Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal

05 feb 2024, 19:18

Zowel Trump als Poetin, zijn beiden rijp voor een psychiatrische instelling.
.Allebei machtswellustelingen, en hun 'grillen' zijn noch te voor- noch te overzien.
Ze vormen beiden, en ja, zelfs elk afzonderlijk, een gevaar voor 'gans' de samenleving.

Dicksy

05 feb 2024, 19:48

Zweden maakt deze week het besluit over de Nord Stream-sonde bekend

Zweden zal deze week bekendmaken of het zijn zaak tegen de ontploffing van de Nord Stream-gaspijpleiding in de Oostzee in 2022 zal voortzetten.
De aanklager die het landsonderzoek naar de explosies leidt, zal beslissen of de zaak wordt geseponeerd, aangifte wordt gedaan of wordt verzocht dat iemand wordt vastgehouden, aldus zijn kantoor.
In september 2022 scheurden verschillende onverklaarbare onderwaterexplosies de Nord Stream 1 en de nieuw aangelegde Nord Stream 2-pijpleidingen die Rusland en Duitsland over de Oostzee met elkaar verbinden.
De ontploffingen vonden plaats in de economische zones van Zweden en Denemarken.
Kort na het incident zei Zweden dat het onderzoek sporen van explosieven heeft gevonden, die op sabotage wijzen, maar dat er geen publieke verdachten zijn genoemd.

SkyNews: 05.02.2024 - 19.00 uur)

Ik zet mijn geld in op seponering. Het riedeltje dat Rusland hierachter zat om onder hun verplichtingen (gasleveringen aan het Westen) uit te komen hield al van in het begin geen steek en kon nooit hard gemaakt worden. Vandaar dat verzonnen verhaaltje, weliswaar na 8 maanden, over die onbekende boot, dat onbekend commando, enz.....Zo werd niemand van de Westerse bondgenoten internationaal in diskrediet gebracht en werd Rusland niet langer beschuldigd.
Wie het gedaan heeft, of wie er zijn vinger in had, zal in het Westen zeker geweten zijn.

sibarita

05 feb 2024, 19:56

IMG-20240204-WA0003[1067].jpg
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Wil.

07 feb 2024, 10:30

Hoe gaat het ondertussen met de buitenlandse investeringen in Rusland?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

07 feb 2024, 11:18

Aan de beterhand, toch?

Wil.

07 feb 2024, 13:37

De bedrijven kunnen zich niet telkens opnieuw blijven terugtrekken uit Rusland, nietwaar? Dat gaat maar één keer.
Er zijn weliswaar Chinese investeringen in RU, maar dat is niet om over naar huis te schrijven. Nul investeringen is niet veel, toch?

Dicksy

07 feb 2024, 14:01

Finland bereidt zich voor op Russische invasie

https://businessam.be/finland-bereidt-z ... e-invasie/
(Gepubliceerd op Zondag 24 april 2022 om 17:09 • april 2022)
Finse reservisten verlaten massaal de militaire dienst

Tegen de achtergrond van de Russisch-Oekraïense oorlog die dreigt over te slaan naar de directe NAVO, bloedt de militaire reservistenmacht van Finland, het buurland van Rusland, uit. De uittocht uit de strijdmacht volgt op een kranteninterview waarin de minister van Defensie van het land zei dat hij van plan was reservisten te verbieden af ​​te treden.

In een interview dat afgelopen donderdag met het Finse dagblad Kyrönmaa werd gepubliceerd, zei de Finse minister van Defensie Antti Häkkänen (van de liberaal-conservatieve coalitiepartij) dat hij in de lente “zou zoeken naar manieren om de zaken op orde te brengen”, zodat dit niet langer mogelijk zou zijn. om te ‘ontsnappen’ uit de reserves. Het verlaten van de reservistische strijdkrachten was volgens Häkkänen een “onpatriottische” daad.

https://europeanconservative.com/articl ... in-droves/
(06/02/2024)

