Coronavirus
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Tav Boefer :
Het verschil tussen de dokters van 4 euro en de volle pot zit hem hierin dat de dokters van 4 euro een achttal dagen moeten wachten tot de rest op hun rekening komt .
Naar het schijnt vertikken vele dokters in West Vlaanderen om dit systeem toe te passen . Nochtans werd dees ingevoerd om de drempel, om een arts te raadplegen, te verlagen en het rondgezeul van mut-briefjes te verminderen .
werewoef
Het verschil tussen de dokters van 4 euro en de volle pot zit hem hierin dat de dokters van 4 euro een achttal dagen moeten wachten tot de rest op hun rekening komt .
Naar het schijnt vertikken vele dokters in West Vlaanderen om dit systeem toe te passen . Nochtans werd dees ingevoerd om de drempel, om een arts te raadplegen, te verlagen en het rondgezeul van mut-briefjes te verminderen .
werewoef
AMEN en AUM
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ondertussen in ..... China
Ze hebben daar een Piek gehad van .... 371 besmettingen per dag , amaai , zovééél ...
Gemiddeld 10 miljoen vaccinatie shots per dag
, bijna zoveel als er Belgen rondlopen. Doe dat maar eens na ....
Overlijdens ? Nul ( By the way , gemiddeld 4 covid overlijdens per dag in Zweden , en dit is geen WIl-met-punt fake getal )
Ze hebben daar een Piek gehad van .... 371 besmettingen per dag , amaai , zovééél ...
Gemiddeld 10 miljoen vaccinatie shots per dag
Overlijdens ? Nul ( By the way , gemiddeld 4 covid overlijdens per dag in Zweden , en dit is geen WIl-met-punt fake getal )
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Waarde van die informatie? Nul. Zoveel als het aantal doden
Hoeveel dwangarbeiders zijn er in China? Nul. Ook zoveel als het aantal coronadoden.
Kortom, F. Flintstone, van de dictatuur China weten we niets met zekerheid.
Hoeveel dwangarbeiders zijn er in China? Nul. Ook zoveel als het aantal coronadoden.
Kortom, F. Flintstone, van de dictatuur China weten we niets met zekerheid.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Nog wat feiten over China.
Tijdens de periode 2000 tot 2020 stierven er daar jaarlijks 7,07 per duizend inwoners (alle oorzaken)
Dat zijn er dan voor heel China (1,439 miljard inw.) 10.173.000 per jaar ofwel 27.871 per dag (alle doodsoorzaken).
De Chinese Communistische overheid heeft in februari 2020 een maximum van 143 coronadoden op 1 dag gemeld. Dat getal maakt 0,5% uit van het dagelijks aantal doden in China.
Elke 7,4 minuten sterven er in China 143 mensen en dit het hele jaar door.
En voor dat minuscule aantal doden heeft China de hele provincie Wuhan afgesloten en daarna nog andere steden en provincies in quarantaine gezet? Je moet echt in Sinterklaas, de paashaas en de tandenfee geloven om zó goedgelovig te zijn dat je daarin trapt.
Wij hebben er hier zo eentje.
Tijdens de periode 2000 tot 2020 stierven er daar jaarlijks 7,07 per duizend inwoners (alle oorzaken)
Dat zijn er dan voor heel China (1,439 miljard inw.) 10.173.000 per jaar ofwel 27.871 per dag (alle doodsoorzaken).
De Chinese Communistische overheid heeft in februari 2020 een maximum van 143 coronadoden op 1 dag gemeld. Dat getal maakt 0,5% uit van het dagelijks aantal doden in China.
Elke 7,4 minuten sterven er in China 143 mensen en dit het hele jaar door.
En voor dat minuscule aantal doden heeft China de hele provincie Wuhan afgesloten en daarna nog andere steden en provincies in quarantaine gezet? Je moet echt in Sinterklaas, de paashaas en de tandenfee geloven om zó goedgelovig te zijn dat je daarin trapt.
Wij hebben er hier zo eentje.

Paul Hunter, professor in de geneeskunde aan de Universiteit van East Anglia, vertelde gisteren op BBC Breakfast: “COVID is slechts één virus van een familie van coronavirussen, en de andere coronavirussen brengen meestal elk jaar nieuwe varianten voort, en dat is bijna zeker wat er gaat gebeuren met COVID – het zal in feite gewoon een andere oorzaak van verkoudheid worden.”
Hunter zei dat op een gegeven moment de dagelijkse rapportage van COVID-19-gevalnummers niet langer gerechtvaardigd zal zijn.
"We gaan niet dagelijks rapporteren over gevallen van de verschillende oorzaken van verkoudheid in de toekomst, waarvan COVID er een is", zei hij, eraan toevoegend dat de beperkingen kunnen worden teruggeschroefd zodra de Omicron-variant is aangepakt, mogelijk na Pasen.
Hunter voegde eraan toe: "We zullen mensen die positief zijn met hun normale leven moeten laten verdergaan zoals ze zouden doen met elke andere verkoudheid.
Hij zei dat de regels voor zelfisolatie op een gegeven moment moeten worden versoepeld, omdat dit een ziekte is die niet weggaat.
Hunter zei dat op een gegeven moment de dagelijkse rapportage van COVID-19-gevalnummers niet langer gerechtvaardigd zal zijn.
"We gaan niet dagelijks rapporteren over gevallen van de verschillende oorzaken van verkoudheid in de toekomst, waarvan COVID er een is", zei hij, eraan toevoegend dat de beperkingen kunnen worden teruggeschroefd zodra de Omicron-variant is aangepakt, mogelijk na Pasen.
Hunter voegde eraan toe: "We zullen mensen die positief zijn met hun normale leven moeten laten verdergaan zoals ze zouden doen met elke andere verkoudheid.
Hij zei dat de regels voor zelfisolatie op een gegeven moment moeten worden versoepeld, omdat dit een ziekte is die niet weggaat.

figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
In Hongkong werd vandaag de redactie van de laatste kritische krant opgerold, haar hoofdredacteur gevangen afgevoerd en haar inboedel meegenomen. Bedenkingen uiten bij de politiek van de partij is namelijk opruiend. Voortaan zullen we dus nog alleen correcte informatie krijgen uit officiële bron. Zoals bijvoorbeeld de coronacijfers. Hiermee vergeleken zijn onze experten en politici slechts zielige stumperds.
-
Allé vooruit , nog ééntje met een glazen bol , ééntje van de vele ego's die in de "boeskes" wil komen.Wil. schreef: ↑29 dec 2021, 13:28Paul Hunter, professor in de geneeskunde aan de Universiteit van East Anglia, vertelde gisteren op BBC Breakfast: “COVID is slechts één virus van een familie van coronavirussen, en de andere coronavirussen brengen meestal elk jaar nieuwe varianten voort, en dat is bijna zeker wat er gaat gebeuren met COVID – het zal in feite gewoon een andere oorzaak van verkoudheid worden.”
.....
Het verschil van de Alfa en de Delta variant met de andere corona virussen is dat ze longontstekingen veroorzaken. De andere corona virussen doen dat blijkbaar niet. En net omwille van die longontstekingen waren ze dodelijk en moest er met alle macht ingegrepen worden. Welke onnozelaar durft te beweren dat de eerstvolgende variant ( na omikron ) geen longontstekingen gaat veroorzaken ? Het virus "kent" geen logica, het muteert "random" , net zoals de ballekes uit de Lotto trommel vallen
Is omikron ( en andere coronavirussen ) een probleem ? Ja, als ze massaal voor besmettingen zorgen. Een uitzonderlijke grote groep van zieken die thuis of op het werk zit te snotteren is niet meer productief. Met andere woorden , den gaai en den draai van de economie lijdt eronder ( neem maar gerust de 10 % Lijn chauffeurs die thuis zaten , en het gebrek aan boordpersoneel van vliegmaatschappijen waardoor lijnvluchten niet konden doorgaan, als voorbeeld ).
En als laatste bemerking, coronavirussen veroorzaken al een eeuwigheid verkoudheden, maar waren nooit zo overdraagbaar als de huidig actieve soorten.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ha ,nu zijn het de die met een loopneus,99% dat ze omikron hebbenCharlie Maru schreef: ↑28 dec 2021, 19:08Uit de krant van vandaag: nu zijn het al de crèches om de schuld in de nek te schuiven.
We hebben nu al zowat alle doelgroepen gekregen zeker ? Wie wordt het volgende slachtoffer van beschuldiging ?
Men weet het gewoon niet.......
![]()
Ik denk dat ze na de aandelen van Phizer ,ook aandelen hebben van de testen........
Maar ik heb al een loopneus vanaf we een mondmasker moesten opzetten bij de de corona pandemie
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202112 ... m_term=0-0
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.hln.be/dossier-coronavirus- ... ~a48beb2b/
90 procent Covid-19-patiënten op intensieve zorg in Groot-Brittannië kreeg geen booster
Tot 90 procent van de patiënten die in Groot-Brittannië met Covid-19 op de intensieve zorg werden opgenomen, had geen boostervaccinatie gekregen, zo heeft premier Boris Johnson woensdag gezegd. Toch sloot hij andermaal elke verharding van de coronabeperkingen voor Nieuwjaar uit.
90 procent Covid-19-patiënten op intensieve zorg in Groot-Brittannië kreeg geen booster
Tot 90 procent van de patiënten die in Groot-Brittannië met Covid-19 op de intensieve zorg werden opgenomen, had geen boostervaccinatie gekregen, zo heeft premier Boris Johnson woensdag gezegd. Toch sloot hij andermaal elke verharding van de coronabeperkingen voor Nieuwjaar uit.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.hln.be/buitenland/ophef-in- ... ~a9dd7205/
Ophef in China over publieke vernedering van coronaverdachten
In China is ophef ontstaan over de behandeling van vier mensen die worden verdacht van het overtreden van coronaregels. De politie toonde de verdachten deze week in de stad Jingxi aan een menigte, berichten Chinese staatsmedia. De vier moesten beschermende pakken dragen en hadden borden om hun nek met hun namen en foto's.
Op beelden is te zien dat de vier worden vastgehouden door agenten. Toeschouwers worden ondertussen op afstand gehouden door een grote groep politiemensen. De autoriteiten beschuldigen de verdachten van betrokkenheid bij het smokkelen van migranten. China zit vanwege de coronapandemie grotendeels op slot voor buitenlanders.
Ophef in China over publieke vernedering van coronaverdachten
In China is ophef ontstaan over de behandeling van vier mensen die worden verdacht van het overtreden van coronaregels. De politie toonde de verdachten deze week in de stad Jingxi aan een menigte, berichten Chinese staatsmedia. De vier moesten beschermende pakken dragen en hadden borden om hun nek met hun namen en foto's.
Op beelden is te zien dat de vier worden vastgehouden door agenten. Toeschouwers worden ondertussen op afstand gehouden door een grote groep politiemensen. De autoriteiten beschuldigen de verdachten van betrokkenheid bij het smokkelen van migranten. China zit vanwege de coronapandemie grotendeels op slot voor buitenlanders.
-
Neem nu het VK. Al dagen aan een stuk meer dan 100.000 besmettingen per dag. Die massale besmettingen, dat is dus een feit in de UK.
Maar waar blijven de overlijdens? Ik heb het vandaag al geschreven: we zijn nu al meer dan 14 dagen voorbij die explosiefase van de besmettingen en ondertussen dalen (!) de dodenaantallen. Nu gij
Is omikron een probleem ? Geef ons dan maar direct een dubbele dosis van omikron

In de UK , Frankrijk , Denemarken .... zijn de ware pieken maar ongeveer 7 dagen aan de gang. En vergeet niet de hoge vaccinatiegraad in die landen.
Het gemiddeld dodenaantal in die landen daalt niet ! ( en in ons land en Nederland ook niet zo fantastisch )
-
Fredje, Fredje toch... tsss, tsss, tsss.
Zie jij het gemiddelde in het VK van de laatste 7 dagen stijgen, manneke? Ga dan eens naar de oogarts.

en wat betreft de explosie van de omikrongevallen, kijk even hier (zet dat brilleke maar op):

Het kan zijn dat we de piek nog moeten krijgen, hé, Freddy-boy? Dan heb je gelijk. Maar dan ben je iemand met een glazen bol en daar heb je geen groot gedacht van, niet?
Zie jij het gemiddelde in het VK van de laatste 7 dagen stijgen, manneke? Ga dan eens naar de oogarts.

en wat betreft de explosie van de omikrongevallen, kijk even hier (zet dat brilleke maar op):

Het kan zijn dat we de piek nog moeten krijgen, hé, Freddy-boy? Dan heb je gelijk. Maar dan ben je iemand met een glazen bol en daar heb je geen groot gedacht van, niet?

Ik had het over het stijgend aantal besmettingen de laatste 7 dagen. De overlijdens stijgen later nog wel, maar dan wellicht niet omwille van de hoge vaccinatiegraad in de VK.
Kijk eens op CSSE naar de getallen van Frankrijk. Daar stijgt het aantal overlijdens wel, en ook wellicht door de lagere vaccinatiegraad. Neem nog snuifje cocaïne , dan denkt ge ook "helderder"
-
Jij bent toch echt wel de strafste, hé, Sof ?!
Ik heb het heel de tijd over het VK omdat omikron daar al ruim 2 weken aan het rondgaan is. Komt meneer daar af met de situatie in Frankrijk.
Dat eten van Kerstmis is je niet bekomen, lijkt me.
Ten tweede, je begint weer te emmeren over de besmettingeeuuhh!!
Ik heb al anderhalf jaar geleden gezegd dat die niet terzake doen. Met omikron is dat evenmin het geval. Het gaat enkel om de ziekenhuizen en vooral dan de IC en over de dodenaantallen. Kijk nogmaals naar de situatie in het VK, want dát was het onderwerp van mijn posting.
Ten derde, je hebt dus tóch je glazen bol bovengehaald
Ik heb het heel de tijd over het VK omdat omikron daar al ruim 2 weken aan het rondgaan is. Komt meneer daar af met de situatie in Frankrijk.
Ten tweede, je begint weer te emmeren over de besmettingeeuuhh!!
Ik heb al anderhalf jaar geleden gezegd dat die niet terzake doen. Met omikron is dat evenmin het geval. Het gaat enkel om de ziekenhuizen en vooral dan de IC en over de dodenaantallen. Kijk nogmaals naar de situatie in het VK, want dát was het onderwerp van mijn posting.
Ten derde, je hebt dus tóch je glazen bol bovengehaald
Ha, ha, waartoe grondige batterijkennis zoal kan leiden, hé?De overlijdens stijgen later nog wel,

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.