Alles Elektrisch......
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
als ge het zo bekijkt is dat wel effe schrikkenWil. schreef: ↑24 nov 2022, 13:43Autobanden worden massaal gekocht. Stel dat een set banden 60.000 km meegaat, dan kun je uitrekenen hoeveel banden worden omgezet in fijnstof op de ring rond Antwerpen. Die heeft een lengte van 17 km maar die ligt vooral over 10 km vlak bij de stad.
Elke dag rijden X auto's over die 10 km.
Tussen Berchem en Borgerhout zijn dat 260.000 voertuigen per dag. Als de helft daarvan de hele ring afrijdt, dan zijn dat 130.000 auto's x 10 km= 1.300.000 km.
Dat zijn afgerond 22 sets van 4 banden die in fijnstof omgezet worden op 1 dag. Dat zijn 7.900 sets van 4 banden per jaar op dat ene trajectje.
Er rijden auto's op alle plaatsen in dit land. We spreken dus over héél veel banden die in fijnstof worden omgezet (en vooral als het file is, want dan moeten die chauffeurs veel schakelen![]()
)
gezien het grote koppel van een electrische auto geloof ik niet dat ge daar 60000 Km. mee kunt doen.
ik zat in mijne jonge tijd op 15000 Km. met een set banden
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Neen op de rubberen banden, rubber heeft ook een nadelig effect op het klimaat
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
ik zat in mijne jonge tijd op 15000 Km. met een set banden
.is nu wel wat beter
greetz
ferre
[/quote]
op 2 wielen was dat nog minder, 7500km, zeker als je Dauke met zijne Deauville volgde.
greetz
ferre
[/quote]
op 2 wielen was dat nog minder, 7500km, zeker als je Dauke met zijne Deauville volgde.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Mijn ouwe diesel, die roetdeeltjes vallen naar beneden. Bij de direct inspuiters zijn die roetdeeltjes zo fijn dat ze naar boven en L & R vliegen; Doe er nog wat add bleu bij en je hebt een mooie mix in de lucht.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ik haal toch gemakkelijk de 20.000 met mijn Deauke......
Laatste set zit er nu ook al zo'n kleine 16.000km op en ze kunnen toch nog serieus wat mee....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Met alle respect aan U en aan alle motorrijders,Charlie Maru schreef: ↑24 nov 2022, 18:52Ik haal toch gemakkelijk de 20.000 met mijn Deauke......
Laatste set zit er nu ook al zo'n kleine 16.000km op en ze kunnen toch nog serieus wat mee....
Je heeft motorrijders die enkel het loopvlak gebruiken en inderdaad dan kan je 16000 km en zelfs meer rijden.
En je heeft motorrijders ( ik heb het hier over toerrijders ) de die de hele band gebruiken, van 5mm van de linkerkant tot 5mm van de rechterkant van de velg, zelfs met duo erop.
Maar ja hier gaat het topic eigenlijk niet over,
-
Tja.....toerrijder ? ......oordeel zelf......benq schreef: ↑25 nov 2022, 08:23Met alle respect aan U en aan alle motorrijders,Charlie Maru schreef: ↑24 nov 2022, 18:52Ik haal toch gemakkelijk de 20.000 met mijn Deauke......
Je heeft motorrijders die enkel het loopvlak gebruiken en inderdaad dan kan je 16000 km en zelfs meer rijden.
En je heeft motorrijders ( ik heb het hier over toerrijders ) de die de hele band gebruiken, van 5mm van de linkerkant tot 5mm van de rechterkant van de velg, zelfs met duo erop.
Regelmatig een ritteke Alpen/Vogezen/Zwarte woud......
Deze set PR3 heeft er 19.000 km opgelegen.....en dan nog....vervangen uit voorzorg omdat er een ritteke Vogezen in het verschiet stond.....want hij kon gemakkelijk nog enkele duizend km mee.
Maar idd......als je de volledige band niet gebruikt, dan scheelt er toch iet serieus aan uw bochten......

-
als ge daar zit met uwe moto en er staan geen krollen op uwe achterband , dan bent ge een heeeeeele brave jongen.
de laatste keer dat ik daar geweest ben was met mijne GW 1800. bij thuiskomst heb ik beide voetsteunen laten vervangen.
waarom anders naar daar rijden.
greetz
ferre
de laatste keer dat ik daar geweest ben was met mijne GW 1800. bij thuiskomst heb ik beide voetsteunen laten vervangen.
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Ik ben dan ook een "genietende" rijder hé ferre.....ferre10 schreef: ↑25 nov 2022, 10:11als ge daar zit met uwe moto en er staan geen krollen op uwe achterband , dan bent ge een heeeeeele brave jongen.![]()
![]()
![]()
de laatste keer dat ik daar geweest ben was met mijne GW 1800. bij thuiskomst heb ik beide voetsteunen laten vervangen.![]()
![]()
waarom anders naar daar rijden.
Als ge deftig uw bochten neemt zijn krollen vanzelfsprekend hé.
En voetsteunen ? dat gebeurt maar eens af en toe......In sommige bochten ligt er nogal eens van diene "fijne gravillon" waarbij er veel onnodige risico's gaan nemen en u soms voor onaangename verrassingen zet.
-
Als je eindfactuur begin Juli komt zoals bij mij, dan zit je op een normaal gemiddelde; alléén als de eindfactuur in februari of maart komt, dan zal de eerste keer je gemiddelde piek hoger liggen.
HLN:
Waarom het piekverbruik van januari 2023 het zwaarst zal doorwegen op je energiefactuur
MijnenergieVanaf 1 januari 2023 wordt het capaciteitstarief ingevoerd. Een deel van jouw nettarieven hangt dan af van de manier waarop je elektriciteit verbruikt. Wie hoge pieken heeft in zijn verbruik, zal meer betalen dan iemand die zijn verbruik gelijkmatiger verdeelt. Mijnenergie.be legt uit waarom het effect ervan het grootst zal zijn in de maand januari.
https://www.hln.be/geld/waarom-het-piek ... ~a51b9642/
HLN:
Waarom het piekverbruik van januari 2023 het zwaarst zal doorwegen op je energiefactuur
MijnenergieVanaf 1 januari 2023 wordt het capaciteitstarief ingevoerd. Een deel van jouw nettarieven hangt dan af van de manier waarop je elektriciteit verbruikt. Wie hoge pieken heeft in zijn verbruik, zal meer betalen dan iemand die zijn verbruik gelijkmatiger verdeelt. Mijnenergie.be legt uit waarom het effect ervan het grootst zal zijn in de maand januari.
https://www.hln.be/geld/waarom-het-piek ... ~a51b9642/
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waarom zou de gemiddelde piek van januari en februari lager zijn dan de piek van januari?
Zou het niet zo zijn dat de mensen in de eerste maand extra voorzichtig gaan zijn om hun piek laag te houden?
Gezinnen met de oude meter, die met dat wieltje, moeten daar voorlopig niet mee bezig zijn.
Zou het niet zo zijn dat de mensen in de eerste maand extra voorzichtig gaan zijn om hun piek laag te houden?
Gezinnen met de oude meter, die met dat wieltje, moeten daar voorlopig niet mee bezig zijn.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De overheid en die mijnenergie.be sites denken in uw plaatsE.T. schreef: ↑25 nov 2022, 14:09Waarom zou de gemiddelde piek van januari en februari lager zijn dan de piek van januari?
Gezinnen met de oude meter, die met dat wieltje, moeten daar voorlopig niet mee bezig zijn.![]()
-
Hier een voorbeeldje IT.....
En verwarm je niet elektrisch, dan zouden de pieken theoretisch min of méér gelijk moeten zijn over het hele jaar......