Mondmaskers verplicht
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Je moet dit toch een paar keer herlezen om het te kunnen geloven dat iemand dat schrijft.En ja' het zou jou moeder/vader/zus en blabla eens moeten zijn' Of : ga eens zien op Covid afdelingen!'
De laatste twee opmerkingen zijn de dooddoeners voor lieden die geen ander argumenten meer hebben.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Het gaat om het testen van uitgeademde lucht van mensen.Dicksy schreef: ↑25 okt 2020, 12:56
Toch bizar als ze in de uitgeademde lucht het virus zullen kunnen ontdekken en met diezelfde lucht moet men dan zijn woning verluchten om het risico op besmetting te verkleinen.De mensen die in steden of andere gebieden wonen waar veel verkeer is zullen nogal al lachen.
(PS: Verkeersdeelnemers zijn alle gebruikers van de openbare weg.
Onder verkeersdeelnemers vallen dus alle voetgangers, bestuurders van voertuigen maar ook hun passagiers. Mocht je vallen over het woordje verkeer.)
https://www.lumc.nl/over-het-lumc/nieuw ... tsluitsel/
Ziekte detecteren in uitgeademde lucht
“Het apparaat detecteert deeltjes in lucht die mensen uitademen. De lucht die zieke mensen uitademen is namelijk anders dan die van gezonde mensen. “De SpiroNose meet ‘vluchtige organische componenten’, dit zijn hele kleine deeltjes die vrijkomen als we uitademen”, legt Groeneveld uit. “De E-nose analyseert deze samenstelling en stelt na een correctie van de omgevingslucht vast of iemand een bepaalde ziekte heeft of niet.”
Weten ze dan ook om welke ziekte het gaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Stop nu toch eens met fantaseren.bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 18:30..... PCR testen worden gebruikt om RNA virusdeeltjes op te sporen MAAR .......... zowel het griepvirus als het coronavirus zijn RNA-virussen. Het is mogelijk dat bij “besmette” personen het kan gaan omdat zij verkouden zijn of om een restant van een oud RNA virusdeeltje en dat kan mogelijks de oorzaak zijn dat het aantal besmettingen de hoogte ingaan.
....
uit https://medical.mit.edu/faqs/faq-testing-covid-19#faq-9
How accurate is the diagnostic test for COVID-19?
The PCR test for COVID-19 works by detecting genetic material from SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19. The genetic material from SARS-CoV-2 cannot be confused with the genetic material from other viruses, so the COVID-19 diagnostic test is highly specific. This means it almost never gives a false positive. If you are tested for COVID-19, and the test comes back positive, you can be very sure that you are infected with this virus. The new antigen test for COVID-19 is also very specific and rarely gives a false positive.
Unfortunately, neither test is equally sensitive. If the specimen collection is not done perfectly, or if you are in an early stage of infection or already partially recovered, your nasal-swab sample might not contain enough viral material to come back positive. There are many stories about patients who tested negative soon after their symptoms began, only to test positive on a test done later. It is clear that the PCR test is more accurate at detecting early-stage infections, and there are early indications that the antigen test may be better at identifying patients who are already recovering.
However, because false negative results on diagnostic tests happen relatively often, a negative result should not give you a sense of false security. If you have any symptoms of COVID-19, it is safest to assume you are infected and act accordingly, even if your diagnostic test comes back negative.
May 13, 2020
De PCR test ( ook RT-PCR genoemd ) converteren RNA naar DNA en gaan dan op zoek naar specifieke covid-19 molecuul structuren in dat RNA. Er is dus geen verwarring met andere virussen mogelijk.
En wat ik hier in het verleden heb geschreven wordt ook nog eens bevestigd met "If the specimen collection is not done perfectly, or if you are in an early stage of infection or already partially recovered, your nasal-swab sample might not contain enough viral material to come back positive" Ik schreef in het verleden al dat ik het aantal valse negatieven op 10 % schat, en dat is veel erger dan een vals positief, nietwaar.
