Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Silver Wolf

24 nov 2015, 06:35

Toen ik bij mijn pensionering een bijkomend pensioen ontving - (via een groepsverzekering, waar trouwens op mijn 60ste al een voorheffing op gebeurde) - haastte de pensioendienst zich, om mij een document te zenden waarop ze een rekensommetje hadden gemaakt en dat bedrag te delen door het aantal maanden tussen mijn actuele leeftijd en mijn statistische levensverwachting (toen op 72 jaar gezet). Wat volgens hen dan een meer-inkomen vertegenwoordigde en dus aanleiding gaf tot een verhoging van de solidariteitsbijdrage.
Ps.: Er werd wel het bruto bedrag gebruikt, om die deling te maken. Dus inclusief wat al vooraf werd ingehouden en dat blijkt volgens een KB te kunnen!?
Intussen tel ik de enkele resterende jaartjes tot aan mijn 72ste verjaardag en wacht af, of pensioendienst komt natellen of dat bijkomend pensioen is opgesoupeerd. Of een euthanasiedokter gaat sturen om mij over de grens van de statistische levensverwachting te helpen.
Of een vrijwilliger met een bommengordel :evil:

sw

spiksin

27 nov 2015, 08:21

:cry:

ED.

02 dec 2015, 17:08

Vind ik wel een goeie!

Afbeelding

katana

03 dec 2015, 11:30

ED. schreef:Vind ik wel een goeie!

Afbeelding
't Pallieterke is een tof blad , te nemen met een korreltje zout en af en toe een recept van Jeroen Meus à la carte , maar wat is er nu weer onfris aan 't koningshuis :) :?:

Vind het huidig koningspaar een ideaal stel voor den Belgique à la carte :)
Zij doen het goed , wie zou het beter doen ?

Denkelijk niet de Pallietervlegels :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana

05 dec 2015, 15:31

Wat weet de wereld hoe een tachtichjarige zich voelt en gedraagt , er is geen behoeft naar , als je jeugdig bent , ligt de wereld nog aan uw voeten .
Maar het prachtig ouderwets station van Leopoldsburg , is nu een verlaten oord , bewaakt aan de voorzijde door een Pattontank , gebruikt in de bevrijding door onze bevrijders :)
Maar op 't perron staat nu een automaat , waar de reizigers een ticket moeten nemen voor ze op reis gaan .
Nu mijn vraag welke wellievende organisatie , kan daar een gebruiksaanwijzing leveren , in detaille voor senioren( liefst op een groot bord) , hopelijk geen uitstervend ras in de huidige wereld :lol:

Morituri te salutant :lol:

ED.

05 dec 2015, 21:08

Misschien eens alle senioren in je straat vragen om samen, alle twee dus, een symbolische actie te voeren tegen het beleid terzake onder de naam: Nationale Militante Belgische Senioren(NMBS) . De internationale pers inschakelen. Jouw posting doorsturen aan bv.reuters en zeker CNN. Die geloven toch alles wat men hen wijsmaakt en dan pakken onze reclameblaadjes, HLT, De Morgen, Het Nieuwsblad enz het nieuws wel over.

ik zie de titel al van CNN of The Washington post:

Belgium.

"After Molenbeek...... , now a tank in Leopoldsburg!"

Direct zal een of andere groen/linkse of gespikkelde volksvertenwoordigende CNN-kijker wel een parlementaire vraag stellen aan minister Jambon:

"M. De minister, volgens een goed ingelichte bron, zou er een tank staan in Leopoldsburg . Is dat waar?"

Na de daarop volgende mobilisatie van onze para's, is het de moment om uit je kot te komen en over dat ticketmachien te beginnen.

Succes verzekerd.

katana

14 dec 2015, 16:39

ED. schreef:Misschien eens alle senioren in je straat vragen om samen, alle twee dus, een symbolische actie te voeren tegen het beleid terzake onder de naam: Nationale Militante Belgische Senioren(NMBS) . De internationale pers inschakelen. Jouw posting doorsturen aan bv.reuters en zeker CNN. Die geloven toch alles wat men hen wijsmaakt en dan pakken onze reclameblaadjes, HLT, De Morgen, Het Nieuwsblad enz het nieuws wel over.

ik zie de titel al van CNN of The Washington post:

Belgium.

"After Molenbeek...... , now a tank in Leopoldsburg!"

Direct zal een of andere groen/linkse of gespikkelde volksvertenwoordigende CNN-kijker wel een parlementaire vraag stellen aan minister Jambon:

"M. De minister, volgens een goed ingelichte bron, zou er een tank staan in Leopoldsburg . Is dat waar?"

Na de daarop volgende mobilisatie van onze para's, is het de moment om uit je kot te komen en over dat ticketmachien te beginnen.

Succes verzekerd.

Beste ED?

katana heeft al alles uit de kast gehaald , de pers moeft niet :(

katana

23 dec 2015, 16:36

Katana wenst iedereen voor de feestdagen en het nieuwe jaar " Een Goeden Dag " :)

socrates

23 dec 2015, 20:58

Ook aangename, niet-vermoeiende feestdagen toegewenst Katana. "
Jij bent al aan je derde lustrum op Pascals' net bezig. Weet jij misschien hoeveel maanden of jaar, een poster hier moet komen posten om bv. een zilveren jubileum te mogen vieren ? :wink:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

ED.

24 dec 2015, 00:52

Beste wensen, jockheer :D Katana. Ook voor de Lady. :)

Silver Wolf

24 dec 2015, 06:36

OPLETTEN met dat verlaten station...

Voor katana het goed beseft, stranden daar niet enkel de aangekondigde drie wijzen - in het spoor van één of andere satelliet, die in de dampkring opbrandt. Maar een lading zogenaamde vluchtelingen, die niet uit het verre maar eerder nabije Oosten komen aangespoeld.

Of... een groep scouts, wiens clublokalen nu al ter beschikking werden gesteld, als zogezegd tijdelijke (???) opvang.

sw

katana

27 dec 2015, 11:30

Silver Wolf schreef:OPLETTEN met dat verlaten station...

Voor katana het goed beseft, stranden daar niet enkel de aangekondigde drie wijzen - in het spoor van één of andere satelliet, die in de dampkring opbrandt. Maar een lading zogenaamde vluchtelingen, die niet uit het verre maar eerder nabije Oosten komen aangespoeld.

Of... een groep scouts, wiens clublokalen nu al ter beschikking werden gesteld, als zogezegd tijdelijke (???) opvang.

sw

Ach beste Silver Wolf ,

Dat zijn mijn grootste zorgen niet meer , maar wel El Ninô, wat zal dat teweegbrengen in de toekomst voor mijn Leopoldsburg , m.a.w. , graag uw mening :)

Silver Wolf

28 dec 2015, 17:08

Tja, beste Katana, zowel die El Niño als La Niña, is voor u & Leopoldsburg een "ver van m'n bed gebeuren".

Heel die botsing tussen warm en koud via de zeestromingen, ontrolt zich in de Stille Oceaan.

De enige impact van dit om de 3 à 7 jaren voorkomend weerfenomeen, zou een wat nattere lente kunnen zijn...

Ps.: Er zijn trouwens nog heel wat andere lange termijn variabelen, die de duur van een mensenleven ruimschoots overschrijden.
Zo is er de tolbeweging van de aardas, die daar 23.000 jaar over doet. Binnen die graduele verschuiving van de aardas komen dan o.a. ijstijden voor.
Maar dat zal niet de zorg van de huidige generaties zijn....

sw

spiksin

29 dec 2015, 08:55

Mijn beste eindejaarswensen jongens en bedenk dat alcohol je vijand is , gelukkig zijn wij christenen , heb je vijand lief :D :D :D , wees gegroet .

Spiksin .

katana

31 dec 2015, 11:16

Bedankt beste kameraden , voor de wensen en de goede voornemens , zal het ten harte nemen , maar waar zijn de vrouwelijke kameraden , wens die ook de beste wensen en goede voornemens :lol: