Katana's hoekje nr 3

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Volhouden zolang als het nog kan

Stop er mee
5
18%
Merci katana
5
18%
Volhouden zolang als het nog kan
18
64%
 
Totaal aantal stemmen: 28

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

10 jun 2011, 10:45

We zijn goe bezig

Voorpagina HLN Belg speelt graag verklikker bij fiscus

In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn al 400 Belgen bij de fiscus langst geweest om buren,ex-werknemers of zelfs familie te verklikken.
Dat zijn er bijna evenveel als in heel 2010.

" De verklikker vraagt zich meestal af hoe de betrokkene er een bepaalde levensstijl kan op nahouden...


Nu zal er wel grote tevrendenheid zijn bij sommige hier op sennet :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

10 jun 2011, 11:17

katana schreef:We zijn goe bezig Voorpagina HLN Belg speelt graag verklikker bij fiscusIn de eerste vijf maanden van dit jaar zijn al 400 Belgen bij de fiscus langst geweest om buren,ex-werknemers of zelfs familie te verklikken.Dat zijn er bijna evenveel als in heel 2010.
" De verklikker vraagt zich meestal af hoe de betrokkene er een beplaalde levensstijl kan op nahouden... Nu zal er wel grote tevrendenheid zijn bij sommige hier op sennet :lol:
Iedereen is gelijk voor de Wet Katana, behalve de mega-fraudeurs zoals de bestuurders van KBLux of politiekers zoals Delcroix of Slangen en boer Declerck.Lees eens de fabels van Grimm,Lafontaine,Aesopus,Tijl Uilenspiegel...en je zal zien dat mensen nooit veranderen.Een heel mooie is die van de stadsrat en de veldrat of de raaf en de vos .
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

10 jun 2011, 12:56

Jaloersheid, hebzucht, onverdraagzaamheid....
Is er altijd, maar begint beängstigende vormen aan te nemen in slechte tijden.
Doet me erg denken aan de jaren 40-45 waar men elkaar verklikte aan de vijand uit lijfsbehoud en jaloezie.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

10 jun 2011, 14:49

Dat gewoon elkeen doet wat ze moeten doen, en de anderen de ogen niet uitsteken, dan zijn er geen verklikkers. Als die mensen dat gaan zeggen en ze maken zich kenbaar zou ik nog mee kunnen leven. Maar dat de fiscus gaat reageren op naamloze brieven haat ik gelijk de pest. Als ik dat moest doen ging ik gewoon naar de fiscus, maakte me kenbaar en vertelde wat ik te zeggen had. Maar ik kan nog steeds heel goed verdragen dat de zon in het water schijnt en dat de buurman ( ik heb er nu geen en woon heel alleen aan ene kant van de straat) veel méér stralen opvangt als ik.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

10 jun 2011, 14:51

katana schreef:We zijn goe bezig

Voorpagina HLN Belg speelt graag verklikker bij fiscus

In de eerste vijf maanden van dit jaar zijn al 400 Belgen bij de fiscus langst geweest om buren,ex-werknemers of zelfs familie te verklikken.
Dat zijn er bijna evenveel als in heel 2010.

" De verklikker vraagt zich meestal af hoe de betrokkene er een bepaalde levensstijl kan op nahouden...

Nu zal er wel grote tevrendenheid zijn bij sommige hier op sennet :lol:
Dat is nu eens iets waar ik nooit naar gekeken heb. De ene mens kan méér dan waarschijnlijk met 1 eurocent méér doen dan ik met 5 euro. :lol: :lol: :lol:

En wie daar plezier in vindt en tevreden is kan beter eens in zijn eigen binnenste kijken wat hij ooit in zijn leven mispeuterd heeft. Ik zeg gewoon : die zonder zonde is werpe de eerste steen en ik ben er vast van overtuigd dat geen enkele steen door de lucht zal vliegen.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 jun 2011, 10:40

Nu wordt het moeilijk een keuze maken bij de volgende verkiezing ; het zit strop , men wil geen toegevingen doen en zeker nie Elio Di Rupo ...

Katana kwelt zijn hersenbrein , voor wie moet hij dan kiezen , voor Het Vlaams Belang of voor Dewever en co ???
Oorspronkrlijk was katana een blauwe kiezer , nu zijn de blauwen VLD en het VB in de minderheid ...
Graag raad hier :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

11 jun 2011, 10:43

Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

11 jun 2011, 11:03

Choerrel schreef:Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.
Merci Choerrel , uw raad kort en bontig ...

Hippocrate dit oui ,mais Galenène dit non (Fr.)
Hippocratus zegt ja,maar Galenus zegt neen ; de geleerden zijn het niet eens ......
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

11 jun 2011, 21:45

Choerrel schreef:Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.
Inderdaad.Enige uitweg uit het nutteloos gepalaber.
Wie bewaakt de bewakers.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

12 jun 2011, 09:20

Vandaag geen zevende Dag..

