Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

09 dec 2021, 23:56

Dat spelletje met die Covid kan nog lang duren: Het genetisch profiel. Terwijl de deltavariant heel besmettelijk is en negen mutaties vertoont op het spike-eiwit (dat een essentiële rol speelt bij besmetting), heeft de omikronvariant 32 mutaties op dat eiwit en ongeveer vijftig in totaal.
https://unric.org/nl/covid-19-wat-is-de-omikronvariant/
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

10 dec 2021, 20:00

Volgens een nieuwe studie uit Israël is de immuniteit die mensen genieten na herstel van COVID-19 beter dan de bescherming die wordt geboden door vaccinatie.

Bijvoorbeeld: het natuurlijk immuunsysteem had een infectiepercentage van 10,5 per 100.000 vier tot zes maanden na hun herstel, tegenover een percentage van 69 per 100.000 onder de gevaccineerden.
Wanneer de derde boosterprik werd toegediend, zakte het aantal infecties naar 8.

If both doses had been taken, there were 69 infections per 100,000 at 4-6 months, but 89 at 6-8 months, indicating a steep rise compared to hybrid or natural immunity. Again, a booster dose reduces the rate to 8 over the next two months.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

10 dec 2021, 21:14

Wil : allemaal goed en wel .

De vraag is of wel gezond is zoveel vaccins .
Wij houden ons ook aan de regels .
Maar gaat ons lichaam dat blijven aanvaarden .

En er zijn veel zieke na boosterprik .

Wil.

10 dec 2021, 23:21

Golf 5 schreef:
10 dec 2021, 21:14
En er zijn veel zieke na boosterprik .
Den tijd van 't jaar, hé, G5. Den tijd van 't jaar, jong.

frits1955

10 dec 2021, 23:39

Ha - "natuurlijke" besmetting geeft een betere bescherming dan vaccinatie . Die kwieten die covid feestjes organiseerden waren nog zo dom niet. Elkaar uitbundig een tong draaien, uit hetzelfde glas lurken en als happy ending nog wat andere lichaamsappen uitwisselen en dan hopen dat je besmet bent geraakt. Jammer natuurlijk dat sommige van die feestneuzen het niet meer kunnen navertellen. Toch maar liever die spuit- geen centje last gehad van welke bijverschijnselen dan ook na 3 prikken.

Wil.

11 dec 2021, 11:06

frits1955 schreef:
10 dec 2021, 23:39
Jammer natuurlijk dat sommige van die feestneuzen het niet meer kunnen navertellen.
Hoeveel mensen zijn er in de 'feestneuzengroep' overleden? Ik neem het breed: de groep 25 tot 44 en dit over bijna twee jaar:

Afbeelding

Bemerking: al degenen die gestorven zijn in deze leeftijdsgroep, zijn bijlange geen feestneuzen. Heel waarschijnlijk gaat het hier weer om mensen met onderliggende ziekten.

Bekijk ook het aantal besmettingen dat in deze leeftijdsgroep is vastgesteld: geen enkele groep heeft er meer.

Afbeelding

Gezien de massale besmettingen en de geringe overlijdens, waarvan slechts een kleine groep 'feestneuzen' zullen zijn, mag men concluderen dat hun risico veel kleiner is dan vaak wordt gedacht.
Van alle besmette voetballers in ons land is er nog altijd geen enkele overleden. Of ze via een feestje of via een ongelukkig contact werden besmet, maakt niets uit voor de intensiteit van de ziekte die volgt.
Toch maar liever die spuit- geen centje last gehad van welke bijverschijnselen dan ook na 3 prikken.
Leeftijd en comorbiditeit zijn de belangrijkste factoren die tot zware ziekte of overlijden bijdragen.

Golf 5

11 dec 2021, 13:18

INTERVIEW. Microbio­loog Emmanuel André over de omikronva­ri­ant: "Antistoffen, vaccins en medicijnen beschermen minder. Het wordt niet plezant”
“In januari zal omikron hier dominant zijn.” Na twee weken het vergrootglas op die ongure variant is microbioloog Emmanuel André (39) niet al te vrolijk gestemd. “Het is niet zeker of het ziekteverloop milder zal zijn en zelfs dan zal omikron door de hoge besmettelijkheid een hoge druk leggen op ons zorgsysteem. Wat wel zeker is, is dat onze antistoffen, onze immuniteit na de vaccins en een deel van onze medicijnen minder beschermen. Het zal niet plezant zijn wat ons te wachten staat.”

https://www.hln.be/medisch/interview-mi ... ~ad0d33d8/

Golf 5

11 dec 2021, 13:23

Hou rekening met de nieren voor moment .

Als je covid zou oplopen . Dat sta nergens te lezen in de kranten of forums .

Fred1950

11 dec 2021, 13:52

Wil. schreef:
11 dec 2021, 11:06
.....
Toch maar liever die spuit- geen centje last gehad van welke bijverschijnselen dan ook na 3 prikken.
Leeftijd en comorbiditeit zijn de belangrijkste factoren die tot zware ziekte of overlijden bijdragen.
"De Vrijheid" haalt wel de prestaties van de actieve bevolking naar omlaag. Alles loopt dan minder op wieltjes ( bijvoorbeeld bij de Lijn , de spoorwegen , de afval ophaaldiensten )

Vrouw : 21 jaar , 8 maanden geleden 2 shots gekregen , nu besmet geraakt
Symptomen : kortademigheid , moe en goesting om steeds maar te gaan slapen - ook na weken terug uit quarantaine te zijn.

Gevaccineerde besmette personen vertonen minstens lichte symptomen, te mild om in bed te belanden , maar te zwaar om optimaal te presteren.

( p.s. vorig jaar had ik ook dergelijke symptomen .... toen nog niet gevaccineerd ... maar wel 2 keer IgM positief getest met mijn Abbexa bloedprik testsetjes )

tokkio

11 dec 2021, 14:57

Golf 5 schreef:
11 dec 2021, 13:18
INTERVIEW. Microbio­loog Emmanuel André over de omikronva­ri­ant: "Antistoffen, vaccins en medicijnen beschermen minder. Het wordt niet plezant”
“In januari zal omikron hier dominant zijn.” Na twee weken het vergrootglas op die ongure variant is microbioloog Emmanuel André (39) niet al te vrolijk gestemd. “Het is niet zeker of het ziekteverloop milder zal zijn en zelfs dan zal omikron door de hoge besmettelijkheid een hoge druk leggen op ons zorgsysteem. Wat wel zeker is, is dat onze antistoffen, onze immuniteit na de vaccins en een deel van onze medicijnen minder beschermen. Het zal niet plezant zijn wat ons te wachten staat.”

https://www.hln.be/medisch/interview-mi ... ~ad0d33d8/
Deze speelt op "veilig" :mrgreen: zijn slogan.......Met alle chinezen ,maar niet let den deze :mrgreen:

https://www.hln.be/buitenland/man-laat- ... ~aa253636/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

11 dec 2021, 16:11

tokkio schreef:
11 dec 2021, 14:57
............Met alle chinezen ,maar niet let den deze :mrgreen:

...
Voor wat coronabesmettingen betreft moet je dat omdraaien : "Met al de dezen , maar niet met de Chinezen" :D :wink:

Golf 5

12 dec 2021, 07:13

https://www.hln.be/nieuws/de-hopeloze-v ... ~a65da7eb/

De hopeloze vaccinatiegraad in Brussel: 58,2% volledig gevaccineerd
Het gaat nog altijd wat trager vooruit met de vaccinatiegraad in Brussel. Zo blijkt uit de laatste gegevens van Sciensano. Hoewel de Brusselaars zich intussen al kunnen registreren voor een booster, is nog altijd maar 58,2% van de bevolking volledig gevaccineerd met twee normale doses. Ook bij de tieners hinkt onze hoofdstad achterop.

Ver van 90% af moet kunnen zwijgen we nog over de boosterprik .
Verstaan alleen maar O.x.x.x. is enige woord dat ze kennen .
Al de rest verstaan ze niet in hoofdstad en daarrond .

Wil.

12 dec 2021, 11:24

Brussel 58% gevaccineerd (je telt de babies erbij, anders is het 71%). Vlaanderen 93% gevaccineerd van de 18+ groep.
India 36% dubbel gevaccineerd.

In mei waren er in India tot 5000 doden per dag. En vandaag? Waarom is corona daar onbelangrijk geworden? Er is daar geen 3e of 4e golf te bespeuren. Er overlijden daar dagelijk 300 mensen aan corona. Dat zou voor belgië overeenkomen met minder dan 3 doden per dag. We hebben er 48 per dag.

En India heeft maar 36% van zijn bevolking gevaccineerd.

Fred1950

12 dec 2021, 12:08

Wil. schreef:
12 dec 2021, 11:24
Brussel 58% gevaccineerd (je telt de babies erbij, anders is het 71%). Vlaanderen 93% gevaccineerd van de 18+ groep.
India 36% dubbel gevaccineerd.

In mei waren er in India tot 5000 doden per dag. En vandaag? Waarom is corona daar onbelangrijk geworden? Er is daar geen 3e of 4e golf te bespeuren. Er overlijden daar dagelijk 300 mensen aan corona. Dat zou voor belgië overeenkomen met minder dan 3 doden per dag. We hebben er 48 per dag.

En India heeft maar 36% van zijn bevolking gevaccineerd.
Ge stelt hier blijkbaar impliciet de vraag : waarom ginder geen nieuwe piek , en hier wel ( alhoewel zowel ginder als hier dezelfde Delta variant domineert )

En .... wat is volgens U de verklaring hiervoor ?

Wil.

12 dec 2021, 12:34

verklaring heb ik niet. Waar blijven de kritische journalisten om dit aan de Van Ransten voor te leggen? De media lopen zwijgzaam achter enkele goeroes aan zonder zelf nog na te denken.

Er zijn andere factoren in het spel die ervoor zorgen dat in sommige landen de dodenaantallen heel beperkt zijn. Dat zal later (over een paar jaar) nog wel duidelijk worden.