Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

04 dec 2021, 17:47

Ze willen ten allen prijze het virus buiten hun grenzen houden. Dat is prioriteit nummer één, zowel om hun economie op poten te houden, maar ook omdat hun ziekenhuizen een massa zieken al zeker niet zou aankunnen.
Natuurlijk wilt China het virus buiten houden, maar de rest zit er wel mee :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

04 dec 2021, 17:54

door Fred1950 » 35 minuten geleden
Prima Vera schreef: ↑Vandaag, 16:33
Momenteel moeten diegene die China binnen komen, regelrecht naar een quarantainehotel voor 21 dagen en 16 testen ondergaan die ze zelf moeten bekostigen. Je hoort er misschien niet veel over maar ze zijn er nog altijd geweldig mee bezig.
Ze willen ten allen prijze het virus buiten hun grenzen houden. Dat is prioriteit nummer één, zowel om hun economie op poten te houden, maar ook omdat hun ziekenhuizen een massa zieken al zeker niet zou aankunnen.
Dat gaat nog lachen geblazen worden in februari 2022 met de winterspelen in Peking. Hoe las ik het weer ergens:
"Het paradepaardje van Xi."

Alle atleten rechtstreeks bij aankomst 14-dagen in quarantaine. :P Hoeveel gaan er gewoon hun kat sturen als deze maatregelen dan ook van kracht zijn of gaat hij hier een uitzondering op maken en nadien zijn bevolking het gelag laten betalen?
De winterspelen afgelasten, :roll: .......een blamage op wereldvlak van jewelste voor onze fiere XI. Zou hij die 'schande' kunnen verdragen?
Zoals ik al schreef, het gaat nog lachen geblazen worden in februari 2022.

Fred1950

04 dec 2021, 18:06

Dicksy schreef:
04 dec 2021, 17:54
door Fred1950 » 35 minuten geleden
Prima Vera schreef: ↑Vandaag, 16:33
Momenteel moeten diegene die China binnen komen, regelrecht naar een quarantainehotel voor 21 dagen en 16 testen ondergaan die ze zelf moeten bekostigen. Je hoort er misschien niet veel over maar ze zijn er nog altijd geweldig mee bezig.
Dat gaat nog lachen geblazen worden in februari 2022 met de winterspelen in Peking. Hoe las ik het weer ergens:
"Het paradepaardje van Xi."

Alle atleten rechtstreeks bij aankomst 14-dagen in quarantaine. :P Hoeveel gaan er gewoon hun kat sturen als deze maatregelen dan ook van kracht zijn of gaat hij hier een uitzondering op maken en nadien zijn bevolking het gelag laten betalen?
De winterspelen afgelasten, :roll: .......een blamage op wereldvlak van jewelste voor onze fiere XI. Zou hij die 'schande' kunnen verdragen?
Zoals ik al schreef, het gaat nog lachen geblazen worden in februari 2022.
Wel, wel, wie niet in quarantaine wil gaan op hotel ... gaat op quarantaine in het gevang :lol: De echte sportievelingen nemen die quarantaine er graag bij in ruil voor een medaille. :wink:

Dicksy

04 dec 2021, 18:11

Fred1950 bericht 1 minuut geleden
Wel, wel, wie niet in quarantaine wil gaan op hotel ... gaat op quarantaine in het gevang :lol:
'In de stad Guangzhou werd onlangs een quarantainecomplex met 5.000 kamers gebouwd. Reizigers worden meteen na aankomst op de luchthaven overgebracht naar de kazerne en in afzondering geplaatst. Het eten wordt door robots aan de kamerdeur afgeleverd. Ook in andere steden worden zulke complexen gebouwd.'

Ik ben benieuwd.

Fred1950

04 dec 2021, 18:13

Dicksy schreef:
04 dec 2021, 18:11
Fred1950 bericht 1 minuut geleden
Wel, wel, wie niet in quarantaine wil gaan op hotel ... gaat op quarantaine in het gevang :lol:
'In de stad Guangzhou werd onlangs een quarantainecomplex met 5.000 kamers gebouwd. Reizigers worden meteen na aankomst op de luchthaven overgebracht naar de kazerne en in afzondering geplaatst. Het eten wordt door robots aan de kamerdeur afgeleverd. Ook in andere steden worden zulke complexen gebouwd.'

Ik ben benieuwd.
De China haters noemen dat een kazerne. In realiteit is het een hotel ....

