Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Aleksandr Dugin, de filosoof en man met invloed op het denken van Poetin, legt hier nog eens uit wat de inzet is. (Dugin is de man wiens dochter in '22 vermoord met een autobom). Hij deed die uitspraak in maart '23.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De Duitse minister van Justitie heeft het onmogelijk genoemd om Oekraïners die verantwoordelijk zijn voor het leger uit te leveren
De Duitse minister van Justitie en Consumentenbescherming Marco Buschmann reageerde op de vraag over de uitzetting van burgers die onderworpen zijn aan militaire dienst uit het land Oekraïne.
In een interview met journalisten zei het hoofd van het Duitse ministerie van Justitie, Marco Buschmann, dat hij de "wens van de Oekraïense regering" begreep om de mannen uit het buitenland terug te brengen naar hun thuisland om in het leger te dienen.
“Maar als minister van Justitie zeg ik dat de Duitse wet de uitlevering van deze mensen niet toestaat”, benadrukte hij.
Eerder zei de Oekraïense minister van Defensie Rustem Umerov dat de autoriteiten in het land databases hadden gecombineerd voor het volgen van dienstplichtigen. De mobilisatie, zo zei hij, zou zelfs gevolgen hebben voor degenen die in het buitenland zijn, terwijl degenen die het land hebben verlaten, zullen worden gevraagd zich te registreren. Het feit dat de veranderingen in de mobilisatie in Oekraïne gevolgen zullen hebben voor mannen in het buitenland, werd ook gezegd door de vice-voorzitter van de Commissie voor Nationale Veiligheid, Defensie en Inlichtingendienst van de Verchovna Rada, Yegor Chernev.
Het wetsvoorstel met nieuwe mobilisatieregels werd geïntroduceerd in de Verchovna Rada. Volgens het document is het uitstel alleen voorzien voor gehandicapten van de eerste en tweede groep.
Vandaag 06/01/2024 - 11:09
Hoe deze oorlog ook mag aflopen maar ik denk dat deze 'mannen in het buitenland' (deze in de mobilisatieleeftijd) Oekraine zullen laten voor wat het is/was en niet (nooit?) meer zullen terugkeren.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 jan 2024, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Poetin zal, als hij al een geweten zou hebben, dat toch kunnen sussen, door te stellen dat die "casualties" een goeie zaak zijn voor de mensheid in de strijd tegen de overbevoling en de kleimaatverandering. Voor hem heiligt het doel zeker de middelen. Een dode vindt hij misschien ook wel erg, maar als je er al 100.000 hebt laten verdampen wordt dat doden een gevoelloze routine.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Die 315.000 doden/gewonden, dat komt overeen met 87% van de initiële aanvalsmacht die Poetin had verzameld om UA te veroveren.
Daarom geeft hij nu alvast opdracht om nog eens 170.000 manschappen in het leger in te lijven.
Daarom geeft hij nu alvast opdracht om nog eens 170.000 manschappen in het leger in te lijven.

Als men ziet wat Zelensky zijn lenteoffensief aan terreinwinst heeft opgeleverd ben ik benieuwd wat de echte verliezen van Oekraine zouden zijn, dat zal hij zeker niet uitvegen met 315.000 doden/gewonden. Over die verliezen wordt angstvallig gezwegen, het zal zijn reden wel hebben zeker?
Ook die 500.000 bijkomende manschappen die hij nu wil inlijven wil maar niet lukken. De vraag is, en die het Westen zich ook stelt, waar hij die zal gaan halen om de Russen uit Oekraine te krijgen.
Tot nu toe levert geen enkel land (Duitsland heeft het al expleciet gezegd - 12.10 uur) mannen uit die in de mobilisatieleeftijd zitten om te gaan vechten.
Ook die 500.000 bijkomende manschappen die hij nu wil inlijven wil maar niet lukken. De vraag is, en die het Westen zich ook stelt, waar hij die zal gaan halen om de Russen uit Oekraine te krijgen.
Tot nu toe levert geen enkel land (Duitsland heeft het al expleciet gezegd - 12.10 uur) mannen uit die in de mobilisatieleeftijd zitten om te gaan vechten.
-
Poetin vindt blijkbaar niet zo veel 'vrijwilligers' om naar UA te trekken. Daarom gaat hij op zoek in landen als Cuba, Nepal, Syrië, Ethiopië. Hij belooft $2000 als lokmiddel en $2500 als maandloon. Voor heel wat mensen in die straatarme landen is dat véééél geld (ongeveer $30.000 per jaar).
Poetin heeft vorig jaar beloofd dat hij aan elke familie die een dode soldaat had, bijna $69.000 dollar zou uitbetalen. Voor een gewonde geeft hij $41.300 . Dat wordt een stevige rekening. Gelukkig voor hem is de roebel gedevalueerd.