Onderschat 'Fredje' niet.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 okt 2020, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Artesia - Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Mijn moeder overleed 32 jaar geleden plots door ernstige medische nalatigheid en onverschilligheid van de toenmalige, maar nu zo bejubelde, 'helden' van de zorg. Verdriet draag je alleen, aan wat voor kwaal iemand gestorven is. ik weet dus best hoe zoiets voelt! En ja, mijn posting ging over cijfers. Soms moet de ratio de emotie eens overstijgen om mensen met de voeten op de grond te zetten.Seppe123 schreef: ↑25 okt 2020, 18:39Artesia, het zou inderdaad eens jouw zus of partner moeten zijn: een telefoontje, ik ga binnen ( helemaal alleen) in het ziekenhuis, 1 week later bericht van het ziekenhuis: uw zus of partner ligt in coma, 6 weken later overleden. Je zal dan wel anders piepen.
Die 1150000 doden hebben vrienden en familie: 1000000den in rouw, maar dat is voor velen hier een ver van mijn bed show. Ze verkondigen alleen maar theorie en cijfertjes. Geen respect voor gevoelens van zieken en nabestaanden.
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Ice, ik wens niemand ziekte toe, jij kan niet lezen. Ik schrijf: stel je voor dat het u overkomt, je zou wel anders piepen.
Maar ja, corona kan u niet overkomen, jij bent onaantastbaar. Wat met uw familie en vrienden? Niet belangrijk zeker?
Maar ja, corona kan u niet overkomen, jij bent onaantastbaar. Wat met uw familie en vrienden? Niet belangrijk zeker?
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 25 okt 2020, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Artesia, jij schrijft: En ja' het zou jou moeder/vader/zus en blabla eens moeten zijn...
Dit is erg kwetsend, ik ben mijn 2 beste vrienden kwijt door corona. Ik probeer iedereen aan te raden om voorzichtig te zijn om mensenlevens te redden.
Ik verloor mijn partner op 32 jarige leeftijd ( ik bleef achter met 2 kleine kinderen). Dit was ook door een grote nalatigheid van een dokter. Iedereen heeft al veel meegemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu de hard werkende mensen in de zorg niet steun.
Dit is erg kwetsend, ik ben mijn 2 beste vrienden kwijt door corona. Ik probeer iedereen aan te raden om voorzichtig te zijn om mensenlevens te redden.
Ik verloor mijn partner op 32 jarige leeftijd ( ik bleef achter met 2 kleine kinderen). Dit was ook door een grote nalatigheid van een dokter. Iedereen heeft al veel meegemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu de hard werkende mensen in de zorg niet steun.
Laatst gewijzigd door Seppe123 op 25 okt 2020, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja Ice, dat beeld spreekt voor zich, dat is dramatisch ! En dramatische toestanden gebeuren echt.
Had er al over gehoord of gelezen, maar deze morgen in de “Zevende Dag” was er een jonge kerel aanwezig die in de Eventsector zit.
Niet minder dan 31 van zijn vrienden die in dezelfde sector zaten hebben recent zelfmoord gepleegd
Niet te vergelijken met de duizenden doden hier bij ons, maar dat waren gezonde mensen die zich van het leven benamen omdat ze de druk en de stress, waarschijnlijk wegens de (gedeeltelijke) lockdown, niet aankonden.
De econoom Lieven Annemans had het ook over problemen van de al of niet gedeeltelijke lockdown maatregelen, hoe ouderen in WZC’s sterven van eenzaamheid, isolatie, moeilijkheden in huishoudens, ....
hij had het eerder al over angstcultuur rond het virus, en ook factoren als onzekerheid, eenzaamheid, depressies, leerachterstand in het onderwijs en de toenemende armoede ten berde brengt, veroorzaakt door de contactbeperking en de quarantainemaatregelen.
-
Héwel, lees dit artikel dan maar eens of ik fantaseerFred1950 schreef: ↑25 okt 2020, 19:23bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 18:30..... PCR testen worden gebruikt om RNA virusdeeltjes op te sporen MAAR .......... zowel het griepvirus als het coronavirus zijn RNA-virussen. Het is mogelijk dat bij “besmette” personen het kan gaan omdat zij verkouden zijn of om een restant van een oud RNA virusdeeltje en dat kan mogelijks de oorzaak zijn dat het aantal besmettingen de hoogte ingaan.
....
Stop nu toch eens met fantaseren.
