadden hem om de nek ,een tiental kinderen boven 10 jaar geen.
Dit in 10 minuten dat ik daar oplette , conclusie de mensen nemen het niet zo nauw ,tja als je ziet in de tribunes bij een voetbalmatch , denken velen als zij mogen waarom wij niet.
Nu met klunzen van politici die om de haverklap andere regels opleggen , en met het nieuwe virus die waarschijnlijk onze vaccinaties zal omzeilen ziet 2022 er niet goed uit.

tokkio

04 dec 2021, 16:48

Bij sommige mensen is er een ferme hoek af, is dat nu de reden om te plunderen en te vernielen,omdat ze er toch straffeloos mee wegkomen, of willen ze het land plat leggen, ze krijgen meer brol binnen met wat ze eten of drinken, of zelfs in de grootstad rondlopen, dan wat er in een vaccin zit, zelfs als dat vaccin maar 60% bescherming bied , is dat geen reden om het te weigeren.....
https://www.hln.be/binnenland/nieuwe-ma ... ~a6771e5a/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

04 dec 2021, 17:10

En ondertussen in Zwed.... pardon Zuid-Afrika. Omikron troef ! ( de overlijdens zien we binnen een week stijgen .... )

Untitled11.png
Untitled11.png (26.82 KiB) 507 keer bekeken

Wil.

04 dec 2021, 17:13

En inderdaad, in Zweden: gemiddeld aantal doden per dag over de laatste week: 1 (één)
en dat met slechts 70% volledig gevaccineerden.
Laatst gewijzigd door Wil. op 04 dec 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

04 dec 2021, 17:16

Prima Vera schreef:
04 dec 2021, 16:33
Momenteel moeten diegene die China binnen komen, regelrecht naar een quarantainehotel voor 21 dagen en 16 testen ondergaan die ze zelf moeten bekostigen. Je hoort er misschien niet veel over maar ze zijn er nog altijd geweldig mee bezig.
Ze willen ten allen prijze het virus buiten hun grenzen houden. Dat is prioriteit nummer één, zowel om hun economie op poten te houden, maar ook omdat hun ziekenhuizen een massa zieken al zeker niet zou aankunnen.

meredith

04 dec 2021, 17:28

wardje schreef:
04 dec 2021, 16:42
Zo pas naar een supermarkt geweest , was zeer druk en was curieus hoeveel hun mondmasker correct aan hadden , 30 personen alleen de mond half bedekt , 10 personen hadden hem om de nek ,een tiental kinderen boven 10 jaar geen.
Dit in 10 minuten dat ik daar oplette , conclusie de mensen nemen het niet zo nauw ,tja als je ziet in de tribunes bij een voetbalmatch , denken velen als zij mogen waarom wij niet.
Nu met klunzen van politici die om de haverklap andere regels opleggen , en met het nieuwe virus die waarschijnlijk onze vaccinaties zal omzeilen ziet 2022 er niet goed uit.
Ik heb daarstraks aan de kassa ene met een veel te dikke buik een ferme elleboogstoot gegeven. Masker onder de kin, voortdurend tegen mij aan het duwen, in mijn nek aan het ademen tot hij mij bijna omver stootte terwijl ik mijn code intikte. Toen was de maat vol. Ik hoop dat zijn pint hem slecht bekomen is.
Eendracht maakt macht