Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

16 jan 2024, 23:18

Wil. schreef:
16 jan 2024, 20:51
socrates schreef:
16 jan 2024, 16:59
Dat werd hier voor 1989 ook altijd geroepen, maar ze kwamen dan wel niet verder dan de Berlijnse Muur.
Je bent niet helemaal op de hoogte, socrates.

Ik heb herhaaldelijk zelf kunnen vaststellen dat de Russen in Parijs waren
:wink:
Ja daar verblijven nogal wat nieuwe miljardairs maar ook wel adelijke nakomelingen van overlevenden van de sovjetrevolutie. :roll:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

17 jan 2024, 09:31

socrates schreef:
Wil. schreef:
socrates schreef:
16 jan 2024, 16:59
Dat werd hier voor 1989 ook altijd geroepen, maar ze kwamen dan wel niet verder dan de Berlijnse Muur.

Ja daar verblijven nogal wat nieuwe miljardairs maar ook wel adelijke nakomelingen van overlevenden van de sovjetrevolutie. :roll:
Verder nadenken, socrates :wink:

Nooit gemerkt dat de rode vlag uithangt wanneer de Russen in Parijs zijn?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates

17 jan 2024, 09:52

Wil. schreef:
17 jan 2024, 09:31
socrates schreef:
Wil. schreef:

Ja daar verblijven nogal wat nieuwe miljardairs maar ook wel adelijke nakomelingen van overlevenden van de sovjetrevolutie.
Verder nadenken, socrates :wink:

Nooit gemerkt dat de rode vlag uithangt wanneer de Russen in Parijs zijn?
Krijgen die vrouwen; zoals nonnen; dan allemaal simulttaan hun maandstonden.? 8O
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

19 jan 2024, 11:00

Russisch parlementslid ontvlucht het land na kritiek op ‘monster’ Poetin
'De hele wereld kijkt naar ons alsof we gek zijn', zegt Sergej Medvedev.
Sergei Medvedev, een gemeenteraadslid in de Russische stad Perm, is naar buurland Georgië gevlucht na verzet en anonieme bedreigingen na een online post waarin hij kritiek uitte op president Vladimir Poetin en op de Russische invasie van Oekraïne.
In een bericht dat hij op 31 december deelde op het Russische sociale medianetwerk Vkontakte zei Medvedev : “Rusland, word wakker! Ze vermoorden je! Het is verschrikkelijk om te beseffen dat het monster dat hierachter zit, zich opnieuw verkiesbaar stelt.”
Hij voegde eraan toe: “Ik wil dat de oorlog eindigt! Ik wil Rusland bevrijd zien van de ketenen van Poetin.”
Medvedev zei dat hij geloofde dat veel mensen in Rusland er hetzelfde over denken, maar door angst tot zwijgen zijn gebracht. “Het is net als in nazi-Duitsland. Hoe zou je je daar tegen Hitler kunnen uitspreken?”

Het Russische harde optreden tegen critici is geïntensiveerd sinds Poetin in februari 2022 opdracht gaf tot de invasie van Oekraïne. Recente gevallen zijn onder meer de onwettige gevangenneming van oppositieleider Alexei Navalny en de uitwijzing van buitenlandse journalisten , waaronder Eva Hartog, een POLITICO-verslaggever, afgelopen augustus.

https://www.politico.eu/article/sergei- ... n-monster/
image.png
image.png (101.03 KiB) 499 keer bekeken

Oeps :roll: Blijkbaar iemand over het hoofd gezien.

Dicksy

19 jan 2024, 11:27

De NAVO-admiraal zegt dat het bondgenootschap binnen twintig jaar klaar moet zijn voor een totale oorlog met Rusland
'We moeten beseffen dat het geen vanzelfsprekendheid is dat we vrede hebben', waarschuwt topadmiraal

De NAVO- landen moeten binnen de komende twintig jaar klaar zijn voor een totale oorlog met Rusland , waarschuwde een hoge functionaris van het militaire comité van de alliantie.

