Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

29 feb 2020, 19:35

tokkio schreef:
29 feb 2020, 18:16
...
Ook Tsjernobyl heeft de natuur zich hersteld.
Ja , daar lopen nu kippen rond met twee koppen en zonder vleugels ( 't zal wel zo erg niet zijn, maar 't scheelt toch niet veel )

https://www.thoughtco.com/chernobyl-ani ... ns-4155348
Ice

01 mar 2020, 14:02

@Fred, dan is het toch zeer merkwaardig dat er in die omgeving mensen zijn blijven wonen en ook teruggekeerd zijn, groenten uit eigen moestuin kunnen eten, niet ziek zijn laat staan overleden zijn door radioactieve straling/fall-out...dat het groen intussen alles overwoekert van wat eigenlijk dan toch een woestenij zou moeten zijn waar niks meer groeit en dat voor honderden jaren? 8O

Ik meen dat het Tom Waes en zijn ploeg waren die daar een kijkje gingen nemen, met die mensen mee vodka dronken en eigen gekweekte tomaatjes uit besmette grond verorberden...
Dat roept toch minstens vragen op, niet?

Fred1950

01 mar 2020, 14:12

Ice schreef:
01 mar 2020, 14:02
@Fred, dan is het toch zeer merkwaardig dat er in die omgeving mensen zijn blijven wonen en ook teruggekeerd zijn, groenten uit eigen moestuin kunnen eten, niet ziek zijn laat staan overleden zijn door radioactieve straling/fall-out...dat het groen intussen alles overwoekert van wat eigenlijk dan toch een woestenij zou moeten zijn waar niks meer groeit en dat voor honderden jaren? 8O

Ik meen dat het Tom Waes en zijn ploeg waren die daar een kijkje gingen nemen, met die mensen mee vodka dronken en eigen gekweekte tomaatjes uit besmette grond verorberden...
Dat roept toch minstens vragen op, niet?
Gij verstaat er ook niet teveel van, nietwaar .... Het gaat erom hoeveel straling je krijgt, veel op korte termijn of weinig op lange termijn. Tom Waes zal al niet veel straling binnengekregen hebben, maar anderen kunnen er op tien jaar verblijf allerhande kankers door krijgen, en gezonde kindjes krijgen zonder misvormingen zou ook al eens een probleem kunnen zijn. Straling is geen "virus" of een gif dat zo in je mond vliegt of zoiets. Lage dosissen kunnen je DNA beschadigen, hoge dosissen doden de cellen meteen, of waarmee worden kankerpatiënten bestraald denk je.

Je gaat blijkbaar van standpunten uit zoals "ik zie geen CO2 , dus is het er niet, tenzij ik dat ergens op één of andere fake site heb gelezen" :roll:

Fazal

01 mar 2020, 14:50

Fazal schreef:
29 feb 2020, 14:12
Ice schreef:
29 feb 2020, 13:06
het vermoeden bestaat dat dit coronavirus ergens in een labo werd gemodificeerd tot biowapen en losgelaten om enerzijds de wereldbevolking te reduceren en anderzijds de wereldeconomie te ontwrichten....niet ondenkbaar als je de aantallen dodelijke slachtoffers en de daling op de beurzen bekijkt.. :?:
Waarom klinkt mij dat zo bekend in de oren? 8O
Hieronder een hele boterham, maar waard om even te lezen.

https://www.wanttoknow.nl/economie/de-w ... r-plannen/

Voeg daar nog de oorlogen en massamoorden bij, en de betrachting is bewezen.
Alleen zijn al die nieuwe geboortes nog erger dan het coronavirus.
Ze verspreiden zich bijna even snel als de mieren.
Het is dus tot hiertoe allemaal boter aan de galg.
Laatst gewijzigd door Fazal op 01 mar 2020, 15:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Ice

01 mar 2020, 14:56

Fred, verklaar dan eens hoe het komt dat die mensen reeds meer dan 20 jaar in die HOGE stralingszone leven, zich voeden met groenten van besmette grond, zónder ziek te worden?!
Dat er wél overal groen is terwijl er wordt beweerd dat decennia lang er niks kán groeien?
En Tom Waes? Gaat het over ZIJN gezondheid misschien?! :roll:
Je schijnt zelfs niet eens te snappen waarom ik die reportage aanhaalde... 8O en dan zou ík er niks van verstaan... :roll:

Fred1950

01 mar 2020, 15:37

Ice schreef:
01 mar 2020, 14:56
Fred, verklaar dan eens hoe het komt dat die mensen reeds meer dan 20 jaar in die HOGE stralingszone leven, zich voeden met groenten van besmette grond, zónder ziek te worden?!
Dat er wél overal groen is terwijl er wordt beweerd dat decennia lang er niks kán groeien?
En Tom Waes? Gaat het over ZIJN gezondheid misschien?! :roll:
Je schijnt zelfs niet eens te snappen waarom ik die reportage aanhaalde... 8O en dan zou ík er niks van verstaan... :roll:
Er leven geen mensen meer in de hoge stralingszone.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pripyat
Pripyat is een spookstad geworden , maar "The Zone of Alienation is considered relatively safe to visit, ..." , dus Waes zal er niet veel last van ondervonden hebben :) ( zolang hij er maar niet te lang verbleef )

Wil.

01 mar 2020, 15:45

Off topic: Het echte leven in de radioactief besmette zone Scrollen
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

01 mar 2020, 15:54

Fred1950 schreef:
....

Pripyat is een spookstad geworden , maar "The Zone of Alienation is considered relatively safe to visit, ..." , dus Waes zal er niet veel last van ondervonden hebben :) ( zolang hij er maar niet te lang verbleef )
Trouwens , Tom Waes was al zeker niet de eerste Vlaming die daar durfde rondlopen ....

https://www.youtube.com/watch?v=vHdc8nBQtkE

Bemerk de sarcofaag waaronder de reactor begraven licht ...
Ice

01 mar 2020, 16:36

Fred1950 schreef:
Fred1950 schreef:
....
De link van Wil bewijst het tegendeel.
Wil. schreef:
01 mar 2020, 15:45
Off topic: Het echte leven in de radioactief besmette zone Scrollen
Fred1950 schreef:
Trouwens , Tom Waes was al zeker niet de eerste Vlaming die daar durfde rondlopen ....
https://www.youtube.com/watch?v=vHdc8nBQtkE
Bemerk de sarcofaag waaronder de reactor begraven licht ...
1. LICHT moet LIGT zijn...
2. Gelukkig dat je wikipedia nog hebt als je zelf niks weet om te kunnen tegenwringen
3. En dan youtube erbij sleuren om commentaar te geven op een reportage van Tom Waes.... ja hoor, de vraag was dan ook of Tom Waes de eerste Vlaming was die dat gebied durfde te bezoeken..... 8O ...gewoon beláchelijk.

Ik stel de vraag waarom er nog mensen (klaarblijkelijk gezond) blijven leven in radioactief besmet gebied waar het groen woekert over wat een troosteloze woestenij zou moeten zijn en gij zeurt over Tom Waes zijn gezondheid omdat je niks weet over tjernobyl maar toch wil tegenspartelen omdat je twistziek bent.
Ik heb het gehád met je oeverloze gespartel en telkens twistzieke dwaalsporen naast elke kwestie aanhaalt om de discussie te verzieken.

Fred1950

01 mar 2020, 16:44

Ice schreef:
01 mar 2020, 16:36
....
Ik heb het gehád met je oeverloze gespartel en telkens twistzieke dwaalsporen naast elke kwestie aanhaalt om de discussie te verzieken.
Ik ben niet twistziek, jij bent een betweter, en als ge geen gelijk krijgt, maakt ge u kwaad.

Trouwens , gezondheidsproblemen zullen bij de bewoners in de licht gecontamineerde zone pas na 20 jaar ( misschien ) optreden. De oudjes die daar te zien zijn, zijn dan al gestorven van heel iets anders.

Dicksy

01 mar 2020, 16:52

Fred1950 schreef:
Ik ben niet twistziek, jij bent een betweter, en als ge geen gelijk krijgt, maakt ge u kwaad.
Ons ‘wijsneus’ zal eens etiketjes gaan plakken. 😂😂👍

gast43

01 mar 2020, 20:18

Als beschadigd DNA niet goed hersteld wordt kan dat op lange termijn kanker veroorzaken. Hoe meer je wordt blootgesteld aan radioactieve straling, hoe groter de kans daarop is. Maar als je als gevolg hiervan kanker krijgt, dan is dat pas na vele (tientallen) jaren.

Is toch voor niks dat ze gratis jodium tabletten mogen afhalen bij apotheker .

Fred1950

01 mar 2020, 20:31

gast43 schreef:
01 mar 2020, 20:18
Als beschadigd DNA niet goed hersteld wordt kan dat op lange termijn kanker veroorzaken. Hoe meer je wordt blootgesteld aan radioactieve straling, hoe groter de kans daarop is. Maar als je als gevolg hiervan kanker krijgt, dan is dat pas na vele (tientallen) jaren.

Is toch voor niks dat ze gratis jodium tabletten mogen afhalen bij apotheker .
@Ice
Hebt ge dit gelezen, manneke ? Dat is nu eens een beknopte en correcte uitspraak, zie !

Men deelt jodium tabletten uit om de schildklier te beschermen tegen radioactief jodium dat bij een kernongeval in de lucht zou kunnen vrijkomen. De bedoeling is om de schildklier vol te proppen met gezond jodium zodat er geen radioactief jodium er nog bij zou kunnen komen. Het beschermt alvast niet tegen straling of tegen radioactieve fall-out.

Wil.

02 mar 2020, 11:15

Israëlische wetenschappers (inderdaad, opnieuw Israëli's) zullen als eersten een vaccin uitbrengen tegen het coronavirus.

Al 4 jaar waren deze mensen bezig met een onderzoek naar een vaccin tegen IBV (infectueus bronchitis virus). Voor hun onderzoek kozen ze toen het coronavirus. Het is dus puur toeval dat deze wetenschappers precies dát virus uitkozen om hun onderzoek te doen. In de tests is aangetoond dat een vaccinatie via de mond zorgt voor hoge niveaus van IBV-antilichamen.
Over een drietal maanden zal het vaccin bij de apotheker beschikbaar zijn.

Bron: klik
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

02 mar 2020, 11:26

Wil schreef:
Al 4 jaar waren deze mensen bezig met een onderzoek naar een vaccin tegen IBV (infectueus bronchitis virus). Voor hun onderzoek kozen ze toen het coronavirus. Het is dus puur toeval dat deze wetenschappers precies dát virus uitkozen om hun onderzoek te doen. In de tests is aangetoond dat een vaccinatie via de mond zorgt voor hoge niveaus van IBV-antilichamen.
Over een drietal maanden zal het vaccin bij de apotheker beschikbaar zijn.
Dat ‘puur toeval’ is wel puur toeval zonder direct aan complottheorieën te moeten denken. 🤔