Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De mens is een dier. ... Homo sapiens is een van de ongeveer 5500 zoogdiersoorten die de aarde bevolken.Fred1950 bericht 1 minuut geleden
In Denemarken hebben ze alle nertsen afgemaakt die met het corona virus besmet waren geraakt. Hier denkt men er niet eens aan wat de gevaren van besmette dieren kunnen zijn
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Wel verdorie, niet aan gedacht.
Goed gezien Wil.
Ocharme dat mens.
Heb mij eigenlijk ook al afgevraagd waar ze zit.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Wil.
De Block blijft Kamerlid.
De Block is zelf huisarts, maar ze is niet van plan om opnieuw aan de slag te gaan in haar dokterspraktijk in Merchtem.
De 58-jarige politica uit Merchtem is er zich van bewust dat ze nu over heel wat meer vrije tijd zal beschikken.
Laat ons zeggen ze is aan het uitbollen.
De Block blijft Kamerlid.
De Block is zelf huisarts, maar ze is niet van plan om opnieuw aan de slag te gaan in haar dokterspraktijk in Merchtem.
De 58-jarige politica uit Merchtem is er zich van bewust dat ze nu over heel wat meer vrije tijd zal beschikken.
Laat ons zeggen ze is aan het uitbollen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Mens-dier is genetisch verschillend van andere zoogdieren, dat is wat sneller mutaties kan veroorzaken dan overdracht van mens-dier naar mens-dier. Men zou misschien eens kunnen nagaan of het virus ook sneller kan mutereren als het van mens-dier naar flamigant-dier overspringt.Dicksy schreef: ↑05 dec 2021, 18:57De mens is een dier. ... Homo sapiens is een van de ongeveer 5500 zoogdiersoorten die de aarde bevolken.Fred1950 bericht 1 minuut geleden
In Denemarken hebben ze alle nertsen afgemaakt die met het corona virus besmet waren geraakt. Hier denkt men er niet eens aan wat de gevaren van besmette dieren kunnen zijn![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Over die (nieuwe) Afrikaanse werd in 2021-21-01 al wat geschreven tenzij het een andere mutatie is.
https://www.umcutrecht.nl/nieuws/klunzi ... leven-niet
Mutaties is gewoon bij virussen en telkens andere klachten of symptomen, in het artikel wordt geschreven over een virus bij varkens dat muteerde en andere symptomen gaf, omdat het varkens zijn is het voor ons niet interessant.
https://www.umcutrecht.nl/nieuws/klunzi ... leven-niet
Mutaties is gewoon bij virussen en telkens andere klachten of symptomen, in het artikel wordt geschreven over een virus bij varkens dat muteerde en andere symptomen gaf, omdat het varkens zijn is het voor ons niet interessant.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De mens is een dier(soort). Of het nu op 2 poten loopt, vliegt , zwemt ……….genetisch anders is doet niks ter zake, het is en blijft een dier en overdracht is dus mogelijkdoor Fred1950 » Vandaag, 21:19
Mens-dier is genetisch verschillend van andere zoogdieren, dat is wat sneller mutaties kan veroorzaken dan overdracht van mens-dier naar mens-dier. Men zou misschien eens kunnen nagaan of het virus ook sneller kan mutereren als het van mens-dier naar flamigant-dier overspringt.![]()
en dan moet men consequent zijn in het uitroeien van dat virus om verdere verspreiding/muteren te voorkomen en alle dieren, eender welke soort, afzonderen en afmaken die besmet zijn.In Denemarken hebben ze alle nertsen afgemaakt die met het corona virus besmet waren geraakt. Hier denkt men er niet eens aan wat de gevaren van besmette dieren kunnen zijn
-
Dat zal dus niet met die nijlpaarden gebeuren. Katten kunnen ook besmet geraken, maar "blijkbaar" kunnen die het virus niet terug op het mens zoogdier terug overdragen.Dicksy schreef: ↑05 dec 2021, 23:37De mens is een dier(soort). Of het nu op 2 poten loopt, vliegt , zwemt ……….genetisch anders is doet niks ter zake, het is en blijft een dier en overdracht is dus mogelijkdoor Fred1950 » Vandaag, 21:19
Mens-dier is genetisch verschillend van andere zoogdieren, dat is wat sneller mutaties kan veroorzaken dan overdracht van mens-dier naar mens-dier. Men zou misschien eens kunnen nagaan of het virus ook sneller kan mutereren als het van mens-dier naar flamigant-dier overspringt.![]()
en dan moet men consequent zijn in het uitroeien van dat virus om verdere verspreiding/muteren te voorkomen en alle dieren, eender welke soort, afzonderen en afmaken die besmet zijn.In Denemarken hebben ze alle nertsen afgemaakt die met het corona virus besmet waren geraakt. Hier denkt men er niet eens aan wat de gevaren van besmette dieren kunnen zijn
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dat ga je mij toch een moeten uitleggen Fred......
Een kat kan dan misschien immuun zijn voor het virus en er niet ziek van worden, maar als die positief test is het een teken dat ze besmet is. Wat belet er dan dat zelfde virus om terug over te gaan naar de mens ?
