Mondmaskers verplicht

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

26 okt 2020, 13:59

bluevelvet schreef:
26 okt 2020, 13:39
E.T. schreef:
26 okt 2020, 12:34
Het enige wat WIJ er NU aan kunnen doen is proberen het aantal besmettingen te beperken.
HOE? tja, afstand houden, mondmasker en één knuffel :lol: :lol: :lol:

Het enige wat wij kunnen doen ? Er vooral voor zorgen dat we niet onverwachts serieuze gezondheidsproblemen krijgen. IC bedden worden voorbehouden voor Covid-19 patiënten of heb ik misverstaan :?:
En dus moet je ervoor zorgen dat je besmet geraakt als je onverwachts "serieuze problemen" krijgt, dan ben je zeker van je bedje. :oops:

Fazal

26 okt 2020, 14:22

Ach wat, we moeten toch allemaal dood, is 't van 't één niet, 't zal dan wel van 'iets anders zijn.
Of je nu van corona of van covid sterft, 't is allemaal eender. :wink:
Geen discussie waard, want dan maak je nog meer vijanden.
Vrede is duidelijk aan de mens niet besteed. :mrgreen:

Fred1950

26 okt 2020, 15:59

Fazal schreef:
Ach wat, we moeten toch allemaal dood, is 't van 't één niet, 't zal dan wel van 'iets anders zijn.
Blijkbaar niet aan de Vlamingen, sommigen willen oorlog met de Walen en de Péësse :) . Maar toch maar liever direct doodvallen dan te verdrinken door corona. :?

tokkio

26 okt 2020, 17:28

Áls china hun coronavirus in china had gehouden, dan hadden we nu hier óók geen corona crisis.. :roll: ...dezelfde non-argumenten en flauwekul van hoe het geweest ZOU kunnen zijn en dat NIKS meer te maken heeft met de realiteit of deze discussie!
Dat is de vraag van 1 miljoen, en er waren/zijn over dat virus complot theorieën,maar wat is waarheid, maar waarom kwam er na een wereldwijde daling van het virus ,plots terug een wereldwijde grotere opstoot ,alhoewel men bij de eerste uitbraak nog niet wist wat er gaande was, men het "maar een griepje" noemde,bijna niemand een mondmasker droeg,(omdat er hier geen waren)men alleen zegde dat handen wassen voldoende was, en afstand houden,is de curve na 2 maanden beginnen dalen,en men zich al sterkt maakte dat men snel een vaccin zou vinden, omdat ze een voorsprong hebben van onderzoek bij het sars en mers virus, dat van de zelfde familie kwam,is de 2 golf erger dan de eerste, alhoewel iedereen nu wel een mondmasker draagt, en nog voorzichtiger is dan in het beging stel ik mij de vraag ,vanwaar komt nu terug die grote uitbraak,of is het virus terug gecreëerd.....
https://www.hln.be/buitenland/chinese-k ... ~a76ef055/
of is het zoals "mijn naam is haas en ik weet van niks"....
https://pallieterke.net/2020/04/de-giga ... -in-wuhan/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

26 okt 2020, 17:41

Fazal schreef:
Inderdaad, Fazal maar het gaat er dan ook om hoe je de tijd ervoor nog (mág) doorbrengen!
Een normaal en menswaardig leven of onder een dictatuur met een politieke dwangbuis zoals psychiatrische patiënten om elke beweging te beperken? :evil:

Ze vinden het blijkbaar al normaal dat ze geen operatie/medische zorg, meer krijgen voor het geval dat de bedden nodig zouden kúnnen zijn voor covid-patiënten die er nog niet zijn?
Geen operatie om...lége bedden te kunnen hebben? Dan scheelt er iets in je bovenkamer.. :P
Blijkbaar denken bange mensen dat ze met maatregelen tegen corona ook geen hartinfarct of beroerte of zelfs verkoudheid meer kunnen krijgen...zolang ze maar geen corona krijgen?
Want alleen aan corona kun je blijkbaar nog doodgaan.. :P ....tenminste als je dom genoeg bent om te geloven wat ze je willen wijsmaken.

Er zijn er die zichzelf al vrijwillig uit schrik levend begraven...maar dan wél de schuld gaan steken op diegenen die vrij en normaal willen leven... :evil: ....
Het aloude verdeel en heers waar ze te bang voor zijn om te willen/kunnen zien en waardoor ze zichzelf meer schade berokkenen, door vrijwillig de dwangbuis aan te trekken, dan het virus ooit zou kunnen als ze het ooit, mogelijk en misschien zouden oplopen.
Angst voor wat mogelijk nooit zal gebeuren...euh....normáál? :roll:
Dan ook maar niet met de auto rijden, geen trein of vliegtuig nemen en ook niet wandelen gaan want dan kun je ook ooit, mogelijk, misschien een ongeval krijgen?
Jezelf dus levend begraven.. 8O
Wel, voor zulk leven in angst met een dwangbuis bedank ik, dat is géén leven. :evil:
Geen normaal mens zou zulk leven tolereren en zeker niet wensen voor hun klein/kinderen.

Fazal

26 okt 2020, 17:50

Buiten alles dat hiervoor al niet meer mocht, is er nu niets meer dat nog mag.
Of we nu willen of niet, we zitten in een wurggreep, en we kunnen er niet aan ontsnappen.
Nu 'vrij' ademen ook nog verboden wordt, is het dus idd geen leven meer. :evil:

werewoef

26 okt 2020, 20:15

Niet te noodlottig aan het peinzen gaan, hé Fazal . Wacht gewoon nog een weekje of twee geduldig af . :idea: :wink:

werewoef
AMEN en AUM

Prima Vera

26 okt 2020, 20:31

Fazal schreef:
Of we nu willen of niet, we zitten in een wurggreep, en we kunnen er niet aan ontsnappen.
Na regen komt zonneschijn! :wink:

Fred1950

26 okt 2020, 20:50

Fazal schreef:
Geduld is een schone deugd, ik heb die, en ik heb die ook moeten leren. :D

Seppe123

27 okt 2020, 09:35

Ice, je wringt je weer in alle bochten om geen antwoord te moeten geven.
Je weet niet hoe het onderwijs werkt: voor alle belangrijke beslissingen over het onderwijs worden ALLE scholengemeenschappen geinformeerd, deze geven de info door naar alle scholen. De vakantieperiodes zijn in Belgie voor alle scholen geldig, een school mag dit niet op eigen houtje veranderen. Er zijn per school wel enkele dagen dat een school kan kiezen voor bv pedagogische studiedagen. Deze worden pas in september naar de leerlingen gecommuniceerd. In januari van het vorige schooljaar weten ze niet eens wanneer die georganiseerd worden.
Een school kan pas andere dagen dichtgaan bij hoogdringendheid: brand of een bommelding. ( en nu door covid) Ik denk niet dat ze in januari dit al wisten voor het volgend schooljaar he.
Ik heb u gevraagd, wat er in die zogezegde mail in januari stond ( die jij gelezen had) over de reden om de herfstvakantie het volgend schooljaar te verlengen. Daar moet een gegronde reden voor zijn. Daar antwoord jij op: de reden is niet belangrijk. Weer geen antwoord.
Als er geen regering is, kunnen er ook geen beslissingen genomen worden over wijzigingen van vakantieperiodes voor het volgende schooljaar.
Jij hebt de mail verzonnen omdat er iemand al op internet aan het zoeken was , omdat je weet dat we mails niet op het internet vinden.
Alles is een complot volgens u. (Misschien heeft Poetin die mail gestuurd)
En jij zegt dat alles fake news is. ( wie heb ik dit nog horen zeggen) Je strooit het zelf rond.
Covid bestaat volgens u sinds maart niet meer: allemaal fake news.
Volgens u zijn de beelden op het nieuws van covid patienten fake news. Om dit te bewijzen zeg je: de covid patienten hadden dezelfde pyjama aan als in maart. Iedereen weet dat covid patienten geen pyjama dragen.
In welke fantasiewereld leef je? James Bond?

E.T.

27 okt 2020, 10:12

Denk eerder lid van SPECTRE
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo

27 okt 2020, 10:34

De Spaanse griep was een beruchte grieppandemie in de jaren 1918-1919. Deze wereldwijde epidemie eiste naar schatting 20 tot 100 miljoen levens, een aantal dat het totale dodental van de Eerste Wereldoorlog ruimschoots overtreft. Het virus dat de Spaanse griep veroorzaakte was van het type H1N1.

Enne de Mexicaanse Griep

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mexicaanse_griep

En de Aziatische griep

https://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische_griep

Maar spijts dat alles zijn we ruim met meer dan 7,8 Miljard bewoners op deze planeet...

https://www.worldometers.info/nl/

janieburton

27 okt 2020, 10:40

Seppe123 schreef:
27 okt 2020, 09:35
Ice,
In welke fantasiewereld leef je? James Bond?
Misschien T.H.R.U.S.H. (voor diegenen die het nog weten) 8O

frits1955

27 okt 2020, 11:15

In januari kregen scholieren de datums van vakanties voor het hele schooljaar in hun mailbox en daar stond voor de herfstvakantie reeds in tot 11 november.
Dit is gewoon een manifeste leugen. De leugenaar van dienst vergeet dat sommigen onder ons - in tegenstelling tot de leugenaar - wel thuis zijn in onderwijsmiddens. Ik heb de vakantieregeling van scholengroep GO - Antigon ( totaal 51 scholen) eens bekeken en de vakantieregeling van het KA Ekeren ( waar ik zelf les gegeven heb en waar mijn kleinkinderen nu school lopen): nergens een spoor van de zoveelste leugen van de poster van dienst.
Overigens worden data voor schoolvakanties niet meegedeeld in januari via mail aan leerlingen maar voor aanvang van het betreffende schooljaar, meer bepaald vanaf de periode dat men kinderen kan inschrijven voor het volgende schooljaar. Alles staat dan ook nog eens op papier en in het schoolreglement - ouders moeten dat dan handtekenen voor kennisname.
Sommigen hier verstrikken zich zodanig in hun eigen verzinsels en fake berichten dat ze er hopeloos in verdwalen en dan maar wild om zich heen beginnen slaan.

Aelbrecht

27 okt 2020, 12:06

Fred1950 schreef:
26 okt 2020, 20:50
Geduld is een schone deugd, ik heb die, en ik heb die ook moeten leren. :D
Dat geduld duurt nog jaren. Succes.