Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%

Totaal aantal stemmen: 28

Mathieu

08 jun 2011, 23:43

Reini schreef:
Mathieu schreef:
Reini schreef:Fazal , een batterijfiets is iets voor watjes of zieke mensen.
Doe gewoon je ding en forceer je niet. Waarom moeten mannen altijd zo nodig iemand voorbij kunnen gaan?
Beter wat méér kilometers op de lange duur dan je gaan uitputten 1 x per week . Conditie verbetert vanzelf door het te doen.

Dat is nu eens de flauwste zever die ik hier ooit gelezen heb. Je kan een dergelijke fiets gewoon gebruiken als een fiets, dus de batterijen volledig uitschakelen. En je kan de batterij laten meewereken als je trapt. maar als je niet trapt doet die batterij ook niets hoor, dus trappen is en blijft een must. En je moet zeker niet ziek zijn om zo iets te kopen. Mensen die problemen hebben met hun knieen kunnen daar perfect gebruik van maken. ken er verschillende die gewoon mee kunnen rijden met elkeen, wat ze niet zouden kunnen moesten ze niet een electrische fiets hebben. Maar velen hebben daar een volledig verkeerd gedacht van en denken dat de batterij de fiets voort beweegt zonder dat de bestuurder iets moet doen en dat is dus hoegenaamd zeker niet waar.
Gij zijt dan ook een zeveraar als ge mij woorden in de mond legt of zag neerzetten die ik nooit geschreven heb.
Natuurlijk moet je met die fiets trappen. Ziek moet je zien in een ruimere context: versleten knieën bijvoorbeeld.
Wie zo 'n fiets koopt heeft de bedoeling er gebruik van te maken, niet?
En van mij mag dat : sommige ouderen rijden graag mee met de hoop sportievelingen en kunnen dan mee door gebruik te maken van die mogelijkheid.
Maar zolang mogelijk de gewone fiets gebruiken , ook al gaat het wat trager, is mijn devies.
Ik wens Fazal dan ook veel rijgenot met zijn nieuwe bike.
Wie schrijft hier dan het voor watjes en zieke mensen is. En dan een andere uitleg geven als er op gereclameerd wordt. Mijn eega heeft twee slechte knieen en ikzelf ben geopereerd aan één. Dus wij zijn volgens jou zieke mensen. Dan ken je ons niet : wij rijden op dit moment bijna dagelijks nog steeds op een fiets zonder batterij. Dus zijn zeker geen zieke mensen zoals jij wil beweren. Die batterijfiets kan je dus perfect gebruiken als een gewone trapfiets maar die batterij is wel een fezrm hulpmiddel als het wat minder gaat met de knieen vb ( maar dan ben je zeker nog geen watje of ziek persoon zoals jij zegt.)

Voor alle fietsers nog heel veel leute en lol tijdens de volgende dagen en weken. :lol: :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu

08 jun 2011, 23:45

katana schreef:Maandag geopereerd liesbreuk langs beide kanten , katana is nu terug thuis.
Weet iemand hoelang de pijn nog aanvoelt ...

Groeten katana

Ben destijds voor één liesbreuk geopereerd. Heb er een 10 tal dagen last van gehad. Daarna was de pijn weg, behalve bij het fietsen deed de plaats van ingreep nog af en toe ambetant.

Clausewitz

09 jun 2011, 09:23

Katana:
toch worden veel senioren opgezadeld met een klein pensioen
Je bedoelt wellicht de kleine zelfstandigen die heel weinig hebben bijgedragen.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini

09 jun 2011, 10:05

Clausewitz schreef:Katana:
Heb zo'n aangetrouwd familielid: "stoeft" dat ie zo'n 500 eu per maand heeft , maar heeft een villa, nog een grote eigendom waar zijn zaak was , rijdt met Mercedes, en doet financieel wat hij wil.
Grootste deel van zijn carriére in het zwart gewerkt en daar een klein fortuin mee verdiend...40% op geleverde stukken enz.
Veel zelfstandigen gaan zich hierin herkennen. :wink:

Clausewitz

09 jun 2011, 10:11

Reini schreef:
Heb zo'n aangetrouwd familielid: "stoeft" dat ie zo'n 500 eu per maand heeft , maar heeft een villa, nog een grote eigendom waar zijn zaak was , rijdt met Mercedes, en doet financieel wat hij wil. Grootste deel van zijn carriére in het zwart gewerkt en daar een klein fortuin meeverdiend...40% op geleverde stukken enz.Veel zelfstandigen gaan zich hierin herkennen. :wink:
Wij huren in Spanje van kleine zelfstandigen die er 4 appartementen hebben.Klagers hebben geen nood.
Wie bewaakt de bewakers.

