verandering

Dit is de rubriek die volledig voor poëzie en proza is voorbehouden.

ria

08 jan 2009, 23:47

rapke schreef:tante, tante, Neske, niet nichtje
en hoe ze haar noemden, neen, dat kan ik hier echt niet zeggen hoor :wink:
neske, hij is het al lang vergeten en hij zuigt zo maar iets uit zijn duim!
slaapwel
ria-tje :wink:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Bomi

08 jan 2009, 23:59

-
-

Rapke en iedereen die hier passeert,

Een paar dingen zou ik willen zeggen, dat ik alleen ben weet iedereen, dat ik het af en toe moeilijk heb ook, volgens mij heel normaal als je bijna 51 jaar samen geleefd hebt.

MAAR ik ben helemaal niet depressief, kan tegen een pretje en de tranen komen enkel als ik alleen ben, kan denken over vroeger en nog zoveel méér. Het ergste wat mij overkomen kan is dat mensen medelijden hebben, voor mijn leeftijd ben ik nog gezond, trek goed mijn plan. Regel alles zelf doe mijn financiën zorg voor huis en autotje, eten en drinken, boodschappen enz.

Misschien ben ik geestelijk gehandicapt( soms ) maar voor de rest heel normaal.

- - - - -

Mijn tweede punt is dat we moeten stoppen met altijd op één iemand zijn kap te zitten. Geloof me maar dat heeft niemand graag, dat begint met een klein vonkje en eindigt met een brand.

Een voorstel;

Laat ieder die interesse heeft iets schrijven een kleinigheid waar anderen kunnen op reageren ( grappig ) maar dan moet het ook gedaan zijn of ze zitten weer allemaal op één en dezelde kap.

Het moet iets zijn wat je gemeenschappelijk kan doen zonder gezichtsverlies te lijden.

Nog een voorstel;

Ik schrijf om te beginnen een zin, iedereen die wil meedoen moet dezelfde woorden gebruiken als mijn zin maar toch veranderd.
bvb.

De binnendeuren in mijn huis moeten geverfd worden, liefst blauwe lakverf dat blinkt mooi, je kan het afwassen met een zeemvel en een beetje detergent in het water.De zin moet beginnen met lakverf

Nu gooi ik die zin door elkaar, probeer alle of toch zoveel mogelijk woorden te gebruiken.begin met Lakverf.

Lakverf het liefst blauwe, kan je afwassen in mijn huis, de binnendeuren moeten geverfd worden met een zeemvel dat blinkt mooi en een beetje detergent in het water.

Je ziet wat je van een zin maken kan, ik heb de woorden niet geteld,
heb je woorden over zijn dat strafpunten, zijn ze allemaal opgebruikt extra punten die je met een volgende zin kan aftrekken of optellen

Laat nu de voorstellen komen, er moeten toch nog ander dingen zijn die je al schrijvend samen doet bvb. ook quiz
Wie iets niet graag doet slaat een beurt over! enz. enz. Ik heb mijn best gedaan.

Bomi.

- - - - - - Afbeelding
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!

Bomi

09 jan 2009, 09:28

-
-

Beste vrienden,

Iets waar ik daarnet aan dacht, misschien heeft rapke al dat geschrijf op zijn topic niet graag, wil hij het voor andere dingen gebruiken.

Als dat zo is, zou ik voorstellen een ander topic te openen om wat dan ook te plaatsen. Schrijfspel, opstel, verhaaltjes, speciale gebeurtenissen, quiz. alles wat je kan bedenken.

Bomi ( gaat seffens naar de kapper )

rapke

09 jan 2009, 09:29

tante Ria, 't is de omgekeerde wereld, nu zijde gij het die geld wil van mij !!! :? En ge zijt niet de enige, gisteren nog kreeg ik een voorstel van een man uit Brussel, die ik helemaal niet ken notabene, die mij voorstelde dat ik hem 210 € zou overmaken, gewoon omdat hij ergens gehoord heeft dat ik een auto heb!!!!! Stel je voor zeg, als iedereen zo zou beginnen :roll:

Bomi,
Bij mijn weten heeft niemand hier gezegd dat jij depressief of niet meer bij zinnen zou zijn. En mijn gedicht over ''alleen zijn" is op niemand in het bijzonder van toepassing. Het komt in mijn hoofd op, ik schrijf het, that's it.
Tweede punt, op de kap zitten. Tja, soms durf ik dat al eens doen, en eigenlijk ben ik gevlucht uit mijn vorige topic om hier mijn leven te beteren. Ik was zelfs niet meer van plan om op iemand nog te reageren, maar ja, 't ene woord brengt het ander mee, en voor ge 't weet zijde vertrokken.
Velen kwamen hier ook wel loeren om te zien of er wat te lachen viel, en de "slachtoffers" konden het ook meestal wel appreciëren. En geef toe, sommigen zochten het zelf ook he ! :wink:
MAAR : Rapke organiseert zijn eigen topicske nog altijd graag zelf en op de manier die hij verkiest. En quizen en vervolgwoordspelletjes zie ik hier echt niet zitten. Daar is een apart forum voor.
Het is nu eenmaal een feit, wie Rapke zijn karakter probeert te verbeteren wordt er zelf niet beter van.
Als voorzitter van de raad van beheer van dit topic moet ik uw voorstel dus verwerpen 8O

