Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Russische griep werd niet veroorzaakt door een griepvirus, maar door "coronavirus OC43"
De Spaanse griep was een echte griep, veroorzaakt door het H1N1 griepvirus.
"een stuk grauw papier, smeerde er een vetkaars op met kruidnoot, warm maken boven de stoof,dat op de borst met een kattenvel,of wollen doek,en ne slok vliersiroop, en 2 dagen later was ik er vanaf,"
Allez, ge had een "vallinge"
Ik ben precies wat jonger, in mijne tijd bestond er "Dampo" .
-
Die werd in de watte gelegd, dat was een aartsbisschop. De oudjes in de krottenwijken, heb je daar ook cijfers van ?Charlie Maru schreef: ↑27 dec 2021, 19:10Gisteren: Tutu op 90-jarige leeftijd overleden.....
Hoe moet ik mij een "oudere bevolking" voorstellen ?
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Infectioloog Van der Hilst verklaart in Het Belang van Limburg dat de voorspellingen van de modellen omtrent de omikronvariant veel te negatief waren (dezelfde vingerwijzing heb ik eerder al gegeven).
Men heeft niet goed begrepen dat de afnemende bescherming tegenover besmetting niet op dezelfde manier een afname van de bescherming tegen ziekenhuisopname zou opleveren.
Nog een bijkomend element aldus Vd Hilst: de immuniteit in de bevolking is al hoger dan gedacht én de hoge vaccinatiegraad - waar dat het geval is - speelt ook in het voordeel van die bevolking.
Dat de overlijdens er in Zuid-Afrika zo goed als niet gevolgd zijn , heb ik hier al een paar keer duidelijk gemaakt. Het virus heeft daar de status van griep of verkoudheid aangenomen. Meer niet.
Ook in het VK heeft men nu al 16 dagen flink toenemende besmettingen met omikron en ook daar nul extra overlijdens. Integendeel, de trend daalt daar zelfs nog. (zie een vorige posting daarover).
In het VK is het gevaar voor corona eigenlijk voorbij.
Indien de evolutie in het VK aansluit bij die van Z-Afrika, dan zijn we er binnen een maand -hooguit twee- vanaf. Hopelijk komt iedereen zo snel mogelijk in aanraking met omikron. Vooral dan de kinderen en -30jarigen.
We gaan nog wel actoren zien die zullen tegenspartelen: de Van Ransten, de Van den broeckes en co. Degenen die nu 'macht' hebben en die weer zullen moeten inleveren en zullen moeten terugkeren naar een leven in de schaduw.
Men heeft niet goed begrepen dat de afnemende bescherming tegenover besmetting niet op dezelfde manier een afname van de bescherming tegen ziekenhuisopname zou opleveren.
Nog een bijkomend element aldus Vd Hilst: de immuniteit in de bevolking is al hoger dan gedacht én de hoge vaccinatiegraad - waar dat het geval is - speelt ook in het voordeel van die bevolking.
Dat de overlijdens er in Zuid-Afrika zo goed als niet gevolgd zijn , heb ik hier al een paar keer duidelijk gemaakt. Het virus heeft daar de status van griep of verkoudheid aangenomen. Meer niet.
Ook in het VK heeft men nu al 16 dagen flink toenemende besmettingen met omikron en ook daar nul extra overlijdens. Integendeel, de trend daalt daar zelfs nog. (zie een vorige posting daarover).
In het VK is het gevaar voor corona eigenlijk voorbij.
Indien de evolutie in het VK aansluit bij die van Z-Afrika, dan zijn we er binnen een maand -hooguit twee- vanaf. Hopelijk komt iedereen zo snel mogelijk in aanraking met omikron. Vooral dan de kinderen en -30jarigen.
We gaan nog wel actoren zien die zullen tegenspartelen: de Van Ransten, de Van den broeckes en co. Degenen die nu 'macht' hebben en die weer zullen moeten inleveren en zullen moeten terugkeren naar een leven in de schaduw.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Hihi , en als het maar blijft circuleren ( immuniteit over de jaren heen kan je immers vergeten ) , en dan eens muteert naar iets zeer kwaadaardigs ? Corona virussen doen dat blijkbaar graag ( minstens al 5 keer op 2 jaar tijd )
Je kan het goed uitleggen , hé Willeke , maar .... ge moet toch een een beetje meer "wetenschappelijke" feiten erbij halen vooraleer ge een "platte" conclusie op zijn Bartjes De Wever trekt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

Comicron
Omicron-variant blijkt milde symptomen op te leveren.
(BRON: https://doorbraak.be/cartoons/comicron/
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Uit de krant van vandaag: nu zijn het al de crèches om de schuld in de nek te schuiven.
We hebben nu al zowat alle doelgroepen gekregen zeker ? Wie wordt het volgende slachtoffer van beschuldiging ?
Men weet het gewoon niet.......

We hebben nu al zowat alle doelgroepen gekregen zeker ? Wie wordt het volgende slachtoffer van beschuldiging ?
Men weet het gewoon niet.......

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.hln.be/binnenland/nederland ... Ijj-pXb5Y0
In Nederland deelde ze boeten uit als je over de grens
Nu komen ze massaal naar België , waar zit nu Burgemeester en Gouverneur van Antwerpen
nu komt hij niet met zijn praatjes naar buiten denkt aan de euro's kassa kassa .
Zouden beter Antwerpen ook in lockdown , misschien zouden ze dan leren zelfstandigen
die moeten dan sluiten . Maar overvolle treinen dat kan en mag .
Is hier omgekeerde wereld beetje rebelse burgemeester zoals de Wil
In Nederland deelde ze boeten uit als je over de grens
Nu komen ze massaal naar België , waar zit nu Burgemeester en Gouverneur van Antwerpen
nu komt hij niet met zijn praatjes naar buiten denkt aan de euro's kassa kassa .
Zouden beter Antwerpen ook in lockdown , misschien zouden ze dan leren zelfstandigen
die moeten dan sluiten . Maar overvolle treinen dat kan en mag .
Is hier omgekeerde wereld beetje rebelse burgemeester zoals de Wil
-
De hond aan de leiband van de wandelaarCharlie Maru schreef: ↑28 dec 2021, 19:08.... Wie wordt het volgende slachtoffer van beschuldiging ?
...
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Vandaag: kilometers Hollandse files richting Antwerpen. De binnenstad van Antwerpen zat muurvast met stromen Hollandse auto's- je auto achterlaten in 1 van die gigantische randparkings gaat het Hollands petje blijkbaar te boven. In de winkelstraten kon je over de Hollandse koppen lopen en de eetgelegendheden zaten vol.
Maar de cultuurhuizen moesten dicht.
Maar de cultuurhuizen moesten dicht.