Coronavirus
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Er is nog keus ,de Chinezen zoeken het wel uit....Binnen een aantal maanden , terug een nieuw variante die dodelijker kan zijn dan wat we tot nu gekend hebben , wat denk je ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen
Het kan ook vogelgriep worden, in de UK is er al ene besmet.......
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220107_92949641
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wat denkt ge Fred, zou het niks voor u zijn om u te laten invriezen tot deze heisa helemaal voorbij is? Vergeet het wel niet in uw contract te laten zetten dat ze u moeten ontdooien als het zo ver is.Fred1950 Vandaag, 16:55
Could be ..... en velen beginnen dat te interpreteren als Should be ..... Bij wie aan whisful thinking doet komt de klop het hardst aan....
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een degelijk FFP2 masker dragen is vééél goedkoper.Dicksy schreef: ↑09 jan 2022, 19:35Wat denkt ge Fred, zou het niks voor u zijn om u te laten invriezen tot deze heisa helemaal voorbij is? Vergeet het wel niet in uw contract te laten zetten dat ze u moeten ontdooien als het zo ver is.Fred1950 Vandaag, 16:55
Could be ..... en velen beginnen dat te interpreteren als Should be ..... Bij wie aan whisful thinking doet komt de klop het hardst aan....![]()
![]()
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
In GB is die Omikron wel hard bezig, In B niet zo en NL doet alles op slot.
France is ook getroffen.
Maar is het zoals hier, gevaccineerd en Corona hebben is thuis uitzieken. Niet meteen in 't ziekenhuis maar je staat wel in de statistieken.
Niet die van de besmette want dat is nog een andere statistiek.
France is ook getroffen.
Maar is het zoals hier, gevaccineerd en Corona hebben is thuis uitzieken. Niet meteen in 't ziekenhuis maar je staat wel in de statistieken.
Niet die van de besmette want dat is nog een andere statistiek.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Fred1950 Wie beweert dat ? Zelfs China kent met hun extreem anti-virus beleid nog een paar honderd besmettingen per dag ....
Wie dat beweert ik alle sinds niet .
https://www.ad.nl/binnenland/in-denemar ... gle.com%2F
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220107_96109371
Wat China betreft zijn zij niet meer dan andere landen iedereen heeft problemen met de pandemie .
Enige dat zij er extreem mee omgaan . Helaas waren zij die alles hebben verzwegen in 2019/2020 .
https://www.hln.be/binnenland/ooit-ware ... ~adc979ea/
Ooit waren we dé antivaxers van Europa. Dit is de geschiedenis van epidemieën en pandemieën in ons land
De pest verdween zoals ze gekomen was. Voor pokken hadden we een vaccin nodig, maar de Belgische overheid wilde dat niet verplichten. In de negentiende eeuw werd ons land daarom door de rest van Europa beschouwd als een nest van antivaxers. De Spaanse griep die 5% van de wereldbevolking het leven kostte, werd eerst ook ingeschat als een “griepje” waarover grapjes gemaakt konden worden. Nadien was de wanhoop zo groot dat (bijna) alle middelen goed waren om ze te bestrijden. Tot champagne drinken en sigarettenrook inhaleren toe. Een kleine maar fijne geschiedenis van epidemieën en pandemieën in ons land.
Wie dat beweert ik alle sinds niet .
https://www.ad.nl/binnenland/in-denemar ... gle.com%2F
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220107_96109371
Wat China betreft zijn zij niet meer dan andere landen iedereen heeft problemen met de pandemie .
Enige dat zij er extreem mee omgaan . Helaas waren zij die alles hebben verzwegen in 2019/2020 .
https://www.hln.be/binnenland/ooit-ware ... ~adc979ea/
Ooit waren we dé antivaxers van Europa. Dit is de geschiedenis van epidemieën en pandemieën in ons land
De pest verdween zoals ze gekomen was. Voor pokken hadden we een vaccin nodig, maar de Belgische overheid wilde dat niet verplichten. In de negentiende eeuw werd ons land daarom door de rest van Europa beschouwd als een nest van antivaxers. De Spaanse griep die 5% van de wereldbevolking het leven kostte, werd eerst ook ingeschat als een “griepje” waarover grapjes gemaakt konden worden. Nadien was de wanhoop zo groot dat (bijna) alle middelen goed waren om ze te bestrijden. Tot champagne drinken en sigarettenrook inhaleren toe. Een kleine maar fijne geschiedenis van epidemieën en pandemieën in ons land.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Gegevens van 30/12/21 in Duitsland. Toen was 70% van de bevolking ingeënt.
De 30% niet-gevaccineerden waren maar met 4% vertegenwoordigd in het totaal der omikrongevallen.
De wel-gevaccineerden leverden de 96% andere omikronbesmettingen.
Je had dus een grotere kans om met omikron besmet te geraken als je gevaxt was.

De 30% niet-gevaccineerden waren maar met 4% vertegenwoordigd in het totaal der omikrongevallen.
De wel-gevaccineerden leverden de 96% andere omikronbesmettingen.
Je had dus een grotere kans om met omikron besmet te geraken als je gevaxt was.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wanneer er lockdowns worden ingesteld, valt er niet veel losbandig te leven.
Neen, de vaccins beschermen niet méér tegen omikron dan het natuurlijk afweersysteem . Integendeel zelfs, men kan daaruit een negatieve doeltreffendheid afleiden.
Hoe zinvol is het dan om ook kinderen te gaan vaccineren?
Neen, de vaccins beschermen niet méér tegen omikron dan het natuurlijk afweersysteem . Integendeel zelfs, men kan daaruit een negatieve doeltreffendheid afleiden.
Hoe zinvol is het dan om ook kinderen te gaan vaccineren?

Nogal kort door de bocht. Zoiets is niet bewezen.
De kans dat een gevaccineerd kind iemand anders besmet wordt kleiner.Hoe zinvol is het dan om ook kinderen te gaan vaccineren?
Als men in de lagere scholen de besmette gevallen elke morgen met een speekseltest eruit zou trieëren hoeft voor mij zelfs hun mondmasker niet ( ook geen CO2 meters , dat is sowieso geen maat voor het virusgehalte in een ruimte ). De lessen kunnen dan gewoon doorgaan voor de niet besmette gevallen. Maar ja , de NVA vindt dat te duur om daarvoor hun partijkas wat lichter te maken.
-
Het blijkt omgekeerd te zijn: gevaccineerden zijn vaker besmet door omikron dan niet-gevaccineerden, dat kun je aflezen uit de toestand in Duitsland.
Enig tegenargument: dat was zo op 31/12 en het staal was nog niet enorm groot.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dat met de Co² meters begrijp ik ook niet,voor de pandemie waren er ook geen Co² meters, en nu zijn ze opeens de oplossing,maar niet één Co² meter die een juiste meting weergeeft,dat ze eens de Co² meten , in een auto met 5 personen, die van Brussel naar de zee rijd, bij koud winderig weer, zodat alle vensters toe blijven.ook geen CO2 meters , dat is sowieso geen maat voor het virusgehalte in een ruimte
Nu is een Co² meter pressies de heilige graal.
Co² is gevaarlijk als er in een gebouw een open gasvuur of kaarsen of een open haard waarvan de schouw verstopt is, lang brand,maar zeldzaam als er een aantal personen zich in een gesloten kamer bevinden.
Misschien kan dat virus zelfs niet tegen de gasvorm van Co²,dat ze dat maar uitzoeken.......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Als IK dat zou organiseren duurt de test voor één klas maximim 1/2 uur.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 jan 2022, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Herlees wat ik hiervoor al heb geschreven. Diegenen die angstig zijn voor het vaccin, zullen evenzeer schrik hebben om besmet te geraken, zelfs al zullen ze dat niet toegeven.
-
Ge verwart CO2 ( koolstofdioxide ) met CO ( koolstofmonoxide ).tokkio schreef: ↑10 jan 2022, 16:05Dat met de Co² meters begrijp ik ook niet,voor de pandemie waren er ook geen Co² meters, en nu zijn ze opeens de oplossing,maar niet één Co² meter die een juiste meting weergeeft,dat ze eens de Co² meten , in een auto met 5 personen, die van Brussel naar de zee rijd, bij koud winderig weer, zodat alle vensters toe blijven.ook geen CO2 meters , dat is sowieso geen maat voor het virusgehalte in een ruimte
Nu is een Co² meter pressies de heilige graal.
Co² is gevaarlijk als er in een gebouw een open gasvuur of kaarsen of een open haard waarvan de schouw verstopt is, lang brand,maar zeldzaam als er een aantal personen zich in een gesloten kamer bevinden.
Misschien kan dat virus zelfs niet tegen de gasvorm van Co²,dat ze dat maar uitzoeken.......![]()
Een CO2 meter heeft geen zin. Stel een lege ruimte die pas goed verlucht is geweest. Plots komt daar een aantal kinderen binnengestormd, waarvan één een superverspreider is. Die laatste gaat binnen het halfuur een "luchtbel" met een straal van +- 2 meter rond zich opbouwen die vol virusdeeltjes zit. Iedereen die in de luchtbel terechtkomt geraakt besmet, en dat ondanks dat de CO2 meter na een half uur nog zeker geen alarm zal slaan. Dit is wat er verleden jaar in een vleesverwerkend bedrijf in Duitsland is gebeurd waardoor iedereen in dat bedrijf besmet geraakte.
Daarom moet men de kinderen in de klas testen en ze afzonderen als ze positief testen. Op de goedwil en de eerlijkheid van de ouders om hun kinderen te testen vooraleer ze naar school gaan, moet ge niet te veel rekenen