Voor meer nieuws het stamcafé van Choerrel op de gezellige grote markt van Diest :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

13 jun 2011, 09:59

Choerrel schreef:Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.

Katana, je zult waarschijnlijk altijd geweten hebben waar ik op stond. Doch de laatste twee kiezingen die hier geweest zijn was het Bart en dat wordt het de volgende kiezingen ook. Dat allen eens hun gezond verstand lieten werken, gewoon afstappen van dat feit dat ze katoliek zijn groot gebracht en dus op katolieke partijen moeten stemmen ( want zo kiezen er volgens mij nog een hele hoop). Gewoon er voor zorgen ( dat is mijn persoonlijke fantasie natuurlijk) dat Bart de volstrekte meerderheid krijgt en dan zullen de anderen wel eens zien. Hij is volgens mij de enige die de walen nog kan tegen houden en daarom vrezen ze allemaal de nieuwe verkiezingen. ( want Bart moest nog een veel groter worden en dan hebben zij helemaal niets meer te zeggen)
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

13 jun 2011, 11:18

Mathieu schreef:
Choerrel schreef:Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.

Katana, je zult waarschijnlijk altijd geweten hebben waar ik op stond. Doch de laatste twee kiezingen die hier geweest zijn was het Bart en dat wordt het de volgende kiezingen ook. Dat allen eens hun gezond verstand lieten werken, gewoon afstappen van dat feit dat ze katoliek zijn groot gebracht en dus op katolieke partijen moeten stemmen ( want zo kiezen er volgens mij nog een hele hoop). Gewoon er voor zorgen ( dat is mijn persoonlijke fantasie natuurlijk) dat Bart de volstrekte meerderheid krijgt en dan zullen de anderen wel eens zien. Hij is volgens mij de enige die de walen nog kan tegen houden en daarom vrezen ze allemaal de nieuwe verkiezingen. ( want Bart moest nog een veel groter worden en dan hebben zij helemaal niets meer te zeggen)

Beste Mathieu,

Voor de federale volgende verkiezing , weldra in october , denk ik , het zit muurvast , zal ik ik overwegen om voor Bart te kiezen , alhoewel met pijn in 't hart , Filip Dewinter streeft er naar het aantal vreemdelijngen (zogezegde inwijkeling drastisch te beperken ) het moet stoppen ..
De Walen moeten inbinden , ze potten dit land op met vreemdelingen , en zo'n toekomst , zie ik niet zitten .

:)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Gast

13 jun 2011, 12:42

Voor Filip De Winter moet het dringend Lente worden dat hij uit zijn Winterslaap ontwaakt en IETS DOET. Bart is een Wever van zijn woord! Een stem op De Winter is een stem voor de Walen. Een stem voor De Wever is een stem voor een Vlaamse toekomst zonder oneerlijke compromissen...

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

13 jun 2011, 18:27

katana schreef:
Mathieu schreef:
Choerrel schreef:Als er van één persoon heil kan komen, is het van Bart.

Katana, je zult waarschijnlijk altijd geweten hebben waar ik op stond. Doch de laatste twee kiezingen die hier geweest zijn was het Bart en dat wordt het de volgende kiezingen ook. Dat allen eens hun gezond verstand lieten werken, gewoon afstappen van dat feit dat ze katoliek zijn groot gebracht en dus op katolieke partijen moeten stemmen ( want zo kiezen er volgens mij nog een hele hoop). Gewoon er voor zorgen ( dat is mijn persoonlijke fantasie natuurlijk) dat Bart de volstrekte meerderheid krijgt en dan zullen de anderen wel eens zien. Hij is volgens mij de enige die de walen nog kan tegen houden en daarom vrezen ze allemaal de nieuwe verkiezingen. ( want Bart moest nog een veel groter worden en dan hebben zij helemaal niets meer te zeggen)

Beste Mathieu,

Voor de federale volgende verkiezing , weldra in october , denk ik , het zit muurvast , zal ik ik overwegen om voor Bart te kiezen , alhoewel met pijn in 't hart , Filip Dewinter streeft er naar het aantal vreemdelijngen (zogezegde inwijkeling drastisch te beperken ) het moet stoppen ..
De Walen moeten inbinden , ze potten dit land op met vreemdelingen , en zo'n toekomst , zie ik niet zitten . :)
Reden te meer om op Bart te stemmen , gezien dat de enige is in mijn ogen die de walen kan stoppen en er zich eventueel van af scheuren. Want dat zie ik nu nog wel niet direct gebeuren, maar in de toekomst vast en zeker.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

14 jun 2011, 10:58

Vandaag een ontspanningsdag voor katana ; Lady is met vriendinnen naar Aken winkels bekijken :)
Katana heeft zich zopas een lekker wijntje ontkurkt , geeft mij stabiliteiet en rust .
Zopas hardnekkige struiken gekortwiekt , moet wel opletten op de ladder , met mijn evenwicht ...
D epijnen minderen in mijn lizsstreek , de draadjes zijn verwijderd en de operatie is al 14 dagen oud ...

Groetjes amigos van katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad