Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Omdat ze na de introductie van het kapitalisme nu ook wel een "Engels gemak" in huis willen hebben en vermits de RU-industrie het te druk had met oorlogsproductie, om pispotten te kunnen produceren, namen ze die dan maar mee als oorlogsbuit en als bewijs van hun buitenlandse reis.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Hongaren / Slovaken / Moldaviërs zijn NU nog even arm als vroeger. Komt dat door dat communisme dat ze 30 jaar geleden zijn ontvlucht ? Of is er een andere oorzaak.voorn schreef: ↑23 dec 2023, 16:12In de jaren 90 reisde de Hongaar van op het werk nu als Belg naar thuis bij zijn moeder.
Gebrainwashed mens die zei dat hij zo veel bij had en een auto bezat en zijn zoon een motto; dit door de regering werd geleend.
Ze waren zo arm als job.
Zal dan in Rusland idem zijn geweest.
Alleen de DDR deed het beter.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Goeie duim heb jij, zeg!Fred1950 schreef: ↑23 dec 2023, 17:44De Hongaren / Slovaken / Moldaviërs zijn NU nog even arm als vroeger. Komt dat door dat communisme dat ze 30 jaar geleden zijn ontvlucht ? Of is er een andere oorzaak.voorn schreef: ↑23 dec 2023, 16:12In de jaren 90 reisde de Hongaar van op het werk nu als Belg naar thuis bij zijn moeder.
Gebrainwashed mens die zei dat hij zo veel bij had en een auto bezat en zijn zoon een motto; dit door de regering werd geleend.
Ze waren zo arm als job.
Zal dan in Rusland idem zijn geweest.
Alleen de DDR deed het beter.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De denk en levens wijze op een bevolking na een systeem blijf lang nawerken.
Opvoeding veranderd men niet op één gerneratie.
Dit ondervond onze firma en ook anderen dat werkern in het voormalige Oostblok een ander dimensei heeft als hier. Initiatiefloos door jaren gewerkt onder een systeem van bevelen en niet zelf denken en handelen.?
Ik ben zeker dat lid van de PvdA hier anders denkt en werkt zoals vroeger in de Oostbloklanden.
Opvoeding veranderd men niet op één gerneratie.
Dit ondervond onze firma en ook anderen dat werkern in het voormalige Oostblok een ander dimensei heeft als hier. Initiatiefloos door jaren gewerkt onder een systeem van bevelen en niet zelf denken en handelen.?
Ik ben zeker dat lid van de PvdA hier anders denkt en werkt zoals vroeger in de Oostbloklanden.
Laatst gewijzigd door voorn op 24 dec 2023, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Op school werd mij ooit geleerd, dat binnen het communisme,
een boer het stuk grond dat hem was toegekend nauwelijks bewerkte.
Maar...op het stukje privé grond - voor eigen gebruik - wroette om die eigen opbrengst te kunnen oogsten.
Mogelijk dacht die dan "eigen volk éérst?"
een boer het stuk grond dat hem was toegekend nauwelijks bewerkte.
Maar...op het stukje privé grond - voor eigen gebruik - wroette om die eigen opbrengst te kunnen oogsten.
Mogelijk dacht die dan "eigen volk éérst?"
Laatst gewijzigd door Hobo op 07 jan 2024, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Vandaar de uitdrukking; " Van de pot gerukt "socrates schreef: ↑23 dec 2023, 17:42Omdat ze na de introductie van het kapitalisme nu ook wel een "Engels gemak" in huis willen hebben en vermits de RU-industrie het te druk had met oorlogsproductie, om pispotten te kunnen produceren, namen ze die dan maar mee als oorlogsbuit en als bewijs van hun buitenlandse reis.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Hobo schreef: ↑24 dec 2023, 09:35Vandaar de uitdrukking; " Van de pot gerukt "socrates schreef: ↑23 dec 2023, 17:42Omdat ze na de introductie van het kapitalisme nu ook wel een "Engels gemak" in huis willen hebben en vermits de RU-industrie het te druk had met oorlogsproductie, om pispotten te kunnen produceren, namen ze die dan maar mee als oorlogsbuit en als bewijs van hun buitenlandse reis.![]()
![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dit was de toestand in 2015 na 25 jaar evolutie en de vooruitzichten
https://spectator.clingendael.org/pub/2 ... t_voorbij/
-
Als je goed leest, dan zie je dat de West-Duitsers tot 2019 een transfer moesten betalen van 18 miljard. Daarna niet meer.voorn schreef: ↑24 dec 2023, 10:08Dit was de toestand in 2015 na 25 jaar evolutie en de vooruitzichten
18 miljard betalen met 65 miljoen mensen, dat betekent 277 euro per persoon.
Vlaanderen betaalt 1000 euro per persoon en er is nergens een einddatum bepaald.
Mijn ervaring is: de wegen zijn er veel beter dan in in het westen van D. De steden in het oosten groeien en bloeien. Maar net als in belgië heb je regio's die economisch achterop hinken. Dat blijft zo in Duitsland, net zoals dat het geval is in belgië.

Deze man is ingelijfd in het RU leger. Er werd hem gezegd dat hij in een verdedigende functie zou terechtkomen. Niks van aan: hij zal een 'stormtrooper' zijn en één van de vele doden worden in de 'meatwaves' die Poetin op de soldaten van UA afstuurt.
Hij heeft niet eens een geweer vastgehad, laat staan dat hij weet hoe een machinegeweer te bedienen.
Het korte filmpje hier.

Hij heeft niet eens een geweer vastgehad, laat staan dat hij weet hoe een machinegeweer te bedienen.
Het korte filmpje hier.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat het niet draait in de ex-USSR satellietstaten is puur te wijten aan de onkunde van de "nieuwe" nationalisten die er de plak zwaaien.
Maar zeg eens , hoe is het hier gesteld ? De "wonderjaren" van Minerva , Stampe&Vertongen , Acec zijn ook al lang nostalgie. Gaston Eyskens ( dacht ik ) heeft in de jaren '60 de poorten open gezet voor buitenlandse investeerders , waarvan er al velen terug vertrokken zijn. Die filosofie bestaat nog steeds , denk maar aan "Ineos" , en is nog niet veranderd. Dat "idee" loopt goed in het begin , maar leidt tot "luie zetel" gedrag en doodt initiatieven om ook giganten als bvb. een BMW op te starten. Denk eraan hoe de Chinezen ook technologie hebben geïmporteerd , maar nadien er WEL iets hebben mee aangevangen. Waarom wij niet ?
Men kan er duizend keer prat op gaan dat er hier veel hoog-technologische opzoekcentra en uitstekende universiteiten zijn , maar die brengen niet veel zaad in het staatsbakje en zorgen amper voor tewerkstelling ( integendeel die krijgen staatssubsidies - pers de "weirkmensch" en gepensioneerde , de sociale zekerheid , dan maar verder uit om die uitgaven te financieren ).
Maar zeg eens , hoe is het hier gesteld ? De "wonderjaren" van Minerva , Stampe&Vertongen , Acec zijn ook al lang nostalgie. Gaston Eyskens ( dacht ik ) heeft in de jaren '60 de poorten open gezet voor buitenlandse investeerders , waarvan er al velen terug vertrokken zijn. Die filosofie bestaat nog steeds , denk maar aan "Ineos" , en is nog niet veranderd. Dat "idee" loopt goed in het begin , maar leidt tot "luie zetel" gedrag en doodt initiatieven om ook giganten als bvb. een BMW op te starten. Denk eraan hoe de Chinezen ook technologie hebben geïmporteerd , maar nadien er WEL iets hebben mee aangevangen. Waarom wij niet ?
Men kan er duizend keer prat op gaan dat er hier veel hoog-technologische opzoekcentra en uitstekende universiteiten zijn , maar die brengen niet veel zaad in het staatsbakje en zorgen amper voor tewerkstelling ( integendeel die krijgen staatssubsidies - pers de "weirkmensch" en gepensioneerde , de sociale zekerheid , dan maar verder uit om die uitgaven te financieren ).