Dicksy

04 dec 2021, 18:24

door Fred1950 » 10 minuten geleden
De China haters noemen dat een kazerne. In realiteit is het een hotel ....
Afbeelding

Yep :P

wardje

04 dec 2021, 19:39

Is toch niet mis , het is toch maar om in afzondering te zijn , dat ze dat hier in Belgie ook hadden zouden ze mensen ook kunnen afzonderen die uit andere landen komen en besmet zijn dan weet je zeker dat ze zich aan de regels houden en nu doet iedereen wat hij wil.
Maar wat is het prijskaartje , we zien nu al 10 keer de bodem van de schatkist.
Ook met wat voorzorgen kan je het later nog gebruiken voor daklozen dat zijn ook burgers en dat vergeet men dikwijls of asielzoekers , maar ja denk al weer te ver vooruit ( beroepsmisvorming zeker :mrgreen: )

Wil.

04 dec 2021, 20:06

Inderdaad, schoon hotelkamers hierboven. Naar het schijnt hebben de Oeigoeren er ook allemaal zo eentje. Met identieke tralietjes voor de ramen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

04 dec 2021, 21:24

door Fred1950 » 38 minuten geleden
Bloomberg ? En dit dan ?

bron : https://www.scmp.com/news/china/politic ... tres-built

en

https://edition.cnn.com/2021/09/29/chin ... index.html
Sorry fred1950 maar wat ik zo allemaal lees over China en de informatie die ze wel en niet naar de buitenwereld toelaten, kortom de censuur die ze toepassen, dat mij deze foto’s ergens een belletje doen rinkelen naar de vorige eeuw. Ook toen was de aanhoudende kritiek van de buitenwereld de reden om iets in elkaar te steken om de wereld te sussen.
Toen was het rode kruis de nuttige idioot, hier zijn het gewillige Chinese journalisten. Laten we het houden bij het nodige scepticisme van mijnentwege.

Fred1950

04 dec 2021, 21:45

Dicksy schreef:
04 dec 2021, 21:24
...... Laten we het houden bij het nodige scepticisme van mijnentwege.
Dat is uw goed recht. Maar ge kunt de realiteit geen geweld aandoen. Zij presteren wel "iets" , het oude Europa presteert "niets" ( meer ) .

Die dozen zijn prefab's waar jij modules van hebt getoond , en "het gaat vooruit" ... :)

boeffer

04 dec 2021, 23:46

Ik vraag mij af, een deeltje virus in je test, ga je dan autmatisch ook ziek worden of geraak je er vanaf. Mss daarom die quarantaine periode.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

meredith

05 dec 2021, 01:30

Morgen kunnen de dwazerikken die in fake nieuws geloven, de idiote you tube filmpkes believers en woke aanhangers weer achter de gele vlaggenzwaaiers gaan lopen . Alleen beseffen ze niet dat die maar één doel hebben op termijn iedereen in de strakke pas te laten lopen en alle vrijheden af te nemen. Het is zielig hoe de anti vaxers plots protesteren tegen de maatregelen. H et neigt naar kindermishandeling om hun kinderen te gebruiken voor hun dwaze opvattingen, hun anti vax houding en het aan hun laars lappen van de maatregelen.
Ze zijn te dom om te beseffen dat ze zich laten gebruiken door een zeer gevaarlijk systeem.
Eendracht maakt macht

wardje

05 dec 2021, 04:36

Ik begin ook steeds meer dat idee te krijgen, de vivaldi regering ( als je al het een regering kan noemen) , is een doorn in het oog van de NVA , de motor van de pandemie zit in de lagere scholen daar hebben we bewijs genoeg van , en toch gaat de Heer Weyts voet bij stuk houden om de scholen open te houden.
Als dat niet tegenwerken is , bovendien komt de heer J. J. onze minister President van de Vlaamse regering nog een schepje bovenop doen en de indruk geven dat in de laatste week voor de Kerstvakantie er toch niet veel les gegeven word; dat hij eerst in eigen boezem kijkt hij heeft er ook nog niet veel van terecht gebracht , nu hij is een marionet , de touwtjes worden bedient door BDW zoveel is toch duidelijk.
Die week zou kunnen gebruikt worden om op grote schaal de leerkrachten hun derde prik te geven en beginnen op grote schaal de lagere scholen hun prik te geven , eens zien of ze daar werk van maken , maar ik denk het niet ze zijn reeds in kerstvakantiestemming wachtend op de vijfde golf die er zeker zit aan te komen . :twisted: :twisted: :twisted:

voorn

05 dec 2021, 07:54

Als we bij elke opstoot de scholen gaan sluiten wordt dit een ramp voor het LO.
Of men moet vacanties offeren.Deze kinderen hebben begeleiding nodig. Het zijn geen Hoge School studenten die met een PC spelen.