Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana

26 jan 2016, 10:55

Choerrel schreef:
socrates schreef:Katana de werking en de manipulatie van die ticketautomaat valt op papier niet uit te leggen. Normaal wijst dat zich zelf wel aan, en dan zeker voor een computerervaren senior als jij. Enkel een live demonstratie zou je mogelijk nuttig kunnen zijn. Misschien eens afspreken met je vriend Choerel, die woont toch niet zo ver weg, dan kunnen jullie nog eens een pint pakken in Diest en daar in het station wat gaan oefenen onder zijn kundige leiding; Twee vliegen in één klap dan, een reünie onder oud gedienden van sennet en een lekkere Diestsen Bruine, zoals de Witte van Zichem die ook wel lustte. :idea:
De laatste keer dat ik in het station van Diest was, is geleden van 1981. Toen was ik zo kwaad op de Locostakingen dat ik gezworen heb nooit meer op een trein te stappen en ben ik begonnen met elke dag met de auto naar Brussel te rijden.
Ik wil echter graag, zowel met Katana als met u, op de markt van Diest een Gilden gaan drinken.

Beste Choerrel ,

Zie je aanbod wel zitten om in de lente of in de zomer , bij gunstig weder te genieten van 't leven en kennis te maken op de grote markt in Diest op een gezellig terrasje . :lol:
Misschien overwegen de Lady's mee te brengen , maar dan opletten geblazen , het verleden is niet voor alle oren bestemd :)
Laten wij gentlemens blijven en :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana

26 jan 2016, 14:47

Beste Vivaldi,

Graag terug uw mening in katana,s roddelhoekje , herinner mij nog de legendarische bijeenkomst van seniorennet te Oostende :lol:

katana

26 jan 2016, 14:49

ED. schreef:Straffe herinneringen aan in den beginne. Toen was de Katana en de kolderbrigade straffer dan nu. En dat wil wat zeggen! De nieuwkomers zouden het niet geloven. Misschien kunnen die eens ver terugbladeren in de archieven. Lachen geblazen. :)
Beste ED ,

Waar zijn de tijden toen :)

katana

27 jan 2016, 16:26

Wat is het gezondste , spouwmuren opspuiten , of zoals nu bij katana thuis , spouwmuren zijn nog zoals vroeger , moet alles potdicht gemaakt worden zoals in een bunker :?: 8)
Wat gezonde Limburgse ( Kampse) lucht door laten sijpelen is toch geen doodzonde hoopt katana :!: :D

telloorlekker

28 jan 2016, 18:16

Hoe lang zoek je het nog uit te houden in je "krot" ? :lol:
Ik, van mijn kant, tors niet aan een gebouw dat destijds door geronnemeerde architekten bouwkundig werd verklaard. Al de milieu- en spaarzaamheids-voorspellingen ten spijt had men toen door die beroepsleugenaars (als je de groene jongens mag geloven) niet mogen laten uitvoeren.
Ik (maar wie ben ik) ben van mening dat een niet-gevulde spauw evenzeer isoleert als ene met kunstmatig opgevuld schuim. Of het moet zijn dat Thermopane iets uitzonderlijks is... :lol:

Silver Wolf

29 jan 2016, 06:01

katana schreef: . . . / . . .
Wat gezonde Limburgse ( Kampse) lucht door laten sijpelen is toch geen doodzonde hoopt katana :!: :D
:roll: Tja, het hangt ervan af hoeveel verkeer - met sjoemelsoftware - daar zoal rond...toetert :!: :?:
Enne...of boer Appeltans niet al te vaak en/of teveel gier op zijn lochting loost....

Maar allicht is het daar bij Katana allemaal nog puur natuur. :idea:

sw

telloorlekker

29 jan 2016, 18:04

Ook dàt is puur natuur ! Zij het via een andere uitlaat geloosd... :lol:

katana

30 jan 2016, 11:36

Gevonden op YOU TUBE :D

Russion way of playing accordion :lol:

NB katana houdt van accordion :)

socrates

30 jan 2016, 14:19

katana schreef:Gevonden op YOU TUBE :D

Russion way of playing accordion :lol:

NB katana houdt van accordion :)
Maar met een werkende link, zouden wij ook kunnen houden van accordeon. Nu spelen ze veel te stil. :lol:
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

telloorlekker

30 jan 2016, 14:23

Een jammerende trekzak... niks voor mij. Geef mij dan maar een mondharmonica ! :lol:

socrates

30 jan 2016, 14:56

telloorlekker schreef:Een jammerende trekzak... niks voor mij. Geef mij dan maar een mondharmonica ! :lol:
Ik geloof dat een accordeon de klanken van een mondharmonica kan voortbrengen, het omgekeerde kan denkelijk zelfs Toots niet.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

telloorlekker

31 jan 2016, 08:55

Socra... beiden hebben eenzelfde constructie... alleen de trekzak heeft een zak als blaasbalg, net als een doedelzak, al heeft deze laatste dan alleen maar fluitjes... :lol:

vivaldi

02 feb 2016, 12:25

jammer dat ik maar één mail gekregen heb van nieuwe postings.
Ik heb me althans toch ingeschreven in de nieuwsbrief... en met plezier! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

ED.

02 feb 2016, 20:10

Zou dat waar zijn, dat Maggie de Blok ook een blokfluit heeft?

katana

04 feb 2016, 15:28

Katana is in de hel beland , wil zogezegde vrienden op facebook opgedrongen ( door verkeerde handelingen) verwijderen , lukt niet , merde :evil: