Boven de tachtig , een andere generatie
-
Fazal
Vroeger, ik zeg wel 'vroeger', zo ± 70 jaar gelden, was het niet zo echt nodig dat agenten zonder fouten konden schrijven.
Zo werd in die tijd, achter de Sint-Niklaaskerk te Gent, om ± 2 u 's nachts, door 2 agenten een lijk gevonden. En dus, moesten ze daar een rapport over maken.
Maar goed, vraagt de ene aan de andere: "zeg maat, Sint-Niklaas, wordt dat met één of met twee a's geschreven?" Zegt de andere: "ik weet dat eigenlijk ook niet hoor."
Na enige tijd van intense hersenpijniging, zegt de ene tegen de andere: "zeg kom he, dat spelleke heeft nu al lang genoeg geduurd. We gaan dat lijk gewoon achter de post gaan leggen." En hop, zo gezegd zo gedaan, even nadien was hun rapport na 5 minuten klaar.
Maar ja seg ..., ge moet toch maar op het idee komen nietwaar.

Zo werd in die tijd, achter de Sint-Niklaaskerk te Gent, om ± 2 u 's nachts, door 2 agenten een lijk gevonden. En dus, moesten ze daar een rapport over maken.
Maar goed, vraagt de ene aan de andere: "zeg maat, Sint-Niklaas, wordt dat met één of met twee a's geschreven?" Zegt de andere: "ik weet dat eigenlijk ook niet hoor."
Na enige tijd van intense hersenpijniging, zegt de ene tegen de andere: "zeg kom he, dat spelleke heeft nu al lang genoeg geduurd. We gaan dat lijk gewoon achter de post gaan leggen." En hop, zo gezegd zo gedaan, even nadien was hun rapport na 5 minuten klaar.
Maar ja seg ..., ge moet toch maar op het idee komen nietwaar.
-
vivaldi - Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
zeg, Katana, om terug te komen op uw alleralllereerste posting daar van "de tachtig voorbij" : ik ben er 76 .... Hoe voelt dat zo een beetje de 80 ?
Allé, de benen dat weten we al hé! Maar de rest.
En dan nog een probleem voordat ik over 15 jaar mijn pijp uitblaas:
Hoe komt het dat we onze eigen lichaamsgeuren zo fantastisch vinden, maar die van anderen niet kunnen verdragen?
Hoe komt het dat we onze eigen lichaamsgeuren zo fantastisch vinden, maar die van anderen niet kunnen verdragen?
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB
Windows 10
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB
Windows 10
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Beste Vivaldi,vivaldi schreef:zeg, Katana, om terug te komen op uw alleralllereerste posting daar van "de tachtig voorbij" : ik ben er 76 .... Hoe voelt dat zo een beetje de 80 ?
De tachtigjaren , vallen mee , voel mij nu terug vijftig , na de operatie( Revascularisatie) van mijn slagaders t.t.z. uitkuisingslagaders van mijn benen.
Stap dagelijks 1.5 km naar mijn krantenwinkel , nu snelwandelen ,voorheen in traagtempo ,gesleep met mijn benen , zoals een zeer oude man
Mijn eigen lichaamsgeur is zoals Channel 5 , aantrek bij de Lady's gegarandeerd
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Ook bij je stoelgang ? ...katana schreef: Mijn eigen lichaamsgeur is zoals Channel 5 , aantrek bij de Lady's gegarandeerd
-
Vandaag een aangename dag in 't vooruitzicht
Een schoonzuster geeft vandaag een feest voor hare 90 ste verjaardag, de andere naaste familieleden zijn allemaal in de tachtig en meer , laat de zon maar schijnen , mag de grote Manetoe ons nog lang genadig zijn
Een schoonzuster geeft vandaag een feest voor hare 90 ste verjaardag, de andere naaste familieleden zijn allemaal in de tachtig en meer , laat de zon maar schijnen , mag de grote Manetoe ons nog lang genadig zijn
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Dat moet inderdaad een verschrikkelijke dood zijn. Het is waarschijnlijk stof voor een andere topic, maar kan zich vragen stellen over de omstandigheden: de zo snel uitgebreide brand. De bus reed tegen een niet geladen vrachtwagen. Of, de vrachtwagen reed frontaal in op de bus? Een moderne autobus is bijna net zo brandveilig als een vliegtuig: alle gebruikte stoffen in een bus zijn brandvertragend. In deze tijd mag men zich vragen stellen over eventuele "rare" oorzaken van een ramp. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd.
-
Dat komt nog wel Katana... totdat een en ander begint te ontbreken aan je huisraad; verzeker je ega maar alvast voor ze in een harem wordt opgenomen... 
-
telloorlekker schreef:Dat komt nog wel Katana... totdat een en ander begint te ontbreken aan je huisraad; verzeker je ega maar alvast voor ze in een harem wordt opgenomen...
Tot nu toe beste telloorlekker , is alles rustig , lijkt wel een oase van vrede, wat klachten over het eten( te wenig gekruid , enzv) , en dat ze te vroeg moeten opstaan voor 't ontbijt , een te verwaarlozen zonde, zal het in 't oog houden
-
Maar... je zal hem niet vinden in Van Dale... den "telloorlekker" ! (als ze het woord kunnen "verkrachten" tot "teljorenlekker" zijn ze er wél als de kippen bij... )
(waarom zijn ze anders "Hollander" hé...)
-
Even onderons " Deo volento "
De benen zijn weer in de zevende hemel , snelwandelen kan, de Maraton lopen is één brug te ver ...
Mijn arts is zeer tevreden , katana geneest snel , is zoals het hoort , krijgers sterven niet in hun bed
Mijn wens ; zolang mogelijk doorbrengen in dezen gezegende staat ' zoals de grote Manetou het heeft ingeschat '
Lady en katana blijven bijeen ' zoals de huwelijksbelofte ' tot de dood ons scheidt ...
Zeer important , of hoe zegde het ooit een Franse liedjeszanger

De benen zijn weer in de zevende hemel , snelwandelen kan, de Maraton lopen is één brug te ver ...
Mijn arts is zeer tevreden , katana geneest snel , is zoals het hoort , krijgers sterven niet in hun bed
Mijn wens ; zolang mogelijk doorbrengen in dezen gezegende staat ' zoals de grote Manetou het heeft ingeschat '
Lady en katana blijven bijeen ' zoals de huwelijksbelofte ' tot de dood ons scheidt ...
Zeer important , of hoe zegde het ooit een Franse liedjeszanger