Het koldercafé

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

03 mar 2005, 20:32

Ik heb even de ontmijningsdienst opgebeld om telloorlekker te behandelen, want het seniorennet opblazen dat is het laatste wat wij willen, en dan zeker deze café niet.

Voor mij twee flesjes chardonnay baas, het mag Chablis zijn, jawel, één om direct uit te drinken en één om mee te nemen, voor alles ik stwaks hik, huisprfffkom, oem da vremes van maai wa te kalmeren, hik, burps, pardon, want wellie blaaive bleeft e, beleefd mee een de , want ik ken mene catekismes nog van boite zenne, en maaine hik grammeertica ok zenne...zen der hie westvlandereirs in hois, heddet verstoan ende begrepe wadak gezegd hem...awel das weer e bewaais dat ze in Paradaais ge wet wel e den Adam mee ze liefke, al aantwaarps klapte...ma ik zen nie van aantwaarpe zenne, hik burps, pardon, ik zen ne pattattenboer van de Kempe, en na zennekik eweg...salu e manne, kawt e...

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

03 mar 2005, 22:45

ja Molco, duidelijk tijd om naar huis te gaan.
Laat die fles Chablis maar staan. Zal mij er wel over ontfermen. Daar heb ik nu goesting in sè.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

05 mar 2005, 08:44

Ondertussen staat er schuim op die Chablis... zo'n schuim met een vreemd kleurtje en af en toe behaarde bolletjes. De fles staat hier, als in een saloon in een of andere westernfilm, op een rond tafeltje midden in een lege gelagzaal. Zoals Tillie voorheen al schreef, het is hier behoorlijk stil de laatste tijd. Net of ik moet alleen, als roepende in de woestijn, mijn zeg doen. Toegegeven, in het dagdagelijkse leven, zit ik ook meestal alleen aan een tafeltje of hang aan de toog. Lijk ik nu niet zo'n boeiende gesprekspartner of is het mijn uiterlijk dat de waardin zo afschrikt. Ze spoelt de glazen en rent, om welke reden dan ook, nadien de gelagzaal uit om zich privé ergens te nestelen tot ik met mijn glas op de tafel bonk om de aandacht te trekken. "Had meneer nog iets gehad willen hebben ?"... Ja, verdomd, een gezellige babbel ! Een café is toch een "sociale" ontmoetingsplaats zou ik denken. Nou, als men mij hier asociaal alleen laat zitten, waarom zijn er dan café's ? Koffie drinken kan ik thuis ook... :wink:
TLL

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

05 mar 2005, 22:56

Ik zat rustig naar Taggart te zien op Canvas en dan komt er daarna ineens een nieuw programma, "Verdeel en Heers", en ik vroeg mij af waar TV1 eigenlijk de inspiratie vandaan had gehaald. En ineens viel mijn eurocent, van ons natuurlijk, van "De Kolderbrigade als Schaduwkabinet". Welke snoodaard heeft dat doorgespeeld aan de TV zonder aan onze auteursrechten of royalties te denken? Hij of zij mag hier direct een tournée général geven zie!

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

05 mar 2005, 23:26

Voglende week een nieuwe serie. Ben eens benieuwd. Tenminste geen herhaling.
@Telloorlekker. Zaterdag is winkelen geblazen. Zo vroeg om in t café een babbeltje te doen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 mar 2005, 08:38

Tillie, kijk eens naar "geplaatst" in de bovenste regel ... schrijnend gebrek meestal om 's morgens posters te zien. En dat noemt zich geregeld senior ? Ik herinner me mijn jeugdjaren, toen bleven we zo lang in onze nest liggen tot ons moeder ons eruit sleurde of ons vader met een kommetje koud water de onwillende even verfristte. Zo zal het bij de meesten ook wel vergaan zijn. Nu moe en va elders dutten, en wij "tot de jaren van verstand gekomen zijn", waarom zijn de meesten dan nog gelijk kleine kinderen ? Zo van "ik wil niet gaan slapen, ik heb nog gena vaak..." 't Zijn slechts weinigen die van het vroege uur gebruik maken om hun inspiratie neer te pennen. En nu moeten die gepensioneerde kinderoppas niet gaan opspelen met "... en ik heb nog zo veel te doen". Wat daarmee 's nachts dan ?
Ik kan me daar op ergeren ci... in het rustoord of een home staan de oudjes daar op nog voor de zon in de haan z'n ogen schijnt... moet ik daarom wachten tot het zover is, dat ze me daar ook dumpen ?
TLL

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

08 mar 2005, 01:33

hermano schreef:Ik zat rustig naar Taggart te zien op Canvas en dan komt er daarna ineens een nieuw programma, "Verdeel en Heers", en ik vroeg mij af waar TV1 eigenlijk de inspiratie vandaan had gehaald. En ineens viel mijn eurocent, van ons natuurlijk, van "De Kolderbrigade als Schaduwkabinet". Welke snoodaard heeft dat doorgespeeld aan de TV zonder aan onze auteursrechten of royalties te denken? Hij of zij mag hier direct een tournée général geven zie!
Verd....! 't is waar hier mag men niet vloeken. Maar zoals ik reeds zei, verdomme, Hermano, man! Ge hebt gelijk zeg! Die kanvasmannen zijn dieven...ze hebben "ons schaduwkabinet" gepikt! Ik kon er zo de namen opplakken van onze schrijvers. Wat zegt ge daar.. een tournee betalen? Dag Jan! Morgen neem ik een dagje verlof en ga ik mijn contract met Sabam van onder het stof halen. Eens zien, of ik hen ook al een proces aan hun vrt-broek kan lappen! En je weet, Sabam, dat zijn de eerste de besten niet. Als die mannen beginnen, tja, dan zijn ze bezig! Tussendoor: ik heb horen zeggen, dat die ook al téveel geld in kas hebben! Straks moeten ze ook voor een jaartje naar een of andere Engelse universiteit, als je begrijpt wat ik bedoel.

Het minste dat ik van onze openbare zender verwacht is, dat wij, de mannen én de vrouwen van het enige en échte schaduwkabinet vermeld worden in de eindgeneriek. Dat het wapenschild van Brombeer aan de muur komt te hangen in plaats van dat onnozel heers en verdeelschildje. Die zwemkom op die tafel is ook al te klein voor TLL. Die voorzitter die valt nogal mee. 't Is ook al gene kleine! Het verwonderd mij ook al, dat die madam van dat bestuur nog geen koersbroek aan heeft! Redenen genoeg om in opstand te komen, dacht ik!

Komt men niet tegemoet aan onze eisen, dan ga ik hier iedereen van het sen.net oproepen om te gaan betogen voor de gebouwen van dat zendertje. Als het écht moet, zou ik zelfs MC en Katana durven vragen om mee te gaan! En, Ik ken nogal een goede kameraad die op één twee drie, zo een betoginsken kan ineen boksen.

Natuurlijk vraag ik mij af, wie "de mol is bij ons op het seniorennet? Wie heeft hen dat idee doorgespeeld en heeft zijn, of haar zakken goed gevuld? Eerst dacht ik aan gerit, maar dat is geen schijnheilige. Die zit al met één been in de hemel. Plots dacht ik aan onze collega die "cant en claere videokes" maakt. Van dat idee ben ik ook afgestapt. Die heeft daarvoor geen tijd. Moeten wij het dan in het eigen huishouden gaan zoeken, bij de kolderaars zelf? Tiens, waar zit onze Kwezel?

Dat dit voorval nog een staartje krijgt, daar moet men niet aan twijfelen, mijn gedacht! Hunnen ballon zal niet opgaan!..... Oeps!...Ballon?? :wink:

Wordt zeker vervolgd.....!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

08 mar 2005, 08:45

Ik kan me vergissen, maar ik heb in de vorige posting niets terug gevonden over de "koning van de jacht"; was dit, voordien, al gecensureerd ? Met mijn dislectie dacht ik al aan "yacht" want van nieuwkomers weet je maar nooit of ze een overdadige beurs hebben. En dat Jure een toffe jongen is mag ook al verondersteld worden. Hij geraakt bij het borrelen zelfs al de tel kwijt. Aan zijn relaas te zien heeft hij die "van hierboven" het bewijs willen leveren dat je zoiets naar binnen kunt kieperen op elke klokslag om middernacht. Deze geplogenheid komt ook wel eens voor bij een jaarwisseling. Menige onderschuiver heeft nadien dan wel de poten van de barkruk gezien, maar of het Jure zo vergaan is, heeft ie, wijselijk (zoals met die jacht), verzwegen. Wél Jure, als je het nog eens over die koning wil hebben, specifieer dan eens met welk wapen hij dat tijdverdrijf pleegde. Ikzelf beschik over een katrolboog, ben gildebroeder; dus, als er gejaagd moet worden, denk dan ook eens aan mij. Elke zondag voormiddag, tussen 10 en 12, beoefenen wij (de schuttersgilde) deze edele krijgskunst. Geloof het of niet, maar bij het neerhalen van de hoofdvogel is het inderdaad een hele kunst om dat te krijgen wat je daarvoor verdiend hebt. Geluk heb jij dan weer, jij haalt zowaar na zeven toch nog 12 druppels binnen; dat kan niet gezegd worden van onze schutterskoning; die moet het met één stellen. Allez, wij zijn in blijde verwachting, zullen, waarschijnlijk, toch nog iéts als anecdote van die koning mogen beleven..
TLL

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

11 mar 2005, 16:16

goede morgenmiddag,

Deze menapiër is een tijdje geveld door vier russen; tegen zo'n overmacht kan je niets beginnen, en al bij al heb ik dan nog eens naar de aankomsten van Tom Boonen kunnen kijken, je weet wel die jongen die rechtop EN gekromd op een fiets kan rijden, en hij woont hier een boogscheut vandaan, en dan moet je nog hard kunnen schieten.

Kompjoeterke eveneens geveld door vier russen; gezocht, gevloekt, gevonden, terug prijs, nog gevloekt, en tenslotte die lieve schat maar naar het gasthuis gedaan, is nu volledig nagezien en hersteld.

Dat doet me er aan denken dat we wat meer moeten praten met alle leuke dingen die ons omgeven: de kompjoeter, de auto, de bloemen, de planten en bomen, de hond, de vrouw...

Met de kompjoeter hadden we het probleem van de vier russen misschien kunnen voorkomen. 's Morgens zeg je zo: "Hoi, electronisch knuffeltje, zullen we er nog eens wat miljarden bytes doorroffelen vandaag?". Antwoordt die: "Neen biologische wapenbroeder, vandaag niet, want ik zit hier met een trojaans paard op schoot, ik kan haast geen bit meer bewegen".

Ik zal het onthouden voor de volgende keer.

Rietje 54
Lid geworden op: 15 feb 2005, 19:21
Locatie: prov. Antw.

11 mar 2005, 17:00

Molco het zal hier in de kempen toch niet in de lucht hangen zeker?
Ook ik heb de griep gehad en mijn komputerke heeft vorig week ook tilt geslagen,die hebben wij naar de komputerdokter gebracht, en nu is hij weer helemaal fit.
Hoop dat jou vier-russen ook snel zullen van de baan zijn.

groetjes Rietje 53
Wie blij is met kleine dingen,
kan zich de hele dag verheugen !!!

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

11 mar 2005, 23:47

Hoi Molco, ik dacht dat je nog altijd dwalende waart op de Brusselse ring.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 mar 2005, 19:53