De PCR test ( ook RT-PCR genoemd ) converteren RNA naar DNA en gaan dan op zoek naar specifieke covid-19 molecuul structuren in dat RNA. Er is dus geen verwarring met andere virussen mogelijk.
En wat ik hier in het verleden heb geschreven wordt ook nog eens bevestigd met "If the specimen collection is not done perfectly, or if you are in an early stage of infection or already partially recovered, your nasal-swab sample might not contain enough viral material to come back positive" Ik schreef in het verleden al dat ik het aantal valse negatieven op 10 % schat, en dat is veel erger dan een vals positief, nietwaar.
Onderschat 'Fredje' niet.![]()
https://www.hpdetijd.nl/2020-09-27/drie ... eid-faalt/
“Daarnaast is het zo dat de RT-qPCR-test RNA detecteert dat afkomstig is van een virusdeeltje maar dit kan van een oude, reeds genezen infectie afkomstig zijn en niet altijd van een intact ‘virulent’ virus dat besmettelijk is en een nieuwe infectie kan veroorzaken.
De test differentieert bijvoorbeeld niet tussen een stukje RNA (ribonucleïnezuur) [/color] dat afkomstig is van een oude infectie, en een virus dat in staat is een infectie te veroorzaken.Zonder aanvullende diagnostiek bestaat het risico dat mensen onterecht de stress van het besmet-zijn ervaren terwijl ze dat helemaal niet zijn, in quarantaine geplaatst worden en/of dat er ook andere onnodige maatregelen getroffen worden die het welzijn en de economie schaden”
Onderschat gij mij maar niet
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dus jij gelooft dat de coronacrisis van maart intussen lang voorbij is? En er geen nieuwe crisis is?
Ons gezondheidssysteem kan de huidige toevloed van stikkende patiënten echter NIET aan ...
De gewone zieken moeten plaatsmaken
In elk covid bed dat nu bijkomt lag er al iemand!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik maak mij alleen volgende bedenking:bleuvelvet schreef:Ziekte detecteren in uitgeademde luchtDicksy schreef: ↑Vandaag, 12:56
Toch bizar als ze in de uitgeademde lucht het virus zullen kunnen ontdekken en met diezelfde lucht moet men dan zijn woning verluchten om het risico op besmetting te verkleinen.De mensen die in steden of andere gebieden wonen waar veel verkeer is zullen nogal al lachen.
(PS: Verkeersdeelnemers zijn alle gebruikers van de openbare weg.
Onder verkeersdeelnemers vallen dus alle voetgangers, bestuurders van voertuigen maar ook hun passagiers. Mocht je vallen over het woordje verkeer.)
“Het apparaat detecteert deeltjes in lucht die mensen uitademen. De lucht die zieke mensen uitademen is namelijk anders dan die van gezonde mensen. “De SpiroNose meet ‘vluchtige organische componenten’, dit zijn hele kleine deeltjes die vrijkomen als we uitademen”, legt Groeneveld uit. “De E-nose analyseert deze samenstelling en stelt na een correctie van de omgevingslucht vast of iemand een bepaalde ziekte heeft of niet.”
Weten ze dan ook om welke ziekte het gaat
- Een straat waar veel voetgangers passeren en de mensen die er wonen hebben hun raam open staan om hun woning te verluchten. Onder die ‘wandelaars’ lopen corona besmette mensen die die natuurlijk uitademen en dus corona de lucht in jagen in die lucht die ik gebruik om mijn woning te verluchten. Ik houd het hier (voorlopig) bij corona omdat het hier over corona gaat.
Dat wringt toch ergens als men dan weet dat ze zeggen dat de woning goed verluchten ook onderdeel is om het risico op besmetting tegen te gaan/te verminderen.
Ik ga iets binnen halen (open venster - verluchten) wat ik eigenlijk wil buiten houden.
-
Ice
De Zweedse collega professor epidemiologie Peter Nilsson benadrukte dat ‘het zo belangrijk is te begrijpen dat het aantal Covid-19 doden veel lager zal zijn dan het aantal doden die worden veroorzaakt door de lockdown van de samenleving en de verwoesting van de economie.’bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 20:02Ja Ice, dat beeld spreekt voor zich, dat is dramatisch ! En dramatische toestanden gebeuren echt.
