rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

12 jul 2008, 09:52

robbe,
ge moet niet denken dat ik uw fratsen niet opmerk hoor 8O ! sinds ik lila's computer gekraakt heb kan ik mijn goeie oude topic elke dag volgen :lol: !!
die twee zullen wel eerder jouw 'missen fruit en groente' zijn, want wie bereid is om in dat krot te gaan wonen die moet er wel zo uit zien :roll: .
nu ik hier toch ff ben, hoe zit dat met mijn huurwaarborg? neske heeft mij logies aangeboden, maar ge weet dat ik graag betaal voor een treffelijk onderkomen 8O , dus kom maar eens over de brug met mijn centen!
ps : ik vind dat gij de laatste tijd nogal veel spreekt over miss van hier en miss van ginder. ge zijt toch niet van plan een organisatie miss-verkiezing in moeilijkheden over te nemen? daar wil ik graag in participeren.
gegroet,
uw ex-huurder
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

12 jul 2008, 11:25

:lol: :lol: :lol:
Heb toch eens goed gelachen.

Rapke, uit zijn bed gevallen (oei, ik schreef al bevallen :roll: )
Ja, een man bevallen, daar moet je de dag van vandaag ook niet meer van verschieten hè, :roll:
Dus rapke uit de satijnen lakens geschoven, ik denk dat het verschil te groot is voor jou, eerst een lief klein huisje en nu zo een grote villa.

En Robbe, dat prentje van de sirtaki :lol: :lol: :lol:

Maar euh, rapke, ik trek mijn voorstel terug in hoor, als jij je vriend en vriendinnen nog allemaal laat komen op mijn kosten. :roll:
Ik ben Lila niet zenne, ik ben niet zo rijk.

P.S. Zou de Robbe dan toch nog gelijk hebben over jou? :roll:
Spijtig dat Bomi er niet is, curieus wat zij er van zou zeggen.

Allé, hou jullie goed hè
daâg
neske

rapke

12 jul 2008, 11:26

@robbe
ik heb de wijnkelder van lila ontdekt, en terwijl ik zat na te denken welk fleske ik eerst zal ontkurken kwam ik op een grandioos idee!
vergeet de missverkiezingen maar, ik richt een nieuwe firma op : RHS : "Rapke's Housesitting Service".
iedereen die dit leest mag meedoen, ik coördineer het geheel.
dit is echt wel een gat in de markt hoor :lol:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

12 jul 2008, 11:43

neske,
bevallen doe ik regelmatig hoor, maar dan van goede ideeën!
zeg neske, mijn vrienden komen maar voor een paar dagen hoor, gij zult daar geen last van hebben :roll:
weet ge wat, om mijn goede wil te tonen zal ik een paar fleskes goede wijn mee brengen. wat drinkt ge liefst, rode of witte?
rapke is helemaal niet lastig als logé, vraag dat maar aan lila 8)
het enige wat ik nodig heb is een kamer met internetverbinding, want ik moet mijn nieuwe firma RHS kunnen opstarten he.
allez, tot binnen twee weken :)
rapke
ps : wat eten betreft ben ik niet kieskeurig, 's morgens smeer ik mijn boterhammekes zelf, en voor de rest eet ik alles :P
en wat robbe betreft, moest hij jou contacteren : hij wordt wat ouder he, en soms overdrijft hij een beetje in zijn klachten :roll:

rapke

12 jul 2008, 13:58

aan allen :
ik denk dat de beheerders van sennet dit topic nauwlettend in het oog houden!
toen ik deze morgen hier aan kwam las ik de volgende spreuk op de homepage : je huis wordt je thuis wanneer je het deelt met anderen
dat is dus in volledige overeenstemming met rapke's levenswijze!
met dank aan sennet,
rapke

ps : daar kunnen sommige verhuurders een puntje aan zuigen!

rapke

12 jul 2008, 17:59

rapke's dagboek : 11 jul 08

ik ben er vroeg mee, ik weet het, maar daar is een reden voor!
gisteren wat te veel in lila's (ik moet zeggen voortreffelijke) wijnkelder gezeten, en opeens had ik goesting om van de natuur te genieten.
Van de natuur genieten is hier geen probleem, terrasverwarmer op gas, jaccusie buiten in de hof (spijtig genoeg geen zwembad :( ) maar wel een rieten bar met krukken en ingebouwde ijskast.
vergeef het mij, maar ik ben gewoon om van de natuur te genieten in mijn natuurlijke toestand, en aangezien de tuin volledig omringd is door houten afsluitingen en beplanting, kon ik me eens goed laten gaan :wink:
dus ik in mijn bloten naar buiten, en genieten maar! maar...
toen ik terug naar binnen wilde bleken de deuren gesloten en las ik op een soort flat screenke : deze deur gaat pas terug open morgen om 17:00 hr!
Geloof het of niet, dat domoticasysteem had mij gewoonweg buitengesloten!
De hele tijd heb ik hier onder een hortensia gezeten, en nu ben ik echt veel te moe om verder te vertellen.
groetjes en tot morgen

Robol

12 jul 2008, 21:33

Beste ex-huurling

Ik zat toevallig op het politiekantoor, ik had een klacht ingediend wegens wanbetaling van een huurder en die nu zijn huurborg terug eist, die waarborg (25 euro) dekt natuurlijk de schade aangebracht door de huurder nog niet voor één honderdste. Neem bevoorbeeld de ingebouwde keukenkast, we zijn nu de kippendraad aan het verwijderen...

Maar ach...

Wat hebben we gelachen...Agent Klepkens riep plots "Kom nu toch eens kijken. Hij had op zijn pc de bewakingscamera's van de tuin van Lila...

"Een naakte kabouter?" suggereerde brigadier De Flikker.

"Eerder een kabouterin..." schamperde Klepkens "Zal ik eens gaan kijken?"

"Ach, Lila heeft ons toch verwittigd dat er een raar individu op haar villa kwam passen...'t zal dat rare ventje wel zijn waar ze het over had."

Ik wierp een blik op de monitor en heb de agenten het één en ander uitgelegd. Een verlopen toneelacteur...heeft even een klein bijrolletje gespeeld in een stuk waarin ik de hoofdrol speelde. Er is slechts één opvoering geweest. Ondanks een jaarcontract. Alle auteurs (behalve dat ventje daar) zijn een half jaar werkonbekwaam geweest wegens een zenuwinzinking...

Agent De Flikker zal morgen eens komen kijken...

mvg

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

neske

12 jul 2008, 22:01

:lol: :lol: :lol: Maar rapke toch. Zo lang nog in de kou moeten zitten.
Zie dat er maar geen hond komt rondsnuffelen, want dat kan gevaarlijk worden hè :wink:

En ik zou ook oppassen voor die agent "De Flikker"hoor, de Robbe zegt dat hij morgen komt kijken. :roll:

Nog een goede avond hè
want het zal koud worden deze nacht voor diegene die in hun blote slapen, of lopen :wink:

neske

rapke

13 jul 2008, 00:24

neske, ge moet er niet mee inzitten, ik ben al terug binnen in de warmte hoor. mijn dagboek gaat eigenlijk altijd over de dag voordien, dus vandaag om 17 hr is die deur braaf open gegaan en was ik gered.
wat robbe en zijn agenten betreft, geloof daar maar niks van, hier hangen geen cameratoestanden. robbe is gewoon jaloers omdat ik bij jullie mag komen inwonen, meer is dat niet.
dus normaal zou ik morgen pas mijn dagboek van vandaag geplaatst hebben, maar ik kan niet slapen, en morgen wil ik volledige rust, dus zet ik het nu maar ff neer.

rapke's dagboek : 12 Jul 08
Om 17 hr ging die deur eindelijk open, en sindsdien heb ik me niet meer buiten gewaagd.
Maar eerlijk gezegd, hier binnen valt er ook heel wat te beleven! Deze avond bijvoorbeeld, heb ik genoten van een heerlijke maaltijd.
Het schermpje in de keuken is het toppunt van luxe : één druk op de knop en na een half uurke kon ik beginnen aan het verorberen van een geroosterde zalmfilet op toast, begeleid door een witte-wijn saus om de vingers van af te likken!
Als aperitief had ik gekozen voor een whisky-cola. Stel je voor, normaal gebruik ik daar een ordinaire whisky uit de aldi voor, maar hier was ik wel verplicht om er een Chivas Regal van 24 jaar oud in te kappen! 't Was de goedkoopste die ik kon vinden, een mens moet ook niet overdrijven he.
Die afwasmachine : een electronisch pareltje!!! Alsof die gezien had dat ik gedaan had met eten, opende die automatisch het deksel! Ik had er enkel mijn bord en bestek in te plaatsen. Toen ik na een uurke ging kijken stond alles reeds mooi op zijn plaats in de kast. Echt een wonder!
Ondertussen had ik een lekker heet kopje koffie 'laten zetten' - weeral automatisch en, - noblesse oblige - dat moest genuttigd worden in de beste kamer natuurlijk.
En die kamer beste vrienden, was een teleurstelling!
Stel je voor, een ruimte van zeker 30 m² meter met op de vloer een weelde aan persische tapijten, een tafel van wel zeven meter lang, rijkelijk gevulde boekenkasten langs drie muren, een plasmascherm van 3 op 4 mr.
Teleurstelling? Ewel ja! Want ik had nog maar net even mijn koffietas op de tafel gezet, of er verscheen daar een witte vlek op, ter grootte van mijn hand. Dat zegt toch genoeg over de kwaliteit van dat hout zekers?! Ik durf het hier niet luidop te zeggen, maar volgens mij is de kwaliteit van hun meubilair recht evenredig met de afstand van hun reizen.
Maar 't is opgelost. Het zacht-zijden tapijtje dat onder de tafel lag was juist lang genoeg om de tafel te bedekken. Die vlek zal dus onzichtbaar zijn als lila weer thuis komt.
Voila, mijn dagboek voor zondag zit er op. Maandag arriveert mijn vriend Abroz met zijn Griekse schoonheden. Let's party...Ik kijk er al naar uit, want alleen is maar alleen in zo'n groot huis, en zoals die miss Lesbos kan buikdansen, man,man,man...

neske

13 jul 2008, 21:23

Zeg rapke jong :roll:
Ge gaat daar bij Lila toch niet alles ruïneren zeker?? Allé, 'k moet zeggen, de hebt dat goed opgelost met dat "zijden tapijtje" :lol: :lol:

Dan zal je morgen geen tijd hebben zeker om je dagboek hier neer te pennen? Met die buikdanseressen :roll: Dan zul je ze toch een dikke fooi mogen geven hoor, want euh...gratis dansen?? :roll:

P.S. Je gaat toch niet mee buikdansen of wel?? 8O

:lol: :lol: slaapwel rapke

neske

rapke

17 jul 2008, 08:34

rapke's dagboek : 17 jul 08

Ik heb daar al dikwijls in de gazet over gelezen : mensen die na een lange periode uit de coma ontwaken. Wel, nu kan ik er over mee spreken!
Mijn herinnering bestaat enkel nog uit flarden van gebeurtenissen die me sinds maandagnamiddag zijn overkomen, sinds het noodlot toe sloeg in de persoon van mijn Griekse vriend Abroz, die hier in schoon gezelschap kwam aanbellen.
Het was direct een gezellige boel, daar niet van, en Abroz die veel van electronika kent was onmiddellijk bereid om het domoticasysteem van lila een beetje aan te passen, zodat ik nooit meer zou worden buitengesloten.
Het nadeel van zijn kennis is dat de rolluiken nu automatisch om de vijf minuten open en dicht gaan! Ook gaat het licht in de living nu aan als ik de badkamer binnenstap, en omgekeerd. De tv krijg ik ook al niet meer uitgezet, en de chauffage draait op volle toeren.
Maar voor de rest weet ik niet veel meer te vertellen. Ja, dat die missen er mochten zijn, en dat Abroz de wijnkelder ontdekt had. Dat laatste is duidelijk te zien aan de tientallen flessen die in de beste plaats over de tapijten verspreid liggen.
Eigenlijk is het ook niet slim van lila dat ze op zolder het overschot van de confetti van vorig karnaval bewaarde.
Ik heb koppijn en kan dat hier allemaal niet meer aan zien, ik ga een wandelingetje maken in de tuin. Als verzetje kan ik me misschien even bezig houden met die lelijke blauwe kleur van die hortensias.
Als ik me wat beter voel kan ik beginnen opruimen, alleen natuurlijk, want Abroz is in geen velden meer te bespeuren, net als zijn vriendinnen!

neske

17 jul 2008, 09:44

:lol: :lol: :lol:

jaaaaade rapke, ik heb nog eens diep nagedacht over dat komen logeren hoor enne..... ik denk dat ge niet kunt komen.
(Als smoes zeg ik dat de kinderen komen logeren, ze wonen hier eigenlijk niet ver van ons hoor). Maar vermits rapke zijn geheugen hem toch in de steek laat, zal hij het niet meer weten dat hij mocht komen logeren. :wink:
Dus hou ik mij van "de onnozele" :roll:

Rapke, zie dat je het huis terug op orde krijgt hé, of anders zwaait er wat voor jou denk ik.

PS Je had beter dit huisje gehuurd, je huisbaas de Robbe, zal het wel kennen. :wink:
Afbeelding
tot ziens
neske

rapke

17 jul 2008, 10:39

neske,
geen probleem hoor. ik heb al een verrassing voor robbe waar hij niet goed van zal zijn :twisted:

rapke

17 jul 2008, 11:43

neske schreef::lol: :lol: :lol:

jaaaaade rapke, ik heb nog eens diep nagedacht over dat komen logeren hoor enne..... ik denk dat ge niet kunt komen.
(Als smoes zeg ik dat de kinderen komen logeren, ze wonen hier eigenlijk niet ver van ons hoor). Maar vermits rapke zijn geheugen hem toch in de steek laat, zal hij het niet meer weten dat hij mocht komen logeren. :wink:
Dus hou ik mij van "de onnozele" :roll:

Rapke, zie dat je het huis terug op orde krijgt hé, of anders zwaait er wat voor jou denk ik.

PS Je had beter dit huisje gehuurd, je huisbaas de Robbe, zal het wel kennen. :wink:
Afbeelding
tot ziens
neske
neske,
dat huisje ken ik maar al te goed. dat huurde ik vroeger al van robbe, maar toen heeft hij er die nieuwbouw naast geplaatst om er zijn vacanties in door te brengen. ik kan je verzekeren dat zoiets voor een rustbehoevende huurder al ik ben, geen grapje is. :oops:
maar iets anders, neske, ik vind dat je mij te hard beoordeelt hoor. bijvoorbeeld, waar vind je nog iemand die belangeloos je huis bewaakt, en onderwijl ook nog je hortensias verzorgt?
nergens vind je nog zo iemand, vraag dat maar eens aan lila!
een vraagje nog, neske, weet jij toevallig hoe die moderne stofzuigers werken? ik vind hier nergens een electriciteitsdraad aan dat spel :roll:
groetjes,
rapke (in de problemen)

Robol

17 jul 2008, 13:46

Inderdaad, hij huurde het vroeger...tot ik de lange electriciteitskabel ontdekte, die in MIJN buitenstopcontact stak en een beetje verdekt naar het huurhuisje liep. Groenten in de tuin? Zogezegd geroofd door de konijnen ('s nachts). :roll: . Mijn tv heb ik moeten verplaatsen, er stond altijd een schaduw voor het raam en hoe hij aan de frequentie van mijn afstandsbediening kwam...Joost mag het weten.
Ik zwijg nu nog van mijn kippeneieren en mijn onderbroeken op de wasdraad....

Allé, met de nieuwe huurster heb ik die problemen allemaal niet.

mvg

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...