De bijbel herschreven, deel 2 EXODUS.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

zandmannetje

01 feb 2006, 10:38

God gaat verder tegen Mozes “Zeg tegen farao, dat hij en zijn volk van de aarde gaan verdelgd worden! Daarom heb ik u verwekt, opdat IK mijn kracht aan u zou tonen, en opdat men MIJN NAAM zou vertellen over de ganse aarde!
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

zandmannetje

03 feb 2006, 17:30

Vooraleer verder te gaan met de historie, wou ik je nog een suggestie aan de hand doen, beste Heere.
Vermits je niet bent ingegaan op mijn hint betreffende gieren of olifanten, en jij nu zelf op het punt staat om sprinkhanen naar Egypte te sturen die daar alles moeten kaalvreten, zoals je zelf zegt
“ Zij zullen alles opvreten wat nog overgebleven was na de hagelbuien”.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

zandmannetje

06 feb 2006, 22:21

Na 3 dagen (en met recht en reden veronderstel ik dat het ook 's nachts donker was) van inktzwarte duisternis roept farao eens te meer Mozes bij zich.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

Vve.Clicquot

08 feb 2006, 12:23

Ik vind het wel spannend hoor zandmannetje, ik echt benieuwd hoe het verder zal gaan.
Ik neem aan dat de farao zelf een eerstgeborene was en dan zal hij samen met de andere eerstgeborenen doodgaan.
Met wie gaat Mozes dan over een repatriëringspremie onderhandelen???

hermano

08 feb 2006, 12:26

Met het EB natuurlijk, het Egyptisch Belang.

zandmannetje

10 feb 2006, 14:09

Waar de Heere zich doorgaans vergenoegd met korte bevelen te geven aan Mozes, steekt hij nu een sermoen af dat niet van de poes is, tegen de voltallige vergadering van Israël.
Zet je er maar gemakkelijk bij, want het is een hele boterham. Hij laat me niet eens de tijd om commentaar te geven...
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

zandmannetje

15 feb 2006, 16:29

Heeft nu de Heere tijdens zijn preek zomaar wat binnensmonds gemurmeld, zoals onze parochiepastoor altijd doet? Het is een vraag die wij ons in gemoede moeten stellen, want waarom doet Mozes anders nog eens die gehele preek over?
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

zandmannetje

20 feb 2006, 11:10

Farao stond op die nacht, hij en al zijn knechten, en al de Egyptenaars.
En er was een groot geschrei in Egypte, want er was niet één huis waarin geen dode was.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 26 feb 2006, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Gast

20 feb 2006, 11:19

De Heere ging hen de weg wijzen had hij beloofd, overdag als wolkkolom, des nachts als een vuurkolom, zo konden zij dag en nacht verder trekken.
Was dat niet de eerste boortoren van de familie Al Bush?
Gast

27 feb 2006, 20:11

zandmannetje schreef:God gaat verder tegen Mozes “Zeg tegen farao, dat hij en zijn volk van de aarde gaan verdelgd worden! Daarom heb ik u verwekt, opdat IK mijn kracht aan u zou tonen, en opdat men MIJN NAAM zou vertellen over de ganse aarde!
Verdorie zeg, das straf. En dan hadden die Egyptenaren zelfs nog geen één klein cartoontje getekend. Die God heeft verdorie nog langere tenen dan ik dacht.

Mitch C.

27 feb 2006, 20:43

zandmannetje schreef:God gaat verder tegen Mozes “Zeg tegen farao, dat hij en zijn volk van de aarde gaan verdelgd worden! Daarom heb ik u verwekt, opdat IK mijn kracht aan u zou tonen, en opdat men MIJN NAAM zou vertellen over de ganse aarde!
Tja ...!? Aan wie had die "HIJ" anders zijn kracht kunnen tonen?
Hij moest dan wel ondergeschikte mensjes creëren, de sukkel!
Gast

09 mar 2006, 19:04

De Farao en zijn volk verdelgen??? Heet dat nu niet genocide? Is daar een proces voor geweest? Wie is er schuldig verklaard? Is er al een schuldige gevonden?

Vve.Clicquot

22 apr 2006, 17:21

Ik blijf toch maar op mijn honger zitten.
Waar kan ik het complete oeuvre, De Bijbel herschreven; Genesis en Exodus kopen?