De bijbel herschreven, GENESIS.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
zandmannetje schreef:Bij mij is eventjes het animo verdwenen om verder te gaan, misschien komt dit nog wel terug. Maar onze Dorus gaat op prachtige manier verder.
Klaartje, ik vind het wel tamelijk affrontelijk dat jij deze correcte geschiedschrijving (met een beetje interpretatie, maar dat deden al de bijbelschrijvers!) bestempelt als zijnde grote fantasie.
We zijn op het ogenblik aan Genesis deel 27 gekomen, je kan dat gemakkelijk zelf volgen in het oude testament.
En wees gerust, er komen nog veel sex schandalen, incest en meer van dat fraais aan bod...
Enne, er zijn 50 delen aan Genesis alleen al...
"ingeving" zal ik dan maar zeggen om op bestaande "Genesis" teksten, het scheppingsverhaal op een "aangename" manier een "andere" vertolking van te geven. Heb ik het deze maal beter verwoord ???
Veel succes en het weze gezegd.... het is echt de moeite om te lezen...
weet niet hoe jullie het voor mekaar krijgen..... dus GEFELICITEERD !!!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
pluto - Lid geworden op: 15 apr 2005, 17:41
beste zandmannetje,
van het eiland iona(Hebriden)bracht ik de "good news bible" mee het oude testament op een erotische manier verteld. Ben niet gelovig maar ik moet toegeven dat het oude testament een boeiend boek is vol sex geweld en bedrog. Waar vele boeiende filmen zouden kunnen over gemaakt worden. Als ik het oiit niet meer zie zitten ga ik op Iona in retraite. Ik verzwijg dan wel dat ik alleen het boek boeiend vind
van het eiland iona(Hebriden)bracht ik de "good news bible" mee het oude testament op een erotische manier verteld. Ben niet gelovig maar ik moet toegeven dat het oude testament een boeiend boek is vol sex geweld en bedrog. Waar vele boeiende filmen zouden kunnen over gemaakt worden. Als ik het oiit niet meer zie zitten ga ik op Iona in retraite. Ik verzwijg dan wel dat ik alleen het boek boeiend vind
fighting against the elements is more fun
-
zandmannetje - Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Beste Dorus,
dit is bloedernstig, niets kolder dus, maar vermits wij de enige schrijvers hier schijnen te zijn...
Als overtuigde parochiaan lees ik alles wat met de godsdienst te maken heeft, hallelujah!
Zo lees ik op http://www.bijbelgenootschap.nl/ dat er mensen gezocht worden (bekende of minder bekende) om hun favoriete bijbelteksten te komen voorlezen.
Het gebeuren speelt zich af in de IJsselhallen, ik vermoed aan het IJsselmeer?
Wat denk jij, zouden wij daar welkom zijn om sommige van de heetste passages voor te dragen?
Inschrijven kan op: hoosterbroek@bijbelgenootschap.nl
Misschien met een hele afvaardiging, om hun denkwereld wat op te vrolijken en te verlichten?
Zelfs als je potdoof bent, kan je de prediker nog volgen op
http://www.godsolovestheworld.com/ waar hij je probeert over te halen om toe te treden tot de uitverkorenen van deze wereld. Je moet wel enkele woorden Engels verstaan, en de Windows Media Player of iets dergelijks geïnstalleerd hebben ...Wat opmerkelijk is, is het feit dat wij hier op deze aardkloot eigenlijk niets verkeerd kunnen doen, want Jezus heeft de rekening reeds betaald, volgens zijn uitleg!
Daar is die hollandse gerrits niets tegen!
Beste Pluto,
als je vertrekt geef dan een seintje, misschien kan ik dan wel mee?
dit is bloedernstig, niets kolder dus, maar vermits wij de enige schrijvers hier schijnen te zijn...
Als overtuigde parochiaan lees ik alles wat met de godsdienst te maken heeft, hallelujah!
Zo lees ik op http://www.bijbelgenootschap.nl/ dat er mensen gezocht worden (bekende of minder bekende) om hun favoriete bijbelteksten te komen voorlezen.
Het gebeuren speelt zich af in de IJsselhallen, ik vermoed aan het IJsselmeer?
Wat denk jij, zouden wij daar welkom zijn om sommige van de heetste passages voor te dragen?
Inschrijven kan op: hoosterbroek@bijbelgenootschap.nl
Misschien met een hele afvaardiging, om hun denkwereld wat op te vrolijken en te verlichten?
Zelfs als je potdoof bent, kan je de prediker nog volgen op
http://www.godsolovestheworld.com/ waar hij je probeert over te halen om toe te treden tot de uitverkorenen van deze wereld. Je moet wel enkele woorden Engels verstaan, en de Windows Media Player of iets dergelijks geïnstalleerd hebben ...Wat opmerkelijk is, is het feit dat wij hier op deze aardkloot eigenlijk niets verkeerd kunnen doen, want Jezus heeft de rekening reeds betaald, volgens zijn uitleg!
Daar is die hollandse gerrits niets tegen!
Beste Pluto,
als je vertrekt geef dan een seintje, misschien kan ik dan wel mee?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !
-
Gast
Kwezel, Dorus, Zandmanneke, we zitten met spanning op de volgende "bijdrage" te wachten.
(Voel jullie niet verplicht, voel jullie gewaardeerd!)
(Voel jullie niet verplicht, voel jullie gewaardeerd!)
-
Vervolg van het voorgaande...
En meteen een bemerking...De bijbel is verondersteld het boek te zijn, waarin alle bijzonderste feiten uit onze voorgeschiedenis staan vermeld. Is daarin dan plaats om uitvoerig een droom te vermelden die één onzer voorvaderen heeft gehad?
En meteen een bemerking...De bijbel is verondersteld het boek te zijn, waarin alle bijzonderste feiten uit onze voorgeschiedenis staan vermeld. Is daarin dan plaats om uitvoerig een droom te vermelden die één onzer voorvaderen heeft gehad?
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
Ruben vind dus zoontje Dudaim in het veld en brengt hem bij zijn moeder Lea.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
mira
Ik ben (was) geen bijbelkenner en vraag me dus af of er ergens ook sprake komt van DELEN, OPTELLEN en AFTREKKEN....Zandmannetje schreef:Waarom moeten wij monogaam wezen, terwijl de HEERE openlijk veelwijverij aanmoedigt? HIJ staat als het ware op elke straathoek te roepen “Gaat en vermenigvuldigt u, neemt u meerdere vrouwen en dienstmaagden, maar VERMENIGVULDIGT u!”
Goe bezig. Doe zo voort mannen en alvast bedankt voor het vervolg
Mira
-
Tillie - Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Waarom moeten wij monogaam wezen, terwijl de HEERE openlijk veelwijverij aanmoedigt? HIJ staat als het ware op elke straathoek te roepen “Gaat en vermenigvuldigt u, neemt u meerdere vrouwen en dienstmaagden, maar VERMENIGVULDIGT u!”
Pech, voor jullie mannen, jullie geloven niet in de Heere. Dus dit idee kunnen jullie nu ook niet volgen.
Pech, voor jullie mannen, jullie geloven niet in de Heere. Dus dit idee kunnen jullie nu ook niet volgen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Duse
-
Wanneer Laban nu Jacob te pakken krijgt, is hij reeds redelijk gekalmeerd.
“Wat hebt gij nu aangevangen, gij smerige zak van een schoonzoon?
“Wat hebt gij nu aangevangen, gij smerige zak van een schoonzoon?
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
Jacob ziet nu Ezau naderen met zijn 400-man sterke heir.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
“En als gijlieden u niet laat besnijden, nemen wij onze dochter en trekken hier weg” dixit Jacob.
Maar de begeerte van jongeheer Sichem naar het lichaam van Dina is zo groot, dat hij alles zou beloven wat Jacob vraagt, om haar te mogen bezitten.
Maar de begeerte van jongeheer Sichem naar het lichaam van Dina is zo groot, dat hij alles zou beloven wat Jacob vraagt, om haar te mogen bezitten.
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
In de vorige episode stelde ik de retorische vraag
“Waarom wordt toch die ganse nakomelingschap van Abraham zo de hand boven het hoofd gehouden door de goden, en dit gedurende vele tientallen, zoniet honderden jaren?
“Waarom wordt toch die ganse nakomelingschap van Abraham zo de hand boven het hoofd gehouden door de goden, en dit gedurende vele tientallen, zoniet honderden jaren?
Laatst gewijzigd door zandmannetje op 25 feb 2006, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, dat was het dan.
-
hermano - Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Zandman, als je dat meent van die retraite, amuseer je ginder goed (alhoewel in een klooster zich amuseren?) maar let toch op met die nieuwe nick. 'Fraile' betekent vooral monnik voor zover ik weet, en in die zin waarschijnlijk ook wel broeder, dus kloosterbroeder, als jij je in Monserrat zou voorstellen als 'fraile Zandman' dan zit er wel kans in dat jij het ooit nog tot abt zou kunnen brengen, maar of wij dan ooit het vervolg van het bijbelverhaal nog zullen te weten komen?