Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Enne ... wie heeft u dat allemaal verteld ? Poetin zelf ? Zo te zien heeft zijn grootheidswaanzin maar een klein pietje , verder dan die vier Oekraïnse provincies en de Krim is hij op een jaar tijd niet gekomen.tokkio schreef: ↑07 okt 2023, 17:13Ik ben geen slikker en geloof niet in fantasie,"Fred1950" maar men moet geen geleerde zijn om te weten dat Poetin aan grootheidswaanzin leid ,die geloofd in zichzelf,en die test op de noordpool en dat aanpappen ment Noord Korea,en die trein die er nu binnenkomt zal het vuur nog aanwakkeren, moedwillig of kwaadwillig,een gek is niet te peilen.Dat is wat Zelensky en bijgevolg alle slikkers van die fantasie geloven.
Als ge de fantasie van Zelensky gelooft en al wat Wil-met-punt hier aan anti-Rus propaganda neerpent zijt ge wel heel ver van huis. De Palestijnen in de Gaza strook doen het voor het ogenblik beter dan Poetin wat oorlogsvoering betreft.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hier laat ik je nog eens een puntje aan zuigen, Fred:
Op de staatstelevisie komen geregeld dezelfde mensen de officieuze visie van Poetin verduidelijken. Zoals deze knaap:

Wie goed oplet bemerkt dat hij de lijn doortrekt van het Groot Russisch Rijk van Peter de Grote over de Sovjet Unie naar vandaag.
Op de staatstelevisie komen geregeld dezelfde mensen de officieuze visie van Poetin verduidelijken. Zoals deze knaap:

Wie goed oplet bemerkt dat hij de lijn doortrekt van het Groot Russisch Rijk van Peter de Grote over de Sovjet Unie naar vandaag.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
En wanneer Poetin zélf aan het woord is en spreekt tegenover de hoogste gezagsdragers in het land, dan doe je er beter aan te luisteren. De vatnik in jou kan dan wel proberen uit te leggen "dat het maar om te lachen is" , maar de feiten bewijzen het tegendeel (→ Moldavië - Georgië - Tsjetsjenië - Oekraïne)