De schrik zit er duidelijk in. In geval van zullen ook veel jongeren in de militaire leeftijd eieren voor hun geld kiezen en (mogelijks) andere oorden opzoeken.
Of die stijgende trend (Artikel HLN van16/08/2023) bij de Belgische reservisten zal aanhouden is nog maar zeer de vraag nu het bij de Europeanen ingepeperd wordt dat de Russen komen. Elke dag een ander Navo-land dat de doemsklokken luidt. De VS lachen want het is goed voor hun economie, de Russen lachen want het wordt een walk in the park op weg naar de Noordzee. :roll:

socrates

07 feb 2024, 15:04

Fazal schreef:
05 feb 2024, 19:18
Zowel Trump als Poetin, zijn beiden rijp voor een psychiatrische instelling.
.Allebei machtswellustelingen, en hun 'grillen' zijn noch te voor- noch te overzien.
Ze vormen beiden, en ja, zelfs elk afzonderlijk, een gevaar voor 'gans' de samenleving.
Dat zijn eigenlijk de narren van deze tijd, die zonder medeweten en steun van de industriële machthebbers; nooit lang op hun troon hebben gezeten. Machten achter de schermen vergroten hun macht omdat hun narren voor hen nieuwe marlten inpalmen.
Die gekken alla: Mussolini, Stalin, Hitler, Pinochet, Videla, Trump enz.beseffen niet dat een vingerknip van hun machtige leenheren, hen onafwendbaar ten val kan brengen. (Zie ook bv. wapenlobby in de VS)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

07 feb 2024, 15:52

socrates schreef:
Dat zijn eigenlijk de narren van deze tijd, die zonder medeweten en steun van de industriële machthebbers; nooit lang op hun troon hebben gezeten. Machten achter de schermen vergroten hun macht omdat hun narren voor hen nieuwe markten inpalmen.

Die gekken alla: Mussolini, Stalin, Hitler, Pinochet, Videla, Trump enz. beseffen niet dat een vingerknip van hun machtige leenheren, hen onafwendbaar ten val kan brengen. (Zie ook bv. wapenlobby in de VS)
Ik weet niet waar jij dat allemaal vandaan haalt, socrates. Welke machten hebben Trump in hun hand (over Stalin wil ik het niet eens hebben)? Wie kan Trump met een vingerknip ten val brengen? Zijn niet-verkiezing 4 jaar geleden was een dubbeltje op zijn kant, anders had hij 2 termijnen na elkaar gedaan.
Laatst gewijzigd door Wil. op 07 feb 2024, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo

07 feb 2024, 15:56

Als....die machtswellusteling TRUMP ooit terug president van de USA zou worden...
valt de NATO snel uiteen en staat Europa er slechter voor dan bij de start van WO 1 en/of 2...

Het lijkt dat niet enkel de klimaatsveranderingen alles overhoop gooien,
maar het hoofd van een aantal bewindslui lijkt evenzeer op hol geslagen.. :?

Fred1950

07 feb 2024, 16:03

Hobo schreef:
07 feb 2024, 15:56
.....
maar het hoofd van een aantal bewindslui lijkt evenzeer op hol geslagen.. :?
... dat komt niet door de klimaatswijziging , maar door het corona virus ... :lol: :lol:

Fred1950

07 feb 2024, 17:19

socrates schreef:
.....
Die gekken alla: Mussolini, Stalin, Hitler, Pinochet, Videla, Trump enz.beseffen niet dat een vingerknip van hun machtige leenheren, hen onafwendbaar ten val kan brengen. (Zie ook bv. wapenlobby in de VS)
Ge zijt Franco en Zelensky vergeten. :twisted:

Wil.

07 feb 2024, 18:38

Fred1950 schreef:
socrates schreef:
.....
Typische voor al deze mannen is dat ze geen respect hebben voor menselijke waardigheid. Ze maken korte metten met legitieme verwachtingen van de bevolking. Daartegenover plaatsen ze de ultieme afschrikking: totale vernietiging als hun ultimatum niet wordt opgevolgd.

Dat maakte de schrijver van deze posting ook duidelijk. Past hij niet mooi in het rijtje?

socrates

07 feb 2024, 20:08

Wil. schreef:
07 feb 2024, 18:38
Fred1950 schreef:
socrates schreef:
.....
Typische voor al deze mannen is dat ze geen respect hebben voor menselijke waardigheid. Ze maken korte metten met legitieme verwachtingen van de bevolking. Daartegenover plaatsen ze de ultieme afschrikking: totale vernietiging als hun ultimatum niet wordt opgevolgd.

Dat maakte de schrijver van deze posting ook duidelijk. Past hij niet mooi in het rijtje?
Het was niet mijn bedoeling om de meest bekende dictators op te sommen, anders had ik dat wel in een of andere orde gedaan bv. chronologisch of in aantal slachtoffers of in de duur van hun Rijk enz.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

07 feb 2024, 20:17

Maar op welke wijze past Trump in die opsomming? Het gaat toch over 'popjes die bewegen volgens de verordeningen van 'hogere machten' ?