Toch spreken we over ongeveer $ 17 miljard, enkel voor die uitbetaling aan doden en gewonden.
Daar houdt het niet bij op. Een Rus verdient gemiddeld zo'n $14.000 per jaar. De meesten zouden nog 40 jaar kunnen werken, ofwel een inkomen van 560.000 dollar over hun actieve loopbaan. Dat bedrag is nu verloren.
Wanneer we dat bedrag vermenigvuldigen met die 315.000 casualties, dan hebben we een totaal gemist inkomen van $175.000.000.000 (over 40 jaar) . Daarop kan de staat geen belastinginkomsten meer innen, en die mensen geven dat bedrag ook niet meer uit in de economie.
Dit geeft een idee van de impact van deze 'speciale militaire operatie'
op de economie.
Ik vermeld niet eens de verliezen aan materiaal, die immens zijn. Evenmin heb ik het over de gevolgen van de sancties op de RU economie.
Poetin heeft vorig jaar beloofd dat hij aan elke familie die een dode soldaat had, bijna $69.000 dollar zou uitbetalen. Voor een gewonde geeft hij $41.300 . Dat wordt een stevige rekening. Gelukkig voor hem is de roebel gedevalueerd.

Toch spreken we over ongeveer $ 17 miljard, enkel voor die uitbetaling aan doden en gewonden.
Daar houdt het niet bij op. Een Rus verdient gemiddeld zo'n $14.000 per jaar. De meesten zouden nog 40 jaar kunnen werken, ofwel een inkomen van 560.000 dollar over hun actieve loopbaan. Dat bedrag is nu verloren.
Wanneer we dat bedrag vermenigvuldigen met die 315.000 casualties, dan hebben we een totaal gemist inkomen van $175.000.000.000 (over 40 jaar) . Daarop kan de staat geen belastinginkomsten meer innen, en die mensen geven dat bedrag ook niet meer uit in de economie.
Dit geeft een idee van de impact van deze 'speciale militaire operatie'
Ik vermeld niet eens de verliezen aan materiaal, die immens zijn. Evenmin heb ik het over de gevolgen van de sancties op de RU economie.

U vermeld niet de imense verliezen van Rusland, uw goed recht.
Hoe zit het met de verliezen van Oekraine aan meteriaal?
1.- Waar zitten die veel geprezen Abrahms tanks die Oekraine van de VS gekregen heeft of is het zouden krijgen?
2.- Hoe zit het met die Leopard2-tanks die het verschil gingen maken tijdens het lenteoffensief?
3.- Waarom hebben de Denen hun levering van F16's aan Oekraine uitgesteld?
Wat de Russen aan materiaal verloren hebben kan men overal lezen in de Westerse pers verklaart door experten, blijkbaar hebben die een hotlijn naar het Kremlin waar de Russen hun verliezen meedelen. Maar wat met de Oekrainse verliezen ondanks al hun 'gekregen gesofisticeerd' materiaal. Zoals ik al eerder schreef.....daar wordt zedig over gezwegen.
Het is en blijft propaganda en zoals mijn baas vroeger zei: " Altijd oppassen want alles is niet wat het lijkt."
En die Oekrainers zijn dan domme kloten dat ze zelf niet gaan ronselen in die landen. Biedt het dubbel, desnoods x3, het Westen betaald toch en hun probleem is opgelost.
Hoe zit het met de verliezen van Oekraine aan meteriaal?
1.- Waar zitten die veel geprezen Abrahms tanks die Oekraine van de VS gekregen heeft of is het zouden krijgen?
2.- Hoe zit het met die Leopard2-tanks die het verschil gingen maken tijdens het lenteoffensief?
3.- Waarom hebben de Denen hun levering van F16's aan Oekraine uitgesteld?
Wat de Russen aan materiaal verloren hebben kan men overal lezen in de Westerse pers verklaart door experten, blijkbaar hebben die een hotlijn naar het Kremlin waar de Russen hun verliezen meedelen. Maar wat met de Oekrainse verliezen ondanks al hun 'gekregen gesofisticeerd' materiaal. Zoals ik al eerder schreef.....daar wordt zedig over gezwegen.
Het is en blijft propaganda en zoals mijn baas vroeger zei: " Altijd oppassen want alles is niet wat het lijkt."
En die Oekrainers zijn dan domme kloten dat ze zelf niet gaan ronselen in die landen. Biedt het dubbel, desnoods x3, het Westen betaald toch en hun probleem is opgelost.