Juist hetzelfde met de mens, een gevaccineerde kan er (theoretisch) niet meer ziek van worden, maar kan het wel nog overdragen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ze geraken blijkbaar wel echt besmet en worden er ziek van. Volgens een bepaalde betrouwbare bron kunnen ze er zelfs flauw van vallen. Waarom ze het virus niet terug kunnen doorgeven is me niet bekend. Misschien is het virus dan al half dood of beschadigd als ze het verspreiden ... geen idee. Dat is in elk geval puur afhankelijk van hoe het afweersysteem van het dier werkt, en dat is steeds een beetje anders dan bij de mens.Charlie Maru schreef: ↑06 dec 2021, 10:05Dat ga je mij toch een moeten uitleggen Fred......
Een kat kan dan misschien immuun zijn voor het virus en er niet ziek van worden, maar als die positief test is het een teken dat ze besmet is. Wat belet er dan dat zelfde virus om terug over te gaan naar de mens ?
Juist hetzelfde met de mens, een gevaccineerde kan er (theoretisch) niet meer ziek van worden, maar kan het wel nog overdragen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Bechadigd betekent dan "gemodifieerd" en komt men uit bij een variant.
En als de wetenschappers het "waarom" niet weten en uitgaan van "misschien"......is het net zo goed als zeggen dat men er niets over weet.
Eigenlijk weet men enerzijds al veel over het virus en anderzijds vrijwel niets.
Het awfeersysteem van het dier heeft alléén invloed op zijn eigen gestel om het virus tegen te gaan, maar als de test POSITIEF is, betekent het toch dat het virus ook aanwezig is.
En als het aanwezig is houdt het denk ik niets tegen om verder zijn vrolijke gang te gaan.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Richard Friedland, de CEO van een aantal Zuid-Afrikaanse privéklinieken weet dit te zeggen over omicron:
"Als we in de tweede en derde golf deze niveaus van positiviteit voor uitgevoerde tests hadden gezien, zouden we een zeer significante toename van ziekenhuisopnames hebben gezien en dat zien we niet. In onze eerstelijnsklinieken zijn het vooral mensen onder de 30 jaar.”
“Dus ik denk eigenlijk dat er hier een zilveren randje aan zit en dit kan het einde van Covid-19 betekenen, waarbij het virus zichzelf zodanig verzwakt dat het zeer besmettelijk is, maar geen ernstige ziekte veroorzaakt. Dat is wat er gebeurde met de Spaanse griep.”
"Als we in de tweede en derde golf deze niveaus van positiviteit voor uitgevoerde tests hadden gezien, zouden we een zeer significante toename van ziekenhuisopnames hebben gezien en dat zien we niet. In onze eerstelijnsklinieken zijn het vooral mensen onder de 30 jaar.”
“Dus ik denk eigenlijk dat er hier een zilveren randje aan zit en dit kan het einde van Covid-19 betekenen, waarbij het virus zichzelf zodanig verzwakt dat het zeer besmettelijk is, maar geen ernstige ziekte veroorzaakt. Dat is wat er gebeurde met de Spaanse griep.”

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wat maakt een virus succesvol?
Niet dat het zijn/haar gastheren/dames dood hé maar zo besmettelijk is dat blijft doorgaan. De hele wereld rond en dan nog eens ... en nog eens
Niet dat het zijn/haar gastheren/dames dood hé maar zo besmettelijk is dat blijft doorgaan. De hele wereld rond en dan nog eens ... en nog eens
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Neen , dat betekent dat het niet meer in staat is om nog een ( menselijke of dierlijke ) cel binnen te dringen, en dus zich niet meer kan vermenigvuldigen.Charlie Maru schreef: ↑06 dec 2021, 10:46....
Bechadigd betekent dan "gemodifieerd" en komt men uit bij een variant.
.....
Uiteraard is het virus er aanwezig en maakt het het dier ook ziek. Dat betekent niet dat het virus er niet meteen kapot gemaakt kan worden en dus zich niet meer kan verspreiden. Als het dier op dat virus reageert met een soort ontsmettingsmiddel ( zoiets als een alcohol ) is het virus binnen het kwartier "kapot"Het awfeersysteem van het dier heeft alléén invloed op zijn eigen gestel om het virus tegen te gaan, maar als de test POSITIEF is, betekent het toch dat het virus ook aanwezig is.
En als het aanwezig is houdt het denk ik niets tegen om verder zijn vrolijke gang te gaan.
Een beschadigd "kapot" virus kan men nog steeds ontdekken door een PCR test omdat het DNA ervan nog steeds intact kan zijn, maar het eiwit errond is afgebroken waardoor het zich niet meer aan dierlijke of menselijke cellen kan hechten om zijn DNA erin te injecteren. Men zou het dan niet meer met de zelftest setjes met neuszwabber kunnen ontdekken, want die testen expliciet op dat eiwit van het virus ( dat er dus niet meer zal zijn ) en niet op het DNA.
( ik mag om helemaal correct te zijn niet DNA schrijven , maar RNA --- en dan komen we stillekes aan bij hoe een mRNA vaccin werkt zoals Pfizer en Moderna )