Poetin in april 2005:
In het Russisch:
Прежде всего следует признать, что крушение Советского Союза было крупнейшей геополитической катастрофой века. Для российского же народа оно стало настоящей драмой. Десятки миллионов наших сограждан и соотечественников оказались за пределами российской территории. Эпидемия распада к тому же перекинулась на саму Россию.
Vertaling:
“Eerst en vooral is het nodig om te erkennen dat de ondergang van de Sovjet-Unie de grootste geopolitieke catastrofe van de eeuw was”, zei Poetin. “Wat het Russische volk betreft, het werd een echte tragedie.
Tientallen miljoenen van onze medeburgers en landgenoten bevonden zich buiten de grenzen van Russisch grondgebied.
(...)
“De epidemie van ineenstorting is overgeslagen naar Rusland zelf”, zei hij, verwijzend naar separatistische bewegingen zoals die in Tsjetsjenië.
In het Russisch:
Прежде всего следует признать, что крушение Советского Союза было крупнейшей геополитической катастрофой века. Для российского же народа оно стало настоящей драмой. Десятки миллионов наших сограждан и соотечественников оказались за пределами российской территории. Эпидемия распада к тому же перекинулась на саму Россию.
Vertaling:
“Eerst en vooral is het nodig om te erkennen dat de ondergang van de Sovjet-Unie de grootste geopolitieke catastrofe van de eeuw was”, zei Poetin. “Wat het Russische volk betreft, het werd een echte tragedie.
Tientallen miljoenen van onze medeburgers en landgenoten bevonden zich buiten de grenzen van Russisch grondgebied.
(...)
“De epidemie van ineenstorting is overgeslagen naar Rusland zelf”, zei hij, verwijzend naar separatistische bewegingen zoals die in Tsjetsjenië.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Och Fred,we weten dat Zelensky president is geworden door een groep oligarchen ,die niet allee olie maar ook wapens fabrikeerden, en die weten dat de acteur zelensky de gedroomde kandidaat is om Poetin een pad in de korf te zetten,en ja daar is hij ingetrapt,door uitspraken en dwarsligging voorgekauwd door die oligarchen,die wilden dat Zelensky de Krim terug bij Oekraïne zou willen , en daarna bij de EU en of NAVO gaan , zodat die troepen en afweer geschut aan de grenzen kan zetten.Als ge de fantasie van Zelensky gelooft en al wat Wil-met-punt hier aan anti-Rus propaganda neerpent zijt ge wel heel ver van huis
Ik weet niet wat u anti propaganda noemt die wil neerschrijft,het is een mening, en er staan puntjes op de I ,en als u een Rusland fanaat bent ,heb ik voor u nog wat leesvoer,dan kunt u zelf oordelen hoe fanatiek Poetin is,en het er mee eens zijn dat er van Poeting een ferme hoek af is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/16 ... annexatie/
https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... n-loslatenDe Oekraïense presidentsverkiezingen zijn gewonnen door Volodymyr Zelensky. Hij wil rechtstreeks onderhandelen met separatisten en hun beschermheer Rusland
De annexatie van de Krim,de oorlog tegen Oekrainë is/ was het beging van de terugname van de sovjet-uni
https://www.uu.nl/in-de-media/de-russis ... het-verder
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Als haat, hebzucht en machtwellust in het spel zijn is er geen normaal meer, alle beschavingsgrenzen vallen dan weg. Geweld is emotie en emotie is meestal dom !
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Het past volledig in het denken van Poetin. Hij herhaalt hier wat Stalin deed: de gebieden die onder de duim van het Kremlin komen te liggen zijn een bron van 'kanonnenvoer' in de oorlogen die Rusland voert.
Poetin lijft nu ook de mannen in het RU leger in die in de veroverde gebieden wonen. Die moeten dan vechten tegen hun eigen landgenoten die het opnemen tegen Rusland.
In de 2e wereldoorlog zijn er heel veel RU soldaten gesneuveld maar de meerderheid daarvan kwam niet uit Rusland; wel uit de Sovjet-Unie en vooral uit Wit-Rusland en Oekraïne.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Is dat eigenlijk de Rusische mop van de dag ?
HLN:
15:13
Rusland bezorgd over gebeurtenissen in Israël en Gaza
Rusland kijkt met grote bezorgdheid naar de explosie van geweld die is losgebarsten tussen Israël en Hamas, zo heeft het Kremlin laten weten. De woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov, zei dat het risico bestaat dat de gevechten een bredere oorlog in de regio ontketenen en riep de partijen op om te de-escaleren, aldus het persbureau Interfax.
"We zijn zeer bezorgd over het feit dat honderden Israëli's en Palestijnen zijn omgekomen en duizenden anderen gewond zijn geraakt," zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov na gesprekken met de secretaris-generaal van de Arabische Liga, Ahmed Abuol Gheit.
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ae1825f0/
HLN:
15:13
Rusland bezorgd over gebeurtenissen in Israël en Gaza
Rusland kijkt met grote bezorgdheid naar de explosie van geweld die is losgebarsten tussen Israël en Hamas, zo heeft het Kremlin laten weten. De woordvoerder van het Kremlin, Dmitry Peskov, zei dat het risico bestaat dat de gevechten een bredere oorlog in de regio ontketenen en riep de partijen op om te de-escaleren, aldus het persbureau Interfax.
"We zijn zeer bezorgd over het feit dat honderden Israëli's en Palestijnen zijn omgekomen en duizenden anderen gewond zijn geraakt," zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov na gesprekken met de secretaris-generaal van de Arabische Liga, Ahmed Abuol Gheit.
https://www.hln.be/israel-palestina/liv ... ~ae1825f0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Elk ander conflict waar het "Westen" en de wereld iets over weten te vertellen is goed om de aandacht op Zelensky af te wenden.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Voor Zelensky is dat een tegen valer, hij verklaart wel dat ze solidair zijn met Israël,maar Amerika zit al diep in de schulden, en nu wilt President Biden de kraan toedraaien ,en minder wapens en Dollars leveren aan Zelensky,maar meer steun aan Israël.Elk ander conflict waar het "Westen" en de wereld iets over weten te vertellen is goed om de aandacht op Zelensky af te wenden.
https://www.hln.be/nieuws/amerikaanse-w ... ~ada84267/
Maar die nieuwe oorlog is niet alleen een domper voor Oekraïne,maar voor heel de westerse wereld,die Hamas en de islamitische Jihad,zijn fanatieke moslims, en ze hebben de steun van vele moslimlanden,en heel belangrijke steun van Iran, en die zijn nog fanatieker,en als zich dat nog verder gaat uitbreiden,kunnen ook de vele van de miljoenen moslims die al(jaren)emigreert zijn , aanslagen plegen of zich bij hun "broeders "voegen om de legers te versterken, en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatten,maar ook de westerse landen gaan niet aan de kant blijven staan, er zitten veel Joodse landgenoten van Frankrijk, Duitsland België ,Engeland EZV in Israël, die gevangen genomen zijn of dood,dus is er een grote kans dat het vuur hoog gaat oplaaien.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -op-israel
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ar ... -2697677W/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dit is wel en heel oud artikel uit 2015 ....
Ondertussen is DIT https://nos.nl/artikel/2470268-toenader ... -aan-china al gebeurd. Times change !
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 okt 2023, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Aan de nief patatten zijn ze zeker nog niet....
Met de Jom Kipoer oorlog in '67 was het daar op 6 dagen geklonken.
Toen ik daar half jaren '70 passeerde stonden er nog altijd wrakken van uitgebrande tanks en ander legermateriaal langs de oevers van het Suez-kanaal.
Met de Jom Kipoer oorlog in '67 was het daar op 6 dagen geklonken.
Toen ik daar half jaren '70 passeerde stonden er nog altijd wrakken van uitgebrande tanks en ander legermateriaal langs de oevers van het Suez-kanaal.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier