nieuw rapke

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

Assa

20 nov 2008, 23:12

Slaapwel Rapke,

Ik lig hier dubbel van te lachen,grappig zeg die ajuinsoep das de max :D :D in ieder geval u kan goed vertellen mijne avond kan niet meer stuk :lol: :lol:

Lieve groetjes assa
Groetjes van assa

Bomi

20 nov 2008, 23:31

-
-

Hij denkt dat ik slaap maar ben effe komen zien hij
snurkt dat de ruiten rammelen. Terwijl ik weg was heeft
hij 3/4L jenever den Extra nogwel, achterover gekipt, niks
van die handvol ajuin, van de jenever ja! en niet al te
welruikend.

Heb mij ook maar 'n borrel ingeschonken hik . . hik . .
ben terug naar boven SSSSSSTTTTTTTTTTTT ssstt sssttt.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

21 nov 2008, 09:04

IK BEN TERUG THUIS
Yep, mensen, ik ben er tussenuit geknepen :twisted: Gisterenavond heb ik nog 3/4 fles jenever in de pompbak gekapt, want ik wist dat ze nog zou komen controleren. Dat doet ze elke nacht :? .
Ik had nog maar just mijn laptopke aan de kant gedaan of ze kwam al aangeslofferd. Natuurlijk dacht ze dat ik al sliep, maar ik kan je verzekeren dat er niemand bij Bomi hoeft te zijn voor een goede nachtrust :x Ik ben daar hoop en al twee etmalen geweest, en ik heb al zakken onder mijn ogen gelijk omgekeerde parachutes!!!!!
Maar ik ben blij dat ik er weg ben. :lol: Bomi by night is al een beproeving, maar ge moet ze 's morgensvroeg ne keer zien :roll:
Al bij al ben ik blij dat ik thuis ben. Dat ze Klein Rapke maar weer in huis haalt 8O

@ Assa, onderaan 't grafiekske, niet van aantrekken, er komt een algemene amnestie

@ Tante Ria, dat vond ik een goei zunne :
"Ik ga koken want manlief is weeral het huis uit"
Daaraan ziet ge hoe nonkel Leo onder de sloef ligt he :roll: ocharme nonkeltje :?

@ Neske, ik doe geen zakens meer met Sint Niklaas. Bij mij is 't nu St Maarten. Diene is niet zo streng, en hij komt ook een maand vroeger, hahahahaha!!!!!! Dus Neske en Tanteke, ik heb geen schrik van uw paardenvolk :twisted:

@ Omaha, gij zijt een vrouwke naar mijn hart se, laat maar komen dat aperitiefke, en laat Bomi maar zagen. Daarbij, aperitieven, daar heeft zij ook geen week-end voor nodig zunne 8)

Allez, 'k ga nu wat genieten van mijn herwonnen vrijheid, en verder werken aan mijn bundel : "GEKOOIDE GEDICHTEN", waaruit binnenkort een voorproefje verschijnt :wink:

VMU (Vrede Met U)
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

21 nov 2008, 09:57

:lol: :lol: Bomi en Rapke, tof gedaan hoor.

Hewel nu dat ge het zegt, gisteren reed hier een auto rond met luidspreker: "Gelieve ramen en deuren te sluiten wegens een ondraaglijke stank. Goede raad is binnen te blijven, al diegene die toch zonodig buiten moeten wordt aangeraden een gasmasker te dragen.
We doen er alles aan om de oorzaak op te sporen en volgens goede bronnen met een goed reukorgaan zou het probleem uit de richting van Hasselt komen.
Denken jullie ook wat ik denk?? :roll:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

Bomi

21 nov 2008, 10:40

Neske . . . tof ????

ik heb een berichtje gestuurd met wat hij allemaal meegejat heeft, maar vind het hier nergens terug, heeft 'm dat ook doen verdwijnen?

Voor een ganse week eten en drinken ben ik kwijt, en ik ben maar een arme weduwe he!

Sni, snif, snif,

Bomi

ria

21 nov 2008, 10:53

Bomi schreef:Neske . . . tof ????

ik heb een berichtje gestuurd met wat hij allemaal meegejat heeft, maar vind het hier nergens terug, heeft 'm dat ook doen verdwijnen?

Voor een ganse week eten en drinken ben ik kwijt, en ik ben maar een arme weduwe he!

Sni, snif, snif,

Bomi
HEERLIJK die TWEE,
't SCHOONSTE KOPPEL, dat ik tot nu toe heb meegemaakt.

Voor mij mag gerust "méér van da"

Dag Bomi, nu kan je eindelijk weer jezelf zijn, ajuinsoep of niet, pro.......ttt
dag Rapke, ik voorspel je, je gaat je kooi en Bomi nog missen, manneke!

Hoe hebben uw kiekens het gedaan, tijdens uw afwezigheid?
Doe ze de groeten, van uw tanteke.

En wat nonkeltje betreft, ja die gaat al eens het huis uit,
MAAR, hij komt altijd terug. Dan zal het toch nog niet zo slecht zijn bij mij :oops:

groetjes lieve vriendinnen
tanteke :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

rapke

21 nov 2008, 11:07

Schoon koppel ?????
Van Rapke circuleren er al genoeg foto's op het internet, maar ik heb hier wel een primeur voor jullie : Bomi in de vroege morgend :roll:

Afbeelding

Probeer daar maar eens een schoon koppel mee te vormen :?

En al dat eten dat verdwenen zou zijn? Voor te plagen heb ik de rest van de ajuinsoep aan de kater gegeven. Dat beest verdient niet beter, gelijk dat diene altijd zat te loeren naar mij in mijn kooi, amaai, om benauwd voor te zijn zunne :( .

Afbeelding

De rest van het eten was niet meer aan te zien nadat Bomi vannacht met een laatste prrrrrrrrottt de bijkeuken had verlaten :x Ik dacht dat ik op het lanceerplatform van een Russische raket stond, pffff :oops:
Ik ben er zelfs nog een beetje ziekskes van
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Omaha

21 nov 2008, 11:42

in een rapke,

WIE zei dat ik niks te zeggen had in mijn achtertuin ? :twisted:

WIE zei dat ik erdoor door moeten, willen of niet ? :twisted:

WIE zei dat ze er een stokje ging voorsteken ? :twisted:

BRUSSEL - De Europese Commissie heeft beslist om voorlopig geen zogenaamde full body scanners te installeren in alle luchthavens van de EU, en dit na een klacht van "O" uit "Z". Ze geeft zichzelf meer tijd om het idee 'te analyseren', luidde het donderdag. :D :D :D
Afbeelding

WIE WIE WIE WIE WIE WIE WIE ??????? (en dit is niet het fluiten van een kanarie rapke !) :roll:

straks zal ik al de verhalen lezen

nu vlug op boodschappen of geen eten vanavond si

met allervriendelijkste groeten aan iedereen :D :D :D

Omaha (BIEA - Baas In Eigen Achtertuin)
Vriendschap gaat niet over wie je het langst kent... maar over diegene die kwam en nooit meer van je zijde week.

rapke

21 nov 2008, 11:51

Bon, ik ga Bomi wat rust gunnen, want tenslotte heeft ze toch al die moeite gedaan om mij op te vangen nietwaar ? En ze gaat nog werk genoeg hebben met haar kater met zijn diarree :P

Neen, ik ga me nu concentreren op tante Ria en nonkel Leootje.
Tante moet ik niet beschrijven, er staan ook al genoeg foto's op dit net :roll:
Maar nonkeltje, da's een ander paar mouwen :lol:
Vrolijke man, allez manneke, want toen ik 12 jaar was (ik ging daar dikwijls op vakantie) was ik al even groot als nonkel Leo :lol:
En gelachen dat ik toen heb ... die kan nogal gepeperde moppen vertellen zunne. Hahahahahahaha, ik val nog om als ik er aan terugdenk.
Let op, veel van zijn moppen heb ik maar half gehoord, want van zodra tanteke binnen kwam was 't gedaan met de lol :?
Ik mocht altijd meehelpen in de groententuin met nonkel. Die kweekte ajuinen, van die hele grote!!!!
Hij verkocht die dan op de markt in Hasselt, ik weet niet of hij dat nu nog doet, maar vroeger had hij daar enorm succes mee.
De helft van de opbrengst moest hij thuis afgeven, maar met de rest hebben we schoon dagen gehad in 'De Zweep' aan de kanten van Leopoldsburg :lol: Man man, wat een feestbeest mijnen nonkel, 'k heb daar veel van geleerd zunne 8O .
't Is al een hele tijd geleden dat ik nog in hun kasteeltje op bezoek geweest ben, moet ik toch binnenkort eens werk van maken. Mss tijdens de komende eindejaarsfeesten ? Ik zit hier toch maar alleen :oops:

VVNL (Vriend Van Nonkel Leo )
Rapke :wink:

rapke

21 nov 2008, 12:05

Weten jullie waarom tanteke altijd zo kwaad kon zijn op nonkel Leo ?
Als t' em zo afkwam met van die korte vieze versjes, hahahahahaha.
Meestal waren die geïnspireerd door zijn tuinhobby de ajuin :lol:
Het ligt voor de hand dat er ten huize Ria veel ajuinsoep wordt gegeten, ah ja, nonkel heeft geen geduld genoeg voor tomaten :roll: .
Zo is het eens gebeurd dat we just van tafel gingen, en nonkeltje liet me er daar een vliegen ...
Daarbij zei hij "Alarm in Darmstadt!!!"
Ikke plat natuurlijk, maar ik hoor toch nog de klap van de keukendeur toen tante woedend vertrok
Hahahahahaha, ja, die jeugdherinneringen he

Hahahahaha, Rapke

rapke

21 nov 2008, 12:16

En nonkelke was in die tijd ook een tamelijk bedreven amateurdichter. :lol:
Soms moest hij, begeleid door tante Ria aan de piano, van die zelfgeproduceerde verzen voordragen. Hij deed dat tegen zijn goesting, want het moesten allemaal heel serieuse dingen zijn :(
Maar in "De Zweep", daar haalde hij zijn ander repertoire boven zunne... en altijd van die ajuinenverzen he, hahahahahaha, jaja, nonkel Leo ...
In W-Vl zouden we zeggen : "gartj'an de kant"!
Ik moet een keer aan nonkel vragen of hij ze nog allemaal kent, zijn vieze gedichten, ik zou er wel een bundeltje van maken :idea:
Gelijk den dezen (daar had hij in "De Zweep" veel succes mee)

De scheet ...
is een planeet
door God geschapen
en door de mens gelaten

Hahahahaha, goed he, altijd goed voor een tournee général !!! :lol:

Ik geloof dat we op oudejaar weer veel gaan lachen, mss kan tante bij Bomi gaan logeren voor een paar dagen ???? :idea: :idea:

ria

21 nov 2008, 12:23

geen geduld voor tomaten.....

zie dan maar eens hier, dan kunde gij nie zeggen hé neef rap

Afbeelding

ha, ge gelooft het nie, zie maar eens hoe schoon ze liggen te blinken

Afbeelding

en gisteren was het pompoensoep, geen ajuinen.
ik denk dat gij een ander nonkeltje in uw geheugen hebt, zenne rapke,
da was zeker nonkel ambroos, die van de ajuinen en (de vuil moppen)
nonkel ambroos de man van tante eulalie zaliger. Da goei mens, van zijn gekoeieneer heeft ze vroegtijdig deze wereld verlaten.
En na zit em doar alleen, met zijne berg ajuinen, en zij vieze mopkes die 't em aan niemand meer kan vertellen.
Da's nie zo erg want hij begint ze toch allemaal deur mekaar te sloagen.

Neef rapke, as ik van u was zou ik maar eens een EEG laten nemen,
om te zien of alles daarboven nog wel op de juiste plaats zit
en vooral of dat er nog gene memel inzit.
Want zoiet kan overlopen hé, eerste ambroos en zijn neefje rapke,
die destijds zoveel me em ee oepgetrokken.

Begin dat manneke, ja,ja, rapke himself, zelfs zijn familieleden al deur mekaar te sloagen.

Misschien nog die jenever die nie uit zijn voeten is.

u.b.z.t.ke
uw bezorgde tanteke
8O

POSTSCRIPTUM:
In de stamboom em ik just gezien dat nonkel ambroos de peter is van rapke.
JA DEN APPEL VALT NI VER VAN DEN BOOM HEE

ria

21 nov 2008, 12:37

rapke schreef:En nonkelke was in die tijd ook een tamelijk bedreven amateurdichter. :lol:
Soms moest hij, begeleid door tante Ria aan de piano, van die zelfgeproduceerde verzen voordragen. Hij deed dat tegen zijn goesting, want het moesten allemaal heel serieuse dingen zijn :(
Maar in "De Zweep", daar haalde hij zijn ander repertoire boven zunne... en altijd van die ajuinenverzen he, hahahahahaha, jaja, nonkel Leo ...
In W-Vl zouden we zeggen : "gartj'an de kant"!
Ik moet een keer aan nonkel vragen of hij ze nog allemaal kent, zijn vieze gedichten, ik zou er wel een bundeltje van maken :idea:
Gelijk den dezen (daar had hij in "De Zweep" veel succes mee)

De scheet ...
is een planeet
door God geschapen
en door de mens gelaten

Hahahahaha, goed he, altijd goed voor een tournee général !!! :lol:

Ik geloof dat we op oudejaar weer veel gaan lachen, mss kan tante bij Bomi gaan logeren voor een paar dagen ???? :idea: :idea:

De scheet ...
is een planeet
door God geschapen
en door de mens gelaten?
HIJ GAAT DOOR DE DIKKE DARM
EN MAAKT HET BROEKJE WARM.

as em 'rapke) een klein ventje was kwam em altijd met zo'n vuil vertelselkes
van 't school...en 't ergste is, dan zong em da nen helen dag,
tot dat nonkeltje Leo em in den hoek zette, daaroem nemt em na
vroak op mijne schat, snik..snik..snik

zeer bedroefd
tanteke :cry:

Bomi

21 nov 2008, 12:46

-
-

Wat lees ik komt tanteke naar hier?

Als dat zo is nodig ik de andere dames ook uit, we maken er nog eens een ouderwetse Minaparty van. Rapke heeft het nu te druk met nonkel Ambroos, nonkel Leo en Neske haren treinmaniak moeten zich samen maar bezig houden

Awel, awel, ze zijn dan met vieren en kunnen kaarten !!!

Meiskes geneer u niet kom maar af, waar een plaat " Hasselt " staat daar moet ge afslaan en blijf van die " zweep " weg das een h . . . . kot.

ria

21 nov 2008, 12:58

Bomi schreef:-
-

Wat lees ik komt tanteke naar hier?

Als dat zo is nodig ik de andere dames ook uit, we maken er nog eens een ouderwetse Minaparty van. Rapke heeft het nu te druk met nonkel Ambroos, nonkel Leo en Neske haren treinmaniak moeten zich samen maar bezig houden

Awel, awel, ze zijn dan met vieren en kunnen kaarten !!!

Meiskes geneer u niet kom maar af, waar een plaat " Hasselt " staat daar moet ge afslaan en blijf van die " zweep " weg das een h . . . . kot.

Bomike, de kooi, die is dan toch opgeborgen hé :?: :?: :?:
en geen ajuisoep hé :!:

OOOOOKEEEE :!:
TANTEKE :D