Rob Bauer, een Nederlandse admiraal, waarschuwde dat een groot aantal burgers zal moeten worden gemobiliseerd als er een bredere oorlog uitbreekt in Europa en dat het proces van het rekruteren van veel grotere reservetroepen nu door de regeringen moet worden ingevoerd.

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 81278.html
Effe tellen........binnen twintig jaar :roll: . Dat kan morgen zijn :evil:, maar morgen kan ik ook gewoon dood vallen, maar ook in 2044. Dus eigenlijk niks om mij zorgen over te maken.
Carpe Diem :lol: .

Wil.

19 jan 2024, 15:54

In Novosibirsk zijn de waterleidingen gebarsten die heet water naar de gebouwen leiden. Daardoor komen 2.500 gebouwen zonder verwarming te zitten. Een half miljoen mensen zitten in de kou terwijl de buitentemperatuur -28 graden Celsius is...

Die taferelen spelen zich af in tal van Russische steden.
Poetin heeft 20 jaar lang de kans gehad om de nutsvoorzieningen op peil te brengen.

Ondertussen worden -vooral in het westen van RU - treinsporen gesaboteerd en ook de vliegtuigen hebben meer en meer last van het tekort aan onderhoud en wisselstukken die door het WEsten geleverd werden.

Hobo

19 jan 2024, 15:55

Poetin heeft zijn oog laten vallen, op Letland én Litouwen
Omdat er etnische Russen wonen die geen staatsburgerschap krijgen in die landen.
Dus ziet hij alweer een scenario om Russische troepen er als bevrijders binnen te latten vallen.
Zelfde argument als voor Oekraïne gebruikt werd.

:roll: :( :( :(

Wil.

19 jan 2024, 16:37

En om diezelfde reden zitten de RU troepen in Moldavië.

Hobo

23 jan 2024, 08:26

In het NIEUWS las ik dat Rusland al lang boven het jaarbudget zit!?

Ps.: Nog lang voor de invasie van Ukraine...
= Ten tijde van Gorbatsjov en later Jeltsin waren er al Russen
- Oligarchen genoemd -
Die op ettelijke plaatsen buiten hun grenzen in Europa grote sier maakten. :wink:

Wil.

23 jan 2024, 14:04

Oekraïne valt nu steeds vaker energiebronnen of -opslagplaatsen en havens aan in Rusland zelf:

Op 4/1 kwamen wijken van Moskou zonder elektriciteit te zitten t.g.v. een drone aanval op een tussenstation voor energietransport
Op 8/1 werd de energiebevoorrading in Nisnitakl aangevallen
Op 9/1 sloegen de Oekraïners toe in de regio Oryol. Het doel was een olie depot en een energieleverancier
Op 19/1 vlogen 4 grote olietanks in brand in Klintsy, niet ver van de grens met UA
Op 21/1 werd de LNG-fabriek van Novatech in de buurt van St. Petersburg aangevallen waardoor er voor een hele tijd geen LNG kan uitgevoerd worden.

Dat laatste doelwit ligt op 1200 km afstand van UA, waardoor de Russen beseffen dat ze kunnen getroffen worden tot ver in RU.

boeffer

23 jan 2024, 22:05

Ergens worden die raketten, drones, raffinaderijen toch gemaakt. Of is het zomaar te koop als je geld hebt, voor de rest hebben wij er geen zaken mee wat je er mee doet. Men kan dan nog lang oorlog voeren.
Oorlog mag in het nieuws komen, als er geld mee gemoeid is dan zwijgen alle tongen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

24 jan 2024, 14:32

boeffer schreef:
23 jan 2024, 22:05
...
Zijn die raketten zomaar te koop?
...
Ik heb nog ergens een tennisraket liggen.
Geïnteresseerd ...? :wink: :D

PS.: 't Is hier verdomd stil op gans het forum. :(

Wil.

24 jan 2024, 14:50

Afbeelding

Fred1950

24 jan 2024, 15:39

Kunstmatige intelligentie ook al ? :lol:

E.T.

24 jan 2024, 18:14

"I'll be back"
wist The Terminator al eerder