Boven de tachtig , een andere generatie
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Katana zou graag degelijke informatie willen betreffende Kinglet Quartz klokken
Ruim 40 jaar geleden , toen de Japanners gul waren met geschenken ( Panasonic) kreeg katana een Kinglet Quartzklokje ten geschenke ...
AF en toe met de jaren viel het plots stil , kreeg het terug ingang met vervanging van batterijen en het op en aan te zetten ( een zottespel) maar het lukte steeds...
Nu lukte het niet meer , een paar kronkelinken en dat was het , wanhoop ten huize van katana en Lady , had al gedacht het naar een uurwerkmaker te brengen om herstelling enzv , koppigheid een eigenschap van katana , proberen en blijven proberen , zelfs met gevloek , of het hielp
Waarschijnlijk wel , om 16.40 uur plaatselijke tijd Leopoldsburg , gebeurde er een wonder , het klokje floreert weer vrolijk , precies of er niets is gebeurd.
Nu mijn vraag , moet een Quartz klokje gesmeerd worden , of houw je beter uw handen thuis , met opengooien van dat ding à la merde

Ruim 40 jaar geleden , toen de Japanners gul waren met geschenken ( Panasonic) kreeg katana een Kinglet Quartzklokje ten geschenke ...
AF en toe met de jaren viel het plots stil , kreeg het terug ingang met vervanging van batterijen en het op en aan te zetten ( een zottespel) maar het lukte steeds...
Nu lukte het niet meer , een paar kronkelinken en dat was het , wanhoop ten huize van katana en Lady , had al gedacht het naar een uurwerkmaker te brengen om herstelling enzv , koppigheid een eigenschap van katana , proberen en blijven proberen , zelfs met gevloek , of het hielp
Waarschijnlijk wel , om 16.40 uur plaatselijke tijd Leopoldsburg , gebeurde er een wonder , het klokje floreert weer vrolijk , precies of er niets is gebeurd.
Nu mijn vraag , moet een Quartz klokje gesmeerd worden , of houw je beter uw handen thuis , met opengooien van dat ding à la merde
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Misschien zou een fototootje uit diverse hoeken genomen, wel duidelijker maken hoe zo'n klokje er dan uitziet. Als ex- wapenmaker weet katana toch ook wel dat bewegende onderdelen best wat smeersel kunnen gebruiken. De trillingen van de quartz behoeven uiteraard geen olie. 
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
http://www.panasonic.com/be/nl/
en ook
http://www.scd.be
Maar...op het eerste zicht repareren ze eerder recente apparaten en dan van het zwaardere kaliber.
Wie de naam van uw klokje ingeeft bij GOOGLE komt op deze topic terecht
sw
en ook
http://www.scd.be
Maar...op het eerste zicht repareren ze eerder recente apparaten en dan van het zwaardere kaliber.
Wie de naam van uw klokje ingeeft bij GOOGLE komt op deze topic terecht
sw
-
socrates schreef:Misschien zou een fototootje uit diverse hoeken genomen, wel duidelijker maken hoe zo'n klokje er dan uitziet. Als ex- wapenmaker weet katana toch ook wel dat bewegende onderdelen best wat smeersel kunnen gebruiken. De trillingen van de quartz behoeven uiteraard geen olie.
Beste Socratex,
Het klokje doet nog altijd , terug zijn werk , volgens mijn vermoedens , is smeersel uit den boze , is mijn gedacht
-
Beste katana,katana schreef:socrates schreef:Misschien zou een fototootje uit diverse hoeken genomen, wel duidelijker maken hoe zo'n klokje er dan uitziet. Als ex- wapenmaker weet katana toch ook wel dat bewegende onderdelen best wat smeersel kunnen gebruiken. De trillingen van de quartz behoeven uiteraard geen olie.
Beste Socratex,
Het klokje doet nog altijd , terug zijn werk , volgens mijn vermoedens , is smeersel uit den boze , is mijn gedacht
dingen die werken kan je best gerust laten, uiteraard zal er na al die jaren op bewegende delen wat sleet zitten, een duwtje in de rug kan dan soms wonderen doen. Zo ook dat klokje dat met enige aanmoediging van uw kant weer ijverig zijn werk doet;
-
socrates schreef:Beste katana,katana schreef:socrates schreef:Misschien zou een fototootje uit diverse hoeken genomen, wel duidelijker maken hoe zo'n klokje er dan uitziet. Als ex- wapenmaker weet katana toch ook wel dat bewegende onderdelen best wat smeersel kunnen gebruiken. De trillingen van de quartz behoeven uiteraard geen olie.
Beste Socratex,
dingen die werken kan je best gerust laten, uiteraard zal er na al die jaren op bewegende delen wat sleet zitten, een duwtje in de rug kan dan soms wonderen doen. Zo ook dat klokje dat met enige aanmoediging van uw kant weer ijverig zijn werk doet;
Beste Socrates,
Katana verontschuldigt zich , voor zijn taalfout betreffende uwe edele naam , Socratex moet natuurlijk zijn Socrates.
Wat een blunder , katana is aan 't verouderen , denk dat het ook te maken heeft met zijn zicht , alhoewel dat geen excuse is
-
Beste katana wie zou nu malen om een tikfoutje ? Bovendien is socrates ook maar een geleende naam, heb die trouwens niet zelf gekozen. Ook mijn zicht gaat er niet op vooruit, net zoals het klokje zijn ook wij, vooral mannen, aan duidelijke slijtage onderhevig. Het feit dat we nog de energie en de zin hebben om hier te lezen en te schrijven, toont aan dat we nog niet helemaal afgeschreven zijn. Ik hoop jou hier nog lang te mogen lezen.
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Nochthans niet slecht "verhaspeld"... ging toch de goeie richting uit naar "socarex"...katana schreef:, Socratex
Wat een blunder , katana is aan 't verouderen , denk dat het ook te maken heeft met zijn zicht
-
telloorlekker schreef:Nochthans niet slecht "verhaspeld"... ging toch de goeie richting uit naar "socarex"...katana schreef:, Socratex
Wat een blunder , katana is aan 't verouderen , denk dat het ook te maken heeft met zijn zicht
Beste Telloorlekker,
Wat de goede richting uit
Socarex is maar een plastiek gedoe enzv...
Niet te verwarren met de edele naam Socrates , telloorlekker is ook een beetje edel , maar dan meer uit de tijd van ' Breugel'
-
En nu vooral terug brandend actueel... met de "nieuwe belgen"...katana schreef:
Niet te verwarren met de edele naam Socrates , telloorlekker is ook een beetje edel , maar dan meer uit de tijd van ' Breugel'
-
Antony Quinn 1915-2001
Katana mist hem , zie hem nog in gedachten als ZORBA THE GREEK , in de beroemde opname in Kreta op het strand , heb ook gezien de veroudering , met als eindpunt 2001.
Weemoed overvalt katana , was vroeger ook zo ontstuimig , en nu is het al veel minder , pluspunt , katana leeft nog.
Waar zijn de tijden voorheen

Katana mist hem , zie hem nog in gedachten als ZORBA THE GREEK , in de beroemde opname in Kreta op het strand , heb ook gezien de veroudering , met als eindpunt 2001.
Weemoed overvalt katana , was vroeger ook zo ontstuimig , en nu is het al veel minder , pluspunt , katana leeft nog.
Waar zijn de tijden voorheen
-
Naar Houthalen... ik kan echter niet meer krom, anders zou ik een stek oprapen..;katana schreef:
Waar zijn de tijden voorheen![]()
-
katana schreef:Wat weet de wereld hoe een tachtichjarige zich voelt en gedraagt , er is geen behoeft naar , als je jeugdig bent , ligt de wereld nog aan uw voeten .
Maar het prachtig ouderwets station van Leopoldsburg , is nu een verlaten oord , bewaakt aan de voorzijde door een Pattontank , gebruikt in de bevrijding door onze bevrijders![]()
Maar op 't perron staat nu een automaat , waar de reizigers een ticket moeten nemen voor ze op reis gaan .
Nu mijn vraag welke wellievende organisatie , kan daar een gebruiksaanwijzing leveren , in detaille voor senioren( liefst op een groot bord) , hopelijk geen uitstervend ras in de huidige wereld![]()
Morituri te salutant
Denk daarover na , weinig reactie , van de pers , van Het Belang van Limburg , een klein telefoontje , was daar niet over voorbereid , dus mislukt , denk dat katana de hulp van de kameraden dringend nodig heeft , en zekere raad , geef het niet op !!!
Groeten aan de vrienden en vriendinnen