Mijn (poep) Haan kraait niet meer ...

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

STONE.

04 jun 2006, 08:57

Heeft het iets met de media-hype te maken ? Kippen - ophokplicht- scharreleieren en transsexuelen.
Via een vriendin van K° kwam ik jaren geleden in het bezit van 3 jonge kippetjes. De halfvolwassen exemplaren ontwikkelden zich tot genereuse legkippen , met als resultaat : iedere dag 3 verse scharreleieren.

En dat ging zo inversteerswijs- eieren versus graan-en legkorrels- een tweetal jaren voortreffelijk.

Tot ik op zekere dag constateerde dat er maar 2 eieren meer in het dagelijkse nest lagen...
Niet getreurd, ieder mens heeft wel eens een minder goede prestatie-periode ( dixit Eddy Merkx ).

Op een morgen werd ik plots wakker gekraaid. Een haan had zich in het ochtendgloren gemeld :idea:
Eén van mijn 3 legkippen is blijkbaar transsexueel !
De man van de vriendin werd er bij geroepen. Hij als kippenkweker en expert ter zake stond als aan de grond genageld... hij had immers de 3 kippen geschonken .

Een mysterie :?: Wel ja ... en nee. Professor Haentjes van de Gentse Universiteit mailde mij dat er inderdaad een genetische mutatie kan optreden, waardoor een legkip verandert in - men noemt het - ' poephaan ' :?:
Drie jaar lang heeft mijn Poephaan mij dagelijks begroet... zelfs de buren riep hij ' goedag' toe.
Vandaag- Pinksterdag- is zijn gekraai gestaakt. Van ouderdom- zeg maar gezegende leeftijd- heeft mijn transsexueel het begeven :cry:
Laatst gewijzigd door STONE. op 05 jun 2006, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Gast

04 jun 2006, 09:39

Stone, die haan die heb ik vanmorgend in mijn pan gedraaid. :wink: Het werd tijd, dat die haan hier eens uitgezongen kwam. :)

telloorlekker

04 jul 2006, 15:54

Een poephaan ? Wat is dat voor iets ? Een Hollander die 't niet laten kan ?

Fikske

06 jul 2006, 11:26

Ik heb nooit gehoord van een ‘poephaan’ hoor Stone. Wel al gehoord van een “kapoen”, maar dat is eigenlijk een ‘gesneden’ haan. Eentje zonder ba.... dus. Kan misschien ook een transseksueel zijn, in de andere richting dan: haan die probeert kip te worden ...?
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

Tillie

06 jul 2006, 11:34

Hier een fototje.
Afbeelding
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker

06 jul 2006, 20:29

Tillie, die voorstelling doet me aan een "Mechelse koekoek" denken...
Is dat ook een poephaan dan ?

Tillie

07 jul 2006, 21:34

Dacht dat dàt een gespikkelde was.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

telloorlekker

08 jul 2006, 08:09

De koekoek is inderdaad gespikkeld Tillie, maar desondanks .... poep kan ook andere schakeringen hebben hé... :)

STONE.

09 jul 2006, 08:39

Heb niet kunnen achterhalen of mijn poephaan ...
< une mère-coq> was, dan wel < un père-poule> :idea: :roll:
Pope John XXIII

STONE.

23 jul 2006, 09:09

Ook mijn allerlaatste - dementerende - legkip heeft het vandaag begeven. Ze wist zelfs niet meer waar, wanneer en wat ze moest leggen. Totale desorientatie in ruimte en tijd :!:
Wél heeft ze- zoals mijn Poephaan - gekozen voor een zonnige zondag :lol:
Pope John XXIII
mira

23 jul 2006, 21:52

Mijn medeleven bij het heengaan van je legkip. Maar je weet Stone, "aux poules innocentes les ailes pleines" en ik ben dus zeker dat ze verder gelukkig zal mogen vertoeven in de eeuwige legvelden

Afbeelding . . . Afbeelding

ED.

24 jul 2006, 00:37

Dat komt ervan, wanneer je de kippen verplicht om vierkante eieren te leggen! Niettegenstaande mijn plotselinge Gaiaanse gevoelens die nu bij mij opwellen, toch mijn welgemeende en on-cristelijke gevoelens van medeleven bij het verlies van uw beste vriendin, het soepkieken. Dat zij in vrede moge prutellen, op uw bakplaat!

Genieterke

24 jul 2006, 03:09

Mijn kippen zijn gedresseerd!
Ze leggen nu eieren net zo groot,
dat ze in de vakjes van de frigodeur passen!

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

STONE.

05 aug 2006, 10:49

Ik ben gevallen. Achterover... bij het lezen van volgend bericht. Mijn ( overleden ) poephaan heeft een Zweedse broer, ook een transseksueel :!: GvA. zat.5/8/06 TRANSSEKSUELE KIP steekt HAAN de LOEF AF !!!

"
04-08-2006

(Belga) In het zuiden van Zweden leeft een transseksuele kip. Het dier heeft een kam, een veelkleurige staart en kraait als een echte haan, aldus de plaatselijke media.

"De echte haan in het kippenhok reageerde zeer nerveus op de transseksuele kip. De andere kippen waren eerst zichtbaar verrast, maar lijken hem/haar nu gewoon te zijn geworden", verduidelijkt de eigenares van het dier. De vrouw ontdekte de bijzondere eigenschap van de kip toen ze op een ochtend twee hanen hoorde kraaien in plaats van één. In het kippenhok zag ze hoe de gewone kip omgevormd was tot haan. Volgens de vrouw deed het dier "van in het begin al een beetje raar". (dwm)

Bron: Belga[
Pope John XXIII

STONE.

05 aug 2006, 10:53

Blijkbaar zijn we op Seniorennet soms de ' aktuele tijd ' vér voorruit !?
Pope John XXIII