Boven de tachtig , een andere generatie
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
De Standaard ; Gezocht : wanten voor verbrande poten koala's
Australische dierenorganisaties roepen iedereen op om wanten te doneren of om wanten te naaien.
Die willen ze gebruiken om ronde de poten van koala's te doen , die soms zware brandwonden hebben als gevolg van bosbranden.
Met de wanten worden de gekwetste poten van de koala's beschermd zodat ze beter kunnen genezen.
Koala's bewegen van nature zeer traag waardoor ze niet altijd tijdig kunnen ontsnappen aan de bosbranden.
Dit is zeker wel geen wereldnieuws , maar verdient volgens mij toch wat aandacht , het moet niet alles ,kommer en kwel zijn op deze aardbol

Australische dierenorganisaties roepen iedereen op om wanten te doneren of om wanten te naaien.
Die willen ze gebruiken om ronde de poten van koala's te doen , die soms zware brandwonden hebben als gevolg van bosbranden.
Met de wanten worden de gekwetste poten van de koala's beschermd zodat ze beter kunnen genezen.
Koala's bewegen van nature zeer traag waardoor ze niet altijd tijdig kunnen ontsnappen aan de bosbranden.
Dit is zeker wel geen wereldnieuws , maar verdient volgens mij toch wat aandacht , het moet niet alles ,kommer en kwel zijn op deze aardbol
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Van de Australische wetten op de dierenbescherming en de middelen die daarbij worden ingezet, kunnen wij hier, zeker in België, nog een en ander bijleren. Wij hebben dan wel geen koala's in het wild, wel aan bomen gebonden of op autosnelwegen achtergelaten honden. Vroeger ook bv. ganzen waarvan men in het voorbijrijden de kop moest aftrekken.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
She Het Nieuwsblad
Brusselmans stelt nieuwe boek voor met twee exen.
De nieuwe Brusselmans : Poppy en Manon .
Heeft er al iemand dat boek gelezen ?
Heb Brusselmans laatst nog op ergens op tv gezien , waar hij opschepte met Poppy en Manon .
Persoonlijk moet nog het eerste boek lezen van Brusselmans , is niet mijn styl , vulgaire prietpraat à vollonté is schering en inslag op tv , wat zijn dan zijn boeken

Brusselmans stelt nieuwe boek voor met twee exen.
De nieuwe Brusselmans : Poppy en Manon .
Heeft er al iemand dat boek gelezen ?
Heb Brusselmans laatst nog op ergens op tv gezien , waar hij opschepte met Poppy en Manon .
Persoonlijk moet nog het eerste boek lezen van Brusselmans , is niet mijn styl , vulgaire prietpraat à vollonté is schering en inslag op tv , wat zijn dan zijn boeken
-
Bijleren kunnen wij allemaal , vraag mij af wat wij kunnen bijleren bij de behandeling van Aboriginals in Australiësocrates schreef:Van de Australische wetten op de dierenbescherming en de middelen die daarbij worden ingezet, kunnen wij hier, zeker in België, nog een en ander bijleren. Wij hebben dan wel geen koala's in het wild, wel aan bomen gebonden of op autosnelwegen achtergelaten honden. Vroeger ook bv. ganzen waarvan men in het voorbijrijden de kop moest aftrekken.
-
Dat kan je misschien beter vragen aan de roodhuiden in Noord Amerika, of aan de Oigoeren en de Tibetanen in China, of aan de Roma in Europa of...katana schreef:Bijleren kunnen wij allemaal , vraag mij af wat wij kunnen bijleren bij de behandeling van Aboriginals in Australiësocrates schreef:Van de Australische wetten op de dierenbescherming en de middelen die daarbij worden ingezet, kunnen wij hier, zeker in België, nog een en ander bijleren. Wij hebben dan wel geen koala's in het wild, wel aan bomen gebonden of op autosnelwegen achtergelaten honden. Vroeger ook bv. ganzen waarvan men in het voorbijrijden de kop moest aftrekken.![]()
-
socrates schreef:Dat kan je misschien beter vragen aan de roodhuiden in Noord Amerika, of aan de Oigoeren en de Tibetanen in China, of aan de Roma in Europa of...katana schreef:Bijleren kunnen wij allemaal , vraag mij af wat wij kunnen bijleren bij de behandeling van Aboriginals in Australiësocrates schreef:Van de Australische wetten op de dierenbescherming en de middelen die daarbij worden ingezet, kunnen wij hier, zeker in België, nog een en ander bijleren. Wij hebben dan wel geen koala's in het wild, wel aan bomen gebonden of op autosnelwegen achtergelaten honden. Vroeger ook bv. ganzen waarvan men in het voorbijrijden de kop moest aftrekken.![]()
Of aan sommige nieuwe Belgen
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Hotmarijke zoekt Old timers.
CV op te sturen via PV van SN.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150113_01471215
CV op te sturen via PV van SN.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150113_01471215
-
zandmannetje - Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
In tegenstelling tot andere postings, is het volgende niet leuk.
Helemaal niet zelfs, je hoeft het dan ook niet eens te lezen.
Mijn oudere broer behoort tot deze categorie, 80 + 6, ik krijg daarjuist het bericht dat hij overleden is in het ziekenhuis waar hij 2 weken geleden werd opgenomen...
Voordien is hij altijd in goede gezondheid geweest, een stille en bedaarde man. Zijn enige gebrek, als het al een gebrek te noemen is, hij heeft zijn leven lang steeds een frisse pint gelust.
Laat me niet rond de pot draaien en een kat een kat noemen, hij kon een aardig stukske zuipen. Hij heeft tijdens zijn leven veel meer pinten gezopen dan ik boterhammen heb gegeten. Na tweemaal geklist te zijn wegens autorijden met teveel promille in zijn bloed, en een zware boete tot gevolg, liet hij daarna zijn auto in de garage en ging met het openbaar vervoer naar zijn favoriete stamkroeg.
Bij hoogdringendheid is hij enkele weken geleden naar het ziekenhuis gevoerd, met alle symptomen van Alzheimer, maar dat was het niet!
Het begin van het einde was toen hij voor de eerste maal van hun tamelijk steile trap afdonderde, en hij met erge pijn in de rug het bed moest houden.
Een tijd later, toen het net wat beter begon te gaan, deed hij dat een tweede keer nog eens over, deze maal met nog ergere beschadiging aan zijn rug. En hij begon wartaal uit te slaan, je begreep dikwijls geen jota van wat hij zei. En hij zag dingen die er niet waren, zo zag hij olifanten in de bomen klimmen toen hij door het raam keek. Als er één ding is wat die dikhuiden niet kunnen dan is het dat wel...
Wat nog erger was, hij begon agressief te worden. Eenmaal zelfs wou hij mijn schoonzus met een mes te lijf gaan, toen begrepen we dat er iets in zijn bovenkamer ook niet pluis was.
Met uitgebreide onderzoeken in het ziekenhuis kwam aan het licht dat zijn rechtse nier niet meer werkte, en de linkse nog maar voor 30%.
De gifstoffen die normaal door de nieren uitgefilterd worden komen nu in zijn bloed terecht, en dat vervuilde bloed tast de hersenen aan. Het is te laat opgemerkt, en onomkeerbaar.
Het geeft hetzelfde effect als Alzheimer. Een ultieme operatie om zijn linkse nier te stimuleren en terug beter te laten werken mislukt, en de Baxter voeding moet stopgezet worden omdat anders de vloeistof in zijn longen gaat komen en hij als het ware zal verdrinken. Hij wordt dus door de dokters opgegeven en het is nog slechts wachten op het einde, dat nu heel nabij is.
Nu was ik altijd van het idee dat teveel zuipen de lever aantast en dat integendeel de nieren gebaat zijn met veel vloeistof, maar dat zal dan waarschijnlijk geen alcoholische drank mogen wezen, want dat heeft hem tenslotte genekt.
Waar hij vroeger steeds weinig van zeggen was, hield hij bij ons laatste bezoek zijn snater niet, het ongeveer enige dat wij konden verstaan van zijn hele betoog was dat hij liever een pintje had dan het sinaasappelsap dat zijn echtgenote had meegebracht, juist datgene wat hem in de vernieling heeft geholpen...
Vermits de dokters geen enkel veto meer stelden is het laatste wat hij hier op aarde nog genuttigd heeft een frisse Palm, die zijn kleinzoon voor hem haalde in de cafétaria, hiermee ging zijn laatste wens nog in vervulling.
Het ga je goed in die andere wereld Gustje...
Mijn oudere broer behoort tot deze categorie, 80 + 6, ik krijg daarjuist het bericht dat hij overleden is in het ziekenhuis waar hij 2 weken geleden werd opgenomen...
Voordien is hij altijd in goede gezondheid geweest, een stille en bedaarde man. Zijn enige gebrek, als het al een gebrek te noemen is, hij heeft zijn leven lang steeds een frisse pint gelust.
Laat me niet rond de pot draaien en een kat een kat noemen, hij kon een aardig stukske zuipen. Hij heeft tijdens zijn leven veel meer pinten gezopen dan ik boterhammen heb gegeten. Na tweemaal geklist te zijn wegens autorijden met teveel promille in zijn bloed, en een zware boete tot gevolg, liet hij daarna zijn auto in de garage en ging met het openbaar vervoer naar zijn favoriete stamkroeg.
Bij hoogdringendheid is hij enkele weken geleden naar het ziekenhuis gevoerd, met alle symptomen van Alzheimer, maar dat was het niet!
Het begin van het einde was toen hij voor de eerste maal van hun tamelijk steile trap afdonderde, en hij met erge pijn in de rug het bed moest houden.
Een tijd later, toen het net wat beter begon te gaan, deed hij dat een tweede keer nog eens over, deze maal met nog ergere beschadiging aan zijn rug. En hij begon wartaal uit te slaan, je begreep dikwijls geen jota van wat hij zei. En hij zag dingen die er niet waren, zo zag hij olifanten in de bomen klimmen toen hij door het raam keek. Als er één ding is wat die dikhuiden niet kunnen dan is het dat wel...
Wat nog erger was, hij begon agressief te worden. Eenmaal zelfs wou hij mijn schoonzus met een mes te lijf gaan, toen begrepen we dat er iets in zijn bovenkamer ook niet pluis was.
Met uitgebreide onderzoeken in het ziekenhuis kwam aan het licht dat zijn rechtse nier niet meer werkte, en de linkse nog maar voor 30%.
De gifstoffen die normaal door de nieren uitgefilterd worden komen nu in zijn bloed terecht, en dat vervuilde bloed tast de hersenen aan. Het is te laat opgemerkt, en onomkeerbaar.
Het geeft hetzelfde effect als Alzheimer. Een ultieme operatie om zijn linkse nier te stimuleren en terug beter te laten werken mislukt, en de Baxter voeding moet stopgezet worden omdat anders de vloeistof in zijn longen gaat komen en hij als het ware zal verdrinken. Hij wordt dus door de dokters opgegeven en het is nog slechts wachten op het einde, dat nu heel nabij is.
Nu was ik altijd van het idee dat teveel zuipen de lever aantast en dat integendeel de nieren gebaat zijn met veel vloeistof, maar dat zal dan waarschijnlijk geen alcoholische drank mogen wezen, want dat heeft hem tenslotte genekt.
Waar hij vroeger steeds weinig van zeggen was, hield hij bij ons laatste bezoek zijn snater niet, het ongeveer enige dat wij konden verstaan van zijn hele betoog was dat hij liever een pintje had dan het sinaasappelsap dat zijn echtgenote had meegebracht, juist datgene wat hem in de vernieling heeft geholpen...
Vermits de dokters geen enkel veto meer stelden is het laatste wat hij hier op aarde nog genuttigd heeft een frisse Palm, die zijn kleinzoon voor hem haalde in de cafétaria, hiermee ging zijn laatste wens nog in vervulling.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
-
Niet om te lachen maar wel barstend van de omfloerste emotie. Ik heb zelf, niet zo lang geleden, een oudere broer verloren...Ben daar nog niet helemaal over. Dergelijke postings zijn tegelijk aangenaam en schrijnend. Bedankt om het op die manier te melden Zandman. Sterkte en blijf nog maar die 23 jaar, dat zou ik ook wel willen. 
-
kwezelein - Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37
Je bedoelt je broer die twee jaar geleden gestorven is?socrates schreef:Niet om te lachen maar wel barstend van de omfloerste emotie. Ik heb zelf, niet zo lang geleden, een oudere broer verloren...Ben daar nog niet helemaal over. Dergelijke postings zijn tegelijk aangenaam en schrijnend. Bedankt om het op die manier te melden Zandman. Sterkte en blijf nog maar die 23 jaar, dat zou ik ook wel willen.
En ja, sommige mensen, die blijf je missen!
Laatst gewijzigd door kwezelein op 14 jan 2015, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
niks is eeuwig!
-
zandmannetje schreef:In tegenstelling tot andere postings, is het volgende niet leuk.
Zo iets lezen , is een must voor sommige , maar zo iets schrijven is waardevol en vol broedereliefde , het ga je goed Gustje , ongelooflijk je leven , maar in de werkelijkheid is dat geen alleen staand feit , dit relaas stemt tot nadenken
-
Over de voor-en nadelen van het drinken van alcohol zijn de meningen, ook bij wetenschappers, erg uiteenlopend. Voor mij is alles goed tot het slecht wordt. Dat wordt bepaald door de economische wet van het "grensnut". 1 Tripel heeft misschien een positief effect op de gezondheid, een 2de kan, voor sommige gevoelige levers, al te veel zijn, ook al smaakt die 2de even goed als de eerste.