mijmeringen
-
Bosrankje - Lid geworden op: 20 dec 2005, 20:42
Beste Gustilpe,
Dit heb ik op mijn topic geschreven, als dank
voor je lieve beterschapswensen, maar ik wou
je even komen begroeten op deze tweede
Kerstdag
Gustilpe,
Jij bent ook altijd present om iets liefs
te gaan schrijven in moeilijke momenten !
Zo 'n prachtige bloesem brengt al lente
en vreugde in mijn hart ! Bedankt voor
je bezoek op ons beide topics en over wat
je zegt betreffend mijne illustraties.
Nog een heel fijne dag en lieve groetjes
van Alter en Rankje
Ik hou van het leven en geloof in de mensen !
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
Schrijven is als vrijen met de schoonheid van
woord en zin.....
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
dank aan Sunset voor alweer een heel mooi gedicht
en aan Bosrankje voor je bezoek, ik hoop dat je pols vlug hersteld is!
een waar gebeurd kerstverhaal
In Lima leven ongeveer 9.000.000 mensen, elke dag komen er nog meer bij, ze komen van de hoge Andes afgezakt naar de stad in de hoop er werk te vinden, ze vinden er natuurlijk geen, kraken een stuk grrond in de Atacamawoestijn, zetten er vier palen recht en vier rieten matten en zo hebben ze een onderkomen. Zo staan er honderden en honderden hutten meestal zonder dak, het regent toch nooit (de droogste woestijn ter wereld). Geen water, geen electriciteit, geen straten, enkel zand en zand, dieren lopen in en uit enz.
Myriam, ontwikkelingshelpster maakt er kennis met een familie, geen werk, ze hebben twee kinderen waarvan een meisje, 7 jaar, zeer zwaar gehandicapt. Dit meisje was gezond geboren, heeft naar het gezin vertelt, waarschijnlijk hersenvliesontsteking gehad, geen geld voor een dokter, dat meisje is er door gekomen maar een zware handicap aan overgehouden, ze kan niet lopen, niet spreken, niet zelf eten, ze kan eigenlijk niets. Daarnaast is er nog een ouder zoontje.
Myriam vindt dat dit gezin moet geholpen worden, de moeder moet dit meisje kunnen verzorgen, ze belooft de familie te zoeken naar een ander onderkomen in de stad, ze vindt een rijhuisje, vier rauwe muren, geen vloeren, wel een dak. Ze huurt het huisje voor de familie en belooft hen op haar eigen kosten (ze heeft nog geld in België) het huisje te voorzien van water, electriciteit en sanitair. Ze doet een aanvraag aan de nodige diensten.
Daar blijkt dat het huisje langsaan ook geen water of electriciteit heeft en dat daar eerst de nodige voorzieningen moeten komen vooraleer het huisje van bovengenoemde familie aan de beurt is.
Myriam zit met de handen in het haar, hoe kan ze dat nu bekostigen, ze heeft nu zoveel beloofd aan de familie, ze werkt zelf maar halftijds omdat ze ook halftijds vrijwilligerswerk doet, ze kan daarmee net overleven.
Ze piekert, kan de slaap niet vatten, ze heeft beloofd aan de familie hen te helpen, ze wil haar belofte nakomen maar hoe?
Tot ze enkele dagen later een mail krijgt van de school waar ze ooit les gaf in Hasselt, er was een actie ondernomen in deze school voor het goede doel, de opbrengst wordt integraal overgemaakt aan Myriam, nu kan ze beide huisjes laten voorzien van water, electriciteit en sanitair.
Myriam noemt dit: DE GODDELIJKE VOORZIENIGHEID
Nu heeft het gezin zijn intrek genomen in hun nieuw vertrek, de man nog steeds geen werk, heeft van het overgebleven geld enkele planken gekocht, een tafeltje gemaakt en er wieltjes onder gezet.
Rond 11u wordt het tafeltje buitengerold en op de stoep voor haar huisje bereidt de vrouw enkele gerechten die ze kan verkopen aan voorbijgangers.
Ze kan nu haar dochtertje verzorgen en heeft een inkomen, wat niet mogelijk was in de woestijn.
Ikzelf vind dit een ongelooflijk mooi verhaal, ik kreeg er rillingen van en werd er door geëmotioneerd.
Dat is kerstmis.
groetjes,
gustilpe
en aan Bosrankje voor je bezoek, ik hoop dat je pols vlug hersteld is!
een waar gebeurd kerstverhaal
In Lima leven ongeveer 9.000.000 mensen, elke dag komen er nog meer bij, ze komen van de hoge Andes afgezakt naar de stad in de hoop er werk te vinden, ze vinden er natuurlijk geen, kraken een stuk grrond in de Atacamawoestijn, zetten er vier palen recht en vier rieten matten en zo hebben ze een onderkomen. Zo staan er honderden en honderden hutten meestal zonder dak, het regent toch nooit (de droogste woestijn ter wereld). Geen water, geen electriciteit, geen straten, enkel zand en zand, dieren lopen in en uit enz.
Myriam, ontwikkelingshelpster maakt er kennis met een familie, geen werk, ze hebben twee kinderen waarvan een meisje, 7 jaar, zeer zwaar gehandicapt. Dit meisje was gezond geboren, heeft naar het gezin vertelt, waarschijnlijk hersenvliesontsteking gehad, geen geld voor een dokter, dat meisje is er door gekomen maar een zware handicap aan overgehouden, ze kan niet lopen, niet spreken, niet zelf eten, ze kan eigenlijk niets. Daarnaast is er nog een ouder zoontje.
Myriam vindt dat dit gezin moet geholpen worden, de moeder moet dit meisje kunnen verzorgen, ze belooft de familie te zoeken naar een ander onderkomen in de stad, ze vindt een rijhuisje, vier rauwe muren, geen vloeren, wel een dak. Ze huurt het huisje voor de familie en belooft hen op haar eigen kosten (ze heeft nog geld in België) het huisje te voorzien van water, electriciteit en sanitair. Ze doet een aanvraag aan de nodige diensten.
Daar blijkt dat het huisje langsaan ook geen water of electriciteit heeft en dat daar eerst de nodige voorzieningen moeten komen vooraleer het huisje van bovengenoemde familie aan de beurt is.
Myriam zit met de handen in het haar, hoe kan ze dat nu bekostigen, ze heeft nu zoveel beloofd aan de familie, ze werkt zelf maar halftijds omdat ze ook halftijds vrijwilligerswerk doet, ze kan daarmee net overleven.
Ze piekert, kan de slaap niet vatten, ze heeft beloofd aan de familie hen te helpen, ze wil haar belofte nakomen maar hoe?
Tot ze enkele dagen later een mail krijgt van de school waar ze ooit les gaf in Hasselt, er was een actie ondernomen in deze school voor het goede doel, de opbrengst wordt integraal overgemaakt aan Myriam, nu kan ze beide huisjes laten voorzien van water, electriciteit en sanitair.
Myriam noemt dit: DE GODDELIJKE VOORZIENIGHEID
Nu heeft het gezin zijn intrek genomen in hun nieuw vertrek, de man nog steeds geen werk, heeft van het overgebleven geld enkele planken gekocht, een tafeltje gemaakt en er wieltjes onder gezet.
Rond 11u wordt het tafeltje buitengerold en op de stoep voor haar huisje bereidt de vrouw enkele gerechten die ze kan verkopen aan voorbijgangers.
Ze kan nu haar dochtertje verzorgen en heeft een inkomen, wat niet mogelijk was in de woestijn.
Ikzelf vind dit een ongelooflijk mooi verhaal, ik kreeg er rillingen van en werd er door geëmotioneerd.
Dat is kerstmis.
groetjes,
gustilpe
Laatst gewijzigd door gustilpe op 27 dec 2007, 09:02, 2 keer totaal gewijzigd.
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Gustilpe,
Gewoon prachtig, verwacht van mij
bij zulke verhalen nooit veel woorden.
Ik word bij het lezen altijd even stil
van de goedheid dat nog bestaat!!
een blije groet
bo
Gewoon prachtig, verwacht van mij
bij zulke verhalen nooit veel woorden.
Ik word bij het lezen altijd even stil
van de goedheid dat nog bestaat!!
een blije groet
bo
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
-
tinneke 58 - Lid geworden op: 01 mar 2006, 08:34
gustilpe,
het allerbeste gewenst voor 2008!!!

