Boven de tachtig , een andere generatie
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Weer enkele km te voet afgelegd , deze namiddag , goed weer in Limburg.
Gedurende de wandeling even rustig nagedacht over 't leven , zie wel andere ouderen wandelen ( zelfs strompelen ) , maar ja , kan het nog goed aan , dacht zo ineens , potverdorie mijn gebit is nog bijna gaaf , zou nog gerust een ratelslang de kop kunnen afbijten , is dat een sein voor een lang leven
Graag jullie mening
Gedurende de wandeling even rustig nagedacht over 't leven , zie wel andere ouderen wandelen ( zelfs strompelen ) , maar ja , kan het nog goed aan , dacht zo ineens , potverdorie mijn gebit is nog bijna gaaf , zou nog gerust een ratelslang de kop kunnen afbijten , is dat een sein voor een lang leven
Graag jullie mening
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Is het symbool van geneeskunde niet een slang rond een stengel ? Als 't die van die appel is, maak dan je bedje maar al klaar; een zekere Eva weet hier alles van... (lang heeft het niet geduurd)
-
telloorlekker schreef:Is het symbool van geneeskunde niet een slang rond een stengel ? Als 't die van die appel is, maak dan je bedje maar al klaar; een zekere Eva weet hier alles van... (lang heeft het niet geduurd)
Graag meer uitleg in verstaanbare taal of iets dergelijks
-
In Leopoldsburg geen Green Gras of home méér ? Is "Vieille Montagne" zo ver opgeschoven dan... ?
-
Katana zijn hefvermogen is heel wat minder dan voorheen , een zak potgrond 30 à50 meter verdragen ontgliptte mij na 25 m uit mijn handen , geen zicht voor Lady die bij mij was , er was hulp van een stoere kerel die mij doorkruiste , onmiddellijk nam hij dat zakske potgrond van 40 ltr onder zijn arm en droeg hem naar mijn auto ,alsof het een pluimpje was , toch mooi eigelijk
Katana zal potverdorie , meer aan gewichtheffen moeten doen , oefenen met halters en zomeer , wat raden julli mij aan
Katana zal potverdorie , meer aan gewichtheffen moeten doen , oefenen met halters en zomeer , wat raden julli mij aan
-
Niet doen Katana... "Heffen" ligt trouwens niet bij je deur... 
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Hogerop schreef KATANA o.a. (ook)katana schreef:Katana zijn hefvermogen is heel wat minder dan voorheen , een zak potgrond 30 à50 meter verdragen ontgliptte mij na 25 m uit mijn handen , geen zicht voor Lady die bij mij was , er was hulp van een stoere kerel die mij doorkruiste , onmiddellijk nam hij dat zakske potgrond van 40 ltr onder zijn arm en droeg hem naar mijn auto ,alsof het een pluimpje was , toch mooi eigelijk![]()
"Graag meer uitleg in verstaanbare taal of iets dergelijks
Nu heb ik als senior (op weg naar "69") het ook niet zo makkelijk met dat "Leopoldburgs".
Los van de nog begrijpelijke tikfoutjes, is het nogal vreemd vanuit de eigen schuilnaam i.p.v. "IK" te gebruiken, maar dat zal wel aan die generatiekloof liggen.
"Een stoere kerel, die katana ...doorkruiste" ligt al wat gecompliceerder om me bij dat verschijnsel iets te kunnen inbeelden.
Het kan best dat Leopoldburgse potgrond zwaarder is dan elders.
Alhier is dat een luchtige kwaliteit (mogelijk veel verteerde bladeren erin?) waarbij 40 liter daarom zeker geen 40 kg is. Of het zou een doorregende zak moeten zijn.
Gewicht heffen zou ik u zeker niet zomaar aanraden.
Doordat ik enkele versleten tussenwervels heb, die een operatie vergden, moest ik daarna zowat 6 jaar lang oefeningen in een rug-school doen. Daar kweekt men niet enkel stevigere rug-en-buik-spieren, maar leert men ook "hoe" op een correcte manier iets op te tillen.
En...verder, de macho's stoer laten doen...(het streelt hun haantjesgedrag) en zelf geslepen genoeg zijn, om op enkele handige hulpmiddelen over te schakelen. In uw geval..."Lady" laten doen alsof ZIJ die zak gaat optillen en dan lopen er wel meer de benen vanonder hun Q om te helpen.
Nota bene: In heel wat tuinwinkels krijgt men bij aankoop van 2 zakken potgrond eentje gratis
sw
-
katana is aan 't nadenken , meer nieuws uit de tachtigjarige wereld , van senioren , nieuws over de werkelijkheid , zoals het is , voor iedereen anders , heb daar begrip voor , als er interesse is , graag jullie mening
Groeten katana
Groeten katana
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Sorry, beste Katana.
Het was best een lange tekst. Die wou ik nog een beetje aanpassen. Beter gezegd: De tekst stond er,weeral, twee keer op. Zoals ik de laatste tijd veel moet doen, is die dubbele publicatie dan maar verwijderen. Driedubbele dommerik die ik ben, schrijf ik mijn teksten altijd direct op het forum. Nooit via een of andere tekstverwerker of bestand. En twee keer verwijderen was er precies teveel aan. Alles weg!
Ik weet het,waarde vriend, het was één van mijn meesterwerken. Uitzonderlijk goed geschreven. Subliem. Een Nobelprijs waardig. Zeker, omdat ik jou daar in opgehemeld heb dat het niet schoon meer was!:) Het enige dat ik nog onthouden heb is mijn laatste zin " Ik hoop, dat ik binnen zestien jaar nog evengoed kan nadenken, als die spring in 't veld van Leopoldsburg" ( dan ben ik er ook 83)
Tot zover mijn uitleg. En hopelijk, duw ik weeral niet op het verkeerde knopje van dat stom tablet!
Ik beloof hierbij plechtig, mijn leven te beteren! 
Het was best een lange tekst. Die wou ik nog een beetje aanpassen. Beter gezegd: De tekst stond er,weeral, twee keer op. Zoals ik de laatste tijd veel moet doen, is die dubbele publicatie dan maar verwijderen. Driedubbele dommerik die ik ben, schrijf ik mijn teksten altijd direct op het forum. Nooit via een of andere tekstverwerker of bestand. En twee keer verwijderen was er precies teveel aan. Alles weg!
Ik weet het,waarde vriend, het was één van mijn meesterwerken. Uitzonderlijk goed geschreven. Subliem. Een Nobelprijs waardig. Zeker, omdat ik jou daar in opgehemeld heb dat het niet schoon meer was!:) Het enige dat ik nog onthouden heb is mijn laatste zin " Ik hoop, dat ik binnen zestien jaar nog evengoed kan nadenken, als die spring in 't veld van Leopoldsburg" ( dan ben ik er ook 83)
Tot zover mijn uitleg. En hopelijk, duw ik weeral niet op het verkeerde knopje van dat stom tablet!
-
Men moet niet "boven de tachtig..." zijn om dergelijke fratsen uit te halen... dit merkt men wel aan leeftijdsgenoten (what's in word
) à la ED. Ook ik laat me wel eens vangen aan het foutje dat ik deze "koe" toeschrijf. Al heb ik deze niet van een gewisse ondergang (wéér zo iets) gered. Ik onderneem (sorry voor dit woordgebruik) geen afsluiting meer zonder eerst weloverwogen dit soort Nederwiets op pakvouten te controleren. Voor minder heeft men al " een cigeuner" opgeknoopt, omdat een andersdenkende een andere volkstaal meent te moeten hanteren. Al deze "ci en la" heeft me op leeftijd al voldoende van de wijz gebracht dat ik er de sgreifvoute met chraagte bij neem... de "ouderdom" hé... 
-
In goede en kwade dagen , regelmatig eens om je heen kijken en af en toe iets verder , brengt ons geluk bij , te kunnen vastellen dat wanneer het iets minder gaat morgen, weer betert , af en toe iets van je af wentelen, schenken figuurlijk en letterlijk , zijn wel aardse dingen, maar gewone dingen en gedachten zijn volgens mij zeer belangrijk , het geluk , moet je kunnen zien en aanvoelen 
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Helaas moet men soms de relativiteit van het eigen geluk
afmeten aan de tegenslag van anderen...
sw
afmeten aan de tegenslag van anderen...
sw
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 19 apr 2015, 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.