rap

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

neske

05 aug 2008, 23:09

Robbe awel merci,
Eerst zou je me laten electrocuteren (hopelijk schrijf ik het juist, want met al die dichters en schrijvers hier :roll: )
Dan mij door een stier laten pakken :twisted: en dan zou ik nog gaan zeggen hoe jullie die kookwas moeten doen zeker! :evil:
Hela, nie met mij hè. :wink: :lol:

Dat zijn dan die "knappe" mannen sie, ze kunnen ons al niet missen.
Robbeke,robbeke toch dat gij dat niet weet :roll: "Een modern" vrouwke kookt niet meer, ook hare was niet.

En Bomike, Boke heeft gelijk, zegt dat neske het gezegd heeft.
Dat dieje Rap (zonder ke) zoiets durft te zeggen van zo'n monument als gij bent, dat is onvergeeflijk.
Op mijn kap zit hem ook altijd en de Rob (zonder be) ook al. :cry: :cry:

Ik ga nu slapen

Bomi

06 aug 2008, 09:44

-
-

rapke schreef;

Beste BO 59 VR , als leider (want van robbe horen we niet veel!)van de oppositie tegen de VDVTOVDT* ben ik verplicht om alle pogingen tot overname van ons fort te verijdelen. MET ALLE MIDDELEN :!: :twisted:

*Vereniging Der Vrouwen Tot Overname Van Dit Topic[/quote]

Overname van ons fort!!!! Dikke flauwe kul !!! Wie van de vrouwen heeft het gehad over overnemen????

GELIJKBEHANDELING . . . dat klinkt al heel anders heren.

Neske ge hebt gelijk ééntje is al aan 't bijdraaien, als mannen huishoudelijke problemen hebben roepen ze van ellende een vrouw. Ik hoop en dat is gemeen dat robbe die rode bloes die hij voor jou had gekozen in de kookwas steekt dan heeft hij volgende week roze onderbroeken, hemdjes, sokken en al de rest.

Ziet ge hem al lopen ' rosé ' aan de zwarte beek? :o :o :o

Rapke moet ik soms geen vlag maken voor je? dan hebt ge iets om mee te zwaaien terwijl ge staat te roepen tegen de VDVTOVDT :twisted:

A propos de stoemp en kruidenkoeken waren een succes, mijn grasperkje ziet er wel een beetje kaal uit maar een mens moet er iets voor over hebben. Nu zit wel heel de buurt zonder eieren!
Ja hier in de buurt doen mensen nog iets voor elkaar, een voorbeeld voor sommigen.

Bomi . . .
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

rapke

06 aug 2008, 10:18

Die rode bloes van Neske moet ge niet meewassen zunne Robbe, ik heb daar een zwarte doodskop op geschilderd en dat is nu onze piratenvlag :twisted: .
Daarbij had dat dan aan mij gevraagd he Robbe, alles op 40° en ge hebt geen probleem :idea: . Wel een geutje javel bij doen omdat het goed zou rieken he!
GELIJKBEHANDELING zegt Bomi, maar sinds de vrouwen aan het veranderen zijn in allemaal appelvormen :D (zie nieuwsblad vandaag) vertrouw ik dat toch niet meer!
En Neske dan, eerst overal in de bres voor verwaarloosde diertjes :roll: , maar als een stiertje eens een plezierke wil kan het weer niet zijn :oops: . Neske, één stap in onze burcht en gij zult weer de was en de plas doen zoals het vroeger altijd geweest is!(Robbe zal daar wel voor zorgen met zijn vernieuwd opleidingsplan) :!:
Tenslotte Mvr BO59VR : Ge moogt elkaar helpen, maar niet overdrijven met raadgevingen die kant noch wal raken he! Schrijffouten, zal wel!!! :roll:

Robbe, hoever staat ge met die tunnel?
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

neske

06 aug 2008, 11:53

Sè da rapke è :evil: :twisted: :x

Dat ik mij zo kon "tromperen" met dat venke hè, dat begrijp ik niet :roll:
Maar ja, nu zal hij weer zeggen (zo vals weg hè): Neske dat komt omdat GIJ maar een simpel huisvrouwtje bent. :? :cry:

Javel in hun was, dat is goed hoor, dan is die clochard-reuk weg hè :wink:

Dit komt er eventjes tussen

Bomike, wil je dat receptje eens doorgeven, van die kruidkoeken. Ik bak wel boekweitpannekoeken. Mijn schoonmoeder bakte vroeger ook een soort kruidenkoeken. De naam v/h kruid noemde ze in het dialect "raavout" of zoiets. De Robbe zal dat misschien weten? :idea:

rapke

06 aug 2008, 12:46

Neske, zoiets zeg ik niet hoor, zou niet durven :oops: ! Een vrouwtje dat zo goed kan koken en kookwassen, da's geen simpel huisvrouwtje he! Ik heb geweldig veel respect voor de manier waarop jij de gebruiksaanwijzingen van het strijkijzer, wasmachine, stoomkokertje, microgolfke, frietketel, eierkoker, enz... begrijpt en toepast :roll: .
Maar één raad zal ik je (ongevraagd en onbezoldigd natuurlijk) meegeven : "Leg de juiste gebruiksaanwijzing bij de juiste machine aub" :lol:
ps : om de wasspin te openen, gewoon op het rode knopke drukken :wink:

"raavout" beter bekend als "raavoute", dat ken ik, dat maakte mijn overgrootmoeder ook altijd in barre tijden.
Om het recept te kennen moet je het woord ontleden :
RA : Staat voor 'raap', hoofdbestanddeel van het gerecht
A : Staat voor 'à volonté' , wat betekent dat er eigenlijk enkel rapen in verwerkt werden (barre tijden he)
VOUT : Staat voor 'voute' (klein kamerke boven de keldertrap), waar het gerecht omwille van de geurhinder bereid werd.

ggd Neske
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Robol

06 aug 2008, 15:11

Wat betreft de kruidenpannekoek

ik heb gisteren toevallig nog het "boerenwormkruid" beschreven op het topic "de vallei van de Zwarte beek"

Dit kruid werd in het Hageland ook wel rijnvaart of rijmvaart genoemd (de reden plaatste ik in voornoemd topic)
Ik veronderstel dat ravout er een verbastering van is.

je hebt ook het kruid "Bijvoet"
misschien in jullie dialect "baavoet" genoemd

ik neem even een scan van het internet...

Algemeen
In de Middeleeuwen meende men dat bijvoet bescherming bood tegen hekserij en de duivel. De plant groeit langs paden en karrensporen en staat mensen bij op hun "levenspad".
Eigenschappen
Stimulerend voor het zenuwstelsel, menstruatie opwekkend en regulerend, zweetdrijvend, galopwekkend en bitter-tonisch.
Gebruik Inwendig
Bij vertraagde en pijnlijke menstruatie. Bij onregelmatige menstruatie met weinig bloedverlies.
In beginstadia van verkoudheden en koortsen.
Bij indigestie met weinig eetlust en maagkrampen.
Bij misselijkheid met zware hoofdpijn.
Bij depressie met lever-en ingewandsstoornissen.
Tegen nervositeit bij verzwakte mensen.
Nuttig bij artritis en jicht.
Bij ingewandswormen.
Gebruik Uitwendig
Kompressen van bijvoetazijn zijn goed bij kneuzingen en ontstoken gewrichten.
Opgelet!
Gebruik geen bijvoet tijdens de zwangerschap en bij het geven van borstvoeding. Gebruik het niet lang achtereen zonder advies van een arts.
Folklore
Bijvoet wordt van oudsher gebruikt om vermoeide reizigers te laten opknappen en hen tegen boze geesten en wilde dieren te beschermen. Romeinse soldaten legden het in hun sandalen tegen pijnlijke voeten.

Bijvoet werd door arme mensen als tabak gebruikt, afzonderlijk of met andere kruiden en bier werd ermee gekruid.

Rapke geeft zijn uitleg de naam: ongevraagd en onbezoldigd

gezien dit wel degelijk gevraagd is laten we de on van onbezoldigd vallen.

Kort aan onzen "abri" staat een grote eik. Kom met een witte vlag en plaats er een sixpac Stella...

ggd

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

rapke

06 aug 2008, 17:13

maak er twee van :wink:

Robol

06 aug 2008, 20:58

en doe er maar van die kruidenkoeken bij

want rap en koken is ra(m)p
Op dat gebied mis ik mijn secretaresse. Die kan koken.
Ze deed dat tijdens de middagpauze in de bedrijfskantine.
Aardappelen, vlees en groenten bracht ze mee van haar thuis.
Gelukkig heeft ze een grote tuin en is haar vader slager.

Water, peper en zout zijn op de kosten van de firma.

Allemaal zaken die niet konden ten tijde van Daens.
Wij, fabrieks- en huisbazen zijn een stukske toleranter geworden op dat gebied. Alhoewel, ze mogen niet overdrijven...
.

Robol

06 aug 2008, 22:03

Afbeelding

Bomi

07 aug 2008, 00:34

-
-
-

Omdat het nu toch laat of vroeg is ( navenant hoe je het bekijkt )
wil ik iedereen vertellen dat ik heb zitten borrelen bij de buren.

Hapjes, drankjes, alles gelijk het hoort. Savoir vivre he jongens!

Ge ziet blauw bloed verloochent zich niet, komt altijd weer boven drijven.
Vergeten waren de toestanden op de purpren heide en het rulle zand van de duinen.

De kruidkoeken zullen even moeten wachten, mijn voorraad paardenbloemen ( pisse-blomme ) is uitgeput.

Mvg.

Bomi

bo'ke

07 aug 2008, 07:31

wat zijn ze lief die heren
ze zouden nimmer profiteren
kennen enkel het woord 'waarderen'
nooit op iemands goedheid teren

bomi en neske
'k Ben nog aan het dromen zeker?
:( bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan

dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan

'zalig genieten'
.

Bomi

07 aug 2008, 09:27

-
-
-

Boke en andere dames,

Het is hier bangelijk stil, beleefd, zelfs saai geworden. Robbe zet zelfs kinderprentjes op dit topic, bij gebrek aan inspiratie. Mààààr ik heb dat prentje de halve nacht zitten bekijken, er zou een geheime boodschap kunnen inzitten.

Het is duidelijk een mannetje en een vrouwtje, Robbe en zijn secretaresse???? . . . Verliefd? Wat betekenen die twee nietwieten die aan de zijkant staan? wie zijn zij? wat doen ze daar? weer een streek van rapweerweg? Vragen en nog eens vragen, die dringend opgelost moeten worden voor onze eigen veiligheid!!!

Dames blijf op je hoede! neen niet hoeden, HOEDEN zonder N.

Morgengroet.

Bomi

neske

07 aug 2008, 12:01

Ik dacht dat ik gisteren hier iets geplaatst had, maar ik zie niks staan.

Kan het zijn dat het verwijderd werd?
'k Snap het niet goed. :roll:
Of mocht het niet geplaatst worden op deze topic. :roll:
Dan zou ik dat graag weten. :wink:

Nu etenstijd

Bomi

07 aug 2008, 12:14

-
-

Neske niet te snel zijn, ik heb eens gekeken, je laatste berichtje
lees ik op 6 Augustus, 11.35u waarom zou iemand, en wie zou dat verwijderen?

Ondertussen is het hier pikdonker en rommelt het langs alle kanten,
seffens ' kermis in de lucht '
Oeps, naar boven ramen dichtdoen, en daarna garagepoort sluiten.

Mvg.
Bomi
Laatst gewijzigd door Bomi op 07 aug 2008, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

neske

07 aug 2008, 15:46

Sorry Bomike, ik ken dat hier allemaal niet zo goed hoor.

:oops: :oops:

Doe maar voort, want het is hier echt tof :wink:

neske