Had er al over gehoord of gelezen, maar deze morgen in de “Zevende Dag” was er een jonge kerel aanwezig die in de Eventsector zit.
Niet minder dan 31 van zijn vrienden die in dezelfde sector zaten hebben recent zelfmoord gepleegd![]()
Niet te vergelijken met de duizenden doden hier bij ons, maar dat waren gezonde mensen die zich van het leven benamen omdat ze de druk en de stress, waarschijnlijk wegens de (gedeeltelijke) lockdown, niet aankonden.
De econoom Lieven Annemans had het ook over problemen van de al of niet gedeeltelijke lockdown maatregelen, hoe ouderen in WZC’s sterven van eenzaamheid, isolatie, moeilijkheden in huishoudens, ....
hij had het eerder al over angstcultuur rond het virus, en ook factoren als onzekerheid, eenzaamheid, depressies, leerachterstand in het onderwijs en de toenemende armoede ten berde brengt, veroorzaakt door de contactbeperking en de quarantainemaatregelen.
Het geneesmiddel (maatregelen) is erger dan de kwaal (het coronoavirus) VEEL ERGER!
En wat het monsterachtig maakt is dat die maatregelen onnodig en nutteloos zijn ook nog.
van ranst in Humo: “Er is alleen de illusie van controle: je kunt geen greep op een epidemie hebben.”
Maw: je kunt corona NIET stoppen volgens van ranst, ook niet door zijn geadviseerde maatregelen.
Leugenaar van ranst jaagt eerst iedereen máándenlang angst aan met corona, geeft adviezen voor nepmaatregelen om corona te stoppen terwijl hij wéét dat het niet te stoppen is en komt dan zélf ook nog vertellen dat de genomen maatregelen geen zin hebben omdat je geen greep kunt hebben op corona of enig andere epidemie??
En dan schijnheilig zijn zegen komen geven in de media om de herfstvakantie te verlengen terwijl dat reeds werd beslist en kenbaar gemaakt werd in JANUARI vóór er sprake was van corona!
Oops, de ranzige loopt telkens tegen de lamp, praat zijn grote mond voorbij en ontmaskert zo de vuile, politieke corona-plannetjes..
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Die verdachte wandelaar die binnen anderhalve meter van je open raam loopt hoort een mondmasker te dragen. 
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Kom zeg , een "oud" virusdeeltje dat voor een positieve test kan zorgen, en dat ook nog eens een "stukje" kan zijn.bluevelvet schreef: ↑25 okt 2020, 20:39....
Héwel, lees dit artikel dan maar eens of ik fantaseer![]()
https://www.hpdetijd.nl/2020-09-27/drie ... eid-faalt/
“Daarnaast is het zo dat de RT-qPCR-test RNA detecteert dat afkomstig is van een virusdeeltje maar dit kan van een oude, reeds genezen infectie afkomstig zijn en niet altijd van een intact ‘virulent’ virus dat besmettelijk is en een nieuwe infectie kan veroorzaken.
De test differentieert bijvoorbeeld niet tussen een stukje RNA (ribonucleïnezuur) [/color] dat afkomstig is van een oude infectie, en een virus dat in staat is een infectie te veroorzaken. Zonder aanvullende diagnostiek bestaat het risico dat mensen onterecht de stress van het besmet-zijn ervaren terwijl ze dat helemaal niet zijn, in quarantaine geplaatst worden en/of dat er ook andere onnodige maatregelen getroffen worden die het welzijn en de economie schaden”
Onderschat gij mij maar niet![]()
![]()
Als de persoon besmet is geweest en die maakt geen koorts meer, gaat men ook geen virusdeeltjes meer in neus en keel ontdekken. Die zijn op dat moment al allemaal vernietigd geweest en de "stukjes" zijn al allemaal uitgesnotterd of uitgehoest geweest. Het zou daarbinnen op nogal wat gelijken moest er van alles en nog wat ( bvb . fijn stof ) weken en maanden in neus en keel kunnen blijven hangen. Je bent veel te goedgelovig, en Nederlanders geloven, dat is ook niet erg aan te raden.
-