Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker

28 mar 2016, 15:11

spiksin schreef:...en 50.000 vernielde woningen.

Google
Dit zal dan niet alleen in Antwerpen geweest zijn, want zo klein behuisd waren ze toen (nog) niet.... :lol:

spiksin

29 mar 2016, 09:25

Antwerpen is niet alleen de koekestad ? :cry: :cry: :cry:

spiksin

29 mar 2016, 09:27

ps : en Google in godsnaam !

katana

29 mar 2016, 11:39

Met de tijd van toen , valt er niet te lachen , wij hebben het doorstaan , de knapen van toen en de tachtigers van nu 8)
Als het geluid van een V1 stilviel , waren wij zeker hij stort neer , bij een V2 hoorde ge niets , maar de gevolgen waren veel erger , weet niet of er op de cinema REX ( heb het vermoeden dat de naam juist is),toen het een V1 of een V2 was , er waren wel veel doden ...8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

telloorlekker

29 mar 2016, 11:49

spiksin schreef:ps : en Google in godsnaam !
... en waarom ? Is Google zo zaligmakend ? :wink:

katana

30 mar 2016, 15:09

TV . Een ontspanning voor senioren , vergeet het , het is nu een zoeken wat haalbaar is , katana legt hem bij neer , het is niet meer als vroeger , het is goed te zien , het is gemaakt door jeugdige , alles , zelfs films zijn het bekijken niet meer waard , de personages zijn zeer talrijk , de film is al halfweg , dan komt er schot in de zaak , en dan weet je niet meer , wie is wie. :lol:
Om het dan uit te leggen aan Lady , zeer intelligent women , vraagt veel van katana , hij slaat er dan een slag door :D

socrates

30 mar 2016, 15:56

katana schreef:TV . Een ontspanning voor senioren , vergeet het , het is nu een zoeken wat haalbaar is , katana legt hem bij neer , het is niet meer als vroeger , het is goed te zien , het is gemaakt door jeugdige , alles , zelfs films zijn het bekijken niet meer waard , de personages zijn zeer talrijk , de film is al halfweg , dan komt er schot in de zaak , en dan weet je niet meer , wie is wie. :lol:
Om het dan uit te leggen aan Lady , zeer intelligent women , vraagt veel van katana , hij slaat er dan een slag door :D
Ondanks senioren de reputatie hebben er "warmpjes in te zitten" lijkt heel onze economie steeds meer te zijn afgestemd op de jeugd. Spaarbanken waren daar trouwens voorlopers in, die begonnen hun marketing al in de kleuterschool.
Senioren die niets meer opbrengen maar nog enkel kosten veroorzaken, zouden zoals in "Soylent Green" (1973) tot koekjes moeten worden verwerkt; dan zijn ze toch nog voor iets goed. Ook merkwaardig is dat mensen steeds ouder worden maar dat men toch al vanaf 50, als senior wordt beschouwd. Daarentegen raakt de term "ouderling" steeds meer in onbruik. Met ouderdom probeert men om te gaan als met de dood, doen alsof die niet bestaan.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Phoebe

30 mar 2016, 16:43

Eerst meisje , dan jonge vrouw ; vrouw ; oude vrouw en dan schiet er nog over 'da menske' . Wanneer men over iemand van de vrouwelijke kunne spreekt als 'da menske' dan heb je het ver gehad en is de verkleutering dichtbij , denk ik .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

figaretto

30 mar 2016, 19:58

Phoebe schreef:. Wanneer men over iemand van de vrouwelijke kunne spreekt als 'da menske' dan heb je het ver gehad en is de verkleutering dichtbij , denk ik .
Niet noodzakelijk Phoebe, jij bent het tegendeel van wat je hierboven schreef.

telloorlekker

31 mar 2016, 15:38

Is het geen bijbels gezegde : "als je niet wordt als deze kleinen, zal men aan de hemelpoort mogen wachten tot Sint Juttemis..." ? :lol:

katana

31 mar 2016, 15:57

Allemaal de wijheid in pacht hier , heb het altijd gezegd , senioren van nu , hebben iets meer , dan de jeugd van tegenwoordig :lol:

ED.

31 mar 2016, 16:20

De jeugd in de tegenwoordig tijd zijn in de toekomende tijd ook de verleden tijd .
M.a.w: nieuwe zakken worden ook oud en blijven moeilijker recht staan!

socrates

31 mar 2016, 18:28

ED. schreef:De jeugd in de tegenwoordig tijd zijn in de toekomende tijd ook de verleden tijd .
M.a.w: nieuwe zakken worden ook oud en blijven moeilijker recht staan!
is dat een bekend beroep "nieuwe" zakken recht zetten? :o

telloorlekker

31 mar 2016, 19:22

socrates schreef: M.a.w: nieuwe zakken worden ook oud en blijven moeilijker recht staan!
is dat een bekend beroep "nieuwe" zakken recht zetten? :o[/quote]

Da weet ik nog zo net nie... zou ik hier op 't zakkenkot eens moeten vragen... nochthans liggen de zakken in de loopgraven van '14-'18 er nog altijd keurig bij... :wink:

socrates

31 mar 2016, 20:02

telloorlekker schreef:
socrates schreef: M.a.w: nieuwe zakken worden ook oud en blijven moeilijker recht staan!
is dat een bekend beroep "nieuwe" zakken recht zetten? :o
Da weet ik nog zo net nie... zou ik hier op 't zakkenkot eens moeten vragen... nochthans liggen de zakken in de loopgraven van '14-'18 er nog altijd keurig bij... :wink:[/quote]
Ten eerste zijn die niet leeg
Ten tweede staan die niet recht
Ten derde worden die sinds 1918 om toeristische redenen (€)geregeld vernieuwd