Oproep; hulp gezocht voor documentaire over senioren die niet zonder hun auto kunnen.

Dit is de plaats om oproepen te plaatsen: oproep voor medewerking aan een film, tv-programma, radio, enquête, reportage, vrijwilligers, onderzoek, enz.

75plus

26 jun 2024, 11:24

Oproep; hulp gezocht voor een documentaire over senioren die niet zonder hun auto kunnen.

Ik, Saskia Gubbels, ben documentairemaker en ik ben voor mijn nieuwe documentaire, in samenwerking met NPO2 omroep Human en researcher Monique Lesterhuis, op zoek naar 75plussers voor wie hun auto onmisbaar is.

Heeft u ervaring met de rijbewijskeuring voor 75 plussers of moet u zelf gekeurd gaan worden binnen nu en twee jaar? Of maakt uw omgeving zich weleens zorgen omdat u nog steeds rijdt?
Voor veel mensen betekent een auto vrijheid en onafhankelijkheid.
Wat zou het voor u betekenen als u uw rijbewijs kwijt zou raken?
Heel graag zou ik inzichtelijk willen maken wat het verlies van een rijbewijs kan betekenen voor de oudere bestuurder door het proces in een film vast te leggen.
Graag zou ik in contact komen met ouderen met een rijbewijs die om uiteenlopende redenen niet zonder hun auto kunnen, of willen, om een bijdrage te leveren aan een documentaire hierover.
Dat kan in de vorm van alleen het delen van uw verhaal of ervaring per mail, dan wel telefonisch, tot aan het daadwerkelijk vastleggen met een camera.

Wilt u zelf reageren of kent u iemand met een verhaal?
Stuur dan een mailtje naar: na75jaar@gmail.com
Als u liever telefonisch wilt reageren geef dat aan in uw mailbericht,
dan deel ik het telefoonnummer waarop u mij kunt bereiken. Alvast enorm bedankt voor het delen.
Hartelijke groet,
Saskia Gubbels

MyriamC

26 jun 2024, 17:48

Een rijbewijskeuring voor 75-plussers hebben wij in België niet. Ik vrees dat je hier weinig respondenten gaat vinden (Belgisch forum).