Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
en dit is dan de coördinator van een vaccinatiecentrum.
Kunnen lezen of schrijven - beide samen hoeft niet - is al voldoende voor die job.
Binnenkort lopen we door de supermarkt en vragen we aan de winkelbediende:
"Waar liggen de vaccins?"
→ "De vakantievaccins in rij 7 maar de gezondheidsvaccins in rij 8."
Kunnen lezen of schrijven - beide samen hoeft niet - is al voldoende voor die job.
Binnenkort lopen we door de supermarkt en vragen we aan de winkelbediende:
"Waar liggen de vaccins?"
→ "De vakantievaccins in rij 7 maar de gezondheidsvaccins in rij 8."

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat prentje komt uit het wekelijks rapport van Sciensano ( blz. 19 ). Nu te bekijken , morgen krijgt ge via de link iets anders te zien : https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf
-
Meestal wordt 'omikron' als één geheel weergegeven omdat beide types gelijkaardige verschijnselen opwekken met als belangrijkste kenmerk: weinig zwaar zieke patiënten.
Gelukkig is BA.2 nóg besmettelijker waardoor we zo snel als mogelijk zullen zien dat iedereen antistoffen heeft. BA.2 is qua besmettelijkheid te vergelijken met mazelen en dat is zowat de snelste jongen van de bende.

Gelukkig is BA.2 nóg besmettelijker waardoor we zo snel als mogelijk zullen zien dat iedereen antistoffen heeft. BA.2 is qua besmettelijkheid te vergelijken met mazelen en dat is zowat de snelste jongen van de bende.

Deze week halen we in dit land de 30.000ste coronadode. De teller staat bij Sciensano nu op 29.920.
Daarvan komen er 2.407 uit de groep van de werkende bevolking (< 65 j.) Alle anderen zijn oude en zeer oude mensen.
Over een periode van 2 jaar zijn er dus dagelijks gemiddeld 3,3 mensen jonger dan 65 j. gestorven, terwijl het dagelijks aantal overlijdens (alle leeftijden en alle oorzaken) rond 300 ligt. Die 3,3 vertegenwoordigen ongeveer 1% van het dagelijks sterftecijfer, wat wellicht in de buurt komt van de 'afrondingsmarge'.
Als je ziet welke maatregelen er genomen zijn in dit land om dit resultaat te bereiken, dan mag men zich afvragen of het allemaal de moeite wel waard was. In Zweden waar mondmaskers zeer weinig werden gedragen, telt men 16.817 doden voor een bevolking van 10,4 miljoen (wij: 30.000 ...). In Zweden zijn de mensen hun vrijheid wel min of meer compleet blijven behouden.
Bovendien hebben wij hier zowat het snelst gevaccineerd van alle ontwikkelde landen, op Israël na.
Het lijkt er bijna op dat bij ons de relatie tussen hoge vaccinatiegraad en overlijdens omgekeerd is...
Leg het maar uit, hé, Van Gught, Vlieghe en co.
Daarvan komen er 2.407 uit de groep van de werkende bevolking (< 65 j.) Alle anderen zijn oude en zeer oude mensen.
Over een periode van 2 jaar zijn er dus dagelijks gemiddeld 3,3 mensen jonger dan 65 j. gestorven, terwijl het dagelijks aantal overlijdens (alle leeftijden en alle oorzaken) rond 300 ligt. Die 3,3 vertegenwoordigen ongeveer 1% van het dagelijks sterftecijfer, wat wellicht in de buurt komt van de 'afrondingsmarge'.
Als je ziet welke maatregelen er genomen zijn in dit land om dit resultaat te bereiken, dan mag men zich afvragen of het allemaal de moeite wel waard was. In Zweden waar mondmaskers zeer weinig werden gedragen, telt men 16.817 doden voor een bevolking van 10,4 miljoen (wij: 30.000 ...). In Zweden zijn de mensen hun vrijheid wel min of meer compleet blijven behouden.
Bovendien hebben wij hier zowat het snelst gevaccineerd van alle ontwikkelde landen, op Israël na.
Het lijkt er bijna op dat bij ons de relatie tussen hoge vaccinatiegraad en overlijdens omgekeerd is...
Leg het maar uit, hé, Van Gught, Vlieghe en co.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hoezo praat achteraf? Kon men dan niet zien wat die Zweden voor maatregelen namen gedurende 2 jaar en kijken of ze ook hier konden toegepast worden. Het is dus geen praat achteraf maar iets wat de hele wereld kon zien maar niet wilden zien vanaf dag 1.door boeffer » Gisteren, 23:47
Dit is maar praat achteraf.
Wees blij dat ge een vaccin(s) gekregen hebt.
Of hadden die Zweden misschien al veeeeeel langer een vaccin en was het niet bedoeling ze te delen met de rest van de wereld.
-
Veel.
Hieronder de opgetelde totalen van de laatste 14 dagen. Het deel onder de gele lijn noemen we de Ardennen.

Waarom reageer je eigenlijk met een vraag over de Ardennen als het over Zweden gaat? Laat mij raden: jij denkt dat de Zweden zo ver uit elkaar wonen in dat grote land, als de Walen in de Ardennen, niet?
Je vergist je. De Zweden wonen grotendeels in stedelijke omgevingen. 88% van de bevolking woont in urbane gebieden.
Hieronder de opgetelde totalen van de laatste 14 dagen. Het deel onder de gele lijn noemen we de Ardennen.

Waarom reageer je eigenlijk met een vraag over de Ardennen als het over Zweden gaat? Laat mij raden: jij denkt dat de Zweden zo ver uit elkaar wonen in dat grote land, als de Walen in de Ardennen, niet?
Je vergist je. De Zweden wonen grotendeels in stedelijke omgevingen. 88% van de bevolking woont in urbane gebieden.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18