Dicksy schreef: ↑11 jul 2020, 21:40
Fred1950 schreef:
De Chinezen hebben zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet. Wat hebben wij gedaan met diegenen die uit de skigebieden terug kwamen ? Niets !
Fredje, (1) de vraag blijft waar het coronavirus oorspronkelijk vandaan gekomen is. Waar vindt het zijn oorsprong, waar is het voor het eerst opgedoken, enz......? China misschien?
(2) Wat wij gedaan hebben met diegenen die uit skigebieden kwamen is jammer genoeg praat na de vaak want dan stel ik de volgende logische vraag. Hoe is dat virus in die skigebieden terecht gekomen? Door chinezen die gingen skiën in die gebieden nadat het was uitgebroken in China????
Dus met uw bewering dat ze zowat meteen gans hun provincie Hubei in quarantaine gezet hebben stel ik mij toch vragen bij en dat leidt mij automatisch terug naar punt (2).
Op het moment dat ze Hubei in quarantaine hebben gezet waren en al besmettingen buiten die provincie. De eerste besmetting in België werd reeds op 4 februari vastgesteld, en waar zou die vandaan gekomen zijn ? Dat kon evengoed een Chinees geweest zijn die net uit China terugkeerde, of iemand van bij ons die van een zakenreis uit China terugkeerde. De haard van besmetting die in de skigebieden uitbrak kan eveneens van iemand komen die net uit China was teruggekeerd. Eén ding is duidelijk, daar waar veel mensen met mekaar in contact komen ontstaat de haard, en dat kan zowel op feestjes zijn, of onder de supporters van een voetbalploeg , op een markt of in de trein waar veel mensen bij mekaar opgepakt zitten.
Maar het is wel van belang dat men die haarden herkent en er meteen op reageert zoals de Chinezen dat hebben gedaan. Wat zij deden doen wij in Europa maar pas sinds de mini uitbraken in Duitsland, Spanje , Portugal. Je kan niet spreken van "voortschrijdend inzicht" omdat men reeds maanden geleden de Chinese manier van werken gekopieerd kon hebben. Maar nee, wij weten het beter dan die domme gele spleetogen, dat is de reden waarom wij de terugkeerders uit de skigebieden hun gang hebben laten gaan.
Het grote probleem in Europa zijn die "staarten" van een klein aantal nieuwe besmettingen per dag. Die worden veroorzaakt door de besmette maar asymptomatische egoïsten die weigeren om in de nabijheid van anderen een mondmasker te dragen en op die manier anderen blijven ziek maken. Ik heb zo'n stelletje buren die blijkbaar hun hoestje aan hun sigaret wijten.