De bijbel herschreven, deel 2 EXODUS.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.
Gast

14 jan 2006, 15:53

Zandmannetje, dit is zo verbluffend mooi dat ik het zelfs niet aandurf om hier enig woord aan toe te voegen. Het zou totaal de mist ingaan bij wat gij schrijft. Dringend een boekje van maken::::=centjes verdienen.
Ca met de la beurre dans les épinards, zoals de Walen zeggen.

zandmannetje

16 jan 2006, 20:29

Vervolgens gaat God verder met een bombastische redevoering, die ik slechts onder één noemer kan onderbrengen:
Volslagen lulkoek, onvervalste grootspraak!
Sorry voor de gelovigen onder ons, maar hoe anders kan je wat nu volgt noemen?
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Fikske

17 jan 2006, 00:17

zandmannetje schreef: Als hij inderdaad zo almachtig is, gaat hij gewoon zelf naar farao en slaat hem met de volle vuist boven op de schedelpan.. BOEF, als een bloknagel in de grond, meteen de kosten uitgespaard om een piramide te bouwen.)[/i]
Zandman toch! Ik lach me gewoon een kriek met die zotte commentaren van jou. :lol: :lol: :lol:
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

zandmannetje

21 jan 2006, 19:06

Wij beginnen stilaan God's karakter te doorgronden, een helder inzicht in de kerel te verwerven, de volgende preek tot zelfverheerlijking wekt dus geen verwondering meer
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

zandmannetje

23 jan 2006, 15:46

Het moet zo zijn dat alle senioren die dit bijbelgebeuren lezen, (en ik bedoel ze alle 25!) letterlijk in slaap gewiegd worden door de eentonigheid ervan.
Hoe anders is te verklaren dat er geen enkele reactie komt op een dikke flater die in de bijbel staat? Worden de grijze hersencelletjes dan niet meer aan het werk gezet?
Of heeft iemand bij zichzelve al wel gedacht
"Hoe kan nu potvolkoffie die Mozes een broer hebben, er stond toch nergens vermeld dat er 2 biezen koffertjes op de rivier dreven?"
Hoe kan nu een vondeling een broer hebben? En het was geen halfbroer of zo, want Aäron de Leviet staat aan de kant van de joden...
En er is ook nog dat leeftijdsverschil van 3 jaar tussen hen.
Komaan hé zeg, wordt eens wakker, en indien je iets leest dat volgens jou niet helemaal kan kloppen met de waarheid, spring op jouw klavier en maak het kenbaar!

zandmannetje

24 jan 2006, 22:55

Omdat farao nog steeds niet bereid is op de eisen van de Heere in te gaan, zegt deze laatste tot Mozes en Aäron
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

Vve.Clicquot

25 jan 2006, 19:54

Er staat nergens geschreven dat Mozes (nomen est omen?) de eerstgeborene was, en toen zijn eigen moeder hem zoogde zal ze hem verteld hebben dat hij nog een hele mishpoche van broers, zusters, neven, nichten en dergelijke had.
Trouwens ... wie zijn wij om aan de woorden van Zandmanneke te twijfelen of kritiek te uiten!

Tillie

25 jan 2006, 22:29

Zandmannetje schreef:
waarbij mannen van de betere kringen uit Karnak kwistig gouden dukaten in haar slipje stopten,

Dan zal dat toch niet zo veel opgebracht hebben met zo'n klein slipje.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

hermano

26 jan 2006, 11:49

zandmannetje schreef:Het moet zo zijn dat alle senioren die dit bijbelgebeuren lezen, (en ik bedoel ze alle 25!) letterlijk in slaap gewiegd worden door de eentonigheid ervan. ...

... Komaan hé zeg, wordt eens wakker, en indien je iets leest dat volgens jou niet helemaal kan kloppen met de waarheid, spring op jouw klavier en maak het kenbaar!
Het is gewoon te plezant en te goed geschreven om tussen te komen. Doe maar voort, wij wachten.

zandmannetje

27 jan 2006, 19:34

De Farao roept Mozes en Aäron bij zich en zegt
“Ik zal uw volk laten trekken, dat gijlieden den Heere, uw God, offert in de woestijn. Alleen, dat gijlieden in het gaan geenszins te verre trekt! Bidt vuriglijk voor mij!”
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

hermano

27 jan 2006, 22:28

zandmannetje schreef:... En weerom zal ik een afzondering maken tussen het vee der Israëlieten en het vee der Egyptenaren. Morgen laat ik dit geschieden!”
En al het vee der Egyptenaren stierf ‘s anderdaags, maar niet één van het vee der Israëlieten.
(Foei Heere, eerst alle levende wezens creëren en ze dan op zo’n barbaarse manier afslachten, ik zal dat eens melden aan M.VandenBossche, gegarandeerd een proces aan uw broek!)
Maar farao heeft een hart van steen en geeft geen duimbreed toe.
Daarom wordt het volgende truukje op de bevolking van Egypte losgelaten
“ Neem uw handen vol met asse uit den oven, en strooi dit naar den hemel voor de ogen van farao. Het stof zal nederdalen over gans Egypte, en aan het vee en aan de mensen blaren veroorzaken en zweren.”
Zandman, om te laten zien dat ik niet in slaap val door je mooie geschiedenis: eerst gaat al het Egyptisch vee dood en daarna krijgt het zweren?

zandmannetje

28 jan 2006, 17:57

Dit is echt onvoorstelbaar knap Hermano, jij bent de eerste in pakweg 600 jaar die deze kwakkel in de bijbel opmerkt!
Ik ga dan ook dadelijk een schrijven richten aan de heilige stoel, niet zo direct om jou heilig te laten verklaren of zo, maar de een of ander speciale orde zal er zeker wel inzitten, denk ik. Of ik moet paus Ratzinger helemaal verkeerd beoordelen...
De orde van de kousenband, is dat iets van hen of van een andere vereniging?
Dat ik dit zelf niet gezien heb verdorie!
Waarschijnlijk omdat ik alles zomaar klakkeloos overneem, wat die paters en monniken hebben neergepent...
Zo, dat was het dan.

hermano

28 jan 2006, 18:05

Onvoorstelbaar knap zeg je, dan kom ik in aanmerking voor het grootkruis in de Gregoriusorde? Ik vind
- de onderscheiding ‘Bene Merenti’
- ‘Pro Ecclesia et Pontifice’
- De Sylvesterorde die vier rangen telt: ridder, commandeur met en zonder ster en ridder Groot Kruis.
- Als iemand buitengewone verdiensten heeft kan een opname in de Gregoriusorde mogelijk zijn. Zij kent een burgerlijke en een militaire afdeling, een eigen uniform en bestaat uit 3 graden: ridder, commandeur en grootkruis.
Gast

28 jan 2006, 18:32

Hermano,
Is uw kruis nog niet groot genoeg? :lol: :lol: :lol: