Coronavirus
-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Kan iemand me wijzer maken wat betreft de huidige quarantaine regels? Wanneer men corona positief is dan zou men 7 dagen in quarantaine moeten doch, naar verluid duurt het maanden alvorens zulk een corona test terug negatief aanduid. Ben ik mis of verkeerd ingelicht?Golf 5 schreef: ↑30 jul 2022, 16:49https://www.hln.be/gent/waarnemend-burg ... ~a8456c5d/
Waarnemend burgemeester Filip Watteeuw heeft corona, vermoedelijk opgelopen tijdens de Gentse Feesten: “Ik ga in isolatie maar blijf werken”
Watteeuw was zondagnacht nog aanwezig bij het optreden van Raymond aan Sint-Jacobs. Dat hij het virus opliep op de Gentse Feesten, lijkt een evidentie te zijn. Vermoedelijk maakt zowat half feestend Gent nu een coronabesmetting door, al dan niet met symptomen. Of die Gentse Feesten-piek ook in de cijfers te zien zal zijn, valt af te wachten. Zelftests worden daar immers niet in opgenomen.
Wie vertelde dat geen kwaad kon festivals was ook één van de virologen , maakte zich geen zorgen , zouden ze het nog zelf weten .
Er is geen enkel land die nog kan zeggen er zijn geen besmettingen plus apenpokken , en daar zijn er ook al aan gestorven deze week .
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wie heeft u dat wijsgemaakt ? Na 7 dagen moet je in theorie al negatief testen , zelfs als je je nog ziek voelt. Als ge een paar weken erna terug positief test betekent dit gewoon dat ge opnieuw besmet zijt geraakt.
Er zijn geen regels meer , behalve die van het gezond verstand. Alleen bij de apotheker , bij de huisdokter , en in ziekenhuizen moet je nog een mondmasker dragen.
Apepokken ? Die kan je alleen maar krijgen via huidcontact ( dus geen handjes meer geven aan risicogevallen , en we weten toch allen wie dat zijn ).
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Joe Biden had een goede week geleden een positieve test voor corona. 7 dagen isolatie en tot vóór een paar dagen verscheidene malen negatief getest.
Gisteren: Biden opnieuw positief. Opnieuw 7 dagen isolatie maar naar eigen zeggen "voelt hij zich goed en is hij niet ziek".
Dat is wat corona doet met een 80-er.
Gisteren: Biden opnieuw positief. Opnieuw 7 dagen isolatie maar naar eigen zeggen "voelt hij zich goed en is hij niet ziek".
Dat is wat corona doet met een 80-er.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Bedankt Fred.Fred1950 schreef: ↑31 jul 2022, 17:16Wie heeft u dat wijsgemaakt ? Na 7 dagen moet je in theorie al negatief testen , zelfs als je je nog ziek voelt. Als ge een paar weken erna terug positief test betekent dit gewoon dat ge opnieuw besmet zijt geraakt.
Er zijn geen regels meer , behalve die van het gezond verstand. Alleen bij de apotheker , bij de huisdokter , en in ziekenhuizen moet je nog een mondmasker dragen.
Apepokken ? Die kan je alleen maar krijgen via huidcontact ( dus geen handjes meer geven aan risicogevallen , en we weten toch allen wie dat zijn ).
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Gemeld op 29 juli ...
Begrijpt iemand waarom die "onbekende" omicron plotseling verdwenen is ?
En dan wil men dat ik nog enigzins respect heb voor bevoegde instanties en al hun witte-boord ambtenaren.
Bahhh , zum Kotsen.
En vandaag .....
Begrijpt iemand waarom die "onbekende" omicron plotseling verdwenen is ?
-
Leg eens uit , a.u.b.
Ik zie alleen maar een onnozel leeuwevlagske en iets in 't blauw op mijn scherm. Of bedoel je dat JIJ de oplossing bent ?.
Kom jongen , vergelijk beide grafieken op datum 18/7/22. Als ge daar geen discrepantie ziet ben je er erg aan toe ....
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Iedereen probeert u soms op't verkeerd been te zetten. Broer was positief in vakantie, daar zit je dan 7 dagen alleen in je kamer, vakantie naar de vaantjes.(is geen ziekteverlof)
Vandaag boardings geprint, zie maar dat je qr code booster bij hebt.
Herfst, weer spuitjes?
Vandaag boardings geprint, zie maar dat je qr code booster bij hebt.
Herfst, weer spuitjes?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Voor iemand die claimt analytisch te kunnen denken, breng je er niet veel van terecht, hé? En in dit geval is kunnen synthetiseren wellicht nog belangrijker.Fred1950 schreef: ↑05 aug 2022, 21:17Leg eens uit , a.u.b.
Ik zie alleen maar een onnozel leeuwevlagske en iets in 't blauw op mijn scherm. Of bedoel je dat JIJ de oplossing bent ?.
Kom jongen , vergelijk beide grafieken op datum 18/7/22. Als ge daar geen discrepantie ziet ben je er erg aan toe ....
Herbekijk je eigen grafiekjes maar eens wat beter. Wat algemene kennis over het onderwerp zal je ook al vooruit helpen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Apenvirus ? Blijf uit de buurt van risico gevallen , en je bent veilig.
Al wie in de jaren '50 tegen de pokken ingeënt is geweest zou in theorie , nogmaals , in theorie immuun moeten zijn tegen het apenpokken virus. Men is ooit gestopt met de vaccinatie tegen pokken omdat het virus zo goed als wereldwijd uitgeroeid was. De apenpokken komen oorspronkelijk van knaagdieren ( bvb. ratten pipi ) en dus niet van apen. Men sterft er niet van, behalve diegenen met een onderdrukt afweersysteem , bvb. HIV patiënten. De risico groep zijn de LGBTQ gemeenschap en de sekswerkers door de veelvuldige lichamelijke contacten die ze doorgaans hebben.
-

En de Chinezen blijven maar doorgaan met hun lockdowns
Nu is ook een stuk van Beijing in lockdown. Het hele controleapparaat komt nu op volle snelheid: camera's met gezichtsherkenning, iedereen een QR-code enz.
De vrees is dat die controle ook na corona (wanneer zal dát zijn voor China?) nog zal behouden blijven.
Dat is geen vrees. Dat is een zekerheid. Het is tenslotte een dictatuur.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.