Tanteke, ik zuig nooit iets uit mijn duim

Met de meest hoogachtende groeten
Rapke
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Bomi

09 jan 2009, 09:41

-
-

Rapke,

Hela, hola, ik wou dat spelleke enkel spelen met Bomi, omdat ik voelde dat ze een dipje had, een zenuwinzinkinkske zeg maar, allez, ik zag dat ze aan het zot draaien was. Daarom dacht ik dat een beetje bezigheidstherapie geen slecht idee zou zijn, vooral ook om haar wat af te leiden van de afwezigheid van haar steunende vriendin Neske.

Rapke dat was de reden, dat ik je mijn gemoedsgesteldheid heb uitgelegd, wat ik eigenlijk niet verplicht ben. Alleen om jouw woorden voor de anderen te weerleggen.

Bomi.
Laatst gewijzigd door Bomi op 09 jan 2009, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

rapke

09 jan 2009, 10:20

Met al die sneeuw die tegenwoordig valt denk ik aan de sukkelaars van werknemers die door hun baas 'mis'bruikt worden om sneeuw te ruimen :evil:
De sneeuwruimster

Met maatje zevenenveertig
gaat ze de sneeuw te lijf
ze plaatst haar voeten V-vormig
en wordt een sneeuwruimbedrijf

Metershoog wordt de sneeuw gestapeld
voor de oprit van de buur
als hij reclameert wordt hij gewafeld*
dus zwijgt hij op den duur

Ze is te braaf voor deze wereld
nochtans is 't niet haar job
maar haar baas ligt nog in dromenwereld
dus draait zij voor de ruiming op

* gewafeld : Rapkes' ervaring met een klets op zijn ba....
Laatst gewijzigd door rapke op 09 jan 2009, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang

Assa

09 jan 2009, 10:36

Hallo Rapke en vrienden,

Mooi van de sneeuwruimster,

En organiseert maar je eigen Topicske,laat ons maar lachen :)
het is altijd leuk van hier binnen te komen :)

Vele groetjes assa
Groetjes van assa

neske

09 jan 2009, 11:11

Rapke,

Een tof gedichtje :lol:

Dan was het toch raak... die patat op je kaak??
Kan gebeuren... 8)

neske :wink:
Zoek de zonnekant in het leven de schaduw volgt vanzelf

rapke

09 jan 2009, 11:48

Bomi schreef:-
-

Rapke,

Hela, hola, ik wou dat spelleke enkel spelen met Bomi, omdat ik voelde dat ze een dipje had, een zenuwinzinkinkske zeg maar, allez, ik zag dat ze aan het zot draaien was. Daarom dacht ik dat een beetje bezigheidstherapie geen slecht idee zou zijn, vooral ook om haar wat af te leiden van de afwezigheid van haar steunende vriendin Neske.

Rapke dat was de reden, dat ik je mijn gemoedsgesteldheid heb uitgelegd, wat ik eigenlijk niet verplicht ben. Alleen om jouw woorden voor de anderen te weerleggen.

Bomi.
Bomike, ge hebt gelijk, ik was dat al weer vergeten. Maar zoals alles wat ik hier post is niks pesoonlijk bedoeld, ik zal daar in 't vervolg meer op letten :oops:
Ik zal boetedoening doen. Ik ga naar de sekswinkel om een zweep met zeven staarten en een caouchouten badpak dat twee maten te klein is 8O
Maar ik zal hier niks vertellen daarover, ik zal in stilte afzien :?

PG (Pijnlijke Groeten)
Rapke

rapke

09 jan 2009, 11:49

neske schreef:Rapke,

Een tof gedichtje :lol:

Dan was het toch raak... die patat op je kaak??
Kan gebeuren... 8)

neske :wink:
Neske, ziet Rapke nog niet genoeg af? Oké, ik zal er nog een paar handboeien bij kopen :cry:

rapke

09 jan 2009, 11:50

Sorry, 't is sterker dan mezelf :cry:

rapke

09 jan 2009, 11:51

Ik wil geen medelijden :x

rapke

09 jan 2009, 11:52

Ik ben onschuldig, slachtoffer van het samenlopen van omstandigheden :oops:

rapke

09 jan 2009, 11:53

Ik vraag vrijspraak op basis van procedurefouten :evil:

rapke

09 jan 2009, 11:55

De enige boom in mijn hof hangt vol met mezenbollen en ander lekkers voor de vogeltjes, en dagelijks ga ik naar het kapelletje om een kaarsje te branden voor mijn arme tante :(