Pcekspeer,
Ik lees op die website:
Om toegang te krijgen tot uw gezondheidsgegevens via de Patient Health Viewer moet u uw toestemming geven om gegevens te delen.
Via de zogenaamde geïnformeerde toestemming stemt u in met het elektronisch delen van uw gezondheidsgegevens.
Dit is afpersing...
Maw: ik kan dus mijn eígen gezondheidsgegevens níet inkijken zonder dat ik toestemming geef dat mijn gegevens gedeeld worden??
Ik word dus gedwongen mijn gegevens te delen anders kan ik mijn eigen gegevens niet inzien?
Hoe rijmen we dát met de nieuwe wet van eu op de bescherming van gegevens en privacy, de GDPR, Algemene Verordening Gegevensbescherming???
Het platform Patient Health Viewer van de OVERHEID dat jouw toestemming om jouw gegevens te delen
afperst in ruil voor de inzage van je eigen gegevens, waar je récht op hebt?
Of omzeilt 'patient health viewer', lees: OVERHEID, de regels weer door de verantwoordelijkheid van het delen van deze gevoelige en persoonlijke informatie af te schuiven door te beweren dat zij énkel het platform, 'intranet', ter beschikking stelt
maar intussen wél databanken vol met patiëntengegevens verzamelen en verwerken
met toestemming onder dwang en onder het mom beschikbaar te kunnen stellen voor allerlei artsen, hulpverleners en Godweet wie nog?
De loerende overheid?
Verzekeringsmaatschappijen?
Hackers?
Zij streven ernaar onze gegevens volgens de strengere regels van GDPR van europa te beschermen, maar maken zich schuldig aan afpersing om aan de toestemming te geraken om die gegevens te verzamelen, te verwerken en te delen...
Nét het tegenovergestelde van beschermen dus: de overheid zal weleens gaan bepalen wat jij te zien mag krijgen van je eigen dossier en waarmee ze op termijn aan machtsmisbruik en uiteraard bestelen kunnen doen..en dat is een heel uitgebreid gamma - denk maar eens aan uitsluiting van medische zorg voor bijv. rokers, obesitas, diabetes? Uitsluiting van zorg en medicijnen voor alcoholisten, voor pijnbestrijding, voor allerlei patiënten, alzheimer, dementie etc.......die moeten zich dan maar verzekeren voor die risico's?
Chantage met uitsluiting omdat ze al jouw gegevens hebben en overal wel een stok voor vinden om de hond te slaan....voor de forse besparing op medische zorg wordt het dan? Totale afbraak van ons zorgsysteem? Na de SZ?
Uiteraard weer énkel voor eigen, vergrijzende bevolking, vreemde parasieten moeten gratis behandeld blijven.....daar zorgen ze wel voor met het geld van de 'besparing' op de zorg voor ons.