rap
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
Hallo iedereen
, ik ben sinds gisterenavond terug van een weldoende retraite bij de paters van Westvleteren. Helemaal gezuiverd van geest en lichaam kom ik terug onder de levenden, en wat stel ik vast
???
Mijn tweelingbroer, die twee cm korter is dan ik, en die ik daarom 'klein Rapke' noem, heeft tijdens mijn afwezigheid gebruik gemaakt van dit topic om spelletjes te spelen
!!!!!!! Hierbij gretig bijgestaan door Robbe (tja...) en een aantal dames die ik hier nu niet bij naam ga noemen
.
Maar voorwaar ik zeg u : "dit zal sebiet gaan gedaan zijn se
"
Robbe en Klein Rapke jullie smijten direct die twee putten in de keuken dicht, en daarna kan Robbe het thuis gaan uitleggen! Klein Rapke stuur ik morgenvroeg op bedevaart te voet naar Scherpenheuvel, dat zal hem leren...
En dan de dames, wie zie ik daar allemaal staan? Bomi, Bo, en gij ook al Neske
dat had ik van jou niet gedacht! Zie jullie daar staan met overal pluimen, precies een bende vogelverschrikkers.
Ge moet nu niet beginnen bléten he, maak maar dat jullie rap thuis zijn!
Straks zal ik eens terug scrollen om te zien wat jullie allemaal uitgespookt hebben
Een mens gaat dan al eens op retraite om eerst zichzelf en daarna de wereld te verbeteren, en ziet wat ze achter uw rug uitspoken
Allez Robbe, kan dat niet wat vlugger?
Mijn tweelingbroer, die twee cm korter is dan ik, en die ik daarom 'klein Rapke' noem, heeft tijdens mijn afwezigheid gebruik gemaakt van dit topic om spelletjes te spelen
Maar voorwaar ik zeg u : "dit zal sebiet gaan gedaan zijn se
Robbe en Klein Rapke jullie smijten direct die twee putten in de keuken dicht, en daarna kan Robbe het thuis gaan uitleggen! Klein Rapke stuur ik morgenvroeg op bedevaart te voet naar Scherpenheuvel, dat zal hem leren...
En dan de dames, wie zie ik daar allemaal staan? Bomi, Bo, en gij ook al Neske
Straks zal ik eens terug scrollen om te zien wat jullie allemaal uitgespookt hebben
Een mens gaat dan al eens op retraite om eerst zichzelf en daarna de wereld te verbeteren, en ziet wat ze achter uw rug uitspoken
Allez Robbe, kan dat niet wat vlugger?
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
-
Zeg moeilijk manneke,
een beetje minder kan ook, ik ben al een tijd niet meer op uw erf geweest! Ik heb het druk met het volgen van de beursberichten! Al eens gezien hoe alles keldert?
Mijn fortuin hangt ervan af he! ( en mijn standing )
Of het gewone volk dat begrijpt is nog iets anders! banken overvallen, tunnels graven, echt laaaaaag bij of in de grond!!!
Een bezorgde bomi.
-
-
Zeg moeilijk manneke,
een beetje minder kan ook, ik ben al een tijd niet meer op uw erf geweest! Ik heb het druk met het volgen van de beursberichten! Al eens gezien hoe alles keldert?
Of het gewone volk dat begrijpt is nog iets anders! banken overvallen, tunnels graven, echt laaaaaag bij of in de grond!!!
Een bezorgde bomi.
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
ria - Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Bij de trappisten van Westvleteren leren ze alleen maar goei manieren,
en ik kan het weten. Heb er als dreumes van 4-5 jaar gewoond, toen
de vliegende bommen vielen over Antwerpen.
Mijn zus is er geboren en gedoopt. Maar ik denk dat Vader Abt, echt waar Vader Abt "himself,"
haar per ongeluk met (t)rappist heeft gedoopt in plaats van met water.
Sinds ze de moedermelk ontgroeit was, lust ze het liefst van al "trappist".
Maar ik, ik ben een geheelonthouder
Eigenlijk was ik hier gekomen met eerbare bedoelingen, een boeketje roosjes
voor een "eerbaar?" man!!!
ria

en ik kan het weten. Heb er als dreumes van 4-5 jaar gewoond, toen
de vliegende bommen vielen over Antwerpen.
Mijn zus is er geboren en gedoopt. Maar ik denk dat Vader Abt, echt waar Vader Abt "himself,"
haar per ongeluk met (t)rappist heeft gedoopt in plaats van met water.
Sinds ze de moedermelk ontgroeit was, lust ze het liefst van al "trappist".
Maar ik, ik ben een geheelonthouder
Eigenlijk was ik hier gekomen met eerbare bedoelingen, een boeketje roosjes
voor een "eerbaar?" man!!!
ria

-
Lieve Ria,
een woordje van jou doet altijd deugd, vooral nu, in deze droeve tijden waar mijn broertje 'klein rapke' zo onder mijn duiven heeft geschoten!
Maar nu is hij vertrokken op zijn boetetocht naar Scherpenheuvel, en Robbe heeft na het dempen van de zelfgegraven put het hazenpad gekozen
.
De dames die het spelletje mee speelden zijn ook verdwenen, dus kan ik nu in alle stilte de psalmen zingen die ik tijdens mijn retraite heb geleerd
Ho zantje in de hooge, dat was mijn lievelingslied bij de paters, want elke keer dat ik de hoge do haalde kreeg ik er ene voor niks!
Maar ik zal hier niet te veel vertellen over mijn retraite, want de broeders waren bang van een stormloop van zondaars uit de Limburg.
Toch nog erg bedankt voor uw bezoekje hier, waarde Ria, gij zijt een goed vrouwmens!
rapke
een woordje van jou doet altijd deugd, vooral nu, in deze droeve tijden waar mijn broertje 'klein rapke' zo onder mijn duiven heeft geschoten!
Maar nu is hij vertrokken op zijn boetetocht naar Scherpenheuvel, en Robbe heeft na het dempen van de zelfgegraven put het hazenpad gekozen
De dames die het spelletje mee speelden zijn ook verdwenen, dus kan ik nu in alle stilte de psalmen zingen die ik tijdens mijn retraite heb geleerd
Ho zantje in de hooge, dat was mijn lievelingslied bij de paters, want elke keer dat ik de hoge do haalde kreeg ik er ene voor niks!
Maar ik zal hier niet te veel vertellen over mijn retraite, want de broeders waren bang van een stormloop van zondaars uit de Limburg.
Toch nog erg bedankt voor uw bezoekje hier, waarde Ria, gij zijt een goed vrouwmens!
-
Bomi schreef:-
-
-
Zeg moeilijk manneke,
Ik heb het druk met het volgen van de beursberichten! Al eens gezien hoe alles keldert?
Rijke vrouwen, daar hou ik van. Beste Bomi, gij zult dit schrijven wel gericht hebben aan mijn broer 'klein rapke', tegen beter weten in natuurlijk.
Beste Lieve Bomi, als er één man is die uw vertrouwen waardig is, dan ben ik het! Uw fortuin is bij mij in goede handen, ge moogt van geluk spreken dat ik op tijd terug was uit retraite en zodoende een stokske kon steken voor de zweetvoeten van mijn broer en Robbe!
Die twee zouden u enkel maar uitgebuit hebben, in tegenstelling tot mezelf, die er enkel op uit is om uw geldelijke middelen op een fatsoenlijke manier te investeren.
Ik ben elke dag tussen 14 en 18 uur in café 'de zwendelaar', ge herkent mij aan mijn eerlijk uiterlijk.(derde tafelke rechts tegen het venster)
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Even vermelden dat ik niks met de gebeurtenissen, die recent plaatsvonden in Rapkes huis, te maken heb.
Mijn klein broertje, de kleine Robbe, vroeg of hij mocht gaan spelen met de kleine Rapke.
Gezien diens reputatie ietwat betrouwbaarder is heb ik toestemming gegeven.
Toch vraagt hij langs deze weg aan de kleine Rapke zijn legoblokjeshuizeke terug, dat hij voor de vacantieperiode verhuurde, aangezien hij nog steeds de 10 euro huurgeld niet mocht ontvangen.

Robbe
Mijn klein broertje, de kleine Robbe, vroeg of hij mocht gaan spelen met de kleine Rapke.
Gezien diens reputatie ietwat betrouwbaarder is heb ik toestemming gegeven.
Toch vraagt hij langs deze weg aan de kleine Rapke zijn legoblokjeshuizeke terug, dat hij voor de vacantieperiode verhuurde, aangezien hij nog steeds de 10 euro huurgeld niet mocht ontvangen.

Robbe
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
-
ja mensen, ik was zo een beetje aan het scrollen om te zien wat er zo allemaal gebeurd is tijdens mijn retraite
Eerst en vooral mijn excuses aan Bomi, voor de onterechte aanval door mijn broer Klein Rapke voor wat betreft haar spellingsfout
Van zodra hij terug is van Scherpenheuvel - wat nog een tijdje kan duren - zal ik hem daarover eens goed de les spellen
Ook voor alles wat hij uitgespookt heeft in Lila's huis, mijn excuses! Dat was er echt over hoor. Maar geen nood, beste Lila, mijn familiale die ik gisteren nog vlug afgesloten heb zal wel in alle schade tussenkomen
.
En Robbe, ik weet uit heel goede bron dat gij zelfs geen broer hebt, dus 't is niet met zo'n valschermpje dat je je val zult breken. Die legoblokken blijven hier zolang er geen nieuwe vloer ligt in mijn keuken
Gegroet,
Rapke (de echte)
Eerst en vooral mijn excuses aan Bomi, voor de onterechte aanval door mijn broer Klein Rapke voor wat betreft haar spellingsfout
Van zodra hij terug is van Scherpenheuvel - wat nog een tijdje kan duren - zal ik hem daarover eens goed de les spellen
Ook voor alles wat hij uitgespookt heeft in Lila's huis, mijn excuses! Dat was er echt over hoor. Maar geen nood, beste Lila, mijn familiale die ik gisteren nog vlug afgesloten heb zal wel in alle schade tussenkomen
En Robbe, ik weet uit heel goede bron dat gij zelfs geen broer hebt, dus 't is niet met zo'n valschermpje dat je je val zult breken. Die legoblokken blijven hier zolang er geen nieuwe vloer ligt in mijn keuken
Gegroet,
Rapke (de echte)
-
het klavertjevier
ik heb het aan 't tuinhuisje gevonden
dat eenzame klavertjevier
ik was wel wat opgewonden
dat ziet ge van hier
ik trok er de blaadjes uit
gaf de liefde een kans
ik telde ongeduldig vooruit
als in een afvallingsdans
ze houdt niet van mij
bleek bij 't eerste blaadje
beetje berekening was er bij
't ging om de liefde van mijn maatje
stel je voor, mijn grote vreugde,
toen 't laatste blaadje dat ik trok
me zei dat ik voor haar liefde deugde
m'n hart stond stil uit puur verschot
nu lig ik hier in 't hospitaal
met in mijn hand een plantensteeltje
niemand gelooft wat ik verhaal
over 't klavertjevier van aan 't prieeltje
ik heb het aan 't tuinhuisje gevonden
dat eenzame klavertjevier
ik was wel wat opgewonden
dat ziet ge van hier
ik trok er de blaadjes uit
gaf de liefde een kans
ik telde ongeduldig vooruit
als in een afvallingsdans
ze houdt niet van mij
bleek bij 't eerste blaadje
beetje berekening was er bij
't ging om de liefde van mijn maatje
stel je voor, mijn grote vreugde,
toen 't laatste blaadje dat ik trok
me zei dat ik voor haar liefde deugde
m'n hart stond stil uit puur verschot
nu lig ik hier in 't hospitaal
met in mijn hand een plantensteeltje
niemand gelooft wat ik verhaal
over 't klavertjevier van aan 't prieeltje
-
Robol - Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48

Een verstandig man plukt nooit een klavertje 4 op vrijdag
want iedereen weet, dat brengt ongeluk en tegenslag
mvg
Robbe
In ieder geval, vlug beterschap.