katana

09 jun 2011, 10:36

De liesoperatie is weer achter de rug , heb nog wat pijn af en toe , maar ben gestopt met de inname van DAFALGAN FORTE ....
Morgen worden de draadjes links en rechts verwijderd door mijn huisdokter .
Mijn nieuw medicament " rode wijn " twee glaasjes hebben gesmaakt :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana

09 jun 2011, 11:04

Reini schreef:
Heb zo'n aangetrouwd familielid: "stoeft" dat ie zo'n 500 eu per maand heeft , maar heeft een villa, nog een grote eigendom waar zijn zaak was , rijdt met Mercedes, en doet financieel wat hij wil.
Grootste deel van zijn carriére in het zwart gewerkt en daar een klein fortuin mee verdiend...40% op geleverde stukken enz.

Lieve Reini.

Katana herkent zich daar absoluut niet in.

Mijn carrière als zelfstandige hield in ' dat mijn leveranciers nooit koopwaar zonder faktuur afleverde ' .
Als groothandelaar , leverde ik dus getrouw , mijn koopwaren met faktuur.
Mijn pensioen is berekend gemengd 19 jaar als werknemer en bediende en bedraagt bijna 1000 euro nu per maand ..
Ben nooit in ziekte verlof geweest en nooit gedopt en nooit aan iemand om bijstand verzocht..
Als U het hebt over misstanden allerlei van zelfstandigen , maar daar hoort katana niet bij.
Katana hoort bij de streep die ambtenaren bewust hebben getrooken voor berekening van de kleine pensoenen , niet meer dat als een vreemdeling zich hier kan innen , maar dan met het verschil dat ze nog andere voordelen bijkrijgen ' te veel om op te sommen' 8)
Als mijn relaas niet geloofwaardig is ' Straf me dan , laat mij vierendelen op de Brusselse grote markt in 't bijzijn van makakken en allerlei gespuis'
Liefst dan toch waardig sterven met onthoofding door een samoearaizwaard 8)

Vriendelijke groeten van de onwaardige katana

katana

09 jun 2011, 11:28

Clausewitz schreef:
Reini schreef:
Heb zo'n aangetrouwd familielid: "stoeft" dat ie zo'n 500 eu per maand heeft , maar heeft een villa, nog een grote eigendom waar zijn zaak was , rijdt met Mercedes, en doet financieel wat hij wil. Grootste deel van zijn carriére in het zwart gewerkt en daar een klein fortuin meeverdiend...40% op geleverde stukken enz.Veel zelfstandigen gaan zich hierin herkennen. :wink:
Wij huren in Spanje van kleine zelfstandigen die er 4 appartementen hebben.Klagers hebben geen nood.

Beste Clausewitz,

Katana heeft een eigenwoonst ja , jaranlang voor gezwoegd , jammer genoeg geen appartementen in Spanje ..
Katana heeft een auto ja , een Ford Focus-C MAX , mag hopelijk toch nog , alhoewel men aast om oudere senioren hun rijbewijjs te laten afpakken , wees gerust katana is nog steeds bij de pinken heeft jaren lange ervaring met autorijden .
Katana is een oorlogskind 1940-1945 , geboren in 1932, had inde jonge jaren geen luxe , maar was zeer gelukkig.
Ben nu nog steeds gelukkig met Lady , een super toffe vrouw , zuinig en heeft oog om ons door 't leven te lootsen , als super manager ..
Dus graag wat begrip voor katana , verwar hem niet met uw kenissen, die het zeer ver hebben gebracht ..

Vriendelijke groeten een onwaardige katana

Clausewitz

09 jun 2011, 11:58

Katana
Mijn pensioen is berekend gemengd 19 jaar als werknemer en bediende en bedraagt bijna 1000 euro nu per maand ..
In onze buurt woonde een man, die de laatste dertig jaar stempelde.Hij bekloeg zich bij mij dat hij maar 1050 Euro pensioen kreeg.Was vroeger bediende.Ik antwoorde hem dat hij heel blij mocht zijn en de laatste dertig jaar niet had gewerkt.Heeft nu een sociale woning van het OCMW aan 125 Euro /maand.Heeft zijn huis voor een zeer grote som verkocht.'t Kan verkeren zei Bredero. :wink:
Wie bewaakt de bewakers.

Mathieu

09 jun 2011, 17:25

Clausewitz schreef:Katana
In onze buurt woonde een man, die de laatste dertig jaar stempelde.Hij bekloeg zich bij mij dat hij maar 1050 Euro pensioen kreeg.Was vroeger bediende.Ik antwoorde hem dat hij heel blij mocht zijn en de laatste dertig jaar niet had gewerkt.Heeft nu een sociale woning van het OCMW aan 125 Euro /maand.Heeft zijn huis voor een zeer grote som verkocht.'t Kan verkeren zei Bredero. :wink:
Zo ken ik er een hele hoop. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de zelfstandigen allemaal over dezelfde kam moeten geschoren worden. Katana is er een levend bewijs van dat niet alle zelfstandigen dezelfde zijn.

Mathieu

09 jun 2011, 17:27

Reini schreef:
Ik ken iemand die heeft alles verkocht, heeft dan 3 jaar gehuurd en heeft dan een sociaal appartement gekregen als weduwe. In die drie jaar dat ze gehuurd heeft kwam ze met haar pensioen niet toe om de huur te betalen, laat staan de maandelijkse vaste kosten. Niemand kijkt daarna en ze zeggen gewoon die vrouw heeft maar zoveel pensioen. Eigen zaak over gegeven, een volledige woning verkocht, maar dat telt bij de sociale dienst allemaal niet mee, enkel het pensioen dat telt.

Mathieu

09 jun 2011, 17:28

katana schreef:
Clausewitz schreef:
Reini schreef:

Beste Clausewitz,

Katana heeft een eigenwoonst ja , jaranlang voor gezwoegd , jammer genoeg geen appartementen in Spanje ..
Katana heeft een auto ja , een Ford Focus-C MAX , mag hopelijk toch nog , alhoewel men aast om oudere senioren hun rijbewijjs te laten afpakken , wees gerust katana is nog steeds bij de pinken heeft jaren lange ervaring met autorijden .
Katana is een oorlogskind 1940-1945 , geboren in 1932, had inde jonge jaren geen luxe , maar was zeer gelukkig.
Ben nu nog steeds gelukkig met Lady , een super toffe vrouw , zuinig en heeft oog om ons door 't leven te lootsen , als super manager ..
Dus graag wat begrip voor katana , verwar hem niet met uw kenissen, die het zeer ver hebben gebracht ..

Vriendelijke groeten een onwaardige katana
Wat is dat voor een uitdrukking Katana, je hebt toch gewerkt voor je pensioen of niet soms.

Mathieu

09 jun 2011, 17:31

Reini schreef:
Heb zo'n aangetrouwd familielid: "stoeft" dat ie zo'n 500 eu per maand heeft , maar heeft een villa, nog een grote eigendom waar zijn zaak was , rijdt met Mercedes, en doet financieel wat hij wil. Grootste deel van zijn carriére in het zwart gewerkt en daar een klein fortuin mee verdiend...40% op geleverde stukken enz.
Moet er dan wel rekening mee houden dat sommigen blijkbaar méér kunnen met 1 eurocent, dan een ander met 50 € ( en ik hoor nog steeds bij deze laatste categorie) :lol: :lol:

Reini

09 jun 2011, 20:43

Katana is dan een waardige gepensioneerde die de boel nooit belazerde blijkbaar . Proficiat.
Het zijn de anderen die onwaardig zijn en nu met hun bedriegerijen schoon spel spelen.
De nieuwe rijken.
Kom eens in Brasschaat kijken wat ze daar neerpladijzen.
Kan nooit of nooit eerlijk verdiend zijn.

Clausewitz

09 jun 2011, 20:56

Reini schreef:Katana is dan een waardige gepensioneerde die de boel nooit belazerde blijkbaar . Proficiat.Het zijn de anderen die onwaardig zijn en nu met hun bedriegerijen schoon spel spelen.De nieuwe rijken. Kom eens in Brasschaat kijken wat ze daar neerpladijzen. Kan nooit of nooit eerlijk verdiend zijn.
Marianne Tijssen kocht hier een villaatje van 20 miljoen BEF.Leuke wedde als schepene en vorstelijke vergoedingen van Europa.
Wie bewaakt de bewakers.