waterstof motor
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Een auto met als brandstof "waterstof is niet gevaarlijk brandbaar dan auto's op benzine of diesel.
(2018)Een waterstof tank in een auto is stevig geconstrueerd en bestendig tegen de allerzwaarste crashes. Tests hebben bewezen dat auto's op waterstof net zo veilig zijn als auto's op benzine of diesel. En zelfs als er om wat voor reden dan ook waterstof uit de tank zou ontsnappen, is het risico op brand of een explosie net zo gering als bij fossiele brandstoffen.
https://waterstof-info.nl/waterstof-auto/
En Europa heeft al bijna de meeste waterstof tankstations,die weten ook dat het de toekomst is.
![Afbeelding](https://www.seniorennet.be/forum/uploads/8b8b6bf0a58c5dd2fd1fc2c8535b05a7.jpg)
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Nog even doorgaan en men begint hier over "zeepkisten"...
Al dan niet met zonnepanelen.
Of met trappers voor doortrappers...!?
Ps.: Wie me lessen wil geven over waterstof...
Heb toevallig ooit zowat 10 jaar dienst gehad in een petroleumraffinaderij.
Daar werden o.a. in een reactor met platiniumkatalyst een reeks ketens gebroken...
Met behulp van een platinakatalysator werden ketens vertakt of tot cyclische koolwaterstoffen omgezet.
Katalytische reforming is niet alleen van belang voor de productie van benzines
met een hoog octaangetal maar speelt ook een belangrijke rol
bij de productie van aromaten voor de chemische industrie.
H.
Al dan niet met zonnepanelen.
Of met trappers voor doortrappers...!?
Ps.: Wie me lessen wil geven over waterstof...
Heb toevallig ooit zowat 10 jaar dienst gehad in een petroleumraffinaderij.
Daar werden o.a. in een reactor met platiniumkatalyst een reeks ketens gebroken...
Met behulp van een platinakatalysator werden ketens vertakt of tot cyclische koolwaterstoffen omgezet.
Katalytische reforming is niet alleen van belang voor de productie van benzines
met een hoog octaangetal maar speelt ook een belangrijke rol
bij de productie van aromaten voor de chemische industrie.
H.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De tank is veilig , maar niet de drukontspanner van 700 bar naar 1 bar voor de brandstof cel. En als die open barst ga je wat beleven.tokkio schreef: ↑26 jul 2022, 15:59.....
Een auto met als brandstof "waterstof is niet gevaarlijk brandbaar dan auto's op benzine of diesel.(2018)Een waterstof tank in een auto is stevig geconstrueerd en bestendig tegen de allerzwaarste crashes. Tests hebben bewezen dat auto's op waterstof net zo veilig zijn als auto's op benzine of diesel. En zelfs als er om wat voor reden dan ook waterstof uit de tank zou ontsnappen, is het risico op brand of een explosie net zo gering als bij fossiele brandstoffen.
.....
Ahja , de wagen bevat ook die zo gevreesde batterij van een EV die ohzo vlug in brand kan vliegen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vanaf 2025 gaat BMW de waterstofauto massaal produceren.
Iemand dacht hier een jaar geleden dat de waterstofmotor voor BMW dood en begraven was. Insiders wisten wel beter.
Iemand dacht hier een jaar geleden dat de waterstofmotor voor BMW dood en begraven was. Insiders wisten wel beter.
![Afbeelding](https://www.seniorennet.be/forum/uploads/24fa6a5d44b5c828e293bd073ae8dc19.jpg)
![Afbeelding](https://www.seniorennet.be/forum/uploads/ab94a4d846e179aa972ac3f677a536e4.jpg)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Waterstof ? Zou het niet eerder kerosine zijn (*) ? Of op frituurolie ?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(*) de F16 verbruikt 3 000 liter kerosine per uur. Daar kan ik minstens één jaar mijn huis mee verwarmen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 sep 2022, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
https://lodestevens.tripod.com/cma/Hydrazine.htm
De F-16 heeft een E.P.U. (Emergency Power Unit) waarvan de brandstof bestaat uit 70 % Hydrazine en 30 % water: H 70.
Deze E.P.U. is een noodkrachtbron die bij moeilijkheden met de motor, de elektriciteit en hydraulische druk, een hydraulische pomp en generator zal kunnen aandrijven gedurende tien minuten.
Het in werking stellen van deze E.P.U. kan automatisch gebeuren ofwel manueel door de piloot en maakt een " staccato"- achtig geluid ( zoals het ratelen van een machinegeweer).
De E.P.U. - brandstoftank bevat ongeveer 25 liter H 70 en bevindt zich rechts in de fuselage ter hoogte van de rechter vleugel. De uitlaat van de E.P.U. is aan de onderzijde van de rechter vleugel gelegen. Deze uitlaatgassen hebben een sterke ammoniakgeur en men veronderstelt dat deze uitlaatgassen ook nog hydrazine bevatten.