Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

24 apr 2020, 11:31

De keren dat ik bij de dr geweest ben draait ie telkens z'n hoofd naar de monitor. Alsof daar een stappenplan staat. Ook typt hij soms. Om aan te passen denk ik.
Of zit hij gewoon te FB 'n of te Twitteren?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

24 apr 2020, 12:02

boeffer schreef:
De keren dat ik bij de dr geweest ben draait ie telkens z'n hoofd naar de monitor. Alsof daar een stappenplan staat. Ook typt hij soms. Om aan te passen denk ik.
:lol: Die kijkt uw dossier na, bvb. wanneer hebt ge voor 't laatst nog voorschriften gekregen, wat was uw bloeddruk, typt de nieuwe bloeddruk in, en .... vooral wat zijn uw ziektes. De mens kan ook niet alles van elke patiënt onthouden. Ge zoudt van minder zot worden.

E.T.

24 apr 2020, 12:04

Facebook OF Swipen op Tinder
:D
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Charlie Maru

24 apr 2020, 15:31

boeffer schreef:
Die is gewoon op Google aan 't zoeken naar uw probleem..... :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.

24 apr 2020, 17:36

Die van mij kijkt ook altijd even op www.thuisarts.nl om te weten wat de Hollanders ervan vinden :P
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

24 apr 2020, 18:02

Charlie Maru schreef:
24 apr 2020, 15:31
boeffer schreef:
Die is gewoon op Google aan 't zoeken naar uw probleem..... :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Wel, eerlijk gezegd en geschreven, dat is mij overkomen. 8O En die assistent professor was er nog fier op ook dat hij "iets" op een Amerikaanse website had gevonden .... namelijk .... "tabasco" :roll: . De tabasco ligt al lang in de vuilbak, en het probleem is nog niet opgelost.

boeffer

24 apr 2020, 23:27

Dit zijn de nieuwste maatregels van vandaag https://www.standaard.be/cnt/dmf20200424_04933791
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Aelbrecht

25 apr 2020, 10:46

boeffer schreef:
24 apr 2020, 23:27
Dit zijn de nieuwste maatregels van vandaag https://www.standaard.be/cnt/dmf20200424_04933791
Heb even die regels bekeken. Tot 18 mei geen belangrijke wijzigingen t.o.v. nu.
Vanaf 18 mei: o.a. tien leerlingen per klas ??? Hoeveel gebouwen moeten er dan bijkomen zodat iedereen naar school kan?
Leerlingen vanaf twaalf jaar moeten een mondmasker dragen en de leerkracht ook. Is dat dan continue, uren aan een stuk, dat die kinderen dat masker moeten aanhouden? Is dat dan gezond?
Kappers en andere contactberoepen zullen allicht de deuren weer mogen openen. Onder welke omstandigheden dit moet gebeuren, wordt nog onderzocht.
Het enige wat ik doe is bij de pedicure gaan om de twee maanden. Dat zal dus nog niet kunnen tot 18 mei. De kapper is het minste van mijn zorgen.

Dat de horeca niet open mag was duidelijk en dat zal zeker nog veel langer duren dan 18 mei. Dus geen "terraske doen". Hoe het zal zijn als café's en restaurants weer opengaan is voor mij een raadsel. Als ze weer openen kan ik mij niet voorstellen dat dat dan nog prettig zal zijn om te gaan eten of eens iets te gaan drinken op café.

Die laatste fase lees ik niet wegens irrelevant. Voor mij blijft alles zoals het was, mensen zullen toch terug wat bescheidener en nederiger moeten leren zijn. Ben blij dat ik een gelukkig mens en zonder de minste vorm van stress deze 'periode', hoe lang ze ook mag duren, zal doorstaan. Ik leef nu al meer dan tien jaar zo.
Ice

25 apr 2020, 11:45

De terugkeer naar een NORMAAL (sociaal) leven heeft de politiek afhankelijk gemaakt van.....de 'curve' of hoe de besmetting en verspreiding van het virus evolueert...
We weten intussen al zeker dat ze sjoemelen met de cijfers.
Wat gaat er dus gebeuren?
Ik zal eens schetsen wat ze in petto hebben:
Ze gaan ons staalhard voorliegen over de curve en de cijfers van besmetting en overlijdens, (dat kan toch niemand verifiëren of weerleggen) binnen misschien één of twee weken, om opnieuw de "nodige maatregelen" te treffen om zogezegd corona te kunnen indijken en dan gaan ze volop met allerlei verplichtingen komen.
De politiek zal er zelfs een schep bovenop doen en de bevolking beschuldigen dat ze de maatregelen niet allemaal precies gevolgd hebben waardoor de politiek wel 'gedwongen' is om opnieuw strengere maatregelen te nemen voor....ons welzijn en onze gezondheid, nietwaar? Het zal dus wéér onze eigen schuld zijn.

Wat gaan ze zeggen:
Zie je wel, er zijn opnieuw meer besmettingen nadat de maatregelen versoepeld zijn en het virus blijft zich verspreiden, er is zelfs een toename van overlijdens, allemaal met válse cijfers en dan is de oorzaak de versoepeling die ze dan weer proberen terug te draaien.
DAN komen ze met verplichte mondmaskers overal, met een verplichte app om aan contact tracing te doen en wie weet wat nog meer wánt we moeten het virus (dat intussen compleet uitgewoed is) toch onder controle kunnen krijgen?
De duivel mag weten wat ze nog allemaal in hun ziekelijke brein bekokstoofd hebben tijdens deze ZEVEN uur van bedrog maskeren voor de bevolking.

Maar eerst moet er weer krankzinnig overdreven worden over de toename van valse besmettingen, die moeten met de 1000den omhoog gaan en de medeplichtige leugenmedia moet ons voortdurend blijven bestoken met valse cijfers, valse besmettingen en valse overlijdens zodat de angst en paniek weer worden aangewakkerd want dat is intussen alweer sterk afgenomen omdat deze griepfarce al te lang duurt.

Ongetwijfeld zullen er in scholen en diverse bedrijven opnieuw besmettingen gaan opduiken.
De sjaaltjes, die de politiek zélf heeft toegestaan als mondmasker, zullen ook listig misbruikt worden want die zullen "niet genoeg bescherming geboden hebben", de ideale, door de politiek zélf vooropgezette smoes want dan kunnen specifieke mondmaskers verplicht worden - uiteraard waarmee een bedrijf met politieke vriendjes hun zakken kunnen vullen.
Ze zullen nu spijt hebben dat de zorgcentra niet meer kunnen gebruikt worden als excuus voor een nieuwe golf van besmettingen, daar zijn er al teveel overleden zogezegd aan corona en opnieuw teveel doden, dat zou argwaan kunnen opwekken...en dus zullen ze op zoek gaan waar mogelijk nieuwe besmettingen kunnen gefaket worden en dat zullen ongetwijfeld de scholen en werkplaatsen zijn met veel volk door de versoepeling.
Et voilá, we zijn weer vertrokken, weer een stap dichter naar de totalitaire dictatuur zonder vrijheid.
ZO zal het gaan, let maar eens op!
Gisteren in het journaal weigerde jambon in te gaan op de vraag hoe het opsporen van contacten van besmette personen zou gaan, verplichte big brother op je smartphone houden ze voor de volgende leugenronde als er opnieuw maatregelen nodig zijn door valse voorwendselen.

Ik pleit voor algemene, burgerlijke ongehoorzaamheid met hun corona circus, het is goed geweest...zelf het normale leven hernemen, die rare griep is immers al lang voorbij.

Fred1950

25 apr 2020, 13:30

Ice schreef:
25 apr 2020, 11:45
.....

Ik pleit voor algemene, burgerlijke ongehoorzaamheid met hun corona circus, het is goed geweest...zelf het normale leven hernemen, die rare griep is immers al lang voorbij.
Hebt ge geen schrik dat de moderators hier gaan ingrijpen ? Je verspreidt hier ultra extreem-rechts gedachtengoed 8O
Ice

25 apr 2020, 15:37

Vrije meningsuiting van een boze méns, niks politiek statement.

boeffer

25 apr 2020, 15:47

Het is al erg genoeg dat men ons weet zitten via onze phone . Musk wil zo voor een globale breedband internetconnectie zorgen. Men weet dan nog meer over ons of kneed/kwelt je nog meer. Is dat nu meer luxe, informatief, controles, werkdieverij, spionage tot niet meer slapen.
[url]https://
Afbeeldingwww.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200424_04933554[/url]
Ice

25 apr 2020, 16:13

Vanuit de ruimte worden we bestookt met schadelijke 5G straling door het musk en co ongedierte. :x

E.T.

25 apr 2020, 16:16

Daar is het dan : 5G
Zat er al een tijdje op te wachten 8O

Fazal

25 apr 2020, 17:10

Er draait nog niet genoeg afval rond de wereld.
7500 worden op slechts 300 km hoogte gebracht.
Vraag mij af of ze binnen enkele jaren met een grote mand klaarstaan voor degenen die tegen die tijd al naar beneden zullen vallen.

Het is duidelijk dat sommigen echt niet weten wat te doen met al hun geld.
Een buurman (huisdokter) heeft sinds 2010 al zeker 5 keer zijnen tuin 'laten' herinrichten.
En het ene terras na het andere moet eraan geloven.

Telkens gekker en gekker. Planten en bomen, (nee, geen bloemen) die bij elkaar niet passen, enz. ... .
Het zou mij zelfs niet verwonderen mochten ze deze keer coronastruiken hebben geplant.

Hij is getrouwd met een man die al even gek is als hijzelf.
Ze zijn helaas allebei te groot om tuinkabouter te spelen, maar (lach niet) met carnaval hadden ze zich allebei wel als tuinkabouters verkleed. Echt te gek om los te lopen. :D