rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

31 jul 2008, 23:31

beste bomi,
bij robbe moet ge altijd tussen de lijntjes lezen :roll:
bijvoorbeeld :
Robol schreef:zonder kaviaar, want dat lust ik niet.

lees : zonder kaviaar, want daarvoor ben ik te gierig

nu wordt er u al veel duidelijk zeker :wink: ?

mvg
rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

rapke

31 jul 2008, 23:33

lila schreef:dat hij oplet :lol: :twisted: :evil: 8O :x :roll:
of anders .... ? 8O
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

01 aug 2008, 09:07

:lol: :lol:

Ja, ja, het zit er weer boon op, we gaan nog lachen hihi!!

En als Bomi meedoet, dat is zo wat de scheidsrechter hè :D

tot later zeker weten :wink:

Afbeelding

rapke

01 aug 2008, 09:19

beste neske,
ik kan me toch moeilijk voorstellen dat bomi scheidsrechter zou kunnen zijn als ze voortdurend wil gaan eten met steeds dezelfde betrokken partij he 8)
en lila, die dreigementen uit aan mijn adres (bericht van 31 Jul om 22:29),komt daar ook niet voor in aanmerking natuurlijk. :oops:
tja, veel keuze blijft er dan niet meer he :lol:

Bomi

01 aug 2008, 09:41

-------

Hela rapke niet iemand beschuldigen eer dat ge bewijzen hebt he! Ik zweer op mijn ' eerste communie zieltje ' dat ik onpartijdig ben.

Als ik natuurlijk een stukje had kunnen meepikken van de Robbe zijnen dinéé had ik het niet gelaten. Het hemd is nader dan de rok he!

Moest gij rapke, mij uitnodigen voor één of méér glaasje(s) van onze hoogstaande Lila haren wijn zou ik ook niet ' neen ' zeggen.

Lila, met alles wat rapke over uw villa en het randgebeuren heeft verteld zal je wel zéér hoogstaand zijn, een arm seuteke kan dat niet betalen. Het is je gegund hoor!!! Moest er soms nog iets over zijn, ik hou me warm aanbevolen. Enfin dat warm dat was gisteren.
Ik bedoel maar, je moet het niet naar het Heilig Paterke brengen!
( zeggen ze in Hasselt )

Mvg.

Bomi

- - - - Afbeelding
Het Heilig Paterke van Hasselt.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

01 aug 2008, 10:22

zeg bomi,
dat paterke lijkt veel op robbe, mijn huisbaas. ik heb me laten vertellen dat hij ook altijd met z'n hoofd op een steen slaapt. naar het schijnt zou dat zijn om zijn hersenen gevoelloos te houden als hij weer eens op huurrooftocht gaat. let op, da's maar van horen zeggen he, maar er zal wel iets van waarheid in schuilen, aangezien hij nooit een spatje compassie toont als het om mijn schamel huurhuisje gaat. :oops:

neske

01 aug 2008, 14:57

:lol: :lol: :lol:

Ja rapke jong, ze zeggen toch altijd " Waar er rook is, is er vuur" hèèè

Niet dat ik tussen de ruzies mij ga bemoeien hoor

(maar als ge rapke bezig hoort, ocharme zou je er dan geen kompassie met krijgen....)

Ik precies toch wel :roll:

Robol

01 aug 2008, 15:58

rapke schreef:beste bomi,
bij robbe moet ge altijd tussen de lijntjes lezen :roll:
bijvoorbeeld :
Robol schreef:zonder kaviaar, want dat lust ik niet.

lees : zonder kaviaar, want daarvoor ben ik te gierig

nu wordt er u al veel duidelijk zeker :wink: ?

mvg
rapke
Kijk
ik heb de kaviaar afgezworen op de 2de dag dat Rapke mijn huurder werd.

Hij gaf me een doosje ten geschenke
(ik had hem als welkomsgeschenk een magnumfles Champagne gegeven)

met zwarte viltstift stond op het etiket in grote letters Katviaar

een foute vertaling van de Russen dacht ik

achteraf heb ik het wel geweten.

Hij had katvissen gevangen in de Zwarte Beek.
Op één of andere manier hun van hun eieren beroofd
(ik ga hier de manier niet verklappen, sorry Michel)

Een oud smeerkaasdoosje van de lachende koe overplakt met een etiket
en daar "katviaar" opgeschreven.

De Russen konden er niet mee lachen en de koude oorlog werd wat warmer. Ze "steurden" zelfs enkele spionnen.
Gelukkig heb ik deze mensen kunnen sussen, ze zijn toen overgelopen naar de Amerikanen.
Ik werd dat jaar zelfs voorgedragen voor de Nobelprijs van de vrede.

Ik kan niet begrijpen dat sommige mensen daar compassie meehebben

:roll:
Laatst gewijzigd door Robol op 01 aug 2008, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

01 aug 2008, 19:14

[quote=". Ze "steurden" zelfs enkele spionnen.

chapeau robbe, dit vind ik een fijne :wink:

neske

01 aug 2008, 19:36

Oei, oei oei,
Nu zal de Robbe een beetje boos op mij zijn.
Maar ja, sommige mensen kunnen mooi praten hè (rapke misschien?)
En sommige mensen kan je van alles wijsmaken (mij misschien?)
Sommige zijn echte dichters (Robbe)
voila, nu zal ik terug "wit" staan. :lol: :lol:

rapke

01 aug 2008, 20:57

neske schreef:Oei, oei oei,
Nu zal de Robbe een beetje boos op mij zijn.
Maar ja, sommige mensen kunnen mooi praten hè (rapke misschien?)
En sommige mensen kan je van alles wijsmaken (mij misschien?)
Sommige zijn echte dichters (Robbe)
voila, nu zal ik terug "wit" staan. :lol: :lol:
vind je mijn gedichtjes niet mooi neske? :cry:
jaloers ben ik op robbe omdat neske zijn gedichtjes mooier vindt dan de mijne :?
en dat allemaal doordat hij mijn gedichtenschriftjes uit de derde kleuterklas gestolen heeft uit mijn boekentas terwijl juffrouw Kwaegebeur mij ff apart nam omdat ik zogezegd met een krijtje gesmeten had, terwijl het duidelijk was dat het projectiel uit de derde bank links kwam!(de bank waar robbe in zat!)
maar ja, neske, als ge robbe wat beter zult leren kennen, dan zult ge inzien dat rapke nog zo gene slechte is zunne :P

Robol

01 aug 2008, 21:56

Dat is gelogen !!!!!!!!

Ik smeet NIET met een krijtje

maar met een spons

kon ik er aan doen, dat mijn lei eraan hing?

:x
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Bomi

02 aug 2008, 10:43

Wat een troep is me dat hier !!!!! Zelfs een slim mens gelijk ik kan daar niet aan uit ...

Die russen hadden hun ' steur ' allang verschoten, daarom zijn ze naar de Amerikanen overgestapt in de hoop met de vettige hamburgers ginder met veel ketchup weer op krachten te komen.

Dus logische gevolgtrekking, Robbe heeft dat van die nobele prijs gedroomd of uit z'n mouw geschud.

Rapke dat van die ' katviaar ' was een smerige streek, punt.

Laat Neske er buiten ook zij heeft het recht op een eigen mening, we leven hier nog altijd in België ( voor zo lang het nog duurt ) vrije meningsuiting.

En dat welles nietes spelleke over het krijtje met lei en spons dient ook maar alleen om iedereen zand in de ogen te strooien. Jammer dat ik niet aan jullie kan maar omdat ik onpartijdig ben had ik graag aan alletwee een paar flinke oorvijgen uitgedeeld. Dat was dan dubbel plezier.

Dat is een sarcastisch trekje van een oud mens dat geef ik graag toe maar het bewijst nog maar eens mijn onpartijdigheid.

Nog iets waar ik aan denk, rapke hoe durft ge Robbe vergelijken met ons Heilig Paterke dat is heiligschennis. Voor wie is weer een andere vraag. Pater Valentinus was een toonbeeld van armoede dat kunt ge van uwen huisbaas niet zeggen.

Op naar het volgende hoofdstuk

Mvg.

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

02 aug 2008, 11:10

:lol: :lol: :lol:

Bomi, goed gezegd, maar je weet tegenwoordig mag je geen oorveeg meer geven hè. :wink:
Enne.... Bomi OUD?? :o daar geloof ik niks van.

Rapke, sorry hoor, natuurlijk kan jij ook goed dichten, en ons Bomi ook :lol: (maar ik moest Robbe toch ook een beetje "flemen" zoals ze hier zeggen hè :wink:

rapke

02 aug 2008, 12:45

beste bomi, sorry, maar ik moest uw betoog wat uit elkaar halen om te kunnen antwoorden.
Bomi schreef:

Wat een troep is me dat hier !!!!! Zelfs een slim mens gelijk ik kan daar niet aan uit ...
geen commentaar (zou niet durven)

Die russen hadden hun ' steur ' allang verschoten, daarom zijn ze naar de Amerikanen overgestapt in de hoop met de vettige hamburgers ginder met veel ketchup weer op krachten te komen.
ook geen commentaar (ben bang van de russen)

Dus logische gevolgtrekking, Robbe heeft dat van die nobele prijs gedroomd of uit z'n mouw geschud.
dat van die nobele prijs is niet het enige wat robbe uit zijn mouw schudt!

Rapke dat van die ' katviaar ' was een smerige streek, punt.
die doos katviaar was gewoon een vergelding voor die fles "champignoise de la pompe" die hij me cadeau gedaan had. ik mag me als huurder toch wel verdedigen zekers?[/i]

Laat Neske er buiten ook zij heeft het recht op een eigen mening, we leven hier nog altijd in België ( voor zo lang het nog duurt ) vrije meningsuiting.
holaba, ik val neske niet lastig he, da's een lief vrouwke dat nog leeft in de veronderstelling dat wie robbe kan verbeteren, de wereld verbetert. volledig verkeerd uitgangspunt natuurlijk!

En dat welles nietes spelleke over het krijtje met lei en spons dient ook maar alleen om iedereen zand in de ogen te strooien.
beste bomi, weet je nog niet waarom robbe enkel aan zee huisjes verhuurt? ewel, omdat daar zand genoeg ligt om in de ogen te strooienvan argeloze huurders zoals ik

Jammer dat ik niet aan jullie kan maar omdat ik onpartijdig ben had ik graag aan alletwee een paar flinke oorvijgen uitgedeeld. Dat was dan dubbel plezier.
oorvegen, jaja, ge zult uw werk hebben met robke, sinds de derde kleuterklas verdient hij minstens één oorveeg per dag. reken maar uit!

Dat is een sarcastisch trekje van een oud mens dat geef ik graag toe maar het bewijst nog maar eens mijn onpartijdigheid.
geen commentaar (ik zou niet durven)

Nog iets waar ik aan denk, rapke hoe durft ge Robbe vergelijken met ons Heilig Paterke dat is heiligschennis. Voor wie is weer een andere vraag. Pater Valentinus was een toonbeeld van armoede dat kunt ge van uwen huisbaas niet zeggen.
hier moet ik u volledig bijtreden, waarde bomi. dat paterke is eigenlijk mijn patroonheilige. alhoewel mijn west-vlaamse voorvaderen ook niet van de minste waren. zo zijn er de paters rapulus de eerste, rapulus de derde, en daar tussenin paterke rapulus de tweede. deze orde is ten onder gegaan aan een vete met een limburgse orde, de robbulussen als ik me niet vergis. naar het schijnt zou het neuswarmertje van pater rapulus de derde op een dag gevuld geweest zijn met buskruit in plaats van wervikse tabak!

Op naar het volgende hoofdstuk
ik hou mijn hart al vast!

Mvg.

Bomi

van rapke ook vg