rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
dag neske, dag bomi
mijn huisbaas, dat is de vriendelijkste man die er bestaat, als hij tegen zijn bankrekening spreekt!
dus laat hem maar een beetje in shock. ik zeg altijd : 'is uw huisbaas in shock,zit de huurder veilig in zijn hok'!
maar bomi, ge moet dat verstaan he, ik had graag enkele weken bij u gelogeerd in ruil voor wat herstellingen in en rond het huis, maar een mens is toch liever tussen zijn eigen vertrouwde spullekes he.
daarbij, en ik wil niet zeggen dat gij ook zo zijt he bomi, maar het minste wat verkeerd loopt in iemand anders huis, dat wordt altijd op rapke gestoken
. maar geef toe, iemand die al die elektronica laat installeren, die vraagt toch om moeilijkheden
. gelukkig heeft lila nog niet gemerkt dat haar zonnepanelen richting noorden gedraaid zijn, ik dacht dat het dakvensters waren 
mijn huisbaas, dat is de vriendelijkste man die er bestaat, als hij tegen zijn bankrekening spreekt!
dus laat hem maar een beetje in shock. ik zeg altijd : 'is uw huisbaas in shock,zit de huurder veilig in zijn hok'!
maar bomi, ge moet dat verstaan he, ik had graag enkele weken bij u gelogeerd in ruil voor wat herstellingen in en rond het huis, maar een mens is toch liever tussen zijn eigen vertrouwde spullekes he.
daarbij, en ik wil niet zeggen dat gij ook zo zijt he bomi, maar het minste wat verkeerd loopt in iemand anders huis, dat wordt altijd op rapke gestoken
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Bomi schreef:------
Vertrouw nooit de schoon ogen van een man !!!!
schoon spreuk bomi, maar de uitzondering maakt de regel he!![]()
mijn overgrootvader zaliger heeft me ooit eens gezegd, 'rapke' zei hij 'vertrouw nooit een vrouw die langere benen heeft dan gij zelf!'
en die miss fruitbokaal van robbe, die had benen van hier tot in afganistan! en idd, niet te vertrouwen he. die lellebel heeft heel mijn dossierkast overhoop gehaald. ik klasseer al mijn persoonlijke post chronologisch in een grote kartonnen doos, maar er is in gesnuffeld, waarschijnlijk in opdracht van robbe
. er zijn zelfs enveloppes opengemaakt!
![]()
ik overweeg om aan lila het adres van haar advokaat te vragen, zodat ik klacht kan neerleggen wegens huisvredebreuk. maar daar zal ik nog wat mee wachten tot lila weer aanspreekbaar is
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
oei
sorry lila, ik dacht dat het glas op uw dak toch wel lastig moest zijn voor jou om te kuisen, dus , aangezien ik reeds lang een serre wilde plaatsen in mijn hofke, wat een meerwaarde zou betekenen voor robbe's eigendom en bijgevolg een gunstige invloed zou hebben op de door mij te betalen huurprijs (in dalende zin robbe!!) heb ik die vensters meegenomen. eigenlijk moogt ge mij dankbaar zijn dat ik je een hoop werk bespaar.
de bedoeling is om tomaten te kweken die dan als eerste prijs worden geschonken aan de winnares van de verkiezing van miss tomaat die hier volgend jaar (op mijn initiatief) plaats heeft.
ik ben blij dat ge verheugd zijt om te mogen bijdragen tot zo een hoogstaand cultureel evenement.
weest gegroet,
rapke
de bedoeling is om tomaten te kweken die dan als eerste prijs worden geschonken aan de winnares van de verkiezing van miss tomaat die hier volgend jaar (op mijn initiatief) plaats heeft.
ik ben blij dat ge verheugd zijt om te mogen bijdragen tot zo een hoogstaand cultureel evenement.
weest gegroet,
rapke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
die zonnepanelen da's een goeikeI
Bomi rapke zijn "overgrootvader" zou dat ook zo ne plezante geweest zijn?
Allé, ik denk niet dat Robbe dat vindt hoor
Bomi, wij hebben gisteren ook ons 1ste mosselen gegeten, zonder wijn...
Maar erna hebben we een glaasje ( rosé) gedronken
Rapke, jij kunt ook mooi dichten heb ik al gelezen bij anderen, euh geleerd van je huisbaas, misschien
nog een fijne zaterdag voor allen
neske
-
zo ziet ge maar he, als ik iets vraag is het allemaal te veel
maar voor dat langbeen doet hij een efforke.
beste robbe, er staat een paswoord op die computer, en hoe ik ook pers, er komt niks uit.
nu die faciliteit er toch is kun je me aub het paswoord (privé natuurlijk) eens doorgeven?
ik heb wel al gezien dat bij het doortrekken van de chasse* de cursor begint te bibberen. is dat normaal?
* 'doortrekken van de chasse' betekent in robbe zijn huurhuisjes : inkieperen van een emmer regenwater!
maar voor dat langbeen doet hij een efforke.
beste robbe, er staat een paswoord op die computer, en hoe ik ook pers, er komt niks uit.
nu die faciliteit er toch is kun je me aub het paswoord (privé natuurlijk) eens doorgeven?
ik heb wel al gezien dat bij het doortrekken van de chasse* de cursor begint te bibberen. is dat normaal?
* 'doortrekken van de chasse' betekent in robbe zijn huurhuisjes : inkieperen van een emmer regenwater!
-
neske,
als ge ooit eens in mijn omgeving passeert, dan zal ik je uitnodigen op een echt mosselfestijn(bomi, gij zijt ook welkom zunne). ik pluk die namelijk zelf aan het staketsel!
bij rapke geen gedoe met witte wijn en zo, alles puur natuur!
volgend jaar zal ik eens een nieuw recept uitproberen : mosselen in tomatenbrokken. daarbij moogt ge de tomaten niet tot moes laten koken, zoals zoveel culinaire onwetenden doen!
met mijn nieuwe serre op zonnenenergie kan mijn oogst niet mislukken.
smakelijk
rapke
als ge ooit eens in mijn omgeving passeert, dan zal ik je uitnodigen op een echt mosselfestijn(bomi, gij zijt ook welkom zunne). ik pluk die namelijk zelf aan het staketsel!
bij rapke geen gedoe met witte wijn en zo, alles puur natuur!
volgend jaar zal ik eens een nieuw recept uitproberen : mosselen in tomatenbrokken. daarbij moogt ge de tomaten niet tot moes laten koken, zoals zoveel culinaire onwetenden doen!
met mijn nieuwe serre op zonnenenergie kan mijn oogst niet mislukken.
smakelijk
rapke
-
even tijd voor een vriendin
ja, je bent echt wel een vriendin
je weet dat ik je op mijn manier bemin
jouw leven is moeilijk nu
't aanvaarden is zwaar en cru
we zijn er steeds voor elkander
in die jaren is er niks veranderd
soms was ik een tijd verdwenen
misschien heb je wel zitten wenen
maar als de last te zwaar wordt op je rug
dan ben ik er als bij toverslag terug
om je te troosten als het even kan
als een vriend, en toch een vreemde man
ah lieve vriendin, 'k wil je zo graag helpen
jouw angst en jouw tranen wil ik stelpen
en ik weet dat ik dat kan
jouw vriend, die vreemde man
ja, je bent echt wel een vriendin
je weet dat ik je op mijn manier bemin
jouw leven is moeilijk nu
't aanvaarden is zwaar en cru
we zijn er steeds voor elkander
in die jaren is er niks veranderd
soms was ik een tijd verdwenen
misschien heb je wel zitten wenen
maar als de last te zwaar wordt op je rug
dan ben ik er als bij toverslag terug
om je te troosten als het even kan
als een vriend, en toch een vreemde man
ah lieve vriendin, 'k wil je zo graag helpen
jouw angst en jouw tranen wil ik stelpen
en ik weet dat ik dat kan
jouw vriend, die vreemde man
-
hallo lila, ik zie dat je er al weer kunt mee lachenlila schreef:![]()
![]()
![]()
krijg ik nu het adres en tf nummer van jouw advokaat?
met dank en groetjes
rapke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
Goed gevonden van die wc
en rapke, och arme met dieje chasse
En een mooi gedicht "Even tijd voor een vriendin"
Ik kom hier graag hoor, ik vind jullie toffe mannen (en de vrouwen natuurlijk ook hè)
Rapke, ik hou je aan je woord, ik kom bij jou mosselen eten in tomatenbrokken?
Ik lust graag tomaten dus, dat zit al goed hè
ps wij hebben ook een serreke, maar zonder zonnepanelen
en rapke, och arme met dieje chasse
En een mooi gedicht "Even tijd voor een vriendin"
Ik kom hier graag hoor, ik vind jullie toffe mannen (en de vrouwen natuurlijk ook hè)
Rapke, ik hou je aan je woord, ik kom bij jou mosselen eten in tomatenbrokken?
ps wij hebben ook een serreke, maar zonder zonnepanelen
-
ewel, door al dat gebabbel over mosselen heb ik er vandaag ook verorberd! ik had daar nu eens echt goesting naar se.
bij ons wordt de smaak van die diertjes niet vertroebeld door er witte wijn of andere onnodige zaken bij te kappen. neen, groentjes stoven en mosseltjes er in, gedaan!
op m'n eentje heb ik er drie kilo binnen, met frietjes en een licht sausje.
mmmmmmmm, lekker!!!
smakelijk
bij ons wordt de smaak van die diertjes niet vertroebeld door er witte wijn of andere onnodige zaken bij te kappen. neen, groentjes stoven en mosseltjes er in, gedaan!
op m'n eentje heb ik er drie kilo binnen, met frietjes en een licht sausje.
mmmmmmmm, lekker!!!
smakelijk
-
Gast
rapke,
bedankt
dat ik mocht lezen
dat mooie gedicht
voor een vriendin geschreven.
Met al je guitige streken
weet je ook
een vrouwenhart te strelen.
.....................
Ik wens je een fijn week-end toe.