De bijbel herschreven, GENESIS.

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Tillie

02 mar 2005, 16:04

Dus zo zijn die dino's aan hun eind gekomen. Op de barbecue.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

MOLCO

02 mar 2005, 16:25

Neen, van dat offer is niet zo raar, zandmannetje.

Tijdens de reis zullen er zeker wel een hoop bijgekomen zijn. Om mijn voorbeeld van gisteren aan te halen: de ééndagsvliegen, die zijn op het einde van de reis met miljarden, zo kun je er dus gerust een aantal offeren, en ook muizen en konijnen, en de vissen die je met die ééndagsvliegen gevangen hebt: enkele op de barbecue voor de Heere, en enkele voor het klootjesvolk van hieronder...dat offer is perfect verklaarbaar.

Maar Noach, die wordt niet alleen zeer oud, die leert ook heel wat stielen aan. Van beroep is hij dierentemmer, vervolgens leert hij boten bouwen, wordt hij dierkundige en visser, en nadien gaat hij ook nog barbecuen, een meesterkok dus. Volgens mij was hij bezig met het eerste pretpark op te richten. Enkel een uitstap ontbrak er nog aan...maar dadelijk zullen de woestijnen en de kamelen wel op het terrein verschijnen...

telloorlekker

02 mar 2005, 18:01

Misschien was Noach wel de voorvader van die Lichtaartse cowboy. Die had ook een atractiepark op een moeras gebouwd, met dieren en ander speeltuig. En hij noemde zijn zoon ook naar één van de aardsvaders ... Jacky... :lol:

Tillie

02 mar 2005, 18:05

Zo lang er maar geen kemels op het terrein komen.
Maar Brombeer is een meester-jager.
Duse

telloorlekker

02 mar 2005, 19:23

Zolang "Camel" nog niet verboden is op openbare plaatsen, heeft ie nog kemels genoeg om te schieten... :lol:

zandmannetje

03 mar 2005, 19:19

De zonen van Noach, zoals daar zijn Sem, Cham en Jafeth, proberen nu het commando over te nemen van hun vader.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

telloorlekker

03 mar 2005, 19:32

Die mannetjesputter die, volgens het scheppingsverhaal, de allomgeprezen Heere geweest moest zijn, heeft zich schromelijk vergist met zijn schepping. Hij heeft er eerst blanke van gemaakt, volgens Zandmannetje's inlichtingenboekske. Nochthans, kleurloos zou véél beter geweest zijn. Zou hij niet voorgelicht zijn door zijn toentijds gekende Gevaert, zou hij zich geen moment ingehouden hebben het "grijze" ras te scheppen. Grijs heeft niet alle, maar toch de meeste complementaire kleuren in zich, een kameleon waardig. Nu had hij zwart, geel, rood ter beschikking. Vermoedelijk naargelang het dan wel een toekomstige Vlaamse of Lutheraanse bijbel moest worden. Om uitzonderingen heeft ie nog een mulat of albino toegelaten, maar verder is ie niet geraakt. Hij wist ook wel dat in het atoomtijdperk er plastische chirurgen zouden zijn die zijn schepping enig duidelijker inzicht konden bijbrengen. Hij heeft zijn schepping tenslotte de gave van inspiratie en zelfbevrediging bijgebracht; moest ie tenslotte niet alles zélf doen. Welk een verheerlijking moet het hem zijn, het proces Michael Jackson bij te wonen... is dat nu een creatie van hemzelf. Het aangezicht alleszins niét; want al moest ook deze dezelfde kenmerken hebben naar zijn beeld en gelijkenis... niemand zou hem nog au-serieux nemen... :wink:

zandmannetje

05 mar 2005, 13:54

De mensheid begint uit te zwerven over de aarde.
-
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

Tillie

05 mar 2005, 22:41

Wat? kwamen zij aan in Zichem? Die zullen wel bleinen op hun voeten hebben gehad. Als ik naar Scherpenheuvel ga is het al van dat.
Duse

zandmannetje

06 mar 2005, 12:41

Nu is het misschien een goed ogenblik om een terugblik te maken, vooraleer Abraham voet zet op Egyptische bodem.
Volgens mijn opinie is het eerste deel van Genesis volslagen lulkoek.
Het verhaal hangt met haken en ogen aan mekaar, het rammelt langs alle kanten. Het is onnauwkeurig, en ik gebruik dan nog een heel zacht woord.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.

telloorlekker

07 mar 2005, 12:12

Die pharao was ook niet kieskeurig; een vreemdgaande Sarah tot zich nemen ? En dan nog, vrouw of zuster van een Abraham. 't Lijkt me wel of toenertijd enkel "oudjes" à la SeniorenNet het met mekaar deden.
Ken ik die pharao niet ergens van, was dat niet Raméén ? De laatste waaar ik iets van hoorde heette toen Ramses, maar dat was dan de vijfde in de rij... Heeft die Sarah zovéél kemels geschoten ?

Tillie

07 mar 2005, 12:20

Enige verduidelijking:
quote TLL Heeft die Sarah zovéél kemels geschoten ?

Dat deed het geacht lid van die senioren-club.
Laatst gewijzigd door Tillie op 07 mar 2005, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Duse
Gast

07 mar 2005, 17:10

Amaai, amaai, ik verschiet mij hier dood. Ik heb dat toch allemaal anders geleerd, zulle. Wie moet ik nu geloven ? Dorus of Mijnheer Pastoor? Echt, niet om te lachen maar ik zit met een geloofscrisis.
Wie helpt mij eruit ? ? ?

Tillie

07 mar 2005, 17:23

Probeer eens hieronder.
Duse
Gast

07 mar 2005, 17:43

Bedankt, Tillie. 't Is 't proberen waard...