rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

rapke

02 aug 2008, 13:35

sommige mensen generen zich toch voor niks he! :o
daarstraks ging de bel, ik bedoel, er klopte iemand aan mijn voordeur, en daar stond een persoon volledig gehuld in een burka. :?
die persoon vertelde mij dat hij/zij een omhaling deed voor de getuigen van jehova :roll:
ik had direct door dat het een verkapte vorm van huurgeldinning was, want door de gaatjes in het gaasvenstertje ontwaarde ik een soort baardgroei die je normaal gezien enkel in de limburg aantreft. daarbovenop kwam de som die deze persoon als gift voorstelde precies overeen met mijn maandelijks huurgeld. over toeval gesproken he.
maar rapke is niet van de domste, en ik heb er gewoon niet op gereageerd, want de getuigen zijn altijd met twee nietwaar, hahahaha!
mislukt beste robbe!!!!! :twisted:
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

02 aug 2008, 20:32

:lol: :lol: :lol: :lol:
Rapke, dat heb je goed gedaan, ik bedoel die ontleding van Bomi 's brief.

Het volgende briefje daar heb ik mijn bedenkingen bij hoor.
Waarom zou Robbe je huishuur komen aftroggelen, je zei toch dat je al 2 maanden vooraf hebt betaald??? :roll:

Oh ja, bedankt dat je mij een lief vrouwtje vindt, jij bent dan ook de enige die dat vindt :lol: :lol: Grapje hoor, dat zegt immers iedereeeeen :wink:

Slaaplekker straks
neske

rapke

02 aug 2008, 20:52

neske,neske toch :roll: ,
natuurlijk heb ik de twee maanden vooruit betaald, maar het is zelfs al gebeurd dat de huisbaas mijn huurgeld voor december al in januari komt opvragen :cry: !!! en gij nu :? !!!

ps : neske, waarom mag ik pas straks lekker slapen ? En wat als ik nu al moe ben :( ?
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

02 aug 2008, 22:58

-------

Rapke, Neske, en iedereen!

Met plezier gelezen een vrolijke noot om straks naar bed te gaan. En voor rapke dat vetgedrukt betekent dat dames dat zo zeggen en niet gelijk een lompe boer, waarom niet nu, ik ben moe !!!!!!

Een beetje finesse is hier op zijn plaats, je weet toch nog dat ik kennissen heb in den groten hof van Druxelles en dat ik in mijnen kindertijd te gast was bij de Prince de Vigne in zijnen ' chateaux '
Het is ene kúúesdie van ' savoir vivre. '

Mvg.

Bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

03 aug 2008, 11:19

jamaar bomi,
ik ben dan ook een lompe boer he, dat geef ik graag toe. :lol:
maar ik kan ook heel fijn tewerk gaan, hangt allemaal van de omstandigheden af :wink:
mijn huisbaas is een jaar ouder dan ik, maar ik ken hem al van in de eerste kleuterklas (hij heeft die twee keer moeten doen :roll: ). en wie bij de hond slaapt ... vandaar dat ik zo lomp geworden ben :wink: , begrijp je?
groetjes
rapke

Robol

03 aug 2008, 11:44

Niet geloven hoor
hij is de oudste
in de kleuterklas zag hij er wel jonger uit.

die luier toont jonger é.

Qua manieren, tja

Tijdens de lessen van wellevendheid sliep hij meestal, daarom mag je nooit "slaapwel voor straks" tegen hem zeggen...hij slaapt als anderen werken.

Hoe vaak heb ik hem niet geholpen met matjes weven...

Sorry, ik heb nu niet veel tijd.
Met de Olympische Spelen in het vooruitzicht ben ik een paar van mijn gedichten aan het vertalen in het Chinees, da doe ik op een andere pc met Chinees toetsenbord.

Ik wil jullie wel een voorsmaakje geven, wel phonetisch gespeld.

Tjin Tjong

Tjin Tjong
kapke ni
ni tong

Tjin Tjong
mini mini
kawasaki
wong

Tjin Tjong
issi bissi
angti ni
Hong Kong

Lobbe

Je weet wel, in China spreekt men vele talen, voorgaand gedicht was in het Kanton

Nu spoed ik me naar Laken
even prins Filip wat bijscholing geven

da-aag

(dada)

meer chinese gedichtjes van mij vind je op het Chinese seniorennet

www.chinaseniolennet.chi
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

03 aug 2008, 12:51

hahahahaha, dus de kleuterschool nog niet ontgroeid he robbeke :twisted:
kawasaki betekent in japan eigenlijk het volgende : "met volle vaart proberen te ontsnappen aan rapkes wijsheid" :x ('rapakieké' - waarvan mijn naam dus is afgeleid - is een japans verzamelwoord voor wijsheid,sluwheid, gulhartigheid, maar het wordt ook gebruikt om aan te geven dat de betrokken persoon vergevingsgezind is. tevens duidt dit woord op personen die steeds op tijd hun huur betalen!)
om kort en duidelijk te zijn beste robbe, uw chinees trekt op geen ... (sorry bomi, maar dat zijn nu eenmaal uitdrukkingen die boerkes zoals rapke bezigen he :wink: )

Robol

03 aug 2008, 13:22

Nog iets waar ik aan denk, rapke hoe durft ge Robbe vergelijken met ons Heilig Paterke dat is heiligschennis. Voor wie is weer een andere vraag. Pater Valentinus was een toonbeeld van armoede dat kunt ge van uwen huisbaas niet zeggen.
hier moet ik u volledig bijtreden, waarde bomi. dat paterke is eigenlijk mijn patroonheilige. alhoewel mijn west-vlaamse voorvaderen ook niet van de minste waren. zo zijn er de paters rapulus de eerste, rapulus de derde, en daar tussenin paterke rapulus de tweede. deze orde is ten onder gegaan aan een vete met een limburgse orde, de robbulussen als ik me niet vergis. naar het schijnt zou het neuswarmertje van pater rapulus de derde op een dag gevuld geweest zijn met buskruit in plaats van wervikse tabak!

Inderdaad, het heilig paterke van Hasselt, pater Valentinus, is de patroon van de hopeloze gevallen.

Die west-Vlaamse paters, Crapulus de eerste enz., ja die worden vermeld in de geschiedenisboeken als leden van de grootste bedelorde ter wereld.

In de tijd van de orde van de paters Robulussen was er van tabak nog geen sprake, Amerika was nog niet ontdekt.
In Wervik en omstreken kweekten ze toen andere dingen, die toen al het daglicht niet mochten zien.

Ondankbaarheid is werelds loon zegt men soms.
De West-Vlamingen stonden in 1302 op het punt de slag der gulden sporen te verliezen. Tot die 3 Limburgers eraan kwamen.
3 wijzen die uit het oosten kwamen

schild en vriend

mvg

Robbe

neske

03 aug 2008, 20:28

Nu moet ik passen, als ze gaan beginnen in het chinees. :roll:

Ik ben ook maar een vrouwke van den buiten hoor, en dan nog een huisvrouwke hè Bomi :wink:

Ook zal ik niet meer zeggen " Slaap lekker straks"

Ik zeg nu "Lekker slapen wanneer je wil" :roll:

Of misschien in het chinees " sloppel jong" :lol:

rapke

03 aug 2008, 21:19

nu ziet ge het zelf eens he robbe, hoe gij met al uw rare gezegden arme huisvrouwtjes van de wijs kunt brengen. let een beetje op uw woorden he :roll:

neske ge moet niet te veel letten op robbe zunne, hij doet altijd raar in 't begin van de maand!
groetjes

gustilpe

03 aug 2008, 21:27

amai, ik moet hier toch dikwijls echt hardop lachen hoor!

doe maar nog lang voort!

groetjes,
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!

Bomi

03 aug 2008, 22:53

------

Hela, hela mannen 't is nog altijd zondag he!

Een beetje lief zijn voor elkaar, zou ik zo zeggen!

Rapke het is niet omdat we nu met drie vrouwen zijn dat we daarom afgeschrikt zijn, van wie dan ook. Ik verdedig het vrouwelijk geslacht, ben breed genoeg van schouders in mijn gezicht. Neske en Gustilpe kunnen zich achter mij scharen. Nu gij!
Eén feeks temmen is niet gemakkelijk, stel je voor drie!

Het is gemakkelijk nieuwe paterkens op te noemen. Robbe ik geloof er niets van, C-Rapulus ( zonder C ) en Robbelus voor mij Rommelus ja goed gevonden maar niet goed genoeg. Daar trappen wij niet in. Bedelen is er ook niet meer bij, daar dient het O.C.M.W. voor.

En de wijzen kwamen inderdaad van 't oosten maar eeuwen geleden en toen was het Kerstmis! Effen uwen tel kwijt? De leeftijd jongen. Tegenwoordig hebben ze geen wachtwoord meer nodig ze hebben allemaal een GPS. ze vinden zo hunne weg.

Trouwens nu komt alle wijsheid uit Amerika, daar woont ene nonkel Sam dat schijnt nogal een slimme te zijn, hij verdient er goed geld mee. Misschien moet rapke eens kontact opnemen met hem, snel geld verdienen is daar een kunst. Rapke zie dat de Robbe je nu niet vóór is, denk eraan ik blijf onpartijdig, méér dan een tip mag ik niet geven.

Verder voor iedereen nog ne goeien avond

tot een volgende zitting.

Bomi van Hasselt. ( let op de kleine v )
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

neske

04 aug 2008, 09:51

:lol: :lol: :lol:

Jaaaa watte, 8O
Rapke en Robbe, gijle( =jullie) krijgen hier serieus onder julllie... euh voeten hè van Bomi. :o
Ik ga toch proberen om het niet met haar aan de stok te krijgen hoor.
Als je haar "tegen" hebt.... ik zou er liever tegen eten dan ruzie tegen te maken. :roll: pffff...
Daarbij "let op de kleine v" ook geen gewoon zenne :wink:

Maar ze zal wel gelijk hebben, ik ben altijd veel te "kompassie-eus"
Als er iemand (bv zoals rapke hè) tegen mij begint te klagen, dan heb ik al kompassie. :cry:

Hopelijk tot nog eens
neske

rapke

04 aug 2008, 10:05

waarde gustilpe
lachen is gezond, en het wordt nog gezonder als het op de kap van mijn huisbaas kan :lol:

hoogedelgeboren bomi (van) :roll:
een mooie poging tot tussenkomst maar onderschat neske niet hoor!
uit volgend gedicht dat we in de huurdersbond onder haar leiding ooit eens geschreven hebben mag duidelijk haar moed en zelfopoffering blijken :

Zondag, dag van rust en vrede
soms loopt ons het gemoed vol tranen
als we zien hoe zonder geldige reden
bepaalde huisbazen zich onkwetsbaar wanen

maar voorwaar, wij zeggen u allen
ooit zal Jeanneske op 't strijdpad gaan
en net als die van Orleans, zonder te vallen
van haar paard, in uwen weg komen te staan

Oh huisbazen, dreig maar met uwe brandstapels
Jeanneske zal nooit ofte nimmer versagen
vanop de tribune zullen wij met popcorn en wafels
genietend kijken hoe jullie worden verslagen

zo ziet ge maar he, edele vrouwe bomi, hoe een klein zwak huisvrouwtje zich kan opwerpen als voorgangster in de strijd tegen de verdrukking van huurders in het algemeen en rapke in het bijzonder :wink:

Robol

04 aug 2008, 10:28

ja natuurlijk
vanaf de tribune
vrouwen voor je het zware werk laten opknappen

we hadden niets anders verwacht

Robrecht von Beringheim de Mora y Aragon

(Aragon en Mora heb ik overgenomen van een Spaanse maagd, nadat ze de huur niet meer betaalde van mijn landgoederen in Spanje.)