Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

26 jul 2014, 11:21

We hadden vroeger in de jaren vijftig een burgemeester in Leopoldsburg , nu naar de zevende hemel en die riep na een toespraak aan het monument van de gesneuvelden ' Lang leve de gesneuvelden ' :)

Echt gebeurt ......

Deze gewezen burgemeester ( gewezen bakker , ooit goed zijne kost verdient in 't Kamp) was misschien den tijd vooruit :lol: :o :o
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 jul 2014, 16:06

Dat doet mij denken aan een voorval dat ikzelf heb uitgestoken. Bij een begrafenis van een vriend dacht ik, dat ik bij de offerande stond aan te schuiven voor een doodsprentje. Het was mij al opgevallen, dat het lang duurde voor ik aan het altaar kwam en, dat iedereen er nogal heilig uitzag. Tot ik bij die verklede aankwam en die mij zo een hostie aanbood. Ik heb ze dan maar aangenomen en die priester twee euro in zijn pollen geduwd. Het moet zijn, dat ik, door dat voorval, compleet van slag was. Bij het buitengaan heb ik de familie dan ook "proficiat" gewenst. Die mensen bekijken mij nog altijd met een scheef oog! Vanaf dan ga ik alleen nog naar crematies, alleen als 't slecht weer is. Voor hetzelfde geld zeg ik bij zonnig heet weer weeral zo een stommiteit, in de zin van " oppassen, dat ge niet verbrandt, hé mannekens" Een grap? Neen! Echt gebeurd! En zeggen, dat ze van mij een paterken hebben willen maken. Eerwaarde ED.:D 't Zou nogal proper zijn geweest ! :)

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

27 jul 2014, 08:59

3000 Harley's in de ex soldatenstad :?: Eindelijk nog eens wat leven in de brouwerij . :lol:

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

27 jul 2014, 09:29

:cry: Juist Fazal , gelukkig zijn er nog anderen :wink:

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

27 jul 2014, 11:10

spiksin schreef:3000 Harley's in de ex soldatenstad :?: Eindelijk nog eens wat leven in de brouwerij . :lol:

Er zijn weer duizenden liters bier verzwolgen , niet te vergeten , jenever , cava en zelfs champagne , vermogende bikers Duitsers zijn meer fortuneerd , een zegen voor 't Kamp , dan de stank en nog meer maar bijnemen , zie zelfs in De Standaard , een video-club , met de vrouw met de blote borsten (zeker een Duitse Fräulein ) liggen op de Harley, de Vlaamse reuzenborsten kan ook , laat maar komen :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

27 jul 2014, 13:02

Om te groeien, groet,!

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

27 jul 2014, 17:38

katana schreef:
spiksin schreef:3000 Harley's in de ex soldatenstad :?: Eindelijk nog eens wat leven in de brouwerij . :lol:

Er zijn weer duizenden liters bier verzwolgen , niet te vergeten , jenever , cava en zelfs champagne , vermogende bikers Duitsers zijn meer fortuneerd , een zegen voor 't Kamp , dan de stank en nog meer maar bijnemen , zie zelfs in De Standaard , een video-club , met de vrouw met de blote borsten (zeker een Duitse Fräulein ) liggen op de Harley, de Vlaamse reuzenborsten kan ook , laat maar komen :lol:

Ik heb zelfs die schoonheid gisterenavond ten volle mogen bewonderen op het TV nieuws en het was nog een schoon model ook. :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 jul 2014, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

27 jul 2014, 17:40

En heeft er al iemand gehoord hoeveel er zouden gepikt zijn???? Hopelijk was de beveiliging nu eens optimaal en zijn er geen van eigenaar verandert op een onrechtmatige wijze.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

28 jul 2014, 02:49

Borsten gepikt? Nog niets van gehoordl Wel in een plaatselijk krantje gelezen; "Kanibaal begint zichzelf op te eten.. Lijk is onvinbaar. Eerst was er sprake van een messegevecht met een oudere persoon. Achteraf bleek dat deze met de zaak niets te maken had. Die was patatten aan het schillen met een nogal opvallend mes. Raar gasten daar, achter de kazerne!

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

28 jul 2014, 10:15

80 +ers , na mijn ( verplichte op 65 ) op pensioen stelling ben ik begonnen aan een inhaal beweging op 't vlak van onderwijs , en ondervind hoe moeilijk Nederlands wel is . De grootste moeilijkheid is wel het onthouden van de regels , lezen wordt beter , schrijven niet .

Wiskunde is een nachtmerrie .
:( , maar ik kan er mee leven . :wink:

Ik hou van muziek en ben begonnen aan muziek geschiedenis .

De pc is een formidabele bron , wel moeilijk maar met vroeger veel hulp hier op SenNet al die jaren , en nu met de onschatbare hulp van 't " zandmannetje " , is het doenbaar .

Wij beschikken ook over hard werkende en behulpzame mensen in de goede openbare Bibliotheek , zeer belangrijk bij zelfstudie . MVG , spiksin .

jeronimo
Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Locatie: pajottenland

28 jul 2014, 12:53

Hey Spikspin,
Proficiat dat ge niet in een zwart gat gevallen zijt en dat ge uw vrije tijd zinvol kunt invullen.
Ikzelf zie niet zo nauw op de perfectie, wel heb ik avondlessen gevolgd
twee jaar voor Engels en twee jaar voor Spaans.
Waar ik een interessante cursus kan meepikken doe ik het.
Heb ik in mijne tijd geen middelbaar gedaan, toch blijf ik leergierig.
Wij 80+ ers moeten ons niet laten in een hoekje dringen.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

28 jul 2014, 13:42

Prachtig! Proficiat aan de dapperen!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

28 jul 2014, 15:37

ED. schreef:Prachtig! Proficiat aan de dapperen!

Prachtig beste ED , goegeschreven kerel :D


Naar 't schijnt , verzuipen de Vlaanders in ' water , wij hier in Leopoldsburg , drie druppels water :roll:

Lady is deze namiddag met twee vriendinnen op schok , ttz naar Scherpenheuvel ( kaarsen branden) en daar na een terrasje , heerlijk weer hier , Onze Lieve Heer , zal een gunstig advies gegeven hebben .
Of is het misschien ook Allach , met een gunstig oog naar het einde van de ramadam :?: :)
Nog even bij vertellen , één vriendin weduwe uit de omstreken van Gent is niet gelovig , heult mee om 't gezelschap niet om zeep te helpen .
Lady is op stap met twee weduwen , hopelijk geen verlochening van katana , als ze bij goe weer in Diest genieten op een terras , en knappe binken hun beluren en begeren

:lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

29 jul 2014, 16:44

Mijne hometrainer is mijn vriend 'Vincit qui se vincit ' , laat mij niet ompraten voor zo'n onding ' de electrische fiets' , daarom mijn HT , dat sterkt mij ' Vires acquirit eundo ' :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 jul 2014, 21:43

@ Katana:"Vires acquirit eundo"
Voor wie geen Katanees verstaat wil dit zeggen: Als Katana op zijn HT kruipt, is hij tweemaal sneller dan zijn schaduw. Plus tachtig, en jezelf nog kunnen voorbijsteken. Je moet het maar doen. Lady moet een sterke madam zijn!