tinneke xxx
het allerbeste gewenst voor 2008!!!

tinneke xxx
Een dag niet geschreven is een dag zonder passie...
-
herman1944 - Lid geworden op: 15 mar 2006, 22:47
Wees aardig voor een ander...is een ander aardig voor jou
-
sunset - Lid geworden op: 26 mar 2007, 11:42
Ik wens iedereen een fijn uiteinde en een heel gelukkig, gezond 2008.
oudjaar 2007
van heel nabij een kerkklok luidt
zij jaagt het oude jaar
hangt met haar diepe warme klank
in ’t nevelnatte haar
ik luister naar haar tonenspel
en hou mijn passen in
denk aan wat ik gewonnen heb
of wat ‘k gevoeld in min
en met het slagen van de tijd
verdeelt zij middernacht
wat ik kon doen 't voorbije jaar
dat heb ik ingebracht
ik tel zacht mee: vier drie twee één
treur droef het galmen na
en als ik nog wat uren vind
laat ik die niet alleen.
sunset 31-12-2007
oudjaar 2007
van heel nabij een kerkklok luidt
zij jaagt het oude jaar
hangt met haar diepe warme klank
in ’t nevelnatte haar
ik luister naar haar tonenspel
en hou mijn passen in
denk aan wat ik gewonnen heb
of wat ‘k gevoeld in min
en met het slagen van de tijd
verdeelt zij middernacht
wat ik kon doen 't voorbije jaar
dat heb ik ingebracht
ik tel zacht mee: vier drie twee één
treur droef het galmen na
en als ik nog wat uren vind
laat ik die niet alleen.
sunset 31-12-2007
Ik denk niet, ik voel. Want ik prefereer het hart boven het verstand.
-
gustilpe - Lid geworden op: 04 okt 2007, 20:52
met dank voor de lieve wensen van Bo, Tinneke58, majoker, azuur, herman en morgenstern
en dank voor het mooie gedicht van sunset
aan iedereen:
dat elke nieuwe dag
jullie vrede mag geven
en bergen van geluk
een heel jaar aan een stuk
met veel liefde voor elkaar
wordt het vast en zeker
een ongelooflijk jaar!
gustilpe
en dank voor het mooie gedicht van sunset
aan iedereen:
dat elke nieuwe dag
jullie vrede mag geven
en bergen van geluk
een heel jaar aan een stuk
met veel liefde voor elkaar
wordt het vast en zeker
een ongelooflijk jaar!
gustilpe
vriendschap is het kostbaarste geschenk!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Gustilpe, ik wil je hartelijk danken voor je trouwe bezoeken aan mijn topic. Ik heb jouw kerstverhaal ook gelezen. Heel ontroerend en waar.
Zo'n dingen gebeuren. Wij hebben dat reeds meerder keren horen vertellen.
Ook wij geloven in de Goddelijke Voorzienigheid.
We wensen jou en je mooie gezin, veel vreugdevolle dagen in 2008,
een goede gezondheid en voor jou bijzonder ook hier veel creativiteit en voldoening.
Lieve knuffel,
ria

Zo'n dingen gebeuren. Wij hebben dat reeds meerder keren horen vertellen.
Ook wij geloven in de Goddelijke Voorzienigheid.
We wensen jou en je mooie gezin, veel vreugdevolle dagen in 2008,
een goede gezondheid en voor jou bijzonder ook hier veel creativiteit en voldoening.
Lieve knuffel,
ria

Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.
-
Maria-Christina - Lid geworden op: 17 sep 2006, 21:35
gustilpe, ik ben heel blij met uw bezoeken aan mijn topic, dank U.
wat schrijft U mooie, warme dingen.
ook van mij de beste wensen voor U en uw gezin,

wat schrijft U mooie, warme dingen.
ook van mij de beste wensen voor U en uw gezin,

De Tien Geboden, zijn geen verboden,
maar wegwijzers!
maar wegwijzers!