Deelname onderzoek psychologie
-
Daan5 - Lid geworden op: 13 jan 2025, 15:51
Het aandeel 65-plussers in Nederland blijft groeien, en daarmee ook de aandacht voor een belangrijk probleem: eenzaamheid. Onder ouderen komt eenzaamheid relatief vaker voor en kan dit leiden tot negatieve gezondheidsuitkomsten, zoals een slechtere mentale kwaliteit van leven.
Voor mijn afstudeeronderzoek voor de master klinische psychologie aan de Open Universiteit richt ik mij op copingstrategieën als mogelijke sleutel in deze relatie. Door onderscheid te maken tussen:
Het onderzoek beoogt een meer genuanceerd inzicht te krijgen in hoe ouderen met eenzaamheid omgaan. Samen werken we aan betere oplossingen en een betere kwaliteit van leven voor deze doelgroep.
Kent of bent u 65 jaar of ouder dan wil ik u van harte uitnodigen om in totaal drie vragenlijsten over eenzaamheid, mentale kwaliteit van leven en coping in te vullen. U kunt mailen naar eenzaamheidencoping@ou.nl en dan krijgt u een link toegestuurd naar de vragenlijsten die je vervolgens online binnen 10 minuten invult. Controleer eventueel uw ongewenste e-mail/spam. Hartelijk dank voor uw deelname.
Met vriendelijke groet,
Daan Luttje
Masterstudent klinische psychologie.