De backin'vocals bezorgden mij weer een delirium. Hoenke boenke... en dat heel die namiddag. En ik dacht dat er iets aan dat compresseurke was, gooide de poelie eraf en kreeg een slag van de molen, de riem brak. Dat deze soort verduurde rubber het na een halve eeuw laat afweten, daar wist ik tot daarstraks niets van. Van een alternateurke of een dynamoke in combinatie met nokken- dan wel waterpompas was me wel geweten dat dit kon opgelost worden met een kouseband; maar bij gebrek aan menig goedgewelfd vrouwelijk lichaamsdeel mét de gepaste omkleding, moest er iets anders aan te pas komen. Een ouwe broeksriem op z'n langs doormidden snijden en daar een drijfriem van brouwen was op zich wel een koud kunstje. Maar het bleek, op de gesp na, iets te kort om dat blaasbeest terug aan de praat te krijgen. De gesp was een ietsje te breed, en het hoenke boenke bleef maar doormaaien in mijn oren. Dus niét die blaasketel, maar wat dan wél ? Eigenlijk zou ik die gesp moeten kunnen verwringen tot ook die op de tandschijf paste; vooruit dan maar. Met enig duw-, wring- en trekwerk kreeg ik het voor mekaar. Dat nu, bij elke omwenteling, daar nu nog een ting, ting bij komt kan die backin'vocal alleen maar verblijden, mij ook. Om het drumstel compleet te maken zou ik er nog een ander geluid bij willen. Nix compressor dus, ook niet de koeling van de biertap of de versterker na de tuner. Even een luchtje happen... buiten de mazoutgeuren binnen was de aalgeur buiten een verademing. Verrek, ook hier dat gehoenke-boenk. Even achterom kijk; door die betonplaten kan ik niet zien wat daarachter gebeurde. Waarempel, een oude eencylinder stond daar het grondwater te versassen in de overloopbeek. Zijn me dat lappen, die varkensoren... :lol:

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

18 mar 2005, 12:48

Ochgottekes, het café is nog open; ja een mens zoals deze oude pineut moet ook nog werken, en heeft geen tijd om op café te gaan; hoop dat er binnenkort verandering in komt (op café gaan bedoel ik, werken blijf ik nog minimum tien jaar doen).

Gooooing tooeee Ibiiizaaa....
Binnen drie weken zijn we weer weg, wegger, wegst; het seizoen is nog niet begonnen, maar wij zijn toch al weeeegggg....
(vandaag de reisticketten gaan halen).

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

18 mar 2005, 19:03

Ik heb horen zeggen dat het in Ibiza nog sneeuwt en dat het een heel koude maand april zal worden. Weet daar nog iemand iets over?

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 mar 2005, 19:23

Maar Molse Zander toch, werken moet een mens nu eenmaal tot ie erbij neervalt. Alléz, een deel-mens dan toch. Als je kiewen of je tikker het begeven wérk je niet meer hé. Zelfs als je op je luie reet zit, moet je niet onder doen voor de Vesuvius. Rokend ligt ie daar maar te nixen en dan juichen de omwonenenden van "Kijk, hij werkt !". Dat jij dat nog 10 jaar zoekt vol te houden, kan alleen maar bewonderd worden; jij bent dus niet van plan om je van je plichten te onttrekken, je die ministers hun kwaal te gunnen, zij die de "vergrijzing" niet zien zitten. De verwitting was misschien beter gekozen; bij koude winternachten heeft de Vesuvius ook een witte kale knikker. En die is al eeuwen oud, dus waarom malen zij ?

Maar voor ik het vergeet: ja, het café is nog open. Welkom in het oord der verdwaalden, ook al ben je het werken nog niet moe. Ik bezoek regelmatig dit koldercafé, en elders kijk ik ook uit naar een sociaal kontaktpunt om te keuvelen en te zwetsen. Maar het SeniorenNet-café zegt me eigenlijk weinig; wat ik daar al ben tegengekomen ? De meesten hebben daar al een pint teveel op, van serieuze praat zullen we dan maar zwijgen. Ook in dit koldercafé is niet alles koek en ei, maar deze struif valt alleszins nog te pruimen... :)

En euh... jij wil je biezen pakken richting Ibiza, lees ik. Waar lag dit ook alweer ? Ergens tussen de bal en eieren (Balearen) of aan de Costa del Borsa (randje van je geldbeugel). In beide gevallen wordt het jouw een lange omvlucht vermoed ik. Van een karveelreis kun je daar de laatste tijd niet veel verhalen meer van lezen; het zal dus wel een karweinigvlucht worden met een of andere vliegen cigaar ?
Als je daarin op de pot moet, denk dan ook eens aan diegenen die eronder staan; want tegen die tijd zal het hier waarschijnlijk wel gaan regenen... :lol: