Malware??
-
bobvdv - Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
- Locatie: boechout
Beste kenners,
Ik krijg sinds een aantal dagen (weken?) in mijn mailbox (zowel hotmail als telenet) telkens om 11u05 een melding van Microsoft dat er een poging werd gedaan om mijn account te openen. (zie de tekst van melding hieronder)
Ik vaag me af of dit iets te meken heeft met virusachtige of malware activiteit, want ik doe dit zeker niet zelf.
Scan met Avast of Malwarebytes levert niets op. Bij Google staat het blijkbaar vol van vragen over dergelijke meldigen, maar nergens (?) een oplossing. Als ik doe wat in de melding staat (Recente activiteit cotroleren) krijg ik via mail of telefonisch een code. Maar ook als ik dit niet doe werkt eigenlijk alles normaal.
Heeft iemand hier weet van of een oplossing?
Bobikke
Microsoft-account
Bevestig je account
Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account bo*****@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot je Postvak IN, je lijst met contactpersonen en je agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft. Je moet je recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. Je moet bevestigen dat je de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot je account te krijgen.
Recente activiteiten controleren
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
Ik krijg sinds een aantal dagen (weken?) in mijn mailbox (zowel hotmail als telenet) telkens om 11u05 een melding van Microsoft dat er een poging werd gedaan om mijn account te openen. (zie de tekst van melding hieronder)
Ik vaag me af of dit iets te meken heeft met virusachtige of malware activiteit, want ik doe dit zeker niet zelf.
Scan met Avast of Malwarebytes levert niets op. Bij Google staat het blijkbaar vol van vragen over dergelijke meldigen, maar nergens (?) een oplossing. Als ik doe wat in de melding staat (Recente activiteit cotroleren) krijg ik via mail of telefonisch een code. Maar ook als ik dit niet doe werkt eigenlijk alles normaal.
Heeft iemand hier weet van of een oplossing?
Bobikke
Microsoft-account
Bevestig je account
Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account bo*****@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot je Postvak IN, je lijst met contactpersonen en je agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft. Je moet je recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. Je moet bevestigen dat je de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot je account te krijgen.
Recente activiteiten controleren
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.
-
abbs - Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
- Locatie: Leidschendam
- Contacteer:
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
- Locatie: 3530 houthalen limburg
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
bobvdv - Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
- Locatie: boechout
Bedankt vor de snelle antwoorden.
@abbs : ik moet niets doen om in mijn mails of account te komen, alles werkt perfect. In begin deed ik wat men vroeg, ook paswoord veranderen enzo, nu niet meer.
@pcekspeer : had dit al wel gelezen, maar er wordt geen oplossing geboden om ban die steeds terugkerende mails af te geraken
bobikke
@abbs : ik moet niets doen om in mijn mails of account te komen, alles werkt perfect. In begin deed ik wat men vroeg, ook paswoord veranderen enzo, nu niet meer.
@pcekspeer : had dit al wel gelezen, maar er wordt geen oplossing geboden om ban die steeds terugkerende mails af te geraken
bobikke
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
- Locatie: 3530 houthalen limburg
@bob
Je hebt dus een mailtje verstuurd maar geen reactie gekregen, iets dergelijks?
Je hebt dus een mailtje verstuurd maar geen reactie gekregen, iets dergelijks?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
Valium - Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15
Foute boelpcekspeer schreef:@bob
Je hebt dus een mailtje verstuurd maar geen reactie gekregen, iets dergelijks?
Duidelijk poging tot phising
Spijtig genoeg heb je een mail naar hen verstuurd ( hier kunnen ze je IP onmiddellijk aflezen en ze scannen je met Languard om te kijken of je geen open poorten hebt om in te breken )
Doe je aan Internet bankieren ? - Pas dan op
Ik zou nu onmiddellijk AL mijn paswoorden veranderen.( maak een nieuw paswoord door bv achter je oude een getal te plaatsen ( 1 of 2 enz ..) - gemakkelijk om te onthouden
Nota : In de tekst staat trouwens een schrijffout --> In een zin met een vervolgzin en beginnende met EN .... mag nooit een komma staan. Op het einde van deze zelfde zin moet een vraagteken staan --> zin is een vragende vorm.
Microsoft maakt nooit zulke fouten.
-
pcekspeer - Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
- Locatie: 3530 houthalen limburg
@bob
Je hebt een schermafdruk genomen van 1 van die meldingen?
Verstuur die dan naar de link:
Even rechtstreeks contact op te nemen met de support afdeling.
Dit kan via aanmelding op onderstaande link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=294734
Je hebt een schermafdruk genomen van 1 van die meldingen?
Verstuur die dan naar de link:
Even rechtstreeks contact op te nemen met de support afdeling.
Dit kan via aanmelding op onderstaande link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=294734
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
-
Valium - Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15
Veel antwoorden op je reclamaties krijg je raar of zelden --> spijtigpcekspeer schreef:@bob
Je hebt een schermafdruk genomen van 1 van die meldingen?
Verstuur die dan naar de link:
Even rechtstreeks contact op te nemen met de support afdeling.
Dit kan via aanmelding op onderstaande link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=294734