Ik zou je komen bezoeken
en een cadeauke meebrengen
ik denk er nog over na
wat mag je NIET eten?
walk on with hope in your heart
-
Bedankt Robbe, wat ik niet graag eet ? ff kijken, zoveel is er niet hoor; ah ja, kaviaar (vooral de zwarte) eet ik niet graag, en aan kreeft heb ik ook een hekel. Gepelde grijze noordzeegarnalen, daar word ik ziek van, en rundstong in madeirasaus met verse kroketjes en champignons, bah...
En wat ik zeker niet drink is champagne en de meeste Belgische trappisten.
'k Was blij dat ge dat vroeg, Robbe, de meeste mensen denken daar niet aan he. Het zou wel erg zijn moest ge dat allemaal mee hebben en dat ik daar dan niet van kan genieten he
Beste Neske, gij hebt ook nogal afgezien he met die twee deugnieten. Gelukkig dat ik wat vroegtijdig naar huis kwam, zo is er u nog veel miserie bespaard gebleven hoor!!!
Dat meisje van dat klaverke ? Neen nog niet gezien, maar tja, da's ook niet mogelijk he, want zij weet dat niet
Allez, 'k ga nu nog wat rusten
groetjes
rapke
En wat ik zeker niet drink is champagne en de meeste Belgische trappisten.
'k Was blij dat ge dat vroeg, Robbe, de meeste mensen denken daar niet aan he. Het zou wel erg zijn moest ge dat allemaal mee hebben en dat ik daar dan niet van kan genieten he
Beste Neske, gij hebt ook nogal afgezien he met die twee deugnieten. Gelukkig dat ik wat vroegtijdig naar huis kwam, zo is er u nog veel miserie bespaard gebleven hoor!!!
Dat meisje van dat klaverke ? Neen nog niet gezien, maar tja, da's ook niet mogelijk he, want zij weet dat niet
Allez, 'k ga nu nog wat rusten
groetjes
rapke
-
neske - Lid geworden op: 01 aug 2007, 19:48
rapke, dat is wel veel zenne, hetgeen je NIET lust!
Hopelijk brengt de Robbe DAT NIET mee
hem zoal een beetje kennende zal hij het wel meebrengen.....
tenzij...... hij je door heeft!
maar dat denk ik niet.
rapke, ge zegt "meisje" van dat klaverke. Maar JONGEN toch, nog zo een jong dingske, die gaat je voor je geld (of uwe poef
) nemen. Dat moet jij toch weten?
groetjes
neske, die morgen voor enkele dagen naar de kanten van de Robbe trekt!!
Hopelijk brengt de Robbe DAT NIET mee
hem zoal een beetje kennende zal hij het wel meebrengen.....
tenzij...... hij je door heeft!
rapke, ge zegt "meisje" van dat klaverke. Maar JONGEN toch, nog zo een jong dingske, die gaat je voor je geld (of uwe poef
groetjes
neske, die morgen voor enkele dagen naar de kanten van de Robbe trekt!!
-
jaja, als dat maar geen vonken geeft!!!neske schreef:neske, die morgen voor enkele dagen naar de kanten van de Robbe trekt!!
Neske, ge zult daar toch geen vakantiehuisje van Robbe huren zekers??!!!
Indien wel, neem uw leesbrilleke alvast mee, want in zijn contracten staan meer kleine dan grote lettertjes!!!
Achteraf niet komen klagen dat ik u niet verwittigd had he
-
Ik geef het niet graag toe, maar net als Daisy is rapke gedwongen om de minder sociaal aanvaardbare winkelketens te bezoeken, en net als Daisy heb ik daar soms nachtmerries over!
Rapke gaat naar de Aldi
naar de Aldi gaan,
da's altijd een klein beetje reizen
want wat ik daar tussen de rekken zag staan
deed het haar op mijn armen rijzen
kippenvel, ken je dat gevoel ?
en al die vlinders over heel je lijf ?
al waren patatten mijn enige doel
toch viel mijn oog op dat heerlijke wijf
ze was heel erg stevig gebouwd
en dan dat breekmes in haar hand
zware bakken werden in rekken gedouwd